Cuvântul Liber, ianuarie 2018 (Anul 30, nr. 1-19)

2018-01-23 / nr. 14

A IOVI OH DASCĂL E CA ŞI CUM AI RIDICA MÂNI Împotriva PĂRINŢILOR! (Urmare din pag. 1) abandonul şcolar. Unii umplu barurile, discotecile, beau, consumă droguri. Iar urmările se văd! Aşa apar golanii, derbedeii de prin şcolile în care dascălii sunt insultaţi, apostrofaţi, chiar bătuţi, după cum s-a văzut. Prin unele şcoli s-a creat ciudata senzaţie că nu profesorii, nu directorii conduc acea instituţie de învăţământ, ci elevii certaţi cu cartea, cu ordinea, cu disciplina. Din păcate, din rândul acestora, cu timpul, vor ieşi viitorii infractori, viitorii violatori, chiar viitorii criminali! Acesta-i adevărul. Scăpaţi de sub tutela asprimii legii, nu doar a părinţilor şi a bunicilor, ei încă de pe acum îşi pregătesc un viitor sumbru! Abandonul şcolar, analfabetismul în creştere nu mai miră deloc! Ce ar mai fi de făcut, în procedură de urgenţă, măcar în acest cel de-al doisprezecelea ceas? Pentru că locul unor astfel de derbedei nu-i în şcoala de azi, ci în una de corecţie, şi cu ei legea trebuie să fie aspră. Ciudat în faţa unor evidenţe atât de alarmante, unii dintre maimarii zilei şi ai puterii afirmă, ridicând din umeri, că nu au ce face, că „acestea sunt legile". Un bob zăbavă! Cum vine asta? Dacă un educator, un învăţător, un profesor, mereu hărţuit, mereu provocat, mereu insultat, îşi pierde răbdarea şi-i aruncă derbedeului un cuvânt mai greu (de pildă „măgarule!"), acesta este anchetat, aşa cum s-a mai întâmplat, şi, până la urmă, dat afară din învăţământ! Iar celui care-l pălmuieşte, îl îmbrânceşte, adică derbedeului nu i se întâmplă mai nimic. Că aşa-i legea! în faţa unor astfel de cazuri, revoltătoare, cu rolul unui semnal de alarmă, al unui „ceas deşteptător" din 1990 încoace, măsurile urgente, în învăţământul românesc, nu mai suportă amânări şi explicaţii de doi bani răi. Aşadar, legi aspre! Legi severe care să curme situaţiile revoltătoare din învăţământul românesc în şcolile din România trebuie, cu orice preţ, întronată disciplina, ordinea, exigenţa, respectul cuvenit faţă de dascăli. Niciun pas înapoi în faţa obrăzniciei, violenţei, insultelor unor derbedei. Aflăm de la actualul ministru al Educaţiei, Liviu Pop, că, în acest sens, se pregăteşte un proiect de lege. Lege pe care o aşteptăm cât mai curând. Să nu se uite că a lovi un dascăl e ca şi cum ai ridica mâna împotrivapărinţilor!________________________________________________ Societatea Cultural-Patriotică ! ■ .Avram Iancu” - Filiala Mureş. ; Despărţământul Central Judeţean • Mureş al ASTREI . ■ Vă invită la simpozionul SUB SEMNUL MARII UNIRI : ■ Vor susţine comunicări: ■ - Ştefan Gabriel - „24 Ianuarie 1859, Unirea Principatelor Române"; B - Iuga Raul - „Al. I. Cuza în conştiinţa contemporanilor"; ■ Elevi ai Colegiului Naţional „Al. Papiu Marian" Târgu-Mureş. B Moderator: Ioan Berta. ■ Clipa de poezie: Mircea Dorin Istrate, Silviu Raţiu. Manifestarea va avea loc miercuri, 24 ianuarie 2018, ora 17, la Casa ■ Memorială „Avram Iancu", str. Avram Iancu nr. 23, Târgu-Mureș. Simona Halep a învins-o clar pe Osaka și e în "sferturi" la Melbourne . Simona Halep s-a calificat în faza sferturilor de finală de la Australian Open, învingând-o clar pe japoneza Naomi Osaka, scor 6-3, 6-2. Adversara Simonei eliminase în tururile precedente două jucătoare de TOP 20. Halep s-a calificat pentru a treia oară în sferturi la Australian Open. Până acum nu a reușit niciodată să ajungă mai sus de această fază. Calificarea în sferturile de finală este recompensată la Australian Open cu un premiu de 440.000 de dolari australieni (aproape 288.000 de euro) și cu 430 de puncte WTA. Anul trecut, Halep a fost eliminată de americanca Shelby Rogers, cu 6-3,6-1, în primul tur. Cea mai bună performanţă a Simonei Halep la Melbourne este calificarea în sferturi, în 2014 (înfrângere în faţa sportivei slovace Dominika Cibulkova) şi 2015 (eliminată de rusoaica Ekaterina Makarova). (S.C.) __________________________________________________/ . Te felicităm România, patria noastră natală, cu prilejul Centenarului Marii Uniri (I) (Urmare din pag. 1) cetăţeni români loiali faţă de ţară, cu toate că nici preşedintele Camerei Deputaţilor, Liviu Dragnea, nici premierul Mihai Tudose, nici ministrul culturii, vicepreşedinte al Comisiei Interministeriale pentru Centenar, Lucian Romaşcanu, şi nici preşedintele României, Klaus Werner Iohannis, nu ne-au răspuns la memorandum, la propunerea noastră concretă înaintată în data 10 şi // octombrie anul trecut, de către Asociaţia Culturală şi de Prietenie „Egyuttîmpreună" (asociaţie nonprofit şi nonguvernamental) cu privire la organizarea unei manifestări culturale în cinstea Centenarului Marii Uniri. Despre faptele prezentate în cele ce urmează doresc să informez opinia publică a ţării, deoarece acestea sunt de interes public, mai cu seamă acum, când am intrat în Anul Centenar al Marii Uniri, proclamată de Adunarea Naţională de la Alba lulia, care a avut loc la 1 Decembrie 1918. Aceste fapte semnalează în mod evident că cele mai importante instituţii ale democraţiei noastre constituţionale, înainte de toate, partidele coaliţiei guvernamentale, PSD şi ALDE, sunt atât de preocupate, absolut inutil, cu luptele interne pentru putere care sunt un obstacol major în calea dezvoltării ţării, încât manifestările culturale naţionale şi internaţionale dedicate sărbătoririi Centenarului Marii Uniri, sunt trecute în plan secundar, în celelalte ţări europene - ca să facem doar o comparaţie -, de exemplu, în Franţa, care a sărbătorit grandios Ziua Naţională a ţării, cu un an înaintea evenimentului, manifestările politice, culturale şi sociale, care au cuprins toată ţara, precum şi pe tot mapamondul, au fost organizate de o instituţie culturală de sine stătătoare. Pe de altă parte, în România, autorităţile abilitate trebuie să ia act şi de faptul că Guvernul Ungariei, condus de Viktor Orbán, care ignoră în totalitate legile scrise şi nescrise ale diplomaţiei, nu se raportează ca un partener strategic faţă de cea mai mare sărbătoare a României, unirea Transilvaniei cu România. Viktor Orbán şi colegii săi politicieni neglijează în mod voit, cu o aroganţă desăvârşită, sărbătorirea Centenarului Marii Uniri, de fapt adoptă o atitudine similară faţă de Marea Unire proclamată de Adunare Naţională de la Alba Iulie, la 1 Decembrie 1918, cu cea adoptată de figura fascistă a iredentismului maghiar, Miklós Horthy. Organizaţia „Trianon 100", înfiinţată nu demult în Ungaria, este o confirmare a acestei atitudini. Această organizaţie este, în definitiv, un atac lansat la nivel internaţional împotriva Centenarului, împotriva României. Opinia publică a ţării a condamnat, pe bună drepate, conducerea superioară a UDMR, care ignoră total sărbătoarea centenarului. Mai mult de atât, preşedintele acestei formaţiuni politice, Hunor Kelemen, îndeplineşte cu slugărnicie toate ordinele anti-româneşti date de premierul Ungariei, Viktor Orbán, care nu demult a trimis în Transilvania pe comisarul său responsabil cu realizarea autonomiei în rândul minorităţilor maghiare din Bazinul Carpatic, Katalin Szili. Datorită comisarului Szili au ajuns cele trei partide maghiare din Transilvania: UDMR, Partidul Civic Maghiar (PCM) şi partidul lui Tökés, Partidul Popular Maghiar din Transilvania (PPMT) să încheie - după o dispută şi divergenţe de un deceniu - o alianţă care să militeze pentru o autonomie pe criterii etnice, interzisă de Constituţia ţării, şi pentru a provoca în Anul Centenar, prin acţiuni antiromâneşti mârşave, tensiuni în viaţa publică a ţării. Katalin Szili a desfăşurat zile la rând mai multe acţiuni pe teritoriul României şi i-a convins pe liderii acestor organizaţii maghiare să încheie o alianţă în Anul Centenar şi să revendice autonomia pe criterii etnice, şi a procedat astfel sub privirile autorităţilor române abilitate, în acest context va creşte foarte mult importanţa modului în care autorităţile române competente vor organiza evenimentele dedicate Centenarului Marii Uniri pentru a reflecta adevărul istoric incontestabil pe baza căruia a fost înfăptuită unirea Transilvaniei cu România, pe 1 Decembrie 1918. CUVÂNTUL MARȚI, 23 IANUARIE 2018 COMUNICAT DE PRESĂ Am luat act, încă din primele zile ale anului 2018, de încercările disperate de umbrire a bucuriei pe care românii o trăiesc în Anul Centenarului Marii Uniri, an în care cu toţii suntem însufleţiţi de împlinirea năzuinţei pe care românii din toate provinciile istorice au avut-o dintotdeauna, aceea de a trăi în aceeaşi ţară, nedespărţiţi de graniţe. Prin Constituţia României, Statul Român are la bază o serie de principii fundamentale, definite prin chiar primul articol, pe care însăşi ansamblul legilor organice se sprijină: caracterul de stat naţional, suveran şi independent, unitar şi indivizibil. Vedem, însă, cum reprezentanţii aleşi ai etnicilor maghiari, cetăţeni români, exercită presiuni care contravin bunei convieţuiri sociale, sfidând legile ţării şi încercând să tulbure însăşi ordinea constituţională. Vedem cum, din chiar debutul acestui an, în data de 8 ianuarie, Uniunea Democrată a Maghiarilor din România (UDMR), Partidul Civic Maghiar (PCM) şi Partidul Popular Maghiar din Transilvania (PPMT), formaţiuni politice care, prin actele lor de constituire şi prin programele pe care le-au declarat, ar trebui să contribuie la sprijinirea etnicilor maghiari, cetăţeni români, în limitele şi spiritul legii, au adoptat şi transmis, în mod public, o declaraţie comună, prin care au solicitat autonomia aşa-zisului „ţinut secuiesc", înţelegând să manifeste o atare lipsă de respect nu doar faţă de aniversarea pe care românii o trăiesc, dar şi pentru statul ai cărui cetăţeni sunt, reprezentanţii maghiarilor din România aleg să ignore complet faptul că etnicii pe care pretind că îi reprezintă se bucură de cele mai multe drepturi pe care o minoritate le poate găsi în spaţiul european! Astfel, pe lângă beneficiile pe care Legea administraţiei publice locale le oferă, prin sistemul descentralizat şi autonomia locală pe care le reglementează, maghiarii din România au un sistem de învăţământ în limba maternă ce cuprinde întreg palierul de studii, de la ciclul primar până la cel universitar şi post-universitar, bucurându-se în acelaşi timp de instituţii de cultură şiuedia proprii, de asemenea în limba maghiară. Românii din Ucraina, din nordul Bucovinei şi sudul Basarabiei, nici nu visează la asemenea drepturi, şcolile româneşti urmând a fi închise prin legea adoptată anul trecut de Parlamentul Ucrainei! Reglementând astfel de facilităţi pentru cetăţenii români de etnie maghiară, statul român a urmărit nu doar să respecte şi chiar să depăşească ansamblul criteriilor pe care statele europene le au în ceea ce priveşte protecţia minorităţilor, dar a venit şi cu măsuri proprii în sensul sprijinirii prezervării culturii, limbii şi tradiţiilor acestora. Iată, însă, că activităţile desfăşurate de o mică parte a etnicilor maghiari, sub oblăduirea şi coordonarea factorilor politici de la Budapesta, aduc prejudicii incalculabile relaţiilor dintre majoritatea românească şi minoritatea maghiară din România. Iată, însă, cum partidele minorităţii maghiare sunt cele mai vocale, chiar dacă au fost în repetate rânduri la guvernarea României, astfel încât a vorbi despre discriminare reprezintă, în mod cert, un non-sens! Activitatea grupărilor autonomiste reprezintă, în realitate, o perdea de fum pentru a distrage atenția etnicilor maghiari de la incapacitatea şi dezinteresul politicienilor UDMR, PCM şi PPMT de a rezolva problemele reale cu care minoritatea maghiară se confruntă în judeţele Covasna şi Harghita: alungarea investitorilor de către baronii UDMR, lipsa locurilor de muncă, slaba însuşire a limbii române de către tinerii etnici maghiari şi dificultatea acestora de a se angaja în alte judeţe ale României, migraţia multora dintre aceştia în ţări din vestul Europei. Deşi au fost primite fonduri importante de la Budapesta, care puteau fi folosite pentru rezolvarea acestor probleme ale minorităţii maghiare, partizanii autonomiei după model Catalan s-au grăbit să le deturneze şi să le folosească pentru combaterea manifestărilor dedicate Centenarului Unirii! Se naşte astfel întrebarea legitimă: unde este seriozitatea liderilor maghiari din România? Pe cine reprezintă ei de fapt? Care sunt cu adevărat scopurile şi interesele lor? Faţă de toate acestea, Partidul Noua Dreaptă condamnă ferm atât acţiunile autonomiştilor maghiari din România, cât şi pe cele ale extremiştilor maghiari care au produs incidente violente în faţa Ambasadei României la Budapesta, considerând că aceste acţiuni nu conduc la normalizarea relaţiilor româno-maghiare. Partidul Noua Dreaptă, împreună cu organizaţiile naţionaliste prietene, cheamă românii sătui de provocările antiromâneşti în faţa Ambasadei Ungariei la Bucureşti, o instituţie pe care noi o considerăm vinovată de aceste acţiuni destabilizatoare. Marţi, 23 ianuarie, la ora 12.30, vă chemăm să dăm o replică necesară tuturor celor care nu iubesc şi nu respectă România! BIROUL DE PRESĂ - NOUA DREAPTĂ