Cuvîntul Libertății, ianuarie 1995 (Anul 7, nr. 1301-1320)

1995-01-12 / nr. 1307

Pag. 4 rurfeifen JOI, 12 IANUARIE 1995 „Te uită, zăpada-i cu gardul...“ Accente bacoviene la Afumați Intr-o atmosferă cu accente bacoviene, invadată de albul ninsorii comuna Afumați respiră calmul zilelor de iarnă. Pătulele încărcate pînă la streașină, în spatele caselor înalte și frumoase, trotuarele degajate, la prima oră a dimineții, de povara zăpezii, confirmă hărnicia celor 4620 de locuitori din cele trei sate: BOURENI și GOVET. AFUMAȚI. Primarul comunei, domnul Ion Ionică, inginer agronom, ne expune problemele acute : „în această iarnă avem de fertilizat 2300 ha de grîu și 70 ha de orz. Deși comuna a fost deservită de 26 tractoare ale AGROMEG-Băilești și 36 ale particularilor, datorită lipsei banilor și, uneori, a motorinei, au rămas, din ogoarele de toamnă, 350 ha nearate, majoritatea aparținând lucrătorilor individuali“. Din totalul de 1500 titluri de proprietate au fost eliberate 420, fiind, însă, întocmite 038 procese verbale. Deja puși în posesie, cetățenii își lucrează pămîntul în liniște, pe masa primarului așteptând titluri neridicate din decembrie ’93. . Moara din Afumați, tot oblojindu-și rănile, funcționează de peste 60 de ani. Responsabilul ei, Gheorghe Jilavi, ne asigură : „în general, macină în noi cetățeni din toate localitățile învecinate. Insă, la început de an, va mai vine nimeni. Făina de cozonaci s-a măcinat înainte de Crăciun !“. Cuptoarele brutăriei sânt solicitate de particulari după un an de repaus, organizîndu-sa licitație pentru luarea in locație de gestiune. Tîrgul ce are loc săptămânal, începând din iulie ‘94, în parcul Sswwnn» la» GRI &mwLW comunal, deși insuficient amenajat, completează golurile din rafturile magazinelor GONSUMGOOP-ului. Privatizarea comerțului, concretizată în numai ■ patru magazine alimentare și generale. Insă în nouă baruri și patru sifonării dezvăluie la unii cetățeni, adevărate înclinații de „degustători", în fața ușilor ferecate ale Dispensarului uman, celui care solicită sprijin (după ora 13) nu-i rămâne altceva de făcut decît să admire clădirea proaspăt renovată, inspirând aerul eronat de brazii ce străjuiesc aleea. Sau, poate să studieze programul afișat pe ușa de la intrare, program care, in ziua documentării noastre, era cuprins intre orele 8—15 pentru dl. dr. Poenaru Cornel — medic generalist și cele trei cadre medii ce ar fi trebuit să-l asiste. La școala din sat, cu clasele I—VIII, in două schimburi, prima zi a trimestrului XI se derulează normal, din 94 elevi lipsind numai trei. Atmosfera sălilor e încă rece, deși lăzile sunt pline de lemne, iar sobele ard. Zidurile înalte, albe de var, par o prelungire a zăpezii. Fără a avea ceva de ascuns, directorul coordonator, dl. Constantin Preda, ne deschide ușile laboratoarelor de fizică-chimie, biologie, istorie, ale cabinetului de matematică și sălii de sport, cu dotări mulțumitoare, pe măsura fondurilor, dar îngrijite cu un adevărat spirit gospodăresc. Sub un strat gros de nea, descoperim terenul de joacă pentru copii, cu balansoare și tobogane, iar pe baza sportivă — terenuri eimentuite, de baschet, handbal, volei, tenis de cîmp și o pistă aplicativă. Expoziția de la intrarea în școală, cu vechi vase de ceramică, costume naționale obiecte de uz gospodăresc din lemn, donate de cetățenii satului, prezintă elevilor câteva repere ale existenței strămoșești. Liniștea rară, pentru satului este tulbucâteva momente, de râsetele copiilor ce ies de la ore. Un bătrân, își sprijină sacii cu griu pe o săniuță prea mică, pe deasupra unui gard două vecine își dezvăluie cum se pune „războiul“... UMANA LAZĂRICA Hala Dolj a Crucii. Roșii a AISPfflgSf5*'f lat, cu ajutorul voluntarilor MCIU"G UETl . . . Țlre o acțiune de distribuire a părțile peste 39000 de calenda-30 de calendare de buzunar. ro. Prin intermediul cotidianului fiind de numai 50« iei iu, nostru. d-na Maria Vintilă, ■ta. i Pînă auturi, au fost fon- secretar al Filialei, face un apel către toți cei care pot sprijini această inițiativă, cu scopul colectării de fonduri pentru organizarea unor activități sociale și de educație sanitară. (C. MIHAELA). DINTRE SUTE DE CATARGE Să ne plîngem eroii! In memoria fratelui meu și a tuturor martirilor neamului românesc ! Sa ne plîngem azi eroii cari la cer s-au dus Pentru apărarea crucii și pentru Isus De obuze și șrapnele au fost sfârtecați Sau in gropile comune am fost aruncați. Fără cruci, fără morminte astăzi rătăcesc Sufletele mari și sfinte care glăsuiesc. Scormoniți adune pămîntul și ne veți afla împreună cu tot neamul și credința sa. Iar cînd zorii dimineții suspina-vor incint Aplecați-vă la crucea fără de mormint. Pe meleaguri neștiute să ii căutăm Și în inimile noastre veșnic să-i păstrăm. Un șuvoi de lacrimi curge la Icoana lor E șuvoiul cald de singe al martirilor. Numai vîntul mai suspină c mtecul lor sfânt Pentru morții fără cruce fără de mormint. Haideți, fraților, să plîngem sfîntă jjertfa lor Pentru marea suferință, pentru crezul lor. • 1 4 ‘ V . . v % • Bate vîntul peste ape suspinînd din greu Să-i purtăm în suflet, frate, să-l purtăm mereu. VINTILA MOCOFAN-PLENIȚA fleschis sezonul de vînămajoritatea speciilor Bucurie pentru prodestul sport Uneori, [.ta bucurie este întuneglijență (în păs[asigurarea armei de muniției), alcool, etc. Neglijența și asigurarea arare costă foarte ți atît ce scump poate fi plătită. fi „plătită“ puraniwația«, Dolj, care a lăfiului său, muarma „GECC“ țenta, iar di» l-a împușcat său Sirbahi ‘raza muniții ampioaisport perfsare în pre- i peste 2300 auto cu statut .40 societăți cucapitai privat sau controalele efectuate cestora au scos in evidente iterognjii datorate mașterii dispozițiilor legale reglementează activitatea e taximerie. La finele anului 1994 aceste dispoziții au fost parțial modificate, în vederea eliminării neajunsurilor constatate, precum și pentru cunoașterea noilor reglementări revenimi cu precizările de mai jos. Conducătorul auto care solicită să practice activitatea de taximetrie trebuie să indeplească următoarele condiții:■ să aibă vârsta minimă de 21 ani ■ să fie posesor al permisului de conducere corespunzător categoriei autovehiculului pe care urmează să-și desfășoare activitatea de cel puțin trei ani ori să fi lucrat efectiv ca șofer profesionist cel puțin un an ■ să fie apt din punct de vedere medical și psihologic conform baremului de examinare din ordinul comun al ministrului sănătății și ministrului de interne nr. 57/2075/22.02.1983 ■ să iu consumul de alcool, combinat cu neglijența în asigurarea armei, a dus la curmarea vieții lui Tudor Gheorghe (de 64 ani din Zăval-Dolj). Autorul omorului, Antonie Sandu, de 21 ani, din aceeași comună, profitând de neglijența și neatenția celor din jur, a consumat trei litri de Vin, a spart fereastra cantonului Ocolului Silvic din Zaval, a toát armata vînătoare și muniția lăsată scelo de Bârâiâu Ion și a tras asupra victimei care dormea în camera alăturată. Ura, dușmănia, avariția, i-ar fi fost condamnat printr-o hotărâre judecătorească rămasă definitivă pentru comiterea uneia din infracțiuniie prevăzute în art. 22, alin. 4 din Dec. 328/ 1966 — republicat, sau dacă a fost condamnat fapta să fi fost amnistiată , să nu fi avut suspendat dreptul de a conduce autovehicule pe drumurile publice pentru consum de băuturi alcoolice în ultimii trei ani. Totodată vă reamintim că, prin ordinul comun nr. 388/158/ 1994 al ministrului de interne și ministrului transporturilor, au fost aprobate „Condițiile tehnice pentru vehicule rutiere în vederea admiterii în circulație pe drumurile publice din România“. In conformitate cu prevederile punctului 13 din aceste norme tehnice, automobilele designate transportului public de persoane trebuie să îndeplinească următoarele condiții : ■ să aibă pe latura din dreapta cel puțin două uși ■ să fie prevăzute cu aparat de taxare iluminat și dispus la loc vizibil care să afișeze numărul de kilometri, treptele de tarif pe făcut pa Tolea Alexandru, de 34 ani, din Craiova, să creadă că arma de vînătoare nu este destinată numai vînătorii, ci și pentru „a-și tace“. Acesta face singur dreptu a mai avut răbdarea să aștepte hotărârea infirtanței în litigiul creat cu familia Patruțoiu. Pentru câteva rînduri de vie (acesta aflindu-se la Gircea) a luat arma de vînătoare și a tras stopra Iul Puiuoiu Ion și Pătruțoiu pronin,, aceasta din urasă fiind lovită de mai multe alice. Un alt caz, care la prima vedere nu pare atît de grav, este kilometră și suma totală de plată. Aparatul va fi etaloraat și sigilat conform reglementărilor Institutului Național de Metrologie să fie echipat cu o casetă de culoare albă fixată transversal pe acoperiș, limninată din infarior de un bec cu putere maximă de 30 W, având cel al lui Circiumaru Ion, pădurar la Ocolul Silvic Segarcea. Acesta „prins în mrejele lui Bachus“, a avut o altercație cu patru tineri în barul „MARA“, considerând că arma de serviciu îl poate ajuta, s-a deplasat la domiciliu, a luat-o, după care s-a reîntors la bar amenințindu-i că-i împușcă S-a ales cu o amendă de 50 000 lei, conform Legii 61/91, iar avizul de port armă i-a fost retras. Vînători și deținători legali de arme, atenție la modul de păstrare, asigurare și folosire a acestora. Et. maj. MARILENA OPREA Compartiment prevenire Poliția județului Dolj : AWTISIEHT inscripția „TAXI“ pe pereții din față și spate ; o etichetă amplasată în interior, la loc vizibil, pa care să se afla înscrise denumirea și sediul agentului economic, numele și prenumele conducătorului autoturismului, precum și numărul de ordine al acestuia stabilit de agentul economic. Prin aprobarea acestor norme tehnice au fost abrogate pre■ederate ordinului Inspectoratului General al Poliției nr. 14863/1990 referitoare la interzicerea folosirii în activitatea de taximetrie a autovehiculelor cu o vechime de fabricație mai mare de 10 ani. Reamintim conducătorilor auto care practică această activitate că, în momentul conducerii autovehiculelor pe drumurile publice, pe lângă documentele personale, trebuie să aibă asupra lor și următoarele acte: * atestatul eliberat de organele de poliție — vizat anual ■ autorizația ua funcționare în original vizată de administrația financiară pentru trimestrul în cum ■ diitanța de plată a impozitului pentru trimestrul în curs H buletin metrologic eliberat de Inspectoratul Metrologiei de Stat (pentru aparatul de taxat), vizat de administrația financiară pe trimestrul în curs ■ talon de inspecție tehnică a autovehiculului efectuată din 6 în 6 luni, începând cu luna în care a fost înmatriculat. Rugăm conducătorii auto care în prezent practică activitatea de taximetrie și au fost atestați în anii anteriori, să se prezinte la Inspectoratul de poliție al Județului Dolj — Serviciul Poliției Rutiere, str Amaradia nr. 32, in zilele de marți, miercuri și vineri între orele 8—11, pentru reavizarea atestatelor pe anul 1995, în caz de neprezentare, în conformitate cu prevederile art. 5 din Ordonanța Guvernamentală nr. 11/1992, celor în cauză li se vor retrage atestatele și vor fi sancționați cu amendă contravențională Cpt. VĂDUVĂ sandu, Serviciul Poliției Rutiere Dolj este un exemplu! Atenție, taximetriști! le-a mai rămas speranța. Un covor gros de nea s-a așternut peste tot, spre bucuria copiilor. Moș Crăciun din centrul Craiovei a plecat. Ghirlande, beculesie, crengi de brad sunt desprinse. 1994 a devenit amintire. După atmosfera sărbătorilor de iarnă, viața reintră in cursul normal. Au fost doar cîteva zile în care am încercat să uităm de problemele cotidiene, de lucrurile care ne dor. Am trecut pragul altui an- Din nou promisiuni, speranțe, iluzii, indiferență. Ne privim uneori cu suspiciune, alteori cu tristețe. Apăsați de necazuri, nu mai avem timp să ne gîndim la ceilalți, nu ne mai interesează ce se întâmplă în jurul nostru. Sfîrșit singeros de mileniu. Intoleranță, ură, un nou pact, iarăși oameni nevinovați merespecret, împușcați fără milă. ^ Vorbe frumoase —• democrație, libertate — în spatele cărora se mișcă tancurile, se aud mitralierele presărînd moartea Și lumea își vede de treabă, ca și cum nimic nu s-ar fi întîmplat. Le mai spune cite ceva, timid. Trăim un fel de coșmar ce nu se mai termină. Începe să ne fie teamă, pentru copiii noștri care zburdă liniștiți pe berdeluș. Cu sufletele măcinate, ne dăm seama de un lucru tulburător: ne-a mai rămas speranța că profețiile se vor adeveri, că va urma un mileniu al păcii și copiii de astăzi vor construi o lume mai bună- LUMINIȚA RISTEA INFORMAȚII INTERURBANE Pentru a obține informații cu privire la numerele de telefon ale abonaților din București și din cele 40 de județe ale României, telefonați la serviciile de informații interurbane, după cum urmează : municipiul București 01/9 33 11 11 1 Alba 058/ 81 15 15 Arad 057/21 15 15 Argeș 048/63 15 15 * Bacău 034/ 1115 15; Bihor 059/1115 15 5 Bistrița-Năsăud 963/2115 15 Botoșani 031/5115 15 1 Brașov 068/ 11 91 15 : Brăila 039/6115 15 ; Buzău 038/41 15 15 ; Caraș-Severin 055/41 15 15 5 Călărași 042/ 3115 15 ; Cluj 064/11 15 15 s Constanța 041/6115 15 î Covasna 067/31 15 15 s Dîmbovița 045/ 61 15 15 ; Dolj 051/11 15 15 ; Galați 036/41 15 15 ; Giurgiu 046/21 15 15; Gorj 053/21 15 15 ; Harghita 066/11 15 15 ; Hunedoara 054/61 15 15 ; Ialomița 043/ 21 15 15 ’ Iași 032/11 15 15 Maramureș 062/41 15 15* Mehedinți 052/21 15 15 ; Mureș 065/11 75 15; Neamț 033/66 25 15 5 Olt 049/ 4115 15 j Prahova 044/1215 15 ; Satu-Mare 061/7115 15; Sălaj 060/6115 15 ; Sibiu 069/4113 15 ; Suceava 030/2115 15 ; Teleorman 047/3115 15 ; Timiș 056/1115 15; Tulcea 049/5115 15; Vaslui 035/ 3115 15 J Vâlcea 050/7115 15 ; Vrancea 037/6115 15. caleidoscop INFORMATIV ORA DIN TOATA LUMEA CORESPUNZĂTOARE CU „ORA 12“ DIN CRAIOVA (ROMANIA) In momentul cînd la Craiova este ora 12, Ia Addis Abeba e .ora 13 ; Amsterdam — 11, Atena ~ 12, Bagdad — 13; Bangkok —■ 17, Barcelona — 11, Belgrad — 11, Berlin — 11, Berna ,r— 11, Beirut — 12, 5, Bombay — 15,30, Brasilia —• 6, Bruxelles — 11, Budapesta — 11, Buenos-Aires — 7, Caracas — 6, Casablanca — 10, Chicago — 4, Copenhaga — 11, Manila —■ 18, Mexico — 4, Milan — 11, Melbourne — 20, Montevideo — 7, Montreal — 5, Moscova — 13 ; New-Delhi — 15/30, New-York — 5, Osaka — 19, Oslo — 11, Beijing — 18, Praga —, 11, Paris — 11, Rio de Janeiro —- 7, Singapore — 17,30, Seul —■ 19, San Francisco —■ 2, Sofia —■ 12, Stockholm — 11, Sydney — 20, Tokyo — 19, Toronto — 5,. Tripoli — 12, Tunis . — 11, Varșovia — 11, Viena -— 11, Washington — 2. PENTRU a telefona din alte țari In cazul fericit că vă aflați într-o altă țară și doriți să telefonați de acolo în România, formați codul de țară „40", urmat de cifra „1“, pentru București, sau prefixul interurban pentru celelalte localități și, în continuare, numărul de telefon al abonatului. Exemplu: apel internațional spre București : 40/1312 14 78'; apel internațional spre Craiova 40/51 11 23 02. De reținut că și din Craiova se poate vorbi în străinătate direct, dar numai de la posturile telefonice ALCATEL. ION DIACONU à ^ ARGUS [■) ARGUSA SE DISTRIBUIE CĂRȚILE DE ALEGATORI în cursul acestei săptămîni. Prefectura județului Dolj distribuie, în toate cele 99 de orașe și comune doljene, 707 000 Cărți de alegător. Noul document — elaborat în premieră la noi în țară— va fi folosit, de către electorate, în toate scrutinurile generale ce se vor organiza de acum înainte. De aici și necesitatea păstrării cu atenție, după dobîndire, a respectivelor „Cărți“ de a căror gestiune răspund, prin semnătură, primarii din orașe și comune. (B.N) ACOPERIȘUL SUB CARE LOCUIM tema ne aduce nu numai surprize plăcute... Pentru locatarii de la etajul IV al blocului E 19, din cartierul Rovine, nu e tocmai plăcut. Zăpada strânsă pe plafon, topindu-se, provoacă scurgeri de apă în casă, obligindu-i pe aceștia la metode empirice (cu ligheanul) de a-șî salva „acareturile“, de picăturile buclucașe- Curățatul zăpezii de pe bloc este o rezolvare de moment, dar venirea primăverii, cu ploi etc. îi pune un impas pe locrale-a promis rezolvarea situației, dar rămîne problema fondului bănesc. Cei de la etajul XV fiind direct implicați, locatarilor de la nivelele inferioare li s-a păput normal ca. aceștia să su- iporte toate cheltuielile (destul de ridicate!). întrebarea este : cînd îți faci o casă, nu-i pui, oare, și acoperiș ? Dacă spiritul gospodăresc nu i-a convins pe toți, La egală măsură, să ajute la rezolvarea problemei, la cine trebuie să se adreseze acești oameni ? (Lia Nicoreto). Istori. Președintele asociației STAȚII FACULTATIVE PENTRU AMICI Pe traseele unor autobuze, distanța intre două stații consecutive este, uneori, prea mare. Nu de puține ori se întâmplă ca pasagerii, în special persoanele in vîrstă, să solicite șoferilor să oprească mașina între stații, pentru a nu fi nevoiți să parcurgă pe jos anumite distanțe, își, deseori, sunt refuzați. Nu a fost, însă, vorba despre un astfel de refuz sîmbăta trecută, pe linia 20, cînd șoferul autobuzului 386 a oprit pe traseu de două ori (și nu în stații), pentru cei doi amici care i-au ținut companie în cabină. Regulile nu sunt aceleași pentru toți, domnilor de la RAT. ? (C. Mihaela) PROFIT DE 400 MILIOANE LEI Așa cum ne-a relatat din ce s-au livrat — și se sting- Constantin Dumitru, managerul Sucursalei Portărești a SC Agroindustriala Service Craiova SA, ân anul recent încheiat această unitate a încheiat bilanțul cu un profit de 400 milioane lei. Sursa benefficiior o constituie producțiile bune obținute — atît în zootehnia, cât și la culturile de câmp — in 1994. Astfel, pa lângă însemnata cantități de lapte DRUMUL LENT AL ABONAMENTELOR încă înainte de a crește costul de închiriere a chioșcurilor de ziare, se întîrzie, nejustificat, ajungerea cel puțin a ziarului local la locuințele abonaților, unul din aceștia fiind, mai ales la început de săptămînă, Biblioteca județeană și, mult mai des, Filiala interjudețeană a nevăzătorilor Craiova. Așteptăm săvadă Gineva și această anomalie. (D. Aurel) SEMAFOARELE ȘI„ TURNUL DIN PISA Sătule să stea fără nici un tost la intersecția străzilor „Nitulescu" și Graiovești, două semafoare, aflate de o parte și alta a liniei de tramvai, certate, probabil, din cine știe ce motive, au început să devieze de la poziția inițială, fiecare in altă direcție. Și cum nici unul nu este rudă, nici măcar îndepărtată, cu turnul din Pisa n-au nici o șansă de a deveni obiective turistice. Se așteaptă, deci, o mină salvatoare care să le redea— verticalitatea. (A. D.) ÎN CAUTAREA UNUI LOC DE MUNCA... Este suficient să te întâlnești cu un om ca Jean Trică, din Craiova, pentru a trezi într-o neverosimilă unte mire față de cotele (dacă e bine spus) atinse în disperarea umană. Calificat în meseria de zidar, fost șomer, nu mai are nici un ban și se îmbracă în hainele la care au hotărât să renunțe rudele sale mai vârstnice. Caută, încă, de lucru, chiar și ca muncitor necalificat sau zilier. Așteaptă o mină de ajutor la adresa: Craiova, „Brazda lui Novac“, bl. 25, sg. 2, ap. 8. (F.P.). DESENE ANIMATE. ÎN REGIM DE... URGENȚĂ Acum cîteva zile, cei care-și așteptau rândul la urgență în secția Chirurgie a Spitalului clinic județean au avut parte de o plăcută surpriză : in camera de gardă, echipa de medici de serviciu le-a pus la dispoziție un televizor, pe care au putut urmări deconectante desene animate. Un lucru care nu poate decît să ne bucure, ca un medicament în plus pentru sănătatea aproapelui. (Aladin) SA NU FACEM... HAZ DE NECAZ! Datorită zăpezii căzute cu spate abia răsuflînd și votcîteva zile in urmă, străzile și trotuarele au fost invadate, la propriu, de tot mai mulți copii ieșiți care mai de care cu patinele, cu sania sau, pur și simplu, pentru a se da pe gheață. Aproape că nu mai poți merge, prin orice cartier, fără să te trezești, măcar o dată, cu cineva în SCHIMB DE... fiind sacadat ori strigind : „Pîrtiee !“■ Mai rău, toate străzile în pantă au fost transformate (cel puțin la Craiova) in berdelușuri, fiind de-a dreptul comic să vezi cum conducătorilor auto li se fac semne să treacă prin altă parte căci „aici sîntem la săniuș". (F.P.). AMABILITĂȚI Se pare că deficiențele transportului în comun s-au răsfrânt, din nefericire, și asupra banalelor abonamente R.A.T. Craiova. De exemplu, pe spatele fiecărui astfel de „fluturaș“ este scris, printre altele : „La urcare în vehicul prezentați abonamentul celorlalți călători “, astfel nicit n-ar fi exclus ca și călătorii respectivi să înceapă a-și arăta biletele unii altora sau chiar să și le schimbe între ei (Sic !). (F. P.) vrează silnic — unității prelucrătoare de la Craiova, de la Portărești au fost achiziționate, la fondul de stat, 5025 tone de porumb, 1405 tone floarea-soarelui, 6424 tone griu, 6880 tone orz și — caz foarte rar in județ — •168 tone soia.Aceasta din urmă fiind și acum, nevalorificată. (Nicolae Băbălău), soției *— l-am cumpărat, pentru cozonaci, — de la buticul „LATIF“, în vecinătatea Gării — 5 kg de făină „Șase nule“, cu 950 lei/kg. Ce cozonaci au ieșit „Tuciurii“ și tari-beton, pentru că făina a fost mai neagră decît cea obișnuită. Adevărul este că, în ambele situații, mi s-au dat banii înapoi pentru asemenea „murifori“. întrebarea este: cum se introduc fel comerț asemenea produse false ?. Și cînd nu gîndim că există suficiente „filiere“ de control ? (N.B.). GHINIOANE ÎN LANȚ Supărarea și îngrijorarea o surpriză d-lui Enea Gheorghe, din cartierul Rovine, bloc 120, Craiova, sînt pe deplin justificate. Așa cum ne-a relatat, cu prilejul unei vizite făcute la redacție, recentele sărbători de iarnă— i-au purtat ghinion. Explicația ? De Crăciun — ne destăinuia interlocutorul — am cumpărat, cu 5000 lei, o sticlă de vodcă „Smirnoff“ — oare, se spune că-i cea mai bună — de la un „privatizat“ da pe str. Republicii. Cînd o desfac, apă chioară. De Anul Nou — dorind să-i fac Sufi o agad. marin Soirescu DESPRE ACAD. NESTOR VORONICESCU : „N-a făcut decît să, facă după care domnul ministru al culturii — văzind expoziția intitulată la NICOMMA h MARIN SORESOU 4ătă ordine salariaților de Editura „SCRISUL ROMANESC“ (RAT Craiova) este șicanat de conducerea respectivei regii, deoarece se pare ca motive întemeiate nu sunt. La o decizie a Consiliului de Administrație (considerată de dînsul ilegală) cei abilitați —* Judecătoria și Tribunalul Dolj — i-au dat dreptate, dar conducerea regiei n-are asumapări Acum sa așteaptă o deem« și Cărții ApIL.. Oricum, 4L ing. Slava promite anele 4 ®*____ _— --------- "41mri despre activitates, 4 ® la «gria intitulați altfel, de exemplu SAT Craiova OE MODA DI?>le NICONfLWU ÎNCOACE !“ CÎTECILOR ! la Calafat, eu oca® NU ÎNȚELEGEM MISTERUL zi a sărbătorilor de iarnă, Casa de pentru care idl. îng. Marian Slavu’ ’’ținită din localitate, prin a îa asociere cu firma „International Gică Popescu“, a „vernisat“ o modernă discotecă , intitulată „GALAXY“, Dl, viceprimar al Calafatului, Ion Ionescu, a ținut să ne sublinieze că „e o treabă bună, o discotecă la nivel... craiovean“ • LA DANEȚI, LUCRATORII POSTULUI DE POLIȚIE au reușit să finalizeze cercetările privind cauzele cu autori necunoscuți (furturi); Predă Cristian, 16 ani, Marinescu Tudor, 60 ani, ambii fiin ocupație, din localitate împreună cu Neațu Grigore, 29 ani, ultimul în prezent arestat pentru comiterea altor infracțiuni de furt( ? !), sunt autorii metalice in furtului a trei porți valoare de 700 000 lei, comis în toamna anului trecut în paguba lui Bițu Mircea. © Ec. Enache Neagu, fost director al Fabricii de Fermentarea Tutunului Craiova, in prezent contabil șef al unității amintite. NE-A INVITAT LA PENSIONAREA DOMNIEI SALE după ani mulți de muncă. Din acest colț de paraiiiă îi transmitem urările noastre de bine și multă sănătate îl : Qarta Neumeyer, Gigi Catrina, Marius Dobrescu, Iulia Popa, Mihai Cojocaru, Denisa Tutunaru, elevi de la liceele craiovene „Frații Buzești“ și „Nicolae Bălcescu“, pregătiți de profesoarele Mădălina Popescu și Adriana Cichirdan, au prezentat, ca OMAGIU PENTRU POEZIA ROMNEASCĂ ȘI UNIVERSALĂ, un „mănunchi“ de versuri in limba română și engleză care „unesc“ două nume celebre — Eminescu și Shakespeare — printr-o poezie de Marin Sorescu Această inedită acțiune . Fundației „English Speaking Union“ s-a petrecut zilele trecute, la deschiderea centrului cultural craiovean de la Editura „Scrisul Românesc“ . PE BAZA DE COMPETENTA POSTULUI DE POLIȚIE BISTREȚ au fost identificați și conduși acolo unde le este locul următorii : Ciucă Nicolae, 53 de ani, care avea mandat pentru executarea a 33 de zile închisoare contravențională, și Ion Moțgțîianu, «59 ani, din localitate, care avea mandat pentru executarea unui an teeftrédai’« I seu. w'j