Cuvîntul Libertății, iulie 2000 (Anul 12, nr. 3177-3207)

2000-07-01 / nr. 3177-3178

# — Disocieri Autonomia locală: aleșii noștri vor demonstra ce-i duce capul Consiliile locale abia încropite la nivelul Doljului, în urma alegerilor recente, reprezintă autorități colegiale ale administrației publice locale, desemnate în vederea soluționării problemelor specifice comunității. Așa cum au rezultat din alegeri, aceste autorități se bucură, în temeiul Legii 69/1991, republicată, de un statut autonom, în sensul că deliberează asupra intereselor comunităților respective și răspund de modul de gestionare a acestora, în absența oricăror ingerințe din partea administrației publice de stat sau autorității admistrației publice județene. Mai exact, consiliile locale pot decide în orice problemă de interes local, cu excepția celor conferite prin lege în competența altor autorități publice. Executînd conducerea treburilor prin buget, consiliile locale, titulare ale dreptului de a administra domeniul public și privat, sînt acum îndreptățite să stabilească ordinea priorităților edilitar-gospodărești, rămînînd deplin implicate în apărarea ordinii publice, respectarea drepturilor și libertăților fundamentale ale cetățenilor, a regulilor economiei de piață ș.a.m.d. în această ordine de idei, urmează să vedem primele demersuri administrative concrete ale noului Consiliu Local Municipal vizînd salubrizarea municipiului Craiova, fluidizarea circulației rutiere, îmbunătățirea transportului în comun, a alimentării cu apă și, de ce nu, demararea pregătirilor privind sezonul rece. Derobați în măsură covîrșitoare, așa cum au declarat, de apartenența politică, noii consilieri municipali locali au posibilitatea să dovedească, imediat, celor care i-au mandatat, că pot trece de la vorba de clacă, lustru fără bază, la redobîndirea profunzimii și, coroborîndu-și intențiile cu atribuțiile primarului, doresc cosmetizarea înfățișării municipiului Craiova. Aceleași deziderate rămîn valabile și pentru restul orașelor doljene și, bineînțeles, municipiul Calafat. Cît privește activitatea noului Consiliu Județean Dolj, de acum constituit, rămînem în așteptarea elaborării primelor programe și prognoze de dezvoltare economico-socială a județului, la nivelul disponibilităților, fiindcă actuala fragilitate economică nu generează altceva decît dezechilibre și convulsii. Talmeș - balmeșul existent la nivelul agriculturii Doljului poate fi curmat, instituită o ordine circumscrisă legislației în vigoare, în piscicultură, sericicultură, apicultură, ca să nu mai vorbim de fondul silvic. Evoluția economicosocială a Doljului în ultimii ani, exercițiul democratic nu i-au adus pe locuitorii săi în capitalismul ordinii și prosperității, ci într-o mocirlă, o sărăcie aproape dezarmantă și cea mai neagră presimțire. Cauza nu poate fi decît una singură: materialul uman. “Elitele” scoase în față la alegeri de partidele politice s-au dovedit pe cît de incompetente, pe atît de marcate de politicianismul autohton. Sintetizînd, actualii consilieri locali, cît și cei județeni urmează să demonstreze, cît mai curînd, ce-i duce capul, fără a scăpa din vedere funcția de tutelă administrativă a prefectului de Dolj, în sensul că numai acesta veghează la respectarea legalității actelor administrative. MIRCEA CANTĂR S.N.Tc. RomTelecom S.A. majorează, începînd de astăzi, tarifele pentru serviciile de telecomunicații de bază, în medie cu 7,37%, în vederea acoperirii și influențelor rezultate din evoluția cursului de schimb leu/dolar în lunile martie-mai. IESE A început ancheta cu privire la devastarea fostului CAP Apele Vii Pentru prima dată, în cei aproape nouă ani de cînd a fost desființat CAP-ul din comuna Apele Vii, polițiștii de la pază și ordine au descins, miercuri, 29 iunie, în localitate, pentru identificarea celor care au furat tot ce s-a putut, inclusiv zidurile, din fosta cooperativă de producție. S-a recuperat doar o mică parte din patrimoniul existent în 1991, cercetările continuînd pentru stabilirea tuturor vinovaților. 9 Aminteam, cu două-trei luni în urmă, în paginile cotidianului “Cuvîntul Libertății”, despre jaful practicat, ani de zile, la CAP Apele Vii. Sub ochii polițiștilor din comună și cu complicitatea mai mult sau mai puțin tacită a autorităților locale, sătenii au sustras din curtea și clădirile fostului CAP tot ce au găsit, de la motoare electrice și autocamioane pînă la ultima cărămidă din pereții imobilelor. S-au predat, de-a lungul anilor, bunuri din patrimoniu unor persoane sau societăți comerciale, fără să fie semnate procese verbale, în urma raidului efectuat de lucrătorii Serviciului de pază și ordine din cadrul IPJ Dolj, au fost recuperate patru autocamioane de transport, un tractor, două remorci, o cisternă, două motoare electrice, o moară cu ciocănele, o grupă hipo, un motor auto Saviem, trei șarete și multe alte lucruri mai mărunte. Unul dintre cei prinși cu bunuri ce aparținuseră CAP-ului este Andrei Pîrvan (47 de ani), în gospodăria căruia s-au găsit un tractor U-650, o cisternă pentru carburanți și o remorcă de transport, pentru care nu poseda nici un fel de act. CRISTIAN PĂTRU OMN BASIC SA SOCIETATE DE ASIGURARE-REASIGURARE Telefon: 051/41.42.43, fax. 051/41.69.28 _ultimul sondaj IMAI Iliescu urcă, Mieleșcanu - ------------( IMPACT )-----------La prima probă de Bacalaureat au promovat aproape toți candidații După prima probă a examenului de Bacalaureat, Doljul se află pe unul dintre primele locuri pe țară, cu un procent foarte bun de promovabilitate, 99,2%. Foarte mulți elevi ai Colegiilor Naționale “Elena Cuza”, “Frații Buzești”, “Carol I”, “Ștefan Velovan” și ai Liceului Teoretic “Nicolae Titulescu” au reușit să obțină note de 9 și 10 la Limba și literatura română, proba orală. Inspectorul școlar Radu Scorojitu ne-a declarat că elevii au avut un discurs adecvat contextului, posedă competență comunicațională și pot prezenta argumente logice. In ceea ce privește proba scrisă de la această disciplină, care va fi susținută luni, candidații vor primi subiecte ce constau în comentarea unui fragment de text la prima vedere, a unei opere literare, redactarea unei adeverințe, interviu de angajare etc. și analizarea sintactico - morfologică a unei fraze și a cîtorva cuvinte. LIA VASILESCU Alte urmări ale grevei de la RAT: Opt contracte de muncă desfăcute în urmă cu cîteva zile, Consiliul de Administrație al RA Transport Craiova a luat hotărîrea de a i se desface contractul de muncă lui Marin Butaru, “vinovat de obstrucționarea sarcinilor de serviciu ale salariaților, paralizarea traficului autobuzelor regiei în perioada conflictului spontan de muncă de la sfîrșitul lunii mai, amenințarea unor angajați care nu doreau să înceteze lucrul”. Toate acestea au avut ca efect, în final, înregistrarea de prejudicii de către RAT. Directorul general, Valeriu Cosăceanu, ne-a informat că, în urma anchetei administrative realizate de conducere, au mai fost desfăcute încă șapte contracte, din opt vizate, unul dintre semnatari fiind grav bolnav. MARIAN BĂDÎRCI “Petromîdia” scumpește, de azi, prețul carburanților Societatea Petromedia scumpește, începînd de astăzi, cu 300 de lei/litru prețul produselor petroliere comercializate prin rețeaua de stații de benzină din țară. Măsura scumpirii a fost luată din cauza devalorizării leului în raport cu dolarul, avînd în vedere că rafinăria Petromidia procesează numai petrol din import. Astfel, benzina Premium va costă 11.900 lei/litru, iar Premium fără plumb -11.800 lei/litru. Motorina va rămîne la același preț - 8.900 lei/litru. Hidrocentralele Porțile de Fier I și II produc la jumătate din capacitate Producția de energie electrică a hidrocentralelor Porțile de Fier I și II a scăzut la aproximativ 50% din capacitate, din cauza debitului mic al Dunării, care nu depășește 3.500 mc/sec, față de o medie multianuală de 5.500 mc/sec. Producția de energie electrică nu depășește 14,3 milioane kw/h în cele două hidrocentrale, în secțiunea Drobeta-Turnu Severin a Dunării, debite de 3500 mc se întîlnesc, în medie, o dată la 30 de ani. Ministrul Industriei și Comerțului, Radu Berceanu, a declarat, ieri, că tarifele la electricitate s-ar putea modifica în luna august, în cazul în care seceta se va prelungi și în iulie, pentru că, în lipsa apei pentru hidrocentrale, sistemul energetic este nevoit să preia energia electrică produsă la un preț mai mare, în centralele termice, care funcționează pe cărbune. ------------( IMPACT )------------ o escrocherie de proporții sub aparenta umbrelă a legii Așa cum promiteam, revenim astăzi asupra unui personaj dubios, ce s-a tîrît pe listele diferitelor partide, unele dintre ele “de buzunar”, în căutare de clientelism politic. Individul poartă numele Mihai Marcu și, în felul lui, e unic în țară, pentru faptul că a reușit să pună pe picioare o escrocherie de proporții, speculînd anumite prevederi legislative. De pe urma lui, bugetul țării s-a ales cu o “gaură” de peste 800 milioane lei. Ca pe roate în anul 1997, Guvernul României emitea Ordonanța nr. 35, menită a stimula agenții economici, determinîndu-i să angajeze proaspăt absolvenți de studii superioare. Conform acesteia, statul se obliga să vireze în contul angajatorilor 70% din salariul net, care era negociat, de către salariat, cu agentul economic, în județul Dolj, OG nr. 35 nu prea a dat roadele scontate de Guvern. Totuși, în evidență a ieșit acest Mihai Marcu, care, prin amploarea afacerii pe care a pus-o la cale, a ajuns să fie cunoscut la nivelul Agenției Naționale de Ocupare și Formare Profesională (ANOFP). Speculînd, cum scrie la carte, prevederile ordonanței, Mihai Marcu se prezintă la AJOFP Dolj, în calitate de președinte al Partidului Dreapta Românească, și încheie, cu respectiva instituție, o convenție privind angajarea a 350 de absolvenți de învățămînt superior, promoția 1999, valabilă cu data de 1 iunie a aceluiași an. Începînd cu luna septembrie, AJOFP vizează obscurului partid sumele prevăzute de lege, pentru 220 de angajați, atenție, ai “Dreptei Românești”, pe funcția de referent politic. Deși legea partidelor politice prevede interdicția subvenționării unei formațiuni, Marcu navighează în vobe și încasează banii, nu ca subvenție, ci ca măsură de stimulare a angajatorului, care, în acest caz, nu este o societate comercială, dar este persoană juridică, deci se încadrează în prevederile ordonanței. IULIAN GEORGE BORA CRISTI PĂTRU Continuare în pag. 3 S.C. CEREALCOM DOLJ SA. cu sediul în Craiova, str. Bibescu nr. 3 Tel: 051/411.479. 417.415; Fax: 051/413.257 CUMPĂRĂ orice cantitate de GRÂU DE PANIFICAȚIE recolta 2000, la prețul de 2550 lei/Kg STAS+TVA adus la următoarele silozuri și baze: 1. Siloz Moțăței, tel.: 092.532.726 2. Siloz Segarcea, tel.: 051/210.424 3. Siloz Jiul, tel.: 051/144.622 4. Siloz Banui Mărăcine, tel.: 051/147.393 5. Siloz Leu, tel.: 051/254.519 6. Baza Mischii, tel.: 092.544.239 7. Baza Predești, tel.: 092.527.280 8. Baza Gângiova, tel.: 092.544.236 * J ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________