Cuvîntul Libertății, octombrie 2000 (Anul 12, nr. 3270-3299)

2000-10-02 / nr. 3270

INDEPENDENTO PINIEC OTIDIAN ANUL XI, NR. 3270, LUNI, 2 OCTOMBRIE 2000, 12 PAGINI - 3000 LEI Corneliu Vadim Tudor, și-a lansat candidatura la funcția de președinte în următorii patru ani, Pag. 2 Peste 200 miliarde lei vor fi destinate salubrizării Craiovei Pag. 3 între familia deputatului Mihai Nicolescu și o vecină. Scandal de-o seamă cu blocul Pag. 3 Noi detalii privind demiterea conducerii Teatrului Principala acuză adusă directorului Emil Maxim este cumulul ilegal de funcții Pag. 4 O parte din eroii României s-au întors acasă Importantă manifestare științifică la Craiova Al IV-lea Congres Balcanic de Medicină și Stomatologie Ascară, la Hanul Doctorului, a avut loc deschiderea celui de-al IV-lea Congres Balcanic de Medicină și Stomatologie pentru studenți și tineri medici, invitații fiind primiți cu un cocktail de bun venit. Participanții la această importantă manifestare științifică’ provin din șapte țări balcanice: Bulgaria, Grecia, Turcia, Macedonia, Moldova și, desigur, România. Nume sonore ale medicinei și învățămîntului medical universitar au sosit la Craiova; amintim aici numai cîteva dintre acestea: prof. Turgut Erdocan - decanul Facultății de Stomatologie din Istanbul, prof. Arne Djorkov - de la Universitatea de Medicină din Skopje (Macedonia), acad. Eva Gudumac - de la Universitatea de Medicină din Chișinău, acad. Alexandru Pesamosca - Universitatea de Medicină și Farmacie din București, prof. Petre Firu și prof. Alexandru Oproiu vicepreședinți ai Asociației Balcanice de Medicină și Farmacie, o echipă de profesori de la Universitatea de Medicină din Salonic (Grecia), 16 profesori de la Chișinău. La cocktail-ul oferit, aseară, de organizatori au fost invitați să participe și membri din conducerea UMF și a Universității din Craiova, oficialități ale administrației publice, punctul de atracție al serii constituindu-l, desigur, programul artistic oferit de Ansamblul Folcloric “Maria Tănase”. Congresul va fi deschis astăzi, de la ora 9, sesiunile de comunicări încheinduse mîine seară. Pe parcursul acestor zile, participanții vor putea viziona două spectacole (“Nașterea” - oferit de Teatrul Național din Craiova și “Turandot” - la Teatrul de Operă și Operetă), urmînd ca miercuri, în ultima zi, să fie invitații Primăriei și Consiliului Municipal Calafat, care vor organiza o excursie și o masă festivă la Bascov. SIMONA LICA' La Valea Stanciului Crimă pentru o vacă Vironica Militaru (48 de ani) era cunoscută de localnicii din Țugurești ca fiind o femeie aprigă și rea de gură, gata oricând să sară la scandal. Nimeni nu s-a gîndit însă că gura spurcată îi va aduce Vironicăi moartea, sîmbătă seara, înaltă și uscățivă, cu ochii căprui și buzele subțiri. Vironica muncea pe brînci, de dimineață pînă seara, pămîntul moștenit de la părinți. Tot pe umerii ei pica și sarcina de a le îngriji pe cele patru fete care le avea în bătătură. “Singurul lucru pare o strica era gura, îi sărea țandăra din orice și, dacă erai prin preajma ei, trebuia să fugi. Nu demult, l-a bătut pe un vecin pentru că i s-a părut că i-a drăcuit vaca”, spune Aurelia Vigaru, localnică din Țugurești. Sîmbătă, în jurul orei 19, Vironica ieșise la poartă să-l aștepte pe țiganul Georgică, văcarul satului, cu vacile de la păscut. La cîțiva pași mai încolo se afla și Aurel Rada (53 de ani), beat turtă, care, imediat cum au apărut vacile pe uliță, s-a repezit la țigan, nevăzîndu-si animalul venind Urmînd exemplul consăteanului său, criminalul Ion Jalea, un bărbat din satul Țugurești, comuna Valea Stanciului, a ucis o femeie, sîmbătă seara, împlîntîndu-i de două ori în inimă un cuțit. Ucigașul este dat în urmărire generală, fiind dispărut în prezent de la domiciliu, spre casă. “Unde mi-e vaca, nenorocitule?! Ai pierdut-o?”, a țipat bețivanul și, fără să aștepte explicații, și-a scos de la chimir cuțitul și a început să-l lovească în cap pe Georgică, cu mînerul armei albe. Vironica, atît a așteptat și a început să-l înjure pe Rada.S-a întors spre ea și, într-o clipă, i-a înfipt de două ori cuțitul în piept. Vironica nu a apucat nici măcar să strige după ajutor, săraca. A murit pe loc...”, își amintește vecinul celor doi, Ionel Petre. Realizînd cele întîmplate, Georgică a fugit pe la porțile oamenilor, cerându-le ajutor, în timp ce Aurel Rada s-a îndepărtat de locul crimei, bombănind și suduindu-și vaca dispărută. Pînă la venirea polițiștilor, ucigașul și-a luat tălpășița, făcîndu-se nevăzut. El este dat în urmărire generală, oamenii legii adresînd pe această cale un apel către toți cei care pot conduce la prinderea lui Aurel Rada, să ia legătura cu cel mai apropiat post de poliție sau să telefoneze la numărul 051/19.81.39. Criminalul are înălțimea 1,65-1,70 m, părul cărunt, ochii căprui și față prelungă. El este originar din Reșița, județul Caraș-Severin, și locuiește în Valea Stanciului împreună cu soția sa, Irina, în casa bătrînească. Mama lui Rada, Maria (80 de ani), locuiește de mai mult timp la fiica sa, în Timișoara, ea părăsindu-și locuința pentru că nu a mai suportat scandalurile și violențele fiului său, ANDREEA IORDĂCHESCU i BANCA TRANSILVANIA . Oferă clienților persoane fizice: DOBÎNZI SIGURE LA DEPOZITE 1 lună 3 luni 6 luni 9 luni 12 lun LEI 34% 35% , 35% 36% 36? USD - 5,50% 5,75% 6,00% 6,50? DEM - 3,00% 3,25% 3,75% 4,25? Adresa: Craiova, str. Iancu Jianu nr. 16, telefon 051/41.97.45. 41.97.46. Guvernul va șterge datoriile marilor întreprinderi care se vor privatiza întreprinderile mari care nu au fost privatizate pînă acum nu mai au nici o șansă, dacă nu se vor face reeșalonări sau scutiri de la plata datoriilor, a declarat, sîmbătă, la Timișoara, premierul Mugur Isărescu. “Vom stabili reguli precise, transparente, publice, pentru ștergerea sau reeșalonarea datoriilor” a precizat Isărescu, care a adăugat că aceste măsuri vor opera doar în cazul “privatizărilor efective”. * După ce a înscris, in urma cu o saptamina, în Giulesti, Claudiu Niculescu, noua vedetă a fotbalului craiovean, și-a făcut din nou datoria înscriind golul victoriei echipei sale, rămasă în inferioritate numerică, după eliminarea portarului Daniel Bogdan, sîmbătă, în partida electrizantă cu Steaua. Universitatea Steaua 1-0 (1-0) și cele două echipe împart primul loc al clasamentului cu același număr de puncte. Pag.12 SM »■AS» -V. OOifi CEREALCOM s 1 DOLJ CRAIOVA vinde w SAMINTA DE GRIU î categoria biologică C1 din soiurile: Dropia, Rapid, Lovrin 34, Flamura 85 și Alex, la următoarele prețuri subvenționate: 1. Sămînță tratată cu insectefungicide: 4.054 lei/kg; 2. Sămînță tratată cu fungicide: 3.524 lei/kg; 3. Preț de vînzare al unui sac (ambalaj): 2.250 lei/buc. La prețurile de mai sus se adaugă TVA 19%. Sămînță de grîu este depozitată în silozurile Banu Mărăcinea, Jiu, Leu, Moțăței și se poate vinde în schimb cu produse pentru consum: grîu pentru panificație și floarea-soarelui. Pentru informații ne puteți contacta la telefoanele: 092/20.85.09. 051/41.73.66 sau 41.14.79. ------------( IMPACT )----------- Președintele CIO a declarat închise Jocurile Olimpice de la Sydney Seri, la ora locală 21:05, pe stadionul din Sydney, președintele Comitetului Internațional Olimpic, Juan Antonio Samaranch, a anunțat închiderea oficială a celei de-a 24-a ediții a Jocurilor Olimpice de vară. Ultima competiție sportivă a mileniului, care a început pe data de 15 septembrie, a reunit 11.000 de sportivi, în timpul olimpiadei au fost decernate 301 de medalii de aur, în cadrul a 38 de discipline olimpice. înainte de a părăsi scena, președintele CIO a spus “la revedere” în mai multe limbi, încheind cu un “atleu” (“adio”) în catalană. în clasamentul final, România ocupă locul al 11-lea din 200 de țări, cu 26 de medalii: 11 de aur, 6 de argint și 9 de bronz. Un băiețel a mîncat pietre Un copil în vîrstă de cinci ani, din Craiova, a înghițit mai multe pietre. Daniel B. a ajuns, sîmbătă, la Urgența Spitalului Clinic nr. 1, după ce, aflîndu-se la joacă, nesupravegheat, confundîndu-le cu bomboane, le-a băgat în gură. El a fost internat în Clinica de Chirurgie și Ortopedie Pediatrică. Cadrele medicale susțin că, în situația în care corpurile străine nu vor fi eliminate spontan, va fi necesară o intervenție chirurgicală. Medicii recomandă părinților să fie foarte atenți la cei mici și să nu le lase la îndemînă obiecte pe care aceștia pot să le înghită, obturîndu-le căile respiratorii. LUMINIȚA TUDOR . Astăzi începe noul an universitar La Craiova, ca de altfel în întreaga țară, astăzi se sărbătorește deschiderea unui nou an universitar. Fiecare facultate va avea propria festivitate de deschidere, astfel că în Sala Albastră a Universității se va derula o serie de manifestări organizate de facultățile de Drept, Teologie, Istorie, Fizică, Horticultura, Litere; facultățile tehnice vor marca evenimentul în aulele proprii. O excepție o constituie Facultatea de Științe Economice care, de la ora 10,30, va organiza, în sala mare a Casei Studenților, un concert susținut de Corul și Orchestra Filarmonicii“Oltenia”, după care, seara, la ora 20, tot în “C.S.”, Sindicatul Studenților Economiști va găzdui un concert “Iris”. Universitatea de Medicină și Farmacie va marca începerea cursurilor o dată cu aniversarea a 30 de ani de învățămînt superior medical craiovean, în perioada 5-7 octombrie 2000. SIMONA LICA ( IMPACT )