Cuvântul Libertății, mai 2009 (Anul 21, nr. 5937-5960)

2009-05-12 / nr. 5944

marți, 12 mai 2009 Porto, al patrulea titlu consecutiv Formația FC Porto, la care evoluează Cristian Săpunaru, a câștigat, duminică, pentru a patra oară consecutiv campionatul Portugaliei, în urma victoriei, cu scorul de 1-0, din meciul de pe teren propriu cu Nacional Madeira, din etapa a XXVIII-a, informează AFP. Unicul gol al partidei a fost marcat de Bruno Alves, în minutul 48. La echipa campioană, Săpunaru a intrat pe teren în minutul 73, în locul lui Fucile. Acesta este al 24-lea titlu de campioană al formației FC Porto, care, cu două etape înainte de finalul sezonului, are 66 de puncte, cu șase mai multe decât Sporting Lisabona, echipă față de care are avantajul unui golaveraj mai bun. Echipa lui Săpunaru a înregistrat, duminică, al 21-lea rezultat pozitiv și a 8-a victorie consecutivă. Jesualdo Ferreira a devenit, de asemenea, primul antrenor portughez care a obținut titlul pentru a treia oară consecutiv. FC Porto ar putea reuși eventul în acest an, în cazul în care, la 31 mai, se va impune în finala Cupei Portugaliei, cu Pacos Ferreira, cuvântul libertății / 15 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Ghioane și Cernat, campioni In Ucraina Mijlocașul Tiberiu Ghioane a marcat un gol pentru Dinamo Kiev, în meciul câștigat, duminică, pe teren propriu, scor 3-2, cu Tavria Simferopol, rezultat în urma căruia echipa antrenată de Iuri Semin și-a asigurat al 13-lea titlu de campioană a Ucrainei. Ghioane, care a fost titular, a marcat în minutul 55 și a primit un cartonaș galben, în minutul 87. Florin Cernat nu a evoluat la Dinamo Kiev. Cu trei etape înainte de final, Dinamo nu mai poate fi ajunsă de Șahtior, echipa antrenată de Mircea Lucescu având cu 12 puncte mai puțin, în contextul în care au mai rămas nouă puncte în joc. De la independența Ucrainei în august 1991, Dinamo Kiev a câștigat 13 din cele 18 campionate disputate, formația Șahtior a câștigat patru campionate, 2002, 2005, 2006 și 2008 (n.r. - ultimele trei cu Lucescu) și Tavria Simferopol unul, primul, în 1992. Victor Crivoi (foto), component al echipei de Cupa Davis, este al nouălea jucător român care ajunge în Top 100 ATP, din 23 august 1973, când a fost inaugurată ierarhia jucătorilor profesioniști, al cărei prim lider a fost Ilie Năstase. Victor Crivoi, care va împlini în curând 27 de ani, ocupă în această săptămână locul 99 ATP , cea mai bună clasare din cariera sa, fiind primul român care accede în Top 100 în ultimii șase ani, după Victor Hănescu. Ierahia jucătorilor profesioniști a fost înființată în urmă cu 36 de ani, iar primul lider ATP a fost Ilie Năstase, cel mai bun jucător român din toate timpurile. Colegul lui Năstase din echipa de Cupa Davis a României, Ion Țiriac, a atins cea mai bună clasare ATP, locul 55, în 3 iunie 1974. Următorul jucător care a ajuns în prima sază a fost Florin Segărceanu, el urcând până pe locul 73, la 10 octombrie 1983. Segărceanu a fost urmat de Dinu Pescariu, care în 8 august 1998 a ocupat locul 75. Primul jucător român după Ilie Năstase care a intrat în Top 50 ATP a fost Adrian Voinea, el ajungând până pe poziția a 36-a (15 aprilie 1996). Răzvan Sabău a ocupat cel mai bun loc din carieră, 74, în 24 octombrie 2005. Cel mai bun jucător român după Ilie Năstase este Andrei Pavel. “Cneazul” este liderul românilor în ceea ce privește câștigurile acumulate din tenis, peste 5 milioane de dolari, și a ajuns până pe locul 13 ATP, în 25 octombrie 2004. Acum, echipa de Cupa Davis a României îl are drept lider pe Victor Hănescu, el fiind ocupantul locul 33 ATP, cea mai bună poziție din cariera sa. TENIS Crivoi a intrat în Top 100 Gasquet riscă doi ani de suspendare Jucătorul francez Richard Gasquet a fost suspendat de Federația Internațională de Tenis, după ce a fost depistat pozitiv cu cocaină. în vârstă de 22 ani. Gasquet va fi audiat de un tribunal antidoping în următoarele 60 zile, această instanță urmând a decide perioada completă de suspendare. Cel mai probabil tenismanul francez va primi o suspendare de doi ani, fiind la primul derapaj de acest gen. Ocupant al locului 21 mondial, după ce în iulie 2007 făcea parte din topul zece al celor mai buni tenismeni, Gasquet a fost depistat pozitiv cu cocaină la turneul ATP 1000 de la Miami. Richard Gasquet este al treilea jucător de tenis suspendat pentru consum de cocaină, după Lourdes Dominguez Lino, suspendată trei luni în 2002, și Martin Hingis, suspendată doi ani, după ce a picat un test în iunie 2007. Niculescu și Cârstea, eliminate de la Madrid Jucătoarele Monica Niculescu și Sorana Cârstea au părăsit încă din runda inaugurală puternicul turneu de la Madrid, dotat cu premii totale în valoare de 3,5 milioane de euro. Monica Niculescu nu a reușit să câștige decât un game în fața nemțoaicei Anna-Lena Groenefeld, jucătoarea venită din calificări impunându-se cu un aspru 6-1, 6-0. O evoluție mai bună nu a avut nici Sorana Cârstea, cea mai bine clasată jucătoare din România pierzând în două seturi în fața Alonei Bondarenko din Ucraina, scor 6-2, 6-2. Pentru prezența pe tabloul principal de la Mutua Madrilena Open cele două jucătoare din România vor primi fiecare câte 7.825 de euro și 5 puncte în clasamentul WTA. Jucătoarea Ana Bogdan a ratat calificarea pe tabloul principal, fiind învinsă în ultimul tur al calificărilor de Akgul Amanmuradova din Uzbekistan, scor 6-1, 6-1. Beneficiară a unui wild-card, tânăra jucătoare din România o depășise în primul tur pe Alicja Rosolska din Polonia, cu 6-1, 6-3. Astfel, cinci favorite la câștigarea turneului din capitala Spaniei au pierdut, duminică, în primul tur, Agnieska Radwanska, Flavia Penneta, Alizé Cornet, Anabel Medina Garrigues și Kaia Kanepi părăsind competiția înainte de primele dueluri cu adevărat dificile. Pagină realizată de DRAGOȘ FILIP I i