Cuvântul Libertății, ianuarie 2011 (Anul 23, nr. 6441-6463)

2011-01-12 / nr. 6447

miercuri, 12 ianuarie 2011 externe Francezii și americanii „vor lucra din greu împreună pentru a pune la punct documente comune și poziții comune în dosarele care sunt de interes, precum chestiuni legate de monede, de prețul bunurilor și tot ceea ce trebuie făcut pentru a reduce dezechilibrele actuale”, a spus Nicolas Sarkozy, după întâlnirea cu Barack Obama. Președinții Franței și Statelor Unite și-au luat angajamentul să depună eforturi comune pentru a reface economia mondială, în cadrul G8 și G20, a căror președinție este deținută de Paris, relatează RIA Novosti. „Am fost întotdeauna un bun prieten, un prieten grozav al Statelor Unite și cu cât de important este rolul pe 1 joacă SUA în lume, cât de vvriant este dolarul american ca principala monedă din lume. Iar împreună cu președintele american, Barack Obama, suntem hotărâți să propunem idei noi pentru a pune lucrurile în mișcare, atât în cadrul G8, cât și G20”, a spus Sarkozy într-o conferință de presă comună cu Obama. „Iar echipele noastre vor lucra din greu împreună pentru a pune la punct documente comune și poziții comune în dosarele care sunt de interes, precum chestiuni legate de monede, de prețul bunurilor și tot ceea ce trebuie făcut pentru a reduce dezechilibrele actuale”, a adăugat el. Președintele francez i-a mulțumit omologului său american pentru primirea călduroasă, adăugând că a admirat întotdeauna capacitatea lui Obama „de a ajunge la bază, la rădăcina problemelor”, „îi apreciez deschiderea, modul în care vorbește, direct, cu mine. Și sunt convins, doamnelor și domnilor, că în 2011 vom putea găsi soluții structurale care ne vor permite să rezolvăm sau cel puțin să atenuăm dezechilibrele și problemele lumii”, potrivit lui Sarkozy. Președintele american, Barack Obama, a confirmat că discuțiile cu omologul său francez sau axat pe economia mondială. „Am petrecut prima parte a întâlnirii discutând despre agenda G8 și G20..., în condițiile în care francezii dețin președinția G8 și G20 anul acesta, am discutat cum putem să ne coordonăm agendele, pentru a ne asigura că suntem cât mai productivi posibil în implementarea tipurilor de reforme și măsură care să ducă la prosperitate pentru oamenii din lume”, a spus el. Franța și SUA promit eforturi pentru refacerea economiei mondiale cuvântul libertății / li Comisarul european pentru Extindere, la Kiev pentru a lua pulsul democrației în Ucraina Comisarul european pentru Extindere și politică de vecinătate, Stefan Füle, și-a manifestat îngrijorarea în legătură cu „unele abateri de la democrație” în Ucraina, unde a sosit în ajun, într-o vizită de lucru, în cadrul căreia are prevăzute discuții cu privire la perspectivele de integrare europeană ale Ucrainei, precum și la starea democrației din această fostă republică sovietică. Fule a apreciat în termeni pozitivi dezvoltarea dinamică a relațiilor bilaterale între Ucraina și UE în 2010, în special în ceea ce privește pregătirea Acordului de asociere, precum și progresele înregistrate în dialogul cu privire la simplificarea regimului de vize, care a dus la acordarea Planului de acțiune privind liberalizarea vizelor pentru Ucraina. Cu toate acestea, în cadrul întâlnirii cu președintele Comisiei parlamentare pentru integrare europeană, Boris Tarasiuk, comisarul european și-a exprimat luni îngrijorarea cu privire la unele tendințe negative, ceea ce indică „unele abateri ale Ucrainei de la democrație”, aspect reflectat, de altfel, și în Rezoluția Parlamentului European din 25 noiembrie 2010. La rândul său, Tarasiuk, al cărui partid nu face parte din arcul guvernamental de la Kiev, și-a exprimat îngrijorarea cu privire la exemplele recente sistematice de persecuție din motive politice ale liderilor de opoziție. Fule, de asemenea, a spus ca el este familiarizat cu declarația SUA, cu privire la condamnarea persecuțiilor politice împotriva reprezentanților Guvernului ucrainean anterior. Oficialul european a menționat că unul dintre obiectivele vizitei sale este de a lua pulsul situației la fața locului, pentru ca Bruxellesul să poată pregăti o poziție oficială pe tema respectării normelor democratice în Ucraina. Guvernul spaniol nu renunță la creșterea vârstei de pensionare Decizia Guvernului spaniol de a crește vârsta pensionării, de la 65 la 67 de ani, în cadrul reformei pensiilor, este de neclintit, după cum a anunțat premierul spaniol Jose Luis Rodriguez Zapatero, în ciuda faptului că Guvernul pe care îl conduce nu a ajuns la nici un acord cu sindicatele în aceste condiții. De asemenea, după cum anunță ABC, vârsta de pensionare cauzează dispute chiar în rândul Executivului spaniol, de vreme ce ministrul Muncii, Valeriano Gomez, ar fi de acord să cedeze, pentru a împăca sindicatele, însă cea care nu vrea să renunțe este Elena Salgado, ministrul Economiei. Reforma pieței muncii este însă flexibilă, a mai explicat premierul: angajații care au cotizat suficient se vor putea pensiona la 65 de ani, în condițiile în care în prezent, aceștia au nevoie de cel puțin 35 de ani de cotizații pentru a putea primi toată pensia la care au dreptul. „Dacă trăim mai mult, trebuie să muncim mai mult”, a spus premierul în cadrul unui interviu acordat postului spaniol de televiziune Antena3. Mai mult, el a precizat că dacă sunt tot mai multe persoane cărora le trebuie garantate pensiile, va fi nevoie de mai multe cotizații. Ambasadorul Franței. Nu suntem dispuși la târguiala Henri Paul respinge speculațiile pe tema unor interese economice ce s-ar afla în spatele respingerii de către Franța și Germania a aderării României la spațiul Schengen în martie. “Poziția Franței, și sunt sigur că și cea a Germaniei, nu este determinată nici de retorsiune, nici de vreo târguială. Spiritul partenariatului strategic este de a acționa în comun, nu de a ne negocia sprijinul ”, a declarat pentru Evenimentul Zilei, ambasadorul Franței, Henri Paul. Potop în Australia populația fuge din calea apelor Autoritățile au trecut, ieri, la evacuarea parțială a locuitorilor din Brisbane, al "treilea oraș,cel mai populat din Australia, stat lovit de cele mai puternice inundații în ultimii 50 de ani. Bilanțul provizoriu al victimelor inundațiilor, reactualizat ieri, consemnează 11 morți, între care doi copii, plus 12 de persoane declarate dispărute. Puternicele inundații din nord-estul Australiei au la origine furtuna tropicală „ Tasha ”. Noi ploi torențiale în timpul week-end-ului (până la 30 cm de apă în unele locuri în mai puțin de 24 de ore) au provocat creșteri bruște ale nivelului apelor luni și un torent de apă a înghițit străzile localității Toowoomba, situată la 130 de km vest de Brisbane, capitala statului Queensland, Germania. Sute de porci vor fi sacrificați în scandalul contaminării cu dioxina Sute de porci trebuie sacrificați la o fermă din Saxonia Inferioară, deoarece carnea lor conține niveluri ridicate de dioxină, a anunțat marți ministrul Agriculturii al landului german. Ministrul Agriculturii din Saxonia Inferioară, Gert Hahne, a anunțat marți descoperirea unor niveluri ridicate de dioxină la o fermă din districtul Verden. Ferma a fost investigată, deoarece a cumpărat mâncare de animale de la compania germană Harles - Jentzsch GmbH, care a produs grăsimile folosite la furajele contaminate. Probele de grăsime conțineau o cantitate de dioxină de peste 70 de ori mai mare decât cea permisă. ȘTIRI