Cuvântul Libertății, iulie 2012 (Anul 24, nr. 6889-6914)

2012-07-16 / nr. 6901

"""■'‘iul,2 °"2--------------------invățământ / culturi------------------°*utr*|||' 17 elevi din Dolj au fost admiși la liceu cu media 10 Numărul elevilor admiși la liceu cu media 10 clasează județul Dolj pe locul al doilea la nivel național. Potrivit datelor centralizate de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului (MECTS), din cei 150.725 de absolvenți ai clasei a VllI-a, care au completat opțiuni, 150.219 au fost repartizați în licee, 177 din candidați având media 10. Din aceștia, cei mai mulți au fost în București - 20, pe locul al doilea în topul județelor cu cele mai multe medii de 10 situându-se Doljul, cu 17 elevi, iar pe locul al treilea-județele Vâlcea și Bihor, cu câte 11 candidați de nota 10. Ierarhia alcătuită după ultima medie de admitere la repartizarea în licee 2012 arată că pe primul loc se află Colegiul Național „Sf. Sava” din Capitală, care, la specializarea Matematică-Informatică, a avut ultima medie 9,93. Pe locul al doilea se află Colegiul Național „Mircea cel Bătrân” din Constanța, unde, tot la Matematică-Informatică, ultima medie de repartizare a fost 9,92, iar pe locul al treilea - Colegiul „Frații Buzești” din Craiova (9,91). _____________________ALINA DRĂGHICI Expoziție retrospectivă a artistului fotograf craiovean Victor Boldar, la Oradea Sub patronajul Asociației Artiștilor Fotografi din România, la Galeria „Euro Foto Art” din Oradea s-a deschis, vineri, o valoroasă expoziție retrospectivă de fotografie semnată de artistul craiovean Victor Boldar —E FIAP. Este vorba despre o selecție de 73 de imagini alb-negru din seriile „Henri Cartier-Bresson ” și „ ’77 Craiova - Phoenix: Ultimul concert”, ambele prezentate și publicului craiovean. Expoziția va rămâne deschisă până pe data de 2 august. WKck JLKJJLi Cu celebrul fotograf francez Henri Cartier-Bresson prin Oltenia în 2010, Victor Boldor prezenta în premieră pe simezele Muzeului de Artă din Craiova o serie de 57 de fotografii alb-negru reunite sub genericul „07.05.’75. Impresii” și avându-l în obiectiv pe marele maestru al fotoreportajului modern Henri Cartier-Bresson. Imaginile sunt datate 7 mai 1975, cu ocazia vizitei acestuia și a soției sale, fotografa Martina Frank, în Craiova și în nordul Olteniei (județul Vâlcea). Sunt surprinși și alți doi veterani craioveni ai fotografiei, care i-au însoțit pe traseu - Mihai Dan Călinescu și Nicu Dan Gelep, din păcate plecați astăzi dintre noi, ca și bătrâna Dacie 1100 care i-a purtat în acest itinerar și pe care autorul expoziției, pentru a „certifica” autenticitatea documentelor fotografice, a parcat-o, la momentul vernisajului, în curtea Muzeului de Artă... De atunci datează câteva instantanee, realizate la sfârșitul zilei, în așteptarea acceleratului de București, la o cafea, cu regretatul Mihai Dan Călinescu, președintele din acea perioadă a Clubului Fotografilor din Craiova. Și tot deatunci păstrăm câteva imagini ale unei Românii aflate în plin comunism... Selecția de 57 de imagini a mai fost prezentată în mai-iunie 2011, sub genericul „Henri Cartier- Bresson în...Oltenia”, și la Muzeul de Artă din Cluj-Napoca, iar acum poate fi văzută și la Oradea. Prezent la ultimul concert al formației „Phoenix", susținut în Craiova i se alătură pe simezele Galeriei „Euro Foto Art” 16 fotografii realizate de Victor Boldâr în 20 mai 1977, în Grădina cinematografului „Patria” din Craiova, la ultimul concert al legendarei „Phoenix” - una dintre primele formații rock din România, înființată în urmă cu 50 de ani, la Timișoara. Un emoționant fotoreportaj, care îi readuce în fața publicului pe Nicu Covaci, Ovidiu Lipan Țăndărică, Mircea Baniciu, Josef Kappl și Erlend Krauser - cei de-acum 35 de ani - și care a trezit nu puține amintiri în rândul unor participanți, liceeni peatunci, la acest excepțional eveniment muzical. Expoziția a fost deschisă la Galeria „Arta” din Craiova pe data de 11 ianuarie a.c., fiind organizată, în cadrul ediției a IlI-a a Festivalului Național „Luna Fotografiei” din România, de Muzeul de Artă din Craiova, Asociația „Focus” Olte- 149 de candidați doljeni s-au înscris la examenul de definitivat Peste 6.800 de candidați s-au înscris la examenul de acordare a definitivatului în învățământ, care se va desfășura mâine, 17 iulie, în județul Dolj fiind înscrise 149 de persoane. “în total, sunt 117 discipline de examen. La nivel național, vor fi 42 de centre de examinare, câte unul în fiecare județ, iar contestațiile vor fi evaluate în șase centre”, precizează reprezentanții Ministerului Educației. Potrivit metodologiei de desfășurare a examenului de definitivat, afișarea rezultatelor va avea loc la data de 23 iulie, iar înregistrarea contestațiilor și transmiterea acestora la centrele de evaluare sunt programate în intervalul 23-24 iulie, urmând ca rezultatele finale să fie afișate la data de 26 iulie. ALINA DRĂGHICI Ziua fotografiei de stradă în România Asociația „Bucureștiul meu drag” lansează proiectul Ziua fotografiei de stradă în România - o zi dedicată special celor care îndrăgesc și se dedică acestui tip de fotografie. Evenimentul va debuta joi, 19 iulie, ora 18.30, la Muzeul municipiului București, cu o întâlnire a celor mai cunoscuți fotografi de stradă din România: Vlad Eftenie și Andrei Pandele. Alături de cei doi, Lucian Muntean (ziarul ,Adevărul”) va deconspira celor prezenți viața de fotoreporter. Vor fi făcute cunoscute, de asemenea, detaliile Zilei fotografiei de stradă din România, când și unde vor avea loc acțiuni specifice, ce premii vor fi oferite, ce workshop-uri vor fi organizate etc.. Prima ediție a evenimentului se dorește a fi extinsă în toată țara și va fi sărbătorită prin diverse acțiuni tematice, concursuri de gen, expoziții de fotografie în București și în alte opt orașe din țară. „Haideți să descoperim împreună pe cei mai buni fotografi de stradă din România!”, invită Andrei Bîrsan, președintele Asociației „Bucureștiul meu dragi’ w www.orasul.ro). inițiatorul evenimentului. MAGDA BRATU nia și Fotoclubul din Craiova. „Mircea Faria” MAGDA BRATU Victor Boldur (n. 1935) este unul dintre cei mai activi, creativi și longevivi fotografi craioveni. A devenit membru al Asociației Artiștilor Fotografi din România (AAFR) în 1968. Zece ani mai târziu a primit titlul de Artist al Federației Internaționale de Artă Fotografică (AFIAP), iar în 1991 — pe cel de Excelență (E.FIAP). Din 2008 este membru de onoare și maestru al AAFR. de GABRIEL BRATU-MIB OFF-uri - De mulți ani nu m-am mai dus la circ, eu privesc la televizor ce fac politicienii noștri.