Cuvântul Libertății, octombrie 2013 (Anul 25, nr. 7264-7290)

2013-10-11 / nr. 7273

vineri, 11 octombrie 2013 cultură cuvântul libertății . După ce, mai bine de șapte ani, n-a avut posibilitatea să își prezinte spectacolele pe o scenă proprie, Teatrul „Colibri” îi invită acum pe craioveni în noul sediu, în care nu numai că dispune de spațiu suficient pentru repetiții, ateliere de producție, cabine pentru actori și birouri, dar are și o sală cu 400 de locuri. «Din câte vă amintiți, sâmbăta artiștii noștri urcau pe scena Teatrului Liric, iar în rest am jucat în condiții total improprii, în școli, grădinițe, cantine, săli de sport și diverse alte spații neadecvate. De data acesta avem o scenă proprie, drept pentru care „fabrica de povești” și-a încălzit motoarele și e gata să dea drumul la producție”, a precizat Adriana Teodorescu, managerul teatrului. Managerul Adriana Teodorescu: „încercăm să ne apropiem și mai mult de spectatori" O schimbare majoră în noua stagiune artistică vizează ora începerii spectacolelor: cele de sâmbăta nu vor mai avea loc dimineața, așa cum publicul era obișnuit, ci seara. „încercăm, de fapt, să ne apropiem și mai mult de spectatori. Și asta pentru să sâmbăta dimineața părinții și bunicii mai au și alte treburi de făcut, deși, e adevărat, nu era greu să-și rupă o oră-două din timp pentru a veni cu cei mici la teatru. Dar cred că spectacolele programate seara vor prinde foarte bine, în plus, cred că e cazul să ne apropiem și noi de ceea ce se întâmplă prin alte părți”, a justificat schimbarea Adriana Teodorescu. Primul spectacol din stagiunea în noua casă a teatrului - „ Cântăreții din Bremen ” - va fi prezentat mâine, 12 octombrie, de la ora 18.00, îi va urma duminică, 13 octombrie, de la ora 11.00,.,Bună dimineața, noapte bună". Până la sfârșitul lunii, programul va mai cuprinde Tot de luna aceasta Teatrul „Colibri” va redeschide atelierele de creație din cadrul „Fabricii de povești” - proiect demarat în primăvară, din dorința de a-i aduce pe copii cât mai aproape de universul fascinant în care iau naștere spectacolele, de actori, regizori, scenografi, de întreaga echipă a instituției, însă atelierelor „Jocul de-a joaca”, „Primul pas pe scenă" și „Ucenicul păpușar" li s-au adăugat alte cinci: „ABC", „Exerciții-poezii pentru cei mai mici copii”, „Eu și Păpușa", „Să cântăm și să dansăm " și „Lumea păpușilor". Coordonatorii atelierelor sunt actrițele Oana Stancu, Alis Ianoș, Rodica Prisăcaru, Ionica Dobrescu, Adriana Ioncu, Alin Cebotari, sculptorul de păpuși Norica Preduț și confecționera Mihaela Calciu. Cursurile se adresează atât copiilor, cât și tinerilor și adulților, se vor desfășura în perioada 21 octombrie - 20 decembrie, numai după-amiaza, de la ora 17.00, iar prețul unuia este 100 de lei. înscrierile au început ieri și se fac până pe data de 20 octombrie, direct la sediul Teatrului pentru Copii și Tineret „Colibri” din „Calea București” nr. 56, prin telefon, la numărul 0251.412.473 (între orele 9.00 și 15.00) sau pe e-mail, pe adresa colibricolibri2012@yahoo.ro. Pagină realizată de MAGDA BRATUibri” Iți reia activitatea în noul sediu cu spectacole și ateliere de creație Reprezentanții Teatrului pentru Copii și Tineret „Colibri” au anunțat, ieri, că, deși lucrările de renovare a noului sediu pe care l-au primit de la municipalitate în urmă cu mai bine de patru luni nu s-au încheiat. Vor deschide totuși stagiunea artistică, pentru a nu-i priva pe cei mici de bucuria spectacolelor și atelierelor de creație. Odată cu reluarea activității, instituția schimbă orele de începere a reprezentațiilor de sâmbăta - 18.00, în loc de 11.00 - și include în program un spectacol de matineu: duminica, de la 11.00, altul decât cel din ziua precedentă. Așadar, mâine, 12 octombrie, craiovenii de toate vârstele sunt așteptați la „Cântăreții din Bremen”, iar poimâine, la „Bună dimineața, noapte bună”. Cât privește atelierele, nu mai puțin de șapte vor fi deschise celor mici, dar și adulților, coordonatori fiind artiștii instituției; înscrierile au început deja și se vor face până pe 20 octombrie, telefonic, pe e-mail sau direct la sediul de pe „Calea București” nr. 56, reprezentații cu „ Inimă de piatră ” (19 octombrie), „Invitație la joacă" (20 octombrie), „Fata babei și fata moșneagului" (26 octombrie) și „Jocuri magice” (27 octombrie). Cursuri pentru copii, tineri și adulți, în fiecare zi a săptămânii Programul atelierelor de creație: ■ Lunea, ora 17.00 - „ABC” (coordonator: Rodica Prisăcaru), 21 octombrie - 15 decembrie, pentru cadre didactice, 7-12 participanți; ■ Marțea, ora 17.00 - „Exerciții-poezii pentru cei mai mici copii” (coordonator: Ionica Dobrescu): 22 octombrie - 17 decembrie, pentru 3-6 ani, 10 participanți; ■ Miercurea, ora 17.00 - „Eu și Păpușa ” (coordonator: Adriana Iancu): 23 octombrie - 18 decembrie, pentru 7-8 ani, 10-12 participanți; ■ Miercurea, ora 17.00-„Primul pas pe scenă” (coordonator: Alis Ianoș): 23 octombrie - 18 decembrie, pentru 5-10 ani, 10-12 participanți; ■ Joia, ora 17.00 - „Jocul de-a joaca” (coordonator: Oana Stancu): 24 octombrie - 19 decembrie, pentru 5- 10 ani, 10-12 participanți; ■ Vinerea, ora 17.00-„Să cântăm și să dansăm” (coordonator: Alin Cebotari), 25 octombrie - 20 decembrie, pentru 6-10 ani, 10-12 participanți; ■ Sâmbăta, ora 17.00 - „Ucenicul păpușar” (coordonator: Norica Preduț): 26 octombrie - 20 decembrie), fără vârstă, 15 participanți; ■ Duminica, ora 17.00 - „Lumea păpușilor” (coordonator: Mihaela Calciu), 27 octombrie-20 decembrie, fără vârstă, 15 participanți. Muzeul Olteniei deschide Salonul internațional de restaurare-conservare MATCONS 2013 Muzeul Olteniei, cu sprijinul Consiliului Județean Dolj și în colaborare cu Comitetul Național Român ICOM organizează, în perioada 11-15 octombrie, Salonul internațional de restaurare-conservare MATCONS 2013, cu tema „Materie și Materiale în/pentru restaurarea-conservarea patrimoniului cultural”. Deschiderea oficială are loc astăzi, ora 11.00, la sediul Secției de Istorie-Arheologie a muzeului (strada „Madona Dudu” nr. 14), iar programul evenimentului va cuprinde, pe parcursul zilelor următoare, o sesiune de comunicări științifice, un salon de prezentări de postere, un workshop susținut de Metropolitan Museum of Art din New York, Salonul Național de Restaurare și Gala Restaurării Românești, precum și o excursie documentară, între invitați se numără reprezentanți ai unor institute de cercetare și universități de prestigiu din țară și din New York (S.U.A.), Slovenia, Serbia, Spania, Portugalia, Turcia și Austria. «Aflându-se la cea de-a 111-a ediție, MATCONS 2013 își propune să abordeze modele eficiente de parteneriat, valorificarea rezultatelor cercetărilor efectuate în domeniul conservării-restaurării bunurilor mobile ale patrimoniului cultural, dobândirea de competențe și abilități profesionale în rândul investigatorilor, restauratorilor și conservatorilor români, dar și din străinătate, și, nu în ultimul rând, stârnirea interesului comunităților academice, dar și locale, pentru problematica domeniului restaurării», a precizat Florin Ridiche, managerul Muzeului Olteniei. Laboratorul de restaurare-conservare al instituției își va primi oaspeții de la Metropolitan Museum of Art New York (U.S.A.), Goriski Muzes (Slovenia), Complexul Muzeal ASTRA Sibiu, Biblioteca Națională a României București, Muzeul Regiunii Porților de Fier din Drobeta-Turnu Severin, Muzeul Etnografic al Transilvaniei Cluj-Napoca, Muzeul Național Brukenthal Sibiu, Complexul Muzeal Arad, Complexul Muzeal Național „Moldova” Iași, Muzeul Național al Literaturii Române București, Muzeul Județean de Istorie și Artă Zalău, Complexul Național „Curtea Domnească” Târgoviște, Muzeul Viticulturii și Pomiculturii Golești, Muzeul Național Cotroceni București, Muzeul de Artă Craiova, Muzeul Județean Buzău, Muzeul de Istorie Galați, Muzeul Țării Făgărașului, Muzeul Bucovinei Suceava, Muzeul Banatului Timișoara, Muzeul de Artă Timișoara, Muzeul Municipiului București, Muzeul Național de Istorie, Muzeul Țăranului Român și Patriarhia Română. Reprezentanții unor institute de cercetare și ai unor universități de prestigiu din țară și străinătate precum Centrul de Conservare și Restaurare DIANA, Belgrad (Serbia), Institutul de conservare-restaurare Valencia, Institutul de Cercetări Eco-Muzeale Tulcea, Institutul de Cercetări INCDTP București, Universitatea din Evora (Portugalia), Universitatea Karabuk (Turcia), Universitatea de Artă Viena, Universitatea „Lucian Blaga” Sibiu, Universitatea Transilvania Brașov, Universitatea de Artă și Design Cluj-Napoca, Universitatea de Vest Timișoara, Universitatea București vor participa la MATCONS 2013. Se vor continua, astfel, proiecte demarate în trecut și se vor pune bazele unor colaborări viitoare între specialiștii Laboratorului Muzeului Olteniei și cadrele din institutele de cercetare și învățământul superior; „în prezent, Muzeul Olteniei este cotat drept unul dintre cele mai bune din țară și datorită eforturilor investiționale susținute pe care Consiliul Județean Dolj le-a făcut în ultimii ani. Preocuparea noastră a fost să le asigurăm restauratorilor de aici, specialiști care se bucură de recunoaștere în domeniu, condițiile și dotările necesare pentru a-și putea desfășura această activitate laborioasă și migăloasă prin care pun în valoare piesele de patrimoniu, adevărate mărturii ale trecutului pentru generațiile viitoare. Grație muncii depuse de acești profesioniști, Craiova devine un centru de referință în domeniul conservării și restaurării, dovadă fiind și bogata participare națională și internațională de care se bucură acest eveniment”, a apreciat președintele Consiliului Județean Dolj, Ion Prioteasa.