Cuvântul Libertății, octombrie 2016 (Anul 28, nr. 8165-8190)

2016-10-11 / nr. 8173

marti, 11 octombrie 2016 cultură / educație cuvântul libertății / 9 Pagină realizată de MAGDA BRATU Muzeul Olteniei, cu sprijinul Consiliul Județean Dolj, organizează în perioada 12-14 octombrie cea de-a VI-a ediție a Conferinței Internaționale „Oltenia. Interferențe Culturale”, cu secțiunile Arheologie Preistorică și Arheologie și Istorie Antică. Deschiderea oficială va avea loc mâine, 12 octombrie, la ora 11.00, în sala de conferințe a instituției, Secția Istorie-Arheologie, în cadrul conferinței vor fi prezentate lucrări ce au ca teme descoperirile de la Desa și Bâzdâna (județul Dolj), cele de la Ratiaria (Bulgaria), considerații asupra unor geme de la Romula etc. Două spectacole din repertoriul Teatrului pentru Copii și Tineret„Colibri” din Craiova vor fi prezentate, luna aceasta, publicului din țară. Unul este „ Fata bubei și fata moșneagului”, care mâine, 12 octombrie, ora 11.30-ajunge la Iași. La invitația Teatrului „Luceafărul”, spectacolul participă la cea dea IX-a ediție a Festivalului Internațional de Teatru pentru Publicul Tânăr. Dramatizare de Valentin Dobrescu după Ion Creangă, în regia lui Tudor Valev, cu scenografia realizată de Stefka Kyuvlieva, pe muzica lui Alin Macovei-Moraru. „Fata babei și fata moșneagului" îi are în distribuție pe actorii Iulia Cârstea, Alis Ianoș, Rodica Prisăcaru, Ionica Dobrescu, Mugur Prisăcaru, Adriana Ioncu, Daniel Mirea. Spectacolul deține Premiul pentru cea mai bună regie și Premiul pentru creație de păpuși, obținute la Festivalul Internațional „Scânteia de Aur”, de la Kragujevac, Serbia. Cu același prilej, la Muzeul Olteniei se va desfășura și cea de-a XXXIII-a ediție a Simpozionului Național de Numismatică, cu secțiunile Numismatică antică și medievală, respectiv Numismatică modernă și contemporană. Lucrările au ca obiect de studiu monedele elenistice, romane, medievale etc. La eveniment și-au anunțat prezența aproape 80 de specialiști de la numeroase instituții de prestigiu din țară și străinătate, printre care: Institutul de Arheologie „Vasile Pârvan” al Academiei Române din București, Muzeul Național de Istorie a României, Muzeul Municipiului București, MuzeuluiCelălalt, „Poveste despre Hansel și Greter”, este invitat de Teatrul de Păpuși „Prichindel” din Alba lulia la Festivalul Internațional de teatru „Povești”, ediția a XI- a. Reprezentația va avea loc vineri, 14 octombrie, ora 11. 00, la Casa de Cultură a Studenților din Alba lulia. Spectacolul - de și cu Geo Dinescu, Marin Fagu, Mugur Prisăcaru — a deschis, anul acesta, seria premierelor la „Colibri”. „Puternică vizuală datorită stilului steampunk, dar și atmosferei create de muzică și lumini, povestea este abordată din perspectiva relațiilor de familie, cu amintiri, traume, dragoste”, precizează reprezentanții instituției craiovene. Tot anul acesta, in luna iunie, „Poveste despre Hansel și Gretel ” a fost prezentată publicului brașovean, în cadrul vilizației Dacice și Romane din Deva, Institutul de Arheologie al Academiei Române din Iași, Muzeul Național Brukenthal Sibiu, Muzeul Băncii Naționale a României, Universitățile din Craiova și București, Institutul de Artă și Arheologie al Academiei Române din Cluj-Napoca, Institutul de Arheologie al Academiei de Științe din Sofia, Institutul Experimental de Morfologie, Patologie și Antropologie al Academiei de Științe din Sofia (Bulgaria), în încheierea conferinței, vineri, 14 octombrie, va fi organizată o excursie documentară la monumente arheologice din Oltenia, celei de-a II-a ediții a Festivalului Internațional de Teatru pentru Copii „ARLECHINO 66 - Caravana Poveștilor organizat de Teatrul pentru Copii „Arlechino” din Brașov. Păpușarii craioveni, invitați la festivalurile internaționale de teatru de la Iași și Alba lulia Concert aniversar Casual Band Trupa craioveană Casual Band se pregătește de aniversarea a 3 ani de existență. Și cum altfel să marcheze acest eveniment decât printr-un concert: vineri, 21 octombrie, de la ora 21.00, în Cafe Teatru Play! Alături de membrii trupei se vor afla invitați-surpriză, în deschidere urmând să concerteze „GAME ON Band” - o formație de coveruri având în componență tineri de la Liceul de Arte „Marin Sorescu” din Craiova. Casual Band (www.casualband.ro) a fost fondată în septembrie 2013 de muzicianul Bogdan Uță, solist instrumentist în cadrul Orchestrei Simfonice a Filarmonicii „Oltenia”, și a susținut primul concert în același an, pe 17 octombrie. Trupa îmbină într-o manieră profesionistă stilurile pop, funk, gospel, latino sau jazz. Activitatea muzicienilor nu se rezumă doar la apariții în cluburi din Craiova sau din țară, ci și pe scene din peisajul cultural, precum Filarmonica „Oltenia”, Teatrul „Colibri”, Muzeul Olteniei, Biblioteca Județeană „Alexandru și Aristia Aman”, Teatrul Național „Marin Sorescu”, sau în manifestări de anvergură - Zilele Municipiului Craiova, proiectul „MIXA(I)TE”, Festivalul International „Craiova Muzicală”, Festivalul Internațional „Shakespeare”, emisiuni live TV. In 2015, formația a putut fi urmărită la Pro TV, în doua etape distincte, la concursul „Românii au talent” (a doua fiind în semifinală). In aprilie 2016, Casual Band Quartet a fost laureată cu premiul „Revelația anului” la Gala de Jazz Premiile MUZZA, de la Hard Rock Cafe, București. Concertul aniversar din 21 octombrie a.c., de la Cafe Teatru Play (Craiova, strada „C.D. Fortunescu” nr. 18), este unul cu intrare liberă, în limita a 120 de persoane. Rezervări se fac la numărul de telefon 0722.217.866. Evenimentul va fi prezentat de Cristina Nanău Oprea. Studenții craioveni pot deveni membri AIESEC AIESEC - organizație internațională de studenți, non-guvernamentală, apolitică, non-profit-este în căutare de studenți dornici să aibă parte de o experiență plină de provocări și diversitate. Recrutarea a început pe 28 septembrie și se va încheia pe 16 octombrie, iar pe 22 și 23 octombrie va avea loc inducția noilor membri - un seminar de pregătire în care sunt prezentate departamentele, scopul și istoricul organizației. „Așteptăm să ni se alăture studenți și tineri până în 29 de ani, care își doresc să se dezvolte personal și profesional, să contribuie activ la schimbarea societății. Ei ar trebui să aibă bune abilități de comunicare, dorința de a evolua și de a-i ajuta pe alții prin acțiunile întreprinse și să fie dornici de experiențe noi”, se precizează într-un comunicat de presă al AIESEC Craiova, înscrierile se pot face atât in incinta Universității din Craiova la intrarea de la Facultatea de Litere, cât și la magazinul Universității, între orele 10.00-16.00. Informațiile suplimentare și formularul de înscriere se regăsesc pe site-ul oficial www.aiesec.ro. Organizația AIESEC (International Association of Students in Economic and Commercial Sciences) este prezentă astăzi în 126 de țări și teritorii din întreaga lume și are ca scop dezvoltarea abilităților de leadership ale membrilor săi.