Cuvântul Libertății, septembrie 2017 (Anul 29, nr. 8435-8460)

2017-09-08 / nr. 8441

vineri, 8 septembrie 2017 educație / cultură cuvântul libertății / 5 „Școala de vară” a Facultății de Drept ■ ■ ■ [UNK] 1 ■ [UNK]Wall II A ■ din cadrul Universității din Craiova Ieri, la sediul Facultății de Drept a Universității din Craiova, a avut loc premierea cursanților „Școlii de vară”, unde au participat studenți și cadre didactice din Craiova și Chișinău, într-un cadru festiv, s-a recunoscut participarea, prin primirea unor diplome, la manifestările organizate, unui număr de 11 de studenți din Craiova și Chișinău, într-o colaborare care se vrea perpetuată, cu atât mai mult cu cât vorbim de două țări surori - România și Republica Moldova -, lucru remarcat și de cei premiați. După o săptămână de activități juridice și de relaxare, petrecută la Călimănești (județul Vâlcea) și la Craiova, în urma unor discuții teoretice și analize practice, pe diverse module ale „dreptului”, cu un stagiu concret de observare ale tuturor procedurilor, studenții Facultății de Drept a Universității din Craiova și cei ai Facultății de Drept a Universității de Stat din Chișinău au avut posibilitatea să împărtășească din experiența lor și colegilor. Faptul s-a întâmplat, ieri, la sediul Facultății de Drept a Universității din Craiova. A fost vorba despre festivitatea de premiere a celor care au fost prezenți, în aceste zile, la „Școala de vară”. Festivitatea înmânării diplomelor a fost deschisă de prof. univ.dr. Sevastian Cercel, decan al Facultății de Drept din Craiova, cu participarea decanului de onoare al instituției, acad.prof.univ.dr. Ion Dogaru, a decanului Baroului Dolj , prof.univ.dr. Lucian Săuleanu, a prodecanului Facultății de Drept din Craiova, prof.univ.dr. Viorel Găină, precum și prin prezența prof.univ.dr. Sergiu Urs, prodecan al Facultății de Drept din Chișinău. «Nu există un secret în obținerea rezultatelor. Oricum ai încerca să explici, ajungi tot la muncă, implicând și studiul în bibliotecă, a noastră fiind una performantă. într-o asemenea activitate, vorbim de „Școala de vară”, studenții se pot desfășura, au discuții cu și pot duce mai departe cunoștințele acumulate. Sunt sigur că dumneavoastră, cei care ați participat, nu vă veți opri aici, iar această manifestare nu putea avea loc fără deschiderea arătată de domnul academician Ion Dogaru», a precizat prof.univ.dr. Sevastian Cercel. La rândul său, acad. Ion Dogaru a menționat: «Avem o istorie în spate, începută în 1990, atunci când s-au pus bazele acestei facultăți și, ulterior, ale cursurilor de vară. Voi, cei tineri, trebuie să duceți mai departe acest concept. Dacă vorbim despre ceea ce este acum, țin să spun că, din acest an, Școala de vară se va numi „Nestor Craiovescu”, în amintirea celui care a pus bazele învățământului juridic, la începutul secolului XIX, inspirat din Codurile Napoleniene, el fiind descendent din vechea familie a Craioveștilor». Studenți și profesori la unison Principali actori sunt și profesorii Lucian Săuleanu și Viorel Găină, care au ținut să menționeze: „Este o activitate la care Baroul Dolj participă cu drag și ne îndreptăm atenția spre tineri. Referitor la numele pe care îl va purta Școala de Vară, este unul prin care am vrut să aducem aminte de unul dintre fondatorii sistemului judiciar românesc” - Lucian Săuleanu; „Tot timpul ne vom îndrepta atenția către acești tineri, pe care o vom încuraja, iar cei mai buni dintre ei sunt convins că își vor găsi locul în sistemul juridic”-Viorel Găină. „Cuvintele sunt prea puține pentru a exprima sentimentele trăite în această săptămână alături de colegii din Craiova. Vom colabora și în viitor”- Sergiu Urs. Din această „ecuație” nu pot lipsi datele cunoscute - studenții. Ori, în acest sens, având în vedere că ei sunt protagoniști, am stat de vorbă cu câțiva dintre premiați. „Le mulțumesc atât colegilor mei din Craiova, cât și profesorilor de aici, care ne-au arătat prietenie și ne-au îndrumat. Am putut compara cele două sisteme de drept, din ambele țări. Pentru noi, cei din Basarabia, România este acasă”-Augustina Prisacari; „Venim în țara mamă - România. Sufletul meu este aici, la noi. Am trăit și cu sârmă ghimpată de-a lungul Prutului și nu îmi mai doresc. Am văzut diferențele și am înțeles” -Cezara Palisca. «Sunt student la Craiova, vin din Iași, dar nu pot să spun decât că sunt foarte mulțumit. Nu pot uita prietenia pe care am legat-o cu cei de la Chișinău, la „Hexagon”, în cadrul Școlii de Vară, am simțit competiția ideilor și argumentelor juridice»Răzvan Marin. Cei 11 cursanți sunt: Marin Chihai, Cezara Palisca, Augustina Prisacari, Răzvan Marian, Ana Maria Cîrstea, Maria Gheorghișan, Titus Pătrulescu, Milena Popescu, Roxana Stoica, Gabriela Pleșea, Roxana Popa. CRISTI PATRU Sili Teatrul Național din Craiova participă la Reuniunea teatrelor Naționale de la Chișinău Pe 20 septembrie, Teatrul Național „Mihai Eminescu” din Chișinău își va deschide cea de-a 96-a stagiune, găzduind a III-a ediție a Reuniunii Teatrelor Naționale - 12 zile de spectacol ale teatrelor din Chișinău, București, Târgu Mureș, Iași, Cahul, Sibiu și Craiova. In cadrul acesteia vor fi prezentate producții recente ale teatrelor invitate de peste Prut, ale teatrului-gazdă și ale teatrelor naționale din Republica Moldova. Programul mai cuprinde o secțiune aparte dedicată teatrului radiofonic, precum și ample discuții în jurul fenomenului teatral în care vor fi antrenați critici de teatru, dramaturgi, jurnaliști, studenți ai facultăților cu profil teatral. Reuniunea Teatrelor Naționale se va desfășura în perioada 20 septembrie - 1 octombrie 2017, fiind organizată de Teatrul Național „Mihai Eminescu” din Chișinău, cu sprijinul Ministerului Educației, Culturii și Cercetării al Republicii Moldova, Ministerului Culturii și Identității Naționale al României și Institutului Cultural Român. Vor participa Teatrul Național „Ion Luca Caragiale” din București, cu spectacolele „Idolul și Ion Anapoda” și „(Defectul Placebo ”, Teatrul Național „Radu Stanca” din Sibiu, cu „Familii” și „Oedip”, Teatrul Național din Târgu Mureș, cu „O scrisoare pierdută. Prea multă vorbărire” și „Patru presațe politice despre dușmani ”. Teatrul Național „Vasile Alecsandri” din Iași, cu „Goldberg Show” și „Seceta Roșie Teatrul Național „Marin Sorescu” din Craiova aduce la Reuniunea Teatrelor Naționale două spectacole: „Elefantul din cameră sau The Vibrator Play ”, de Sarah Ruhl, unul dintre dramaturgii contemporani americani în vogă, o comedie neagră în regia lui Dragoș Alexandru Mușoiu și scenografia de Andreea Simona Negrilă, cu premiera la 15 martie 2017, și „Exploziv”, de Elise Wilk, în regia lui Andrei Măieri și scenografia Alexandrei Panaite, cu premiera la 16 ianuarie 2016. Este pentru a treia oară când Naționalul craiovean este invitat la întâlnirea de peste Prut. Li se vor alătura Teatrul Național „Mihai Eminescu” din Chișinău, cu „în ochii tăi fermecători”, „Copiii Mărturii ”, „ The Lucky Strike" și „Casa Zoikăi”, Teatrul Național „Satiricus I. L. Caragiale” din Chișinău, cu „Migranaanți sau prea suntem mulți pe nenorocita asta de barcă”, Teatrul Muzical- Dramatic „Bogdan Petriceicu Hașdeu” din Cahul, cu „Se caută un mincinos”. O secțiune aparte a evenimentului o vor constitui audițiile publice ale spectacolelor de teatru-document, realizate de Teatrul Național Radiofonic, București și Radio Moldova, Chișinău. MAGDA BRATU Teatrul Național „Mihai Eminescu” la a -a stagiune 20 septembrie -1 octombrie ^ REUNIUNEA r i TEATRELOR 5or NAȚIONALE cm , — ediția a lll-a §3 li j~j Crșteăii București SUriu Cratere Turó« Mum Uși