Cuvântul Libertății, iulie 2019 (Anul 31, nr. 8928-8950)

2019-07-01 / nr. 8928

luni, 1 iulie 2019 educație / cultură Astăzi încep probele scrise ale Examenului Național de Bacalaureat, prima fiind cea la Limba și literatura română. Conform programului avizat de Ministerul Educației Naționale, în zilele următoare se vor desfășura și celelalte probe - cea obligatorie a profilului, precum și cea la alegere. Primele rezultate, înaintea depunerii contestațiilor, vor fi făcute cunoscute pe 8 iulie, cele finale urmând să fie afișate pe 13 iulie. în județul Dolj, sunt câteva mii de candidați, numărul fiind diferit de la o probă la alta, acestea având loc în 15 centre de examen. Pentru prima probă, cea de Limba și literatura română, sunt înscriși 3.968 de candidați în Dolj. Conform calendarului stabilit de Ministerul Educației Naționale, pe 2 iulie va avea loc proba la Limba și literatura maternă, în județul nostru nefiind vorba de acest aspect. Pe 3 iulie, în Dolj, sunt plați 4.146 de candidați, care vor susține proba obligatorie a profilului Matematica (la profilul „real”) sau Istoria (la „uman’). Ultima examinare scrisă se va desfășură pe 4 iulie, când 4.1P9 de absolvenți doljeni ai cursurilor liceale trebuie să susțină proba la alegerea profilului, în județul Dolj, sunt stabilite 15 centre de examen, patru dintre ele în teritoriu: Liceul Tehnologic „Dimitrie Filișanu” Filiași, Liceul Tehnologic „Petre Baniță” Călărași, Liceul Teoretic „Independența” Calafat și Liceul Teoretic „Mihai Viteazul” Băilești. în Craiova, celelalte Centre de examen sunt următoarele: Colegiul Național „Carol I”, Colegiul Național „Elena Cuza”, Colegiul Național „Frații Buzești”, Colegiul Național „Nicolae Titulescu”, Colegiul Național Economic „Gheorghe Chițu”, Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară, Colegiul Tehnic Energetic, Liceul „Matei Basarab”, Liceul „Traian Vuia”, Liceul Tehnologic „George Bibescu”. CRISTI PATRU Astăzi, prima probă scrisă a Bacalaureatului încă cinci medii generale maxime în Dolj, după contestații, la Evaluarea Națională Au fost afișate rezultatele finale la Exanul de Evaluare Națională susținut de absolvenții clasei a VIII-a, în județul Dolj, după analizarea celor 592 de contestații depuse, 407 au fost admise în plus, 146 în minus, iar 39 de medii finale au rămas nemodificate. Procentul final de promovare (medii generale peste 5,00) a ajuns la 71,19%, față de 71,09%, cât era după rezultatele parțiale. Au fost obținute încă cinci medii maxime - una la Școala Gimnazială „Mircea Eliade” din Craiova, trei la Școala Gimnazială „Gheorghe Țițeica” din Craiova și una la Școala Gimnazială din Celaru. Astfel, „Eliade” are șapte maxime, „Țițeica” șase, iar câte trei au Colegiul Național „Frații Buzești”, Liceul Teoretic „Tudor Arghezi”, cu două venind Colegiul Național Pedagogic „Ștefan Velovan”. Cu câte o notă perfectă apar Școala Gimnazială „Eliza Opran” Ișalnița, Școlile Gimnaziale „George Bibescu”, „Elena Farago”, „Mihai Eminescu”, „Traian”, „Mihai Viteazul”, toate din Craiova, și Școala Gimnazială nr 5 „Aviator Petre Ivanovici” Băilești, Școlile Gimnaziale din Podari și Celaru. Numărul mediilor de 10 obținute plasează Doljul pe locul al treilea la nivel național. între 3 și 7 iulie, elevii și părinții acestora, asistați de diriginții de clase, vor completa fișele de opțiuni pentru admiterea în liceu, aceasta având loc pe 13 iulie. CRISTI PATRU Premiul „Eminescu, ziaristul” al UZPR pentru scriitorul craiovean Tudor Nedelcea La centenar și de Ziua Ziaristului Român (28 iunie), Uniunea Ziariștilor Profesioniști din România (UZPR) a acordat Premiul „Eminescu, ziaristul” unor cunoscuți eminescologi, între aceștia, și scriitorul craiovean Tudor Nedelcea, care a primit acest premiu pentru „consecvența, abnegația și pasiunea de care dă dovadă în eternizarea geniului românesc”. Tudor Nedelcea a scris 12 cărți despre Eminescu, în special despre publicistica sa. Au mai primit onorabila distincția alte mari personalități: D. Vatamaniuc, Eugen Simion, N. Dabija, Ilie Bădescu, N. Georgescu, Th. Codreanu, Victor Crăciun, Adrian Dinu Rachieru, Lucia Olaru-Nenati ș.a. Festivitatea de premiere a avut loc vineri, 28 iunie 2019, în Sala „Brâncuși” a Parlamentului României. MAGDA BRATA cuvântul libertății / 3 La aproape 93 de ani, Constantin David face... „Incursiuni fotografice” Fotoclubul „Mircea Faria” din Craiova va organiza mâine, 2 iulie 2019, ora 19.00, la Casa de Cultură „Traian Demetrescu” (strada „Traian Demetrescu” nr. 31), vernisajul expoziției „Incursiuni fotografice”, cu lucrări realizate de un veteran al artei fotografice din Oltenia: Constantin David,, ■,,, / , „Este greu de imaginat că în anul de grație 2019 există fotografi care nu au experimentat încă tehnica digitală. Și, totuși, Constantin David este un conservator convins. Personalitate veselă și deschisă, a primit bucuros invitația colegilor de fotoclub de a expune fotografii realizate de-a lungul decadelor trecute”, spune Dorian Delureanu, reprezentant al fotoclubului. Selectate spre a fi prezentate publicului au fost peste 30 de fotografii, atât color, cât și o serie alb negru prelucrată în propriul laborator fotografic. Imaginile, majoritatea instantanee citadine, surprind „Craiova anilor 2000, pestriță și în tranziție”. Constantin David Titu s-a născut la 13 octombrie 1926, în localitatea Balș, județul Olt. A urmat Senateto<tustiială«?"$e £irvista „Arte Grafice” din Craiova (1940-1944), Universitatea Serală - curs Istoria Filozofiei (1963-1966) și a fost atestat ca ziarist în 1977 și 1991. A debutat în presa scrisă în 1949, la cotidianul „înainte” din Craiova, și a continuat activitatea la ziarul „Cuvântul Libertății” până în 1999, colaborând apoi la periodicul național „Rațiunea”. S-a remarcat ca artist fotograf odată cu atragerea sa la fotoclubul condus de maestrul Nicu Dan Gelep, apoi, în 1989, fiind cons#Hcrat ca membru al Asociației Artiștilor Fotografi din România. Este membru fondator al Fotoclubului „Mircea Faria”. A participat la numeroase saloane și expoziții de fotografie în țară și peste hotare, obținând premii și numeroase diplome. MAGDA BRATU CLARIANT PAIELE DEVIN BIOCOMBUSTIBIL PENTRU UN MEDIU CURAT. Bioetanolul produs în Podari va reduce emisiile de gaze cu efect de seră, în transporturi. Creștem calitatea vieții. * > www.clariant.com what is precious to you?