Cuvîntul Nou, octombrie 1981 (Anul 14, nr. 3014-3040)

1981-10-21 / nr. 3031

Proletari din toate tărife,uniti-va ! dnfin T’.'i. sw.oig Organ al Comitetului judeţean Covasna al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean ANUL XIV, Nr. 3031 MIERCURI, 21 OCTOMBRIE, 1981 4 PAGINI, 30 BANI Şedinţa Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. Sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, marţi, 20 octombrie, a avut loc şedinţa Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., cu participarea primilor secretari ai comitetelor judeţene de partid, precum şi a miniştrilor şi alţi conducători de instituţii centrale. Comitetul Politic Executiv a analizat stadiul desfăşurării campaniei agricole de toamnă. Au fost evidenţiate rezultatele obţinute pînă în prezent in activitatea de strîngere la timp şi fără pierderi a recoltei, pentru eliberarea terenurilor, executarea arăturilor şi insămînţarea culturilor, pentru pregătirea corespunzătoare a anului agricol viitor. S-a subliniat că prin măsurile adoptate şi folosirea condiţiilor prielnice din această toamnă în multe judeţe s-au executat lucrări de bună calitate, culturile răsărite se prezintă bine, ceea ce dă garanţia obţinerii unor recolte bogate în anul viitor. In acelaşi timp, a fost criticat ritmul necorespunzător in care se desfăşoară, in unele zone agricole, însăminţările de toamnă, depăşindu-se perioadele optime, precum şi întârzierile înregistrate într-o serie de judeţe în recoltarea porumbului, legumelor, cartofilor, sfeclei de zahăr. Comitetul Politic Executiv a cerut organelor şi organizaţiilor de partid, consiliilor populare, unităţilor agricole de stat şi cooperatiste, tuturor oamenilor muncii din agricultură să acţioneze cu maximă operativitate şi eficienţă pentru încheierea în viitoarele 3—4 zile, în întreaga ţară, a însămînţărilor de toamnă, să se execute aceste lucrări în cele mai bune condiţii, în conformitate cu tehnologiile stabilite. în ce priveşte recoltarea porumbului, Comitetul Politic Executiv a stabilit să se ia toate măsurile pentru încheierea acesteia, pe toate suprafeţele, pînă la data de 1 noiembrie. In acest scop este necesar să fie folosit întregul parc de maşini şi să se realizeze o amplă mobilizare a cetăţenilor pentru încheierea recoltării la termenul stabilit. A fost criticată practica depozitării în cîmp a porumbului, care mai există în unele judeţe şi s-a indicat să se ia de urgenţă măsuri pentru respectarea normelor prevăzute, inclusiv asigurarea pazei şi a transportului fără pierderi a întregii recolte. O atenţie deosebită trebuie, de asemenea, să se acorde strîngerii, transportării şi depozitării neîntîrziate a tuturor cantităţilor de legume existente în cîmp, asigurîndu-se livrarea ritmică către piaţă, pentru buna aprovizionare a populaţiei, inclusiv a celei din centrele care nu sînt producătoare de legume, precum şi a unităţilor de industrializare. S-a stabilit ca pînă la data de 10 noiembrie să fie încheiate lucrările de recoltare a sfeclei de zahăr, cerîndu-se tuturor judeţelor să asigure depozitarea acesteia în cele mai bune condiţii, la întreprinderile prelucrătoare. Subliniind că este o strînsă legătură între realizarea unei bune aprovizionări a populaţiei cu produse animaliere şi asigurarea unei balanţe furajere echilibrate. Comitetul Politic Executiv a indicat să se folosească condiţiile favorabile ale acestei toamne, atît pentru prelungirea perioadei de păşunat, cît şi pentru strîngerea şi depozitarea tuturor furajelor, inclusiv a celor grosiere. Comitetul Politic Executiv a stabilit să se ia măsuri ca, în întreaga ţară, să se execute, pînă la data de 15 noiembrie, toate lucrările de arături şi pregătirea terenurilor destinate însămînţărilor de primăvară asigurîndu-se şi pe această cale condiţii optime pentru obţinerea de recolte cît mai mari în anul 1982. Comitetul Politic Executiv a hotărît ca toate comitetele judeţene de partid, organele agricole şi unităţile socialiste din agricultură să asigure predarea în întregime a porumbului şi a celorlalte produse agricole la fondul de stat şi pentru fabricile de nutreţuri combinate, în scopul asigurării atît a aprovizionării populaţiei în bune condiţii cît şi a necesarului de furaje pentru creşterea animalelor. (Continuare in pag. 6 4 al încheierea vizitei oficiale în ţara noastră a primului ministru al Indiei, Indira Gandhi Tovarăşul Nicolae Ceauşesc, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, s-a reîntîlnit, marţi dimineaţa, în cadrul ultimei runde de convorbiri, cu doamna Indira Gandhi, primul ministru al Republicii India. Şeful statului român şi premierul indian şi-au exprimat satisfacţia faţă de rezultatele convorbirilor purtate în aceste zile la Bucureşti, într-o atmosferă de caldă prietenie, de stimă şi înţelegere reciprocă. S-a apreciat de ambele părţi că actualul dialog la nivel înalt se înscrie ca un nou şi important moment în dezvoltarea conlucrării multilaterale dintre România şi India, în întărirea prieteniei dintre cele două popoare. A fost subliniată convingerea că pe baza înţelegerilor convenite, Româna şi India vor colabora mai strîns pe plan economic, politic, tehnico-ştiinţific, cultural vor coopera mai larg in importante domenii de interes, comun, în folosul şi spre binele celor două ţări şi popoare, al progresului şi prosperităţii lor, al cauzei păcii şi înţelegerii între naţiuni. Preşedintele Nicolae Ceauşescu şi primul ministru Indira Gandhi şi-au manifestat, de asemenea, încrederea că, in spiritul celor discutate, România şi India vor conlucra activ în sfera vieţii internaţionale, aducindu-şi în continuare o contribuţie sporită la soluţionarea constructivă a marilor probleme ce confruntă omenirea, la instaurarea unui climat de destindere, securitate şi largă cooperare intre toate statele, la edificarea unei lumi care să asigure pacea, independenţa şi dezvoltarea liberă a fiecărei naţiuni. Şeful statului român şi premierul indian au stabilit ca măsurile şi concluziile la care s-a ajuns cu prilejul convorbirilor avute să fie consemnate într-o Declaraţie comună dată publicităţii. * Marţi, 20 octombrie, s-a încheiat vizita oficială pe care a întreprins-o în ţara noastră, la invitaţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, doamna Indira Gandhi, primul ministru al Republicii India. Intîlnirea dintre şeful statului român şi premierul indian reprezintă un moment politic deosebit de important în dezvoltarea relaţiilor dintre cele două ţări şi popoare, deschizînd, prin rezultatele sale rodnice, prin hotărîrile şi înţelegerile la care s-a ajuns, perspective şi mai largi conlucrării dintre România şi India. Ceremonia plecării, premierului indian a avut loc pe aeroportul internaţional Otopeni. Preşedintele Nicolae Ceauşescu şi primul ministru Indira Gandhi au sosit împreună la aeroport. Garda militară aliniată pe aeroport a prezentat onorul. Şeful statului român şi premierul indian, după ce au salutat drapelul de stat al României, au trecut în revistă garda de onoare. Primul ministru al Indiei, doamna Indira Gandhi, şi-a luat, apoi, rămas bun de la persoanele oficiale române venite pe aeroport. Numeroşi bucureşteni aflaţi pe aeroport au ovaţionat cu însufleţire pe preşedintele Nicolae Ceauşescu şi pe primul ministru Indira Gandhi, exprimîndu-şi satisfacţia faţă de rezultatele fructuoase ale dialogului la nivel înalt românoindian, care va da un nou impuls dezvoltării relaţiilor de bună colaborare dintre România şi India pe multiple planuri, în folosul popoarelor noastre, al cauzei păcii şi înţelegerii internaţionale. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi doamna Indira Gandhi şi-au luat, apoi, un călduros rămas bun, strîngîndu-şi mina cu deosebită prietenie. Premierul indian a mulţumit din nou preşedintelui României pentru atenţia şi ospitalitatea de care s-a bucurat în ţara noastră şi a transmis cele mai bune urări tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu şi poporului român. La ora 10:00 aeronava cu care călătoreşte şeful guvernului indian a decolat. Aprobare unanimă fata de măsurile adoptate, puternice stimulente pentru creşterea producţiei agricole IN SPIRITUL ETICII SI ECHITĂŢII SOCIALISTE Sîntem la Sita Buzăului, binecunoscuta comună, aşezată la poalele munţilor, ai cărei locuitori duc moştenire din tată în fiu străvechi tradiţii de hărnicie şi priceperegospodărească. In sala căminului cultural, cîteva sute de cetăţeni s-au adunat pentru a dezbate cu răspundere de buni gospodari, noul act normativ menit să aducă reglementări de o mare însemnătate atît pentru întărirea autoconducerii şi autoaprovizionării teritoriale, cît şi pentru asigurarea unui consum raţional şi echitabil de produse agroalimentare. Luînd în dezbatere decretul, (Continuare in pag. 2-3) întreaga opinie publică din ţara noastră a luat cunoştinţă cu deplină aprobare de prevederile Decretului Consiliului de Stat privind unele măsuri referitoare la întărirea autoconducerii şi autoaprovizionării în condiţii normale, ritmice, echitabile a populaţiei cu pîine, făină şi mălai, în cadrul unor însufleţite adunări populate care au avut loc în localităţi ale judeţului nostru numeroşi cetăţeni şi-au manifestat deplina adeziune faţă de această nouă dovadă a grijii pe care conducerea partidului şi statului o acordă omului, asigurării unui consum raţional şi, evident, echitabil pentru toţi cetăţenii patriei noastre. în aceste adunări populare au fost reliefate posibilităţile pe care le oferă zonele necooperativizate pentru sporirea producţiei agricole, pentru creşterea contribuţiei ţăranilor individuali la fondul de stat şi la buna apovizionare a populaţiei cu produse agroalimentare. „CA SĂ PRIMIM PÎINE, TREBUIE SĂ ŞI MUNCIM" Satul Vîlcele face parte din rîndul localităţilor necooperativizate ai căror oameni ştiu ce înseamnă să cultivi un sol prea puţin darnic, să depui multă trudă pentru a obţine o recoltă bună. Iată de ce adeziunea participanţilor la adunarea populară ce a avut loc luni pentru dezbaterea Decretului privind unele măsuri referitoare la întărirea autoconducerii şi autoaprovizionării teritoriale, precum şi la asigurarea aprovizionării in bune condiţii a populaţiei cu pîine, făină şi mălai, cîntăreşte şi mai greu, ea venind din partea celor ce ştiu să prețuiască munca, să gospodărească (Continuare in pag. 2-3) BIBLIOTECA JUD. [ A . — GOVAStiA — SF. GH”Q ' GHC — Telefon 1 36 09 Bunul cel mai de preţ B arcani, una din cele mai pitoreşti localităţi din judeţul nostru, este o comună cu iz de cetină, un colţ mirific de lume parcă înadins ascuns într-o oază de străvechi obiceiuri ale oieritului. Totuşi în acest ,,ascunziş", tumultul vieţii cotidiene pulsează necontenit, părcănenii fiind oamenii harnici, cu gînduri luminate, de muncă. Despre hărnicia acestor oameni ne-a vorbit cu deosebită afecţiune tovarăşa Gilia Bratu, secretar adjunct al comitetului comunal de partid : „Citesc în palmele DOREL ANDRAŞ (Continuare in pag. 2-3)