Drapelul Roşu, aprilie 1986 (Anul 42, nr. 12797-12822)

1986-04-10 / nr. 12805

Anul XLIII nr. 12.805 JOI, 10 APRILIE 1988 4 pagini, 50 bani OAMENI AI MUNCII TIMIȘENI . Puternic mobilizați de aprecierile și îndemnurile secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, acționați cu maximă răspundere și totală dăruire pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor de plan și a angajamentelor asumate în industrie, agricultură, în toate sectoarele de activitate, întîmpinînd cu mari succese gloriosul jubileu al partidului și Ziua Muncii! în consens cu sarcinile stabilite de tovarășul Nicolae Ceaușescu la recenta plenară a C.C. al P.C.R. Ritm intens, calitate ireproșabilă la aplicarea erbicidărilor și la semănatul porumbului • Realizarea și depășirea vitezelor zilnice de lucru pot fi obținute numai prin organizarea ireproșabilă a activității; • Semănătorile și mașinile de erbicidat să intre în Brazdă dis-dedimineață și să acționeze neîntrerupt, pînă la Inserat; • Pregătirea terenului să se facă și pe timpul nopții, organizîndu-se în fiecare unitate schimbul doi de lucru; • Specialiștii au datoria să stabilească și să aplice acele tehnologii de lucru care să asigure păstrarea rezervei de apă în sol; • Plantatul și semănatul legumelor să se desfășoare conform graficelor stabilite, pentru a se putea obține recolte eșalonate în timp; • Prezența permanentă în cîmp, alături de mecanizatori și cooperatori, a inginerilor agronomi, cadrelor din conducerile unităților, factorilor de răspundere de la comune și consilii unice agroindustriale, precum și a împuterniciților și reprezentanților organelor județene poate fi confirmată numai în măsura în care aceștia își aduc contribuția la buna organizare și desfășurare a muncii zilnice, la soluționarea operativă a problemelor pe care le impune folosirea deplină, cu maximum de randament, a mijloacelor mecanice și a forței umane de muncă; • Stabilirea suprafețelor și a structurii culturilor intercalate; în plantațiile pomi-viticole trebuie să se treacă neîntîrziat la plantatul răsadurilor prevăzute; MANIFESTARE ACTIVĂ, POLITICE A FIECĂREI Combinatul petrochimic „Solventul“ Timișoara, constituie, și o spunem cu mîndrie, una din marile împliniri ale țării, dobîndite în anii care au urmat Congresului al IX-lea al P.C.R., materializarea concretă a indicațiilor și orientărilor date la fața locului de secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, a îndrumării nemijlocite, de înaltă competență, asigurată de tovarășa academician doctor inginer Elena Ceaușescu. Durarea acestui impunător obiectiv al economiei naționale și intrarea în parametri proiectați s-au desfășurat concomitent cu plămădirea puternicului colectiv muncitoresc, pătruns de spiritul revoluționar, cu afirmarea activității politico-organizatorice. Continua dezvoltare a bazei tehnico-materiale a unității, rezultatele unice, an de an mai economiie, dau noi dimensiuni rolului conducător al partidului în conducerea tuturor sectoarelor, întăresc precizarea făcută de tovarășul Nicolae Ceaușescu, la recenta Plenară a C.C. al P.C.R., potrivit căreia, „toate problemele — și poate în primul rînd problemele economice — sînt probleme esențiale ale activității de partid". Se confirmă, și în cazul nostru, adevărul potrivit căruia gîndirii economice a formarea oamenilor, crearea unui climat de muncă propice mobilizării colectivului la învingerea greutăților inerente oricărui început, la stimularea noului, la perfecționarea procesului de producție sînt indisolubil legate de implicarea organelor și organizațiilor de partid, în rezolvarea sarcinilor majore cu care se confruntă combinatul. Stil de muncă dinamic, eficient acționînd în astfel de direcții, hotărîtoare pentru onorarea încrederii acordate colectivului nostru de a lucra într-o unitate economică nouă, de înaltă tehnicitate, cu produse mult solicitate în țară și peste hotare, comitetul de partid și birourile organizațiilor de bază s-au ocupat cu grijă de creșterea rîndurilor comuniștilor, de activității de perfecționarea primire în partid a celor mai vrednici și mai merituoși oameni ai muncii, din toate atelierele și, cu precădere, din cele nou create, sau care au fost extinse. Cele 13 organizații de bază, care ființează în prezent în toate atelierele și compartimentele de muncă, cuprind, în rîndurile lor, aproape 700 de comuniști, cu peste 100 mai mult ca 1981, anul de început al cinncinalului încheiat, perioadă în care combinatul nostru a cunoscut puternica să voltare. Comparativ cu dezacelași an, se constată că ponderea femeilor comuniste față de totalul membrilor de partid a sporit în răstimpul dat de la 24 la sută la 30 la sută. Și încă un element esențial: mai toți cei primiți sînt tineri muncitori, maiștri și ingineri, pînă la 30 de ani, recomandați de organizația U.T.C. permanentă Înnoire. Această bazată pe o bună structură muncitorească, asigură păstrarea forței și vigoarea fiecărei organizații de bază, a spiritului revoluționar și de luptă al comuniștilor. O analiză mai atentă muncii de primire în partid, a întemeiată pe exigențele Plenarei C.C. al P.C.R. din 1-2 aprilie a.c., pe învățămintele desprinse din Cuvântarea tovarășului Nicolae Ceaușescu la plenară, conduce la înțelegerea necesității sporirii preocupărilor legate de creșterea rolului politic al comuniștilor în mijlocul colectivelor din care fac parte. Diversificarea locurilor de muncă și delimitarea lor mai exactă ne determină să fie EMILIAN KRUTSCH, secretarul comitetului de partid. Combinatul petrochimic „Solventul“ Timișoara (Continuare In pagina a II-a) MOBILIZATOARE A FORȚEI ORGANIZAȚII DE PARTID • împlinirea a 65 de ani de la crearea Partidului Comunist Român prilejuiește, și la Școala generală nr. 26 Timișoara, o seamă de acțiuni educative destinate cunoașterii de către elevi a trecutului glorios de luptă al partidului. In colaborare cu cinematograful „Dacia", școala a organizat un montaj cineo-literar-muzical, dedicat aniversării, gată participarea cu obeelevilor, în încheiere, a fost prezentată, în premieră, producția artistico-documentară „Cunună de lauri“. De asemenea, catedra de istorie a școlii a organizat, pentru clasele a VII-a, un concurs dedicat temei „Tinerețea revoluționară a tovarășului Nicolae Ceaușescu“. • • în organizarea Consiliului comunal de educație politică și cultură socialistă Făget, la Școala generală din localitate a avut loc expunerea : „Dezvoltarea economico-socială a României și a județului Timiș în anii de glorie ai „Epocii Nicolae Ceaușescu“ — expresie elocventă a profund patriotice a politicii Partidului Comunist Român“. Au participat elevi și cadre didactice. Tot la această școală a avut loc recitalul de versuri patriotice desfășurat sub genericul „Un pămînt numit România". • • Oameni ai muncii de la I.U.R.T., I.U.P.S. — „9 Mai“, I.T.L. și din alte unități economice lugojene au participat la expunerea cu tema „65 de ani sub faldurile gloriosului steag al Partidului Comunist Român. „Epoca Nicolae Ceaușescu", cea mai bogată și reprezentativă etapă din întreaga dezvoltare economico-socială a României“. • La căminul cultural din Ciacova s-a desfășurat un reușit spectacol dedicat gloriosului jubileu al partidului, sub genericul „Te cîntăm partid iubit". Și-au dat concursul formațiile artistice ale căminului cultural, școlii generale și liceului agroindustrial. Spectacolul a fost precedat de expunerea : „65 de ani de la crearea Partidului Jist Român“, susținută Comude prof. Florica Kovács. • Timp de două zile mie de școlari și pionieri tiomișoreni au vizitat Capitala țării, cunsocînd astfel importantele ei realizări economice și edilitar-gospodărești. Acțiunea, dedicată aniversării a 65 de ani de la întemeierea Partidului Comunist Român, a fost organizată de Casa pionierilor și șoimilor patriei din Timișoara, în colaborare cu Biroul de turism pentru tineret. • La întreprinderea de produse ceramice „Mondial“ din Lugoj au avut loc simpozionul și expoziția de carte social-politică avînd ca temă „Partidul Comunist Român — continuatorul celor mai inalte tradiții ale luptei poporului român pentru libertate și dreptate socială". • Tot în municipiul de pe malurile Timișului, în perioada 1-10 aprilie, au fost deschise două expoziții tematice, una la Casa de cultură a sindicatelor, intitulată „Literatura social-politică, factor de seamă în dezvoltarea conștiinței sociale“ și o alta, la Biblioteca municipală, sub genericul „1921-1986, arc peste timp". 0 în organizarea pionierilor și șoimilor Casei patriei din Sinnicolaul Mare, a avut loc spectacolul literar-muzical și coregrafic avînd ca temă „Tinerețea revoluționară a tovarășului Nicolae Ceaușescu, eminent conducător al partidului și statului nostru, drag al copiilor din părinte Republica Socialistă România“. Sub semnul împlinirii a 65 de ani de la făurirea Partidului Comunist Român, al cinstirii mărețelor realizări obținute în „Epoca Nicolae Ceaușescu” Pe șantierele T.A.G.C.M. Timiș SĂPTĂMÎNĂ RECORD O inițiativă demnă de generalizat: comitetul de partid, comitetul sindicatului și organizația U.T.C. de la Trustul antrepriză generală de construcții-montaj Timiș au conceput și declanșat, în cinstea glorioasei aniversări a 65 de ani de la făurirea Partidului Comunist Român, o săptămînă record de lucru pe toate șantierele în perioada 7-14 aprilie a.c. în acest sens au fost stabilite, pe antreprize și zile, principalele lucrări ce se vor realiza. Acestea privesc: turnări de betoane, transportul prefabricatelor, fabricația, montajul prefabricatelor, sporirea producției valorice și altele. Obiectivele propuse ca și modalitățile de acțiune au fost dezbătute în adunările lărgite ale celor 32 de organizații de bază, în adunările grupelor de sindicat și în cele ale organizațiilor U.T.C., în cadrul formațiilor de lucru. Tovarășul Cedomir Gagianschi, secretar adjunct cu problemele de propagandă al comitetului de partid pe trust, ne mărturisește că atît chemarea cit și obiectivele care se cer înfăptuite în această săptămînă, au fost afișate la gazetele de perete și constituie obiectul însuflețitoarelor convorbiri pe care agitatorii, de pe toate șantierele, le inițiază cu constructorii în timpul pauzelor de masă, la încheierea sau preluarea schimburilor. Din dialogul viu, mobilizator, purtat cu oamenii, din bilanțurile primelor zile ale săptămînii record, rezultă că pe locuri de frunte se situează echipele coordonate de Nicolae Ghiță, Ion Chiș și Francisc Schumer (zidari), Vaier Bălăbuc (montori), Victor Morărașu (dulgheri), Victor Mureșan (fierari-betoniști). Cu siguranță că pînă la încheierea săptămînii, alinierea în rîndul fruntașilor va fi mult mai reprezentativă ca și eficiența economică a acțiunii, care se bucură de mare interes pe toate șantierele trustului. I. ULARU