Era socialistă, iulie-decembrie 1988 (Anul 68, nr. 13-24)

1988-07-10 / nr. 13

TELEGRAMA ADRESATA TOVARĂŞULUI NICOLAE secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, de participanţii la Simpozionul ştiinţific dedicat aniversării a 140 de ani de la revoluţia română din 1848 ! Mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu. Simpozionul ştiinţific dedicat împlinirii a 140 de ani de la revoluţia română din 1848 are loc în atmosfera de puternică efervescenţă patriotică generată de ideile şi tezele de mare valoare teoretică şi practică cuprinse in magistrala dumneavoastră Expunere la şedinţa Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. din 29 aprilie 1988, strălucit program de muncă şi acţiune revoluţionară pentru înfăptuirea măreţelor obiective stabilite de Congresul al XllI-lea şi Conferinţa Naţională ale partidului. Cu deosebit respect şi profundă recunoştinţă, participanţii la simpozion vă aduc şi cu acest prilej un vibrant omagiu şi vă exprimă cele mai alese gînduri şi simţăminte, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, genial conducător al partidului şi poporului, ctitorul României socialiste moderne, marele Erou între eroii patriei, personalitate proeminentă a vieţii politice internaţionale, pentru monumentala operă teoretică ce a îmbogăţit patrimoniul gîndirii universale, pentru eroica activitate revoluţionară consacrată de peste cinci decenii şi jumătate ridicării patriei noastre scumpe pe noi trepte de glorie şi măreţie, de progres şi civilizaţie, afirmării ei libere, independente şi suverane în rîndul statelor lumii. Participanţii la lucrările simpozionului au dat o înaltă apreciere tezelor şi concluziilor dumneavoastră cu privire la istoria îndelungată şi eroică, unică şi unitară a poporului român, relevind faptul că acestea reprezintă o contribuţie de excepţională însemnătate la cunoaşterea şi înţelegerea trecutului glorios al patriei noastre, în spiritul acestei luminoase concepţii, ce dă o aleasă cinstire faptelor măreţe ale înaintaşilor, au fost evocate amplele semnificaţii ale revoluţiei române de la 1848, adînce sale rădăcini istorice, caracterul său logic, obiectiv. S-a subliniat, totodată, că revoluţia de la 1848 se înscrie ca un moment istoric în care s-au afirmat cu o vigoare fără precedent idealurile de dreptate, libertate socială şi naţională, năzuinţele poporului român de unitate, independenţă şi progres. Comunicările prezentate au subliniat rolul maselor populare, care au reprezentat forţa hotărîtoare a revoluţiei, al revoluţionarilor care, animaţi de patriotism fierbinte, au înscris în cartea istoriei naţionale măreţe pagini de dîrzenie şi eroism. în spiritul concepţiei dumneavoastră, mult stimate şi iubite tovarăşe secretar general, s-a evidenţiat că revoluţia de la 1848 a avut un caracter unitar în toate cele trei ţări române, proclamînd ţeluri comune de realizare a unor profunde transformări care să deschidă calea progresului economico-social, îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi viaţă ale întregului popor, înfăptuirea unităţii naţionale, formarea statului naţional unitar, afirmarea poporului român ca un popor liber în rîndul popoarelor lumii. Comunicările prezentate au reliefat, cu vibrante simţăminte de mîndrie patriotică, marea însemnătate pe care a avut-o pentru desfăşurarea întregii lupte revoluţionare făurirea Partidului Comunist Român, care s-a identificat pe deplin, de-a lungul întregii sale existenţe, cu aspiraţiile supreme ale poporului de libertate şi dreptate socială. Continuatorul strălucit al celor mai înaintate tradiţii de luptă ale poporului român, animat de înaltă răspundere pentru prezentul şi viitorul patriei, partidul a desfăşurat o vastă activitate politică şi organizatorică pentru mobilizarea şi unirea tuturor forţelor patriotice, a întregii naţiuni în lupta împotriva asupririi şi inegalităţii sociale, a fascismului și războiu