Evenimentul Zilei, iunie 2008 (Anul 17, nr. 5188-5215)

2008-06-13 / nr. 5198

EVENIMENT__________________ IN APĂRAREA CLASICILOR Scandalul subiectelor de BAC. Academia intervine Miza disputei: marii scriitori români au fost scoși de la proba orală de limba română a examenului de bacalaureat Eugenia Mihalcea Academia Română s-a sesizat miercuri despre faptul că absolvenții claselor a XI-a nu vor mai avea de învățat pentru Bacalaureat operele lui Eminescu, Slavici, Creangă, Caragiale și ale multor altor mari autori români. Cu toate acestea, reprezentanții Ministerului Educației consideră opinia Academiei „nedocumentată, tardivă și nedublată de un dialog anterior cu ministerul“, după cum a declarat, ieri, consilierul ministrului educației, Mihaela Suciu. Forul Academiei Române a constatat, „cu îngrijorare“, că, din lista de subiecte pentru examenul oral de limba și literatura română al Bacalaureatului din acest an nu fac parte marii scriitori români, de la Eminescu, Creangă, Slavici, I.L. Caragiale, Arghezi, până la Nichita Stănescu, Marin Sorescu, G. Călinescu, Nicolae Iorga ș.a. Șase subiecte din Eminescu Ministerul Educației neagă acest lucru și precizează că atât în lista de subiecte pentru proba scrisă, cât și în cea pentru proba orală se regăsesc scriitorii mari ai literaturii române. „Printre cele doo de texte propuse pentru proba orală de limba și literatura română se află următorii autori: Mihai Eminescu - șase subiecte, I.L. Caragiale - două subiecte, G. Călinescu - două subiecte etc.“, a declarat Mihaela Suciu. Reprezentanții ministerului consideră că „un absolvent de 12 clase, care se pregătește să intre în viață, este nevoit să beneficieze deopotrivă de un bagaj cultural - oferit, bunăoară, de paradigma literaturii române și universale, cât și de capacitatea de a comunica mesaje din și în lumea concretă" Totodată, Ministerul Educației a solicitat atât Academiei Române, „ca o instituție de prestigiu a României“, cât și opiniei publice, „să se documenteze înainte de a emite un punct de vedere pe această temă“ Dascălii nu vor raportul ..Tismăneanu“ Academia Română a criticat, recent, absența operelor unora dintre marii scriitori români de pe lista subiectelor pentru Bacalaureat. Mihai Eminescu, Ion Creangă, Ion Luca Caragiale, Lucian Blaga și Marin Preda sunt doar câteva dintre numele din literatura română pe care reprezentanții Academiei nu le-au regăsit printre subiectele pentru examenul de Bacalaureat din această vară. Pootrivit reprezentanților Academiei, Ministerul Educației a selectat texte lipsite de valoare literară, precum și fragmente din rapoarte oficiale și extrase din cuvântările comisarilor europeni, care nu au legătură cu literatura română. Și profesorii de limba română s-au arătat deranjați, în urmă cu ceva timp, de schimbările făcute de minister. Ei nu ar fi fost atât de supărați, dacă în locul clasicilor nu ar fi apărut fragmente din raportul „Tismăneanu“, din pactul național pentru educație, un raport după o cercetare sociologică sau discursul fostului raportor al României pe lângă Uniunea Europeană, Jonathan Scheele. 240.000 de liceeni dau examen 240.000 de liceeni se pregătesc pentru susținerea probelor de Bacalaureat, programate pentru intervalul 23 iunie-3 iulie. Colegii lor mai mici din clasele I-VII și IX-XI și 620.000 de copii de grădiniță termină, astăzi, cursurile și intră în vacanța de vară. Săptămâna trecută au luat vacanță elevii claselor a Vlll-a, potrivit calendarului. Școlarii urmează să revină în școli pe 15 septembrie. Flexicredil  *L °/o \° i. viit* «! Ai tot ce vrei mai repede! Credit de nevoi personale Până la 20.000 Euro în 24 ore fix Preaprobare pe loc Fără garanții, fără justificări Ofertă disponibilă până la 30 iunie 2008 pentru Flexicredit de 5.000 Euro pe 10 ani {DAE 17,81%} și 10.000 Euro pe 10 ani (DAE 16,14%) $ 0800 803 03 03 www.raiffeisen.ro Raiffeisen BANK Reușim împreună. 2 I Vineri, 13 iunie 2008 I Evenimentul zilei POMPE FUNEBRE Sicriul „de voiaj“, senzația Salonului Funerar Dana Balandild.Udidul d'CVZ.I . Ediția din acest an a Salonului Funerar a debutat, ieri, la Romexpo, cu o serie de oferte excentrice, precum sicriul Ferrari sau serviciile funerare în rate fixe, cu dobândă zero. Târgul de servicii funerare, organizat în pavilionul 15, reunește aproape 33 de firme de profil din România, Italia, Germania și Ungaria și rămâne deschis până pe 14 iunie, între orele 10.00 și 18.00 „Știm ca sunteți morți după noi“ După ce vizitezi Salonul Funerar de la Romexpo parcă te îndrăgostești de viață a doua oară. Târgul a luat startul într-o atmosferă de o opulență deșănțată, cu sicrie frigorifice, care te țin „la rece“ cât dorește familia, racle roz sau coșciuge roșii și mașini unicate de lux, pentru transportul răposaților, care ajung până la 80.000 de euro. Sloganurile de un umor forțat, precum „Știm că sunteți morți după noi", „Nu garantăm locuri în rai“ sau „Distribuție veșnică“, nu sunt singurele surprize care îi așteaptă pe vizitatori la Salonul Funerar. Firmele de profil promovează și truse de machiaj pentru răposați, „roabe“ (sicrie acoperite, pe roți) pentru transportul rapid al decedaților în accidente rutiere, sicrie pentru câini sau urne în formă de glob pământesc, pentru cenușă. „Toți ajungem într-o cutie din asta“ O altă revelație a Salonului o reprezintă și coșciugele frigorifice, de până la 3.600 de euro, care asigură păstrarea defunctului, timp de 15 zile, la temperaturi de minus 5 grade Celsius. Acest lucru este garantat de managerul firmei importatoare, domnul Pietro Guerra, care zâmbește de parcă ar fi văr de-al doilea cu diavolul: „Toți ajungem într-o cutie din asta“. Tot la standul său este de găsit și trusa de machiaj pentru răposați. Cu 420 de euro, defunctul va intra în veșnicie mai frumos ca niciodată, deoarece trusa conține patru flacoane cu fond de ten în diferite nuanțe, care pot corecta culorile galben, portocaliu și verde. Spre veșnicie, cu 300 de km la oră Sicriul Ferrari, de un roșu pasional, costă 1.000 de euro și este special conceput „pentru cei care au tot alergat de-a lungul vieții să realizeze ceva“, după cum explică directorul general al firmei producătoare, Georgeta Mindroc. La concurență cu această ofertă irezistibilă este sicriul „pentru nonconformiști cu anumite preferințe sexuale“, adaugă Georgeta. Deși racla arată ca o fondantă roz, apetisantă și uriașă, la doar 700 de euro, directorul firmei spune că n-ar concepe viața de apoi decât la bordul sicriului Ferrari. ou. M. mixwiTzi î lip?! iMiâii LIBU CITATE OBERE PREMIUM r»)'4Tj