Evenimentul Zilei, aprilie 2010 (Anul 19, nr. 5836-5860)

2010-04-20 / nr. 5851

Un e-mail pierdut TEATRU. Un regizor din Arad a adaptat vremurilor moderne piesa „O scrisoare pierdută“, de Ion Luca Caragiale, și a montat-o în Ungaria. cultură, Vinul anului 2010 COMPETIȚIE. Șapte oenologi au desemnat Tămâioasa Românească drept cel mai bun vin al anului. Timp liber, 18 p r Bze TIMP LIBER Picătura chinezească în „moda străzii“ din România Il-l»lhh. Tânăra creatoare de modă Belinda Liu, născută în România dintr- o mamă româncă și un tată chinez, promovează feminitatea tradițională, definită de rochii vaporoase, machiaje sexy și pantofi cu toc Loredana Toma loreaana.tomacaevz.ro Descoperindu-și pasiunea pentru modă dintro întâmplare, după ce a plecat în China la terminarea clasei a VIII-a, pentru a învăța mai bine limba chineză, tânăra Belinda Liu (21 de ani) se declară „o creatoare de modă extremă“, după cum precizează într-un interviu acordat EVZ. Deși sursa ei de inspirație poate fi orice, de la personalitatea unei femei până la o floare sau o veioză, cea mai importantă rămâne silueta femeii delicate, care aduce cu franțuzoaica anilor ’20, pentru care creează haine în tendințele actuale. Nu vrea să fie înțeleasă greșit, nu are nimic împotriva femeilor care poartă pantaloni, însă este categorică atunci când vine vorba despre rochii. „Sunt un mare susținător al rochiilor. Chiar militez pentru asta și am dus cumva la extrem ideea tocmai pentru a putea promova acest lucru. Nu zic că e greșit să porți pantaloni, dar, în calitate de trendsetter, zic «Nu. Poartă rochie». Și, în semn de protest, nu port pantaloni decât atunci când mă îmbrac sport“ a precizat Belinda. Dantelă franțuzească stofă italiană Aflată de un an pe piața modei românești, Belinda a lansat până acum patru colecții și și-a deschis un atelier unde își promovează ținutele, iar la sfârșitul lunii va fi prezentă la Bucharest Fashion Week, cu noua colecție toamnă-iarnă 2010-2011, intitulată „Boundage“ Cea mai mare investiție o reprezintă materialele, care trebuie să fie perfecte, în măsura în care se simte motivată de perfecținea în feminitate. „Materialele sunt aduse din Italia, Franța, Spania, toate colțurile lumii. De multe ori merg eu însămi să le aleg. Știu că dacă vreau o dantelă foarte frumoasă, o găsesc în Franța, dacă vreau o stofă foarte fină merg în Italia“ a precizat aceasta. „Aleg numai rochii pentru că femeia trebuie să fie femeie. Delicată, sensibilă și elegantă. O doamnă care apare la brațul unui domn elegant, îmbrăcată într-o rochie și care poartă un toc frumos, nu poate să fie decât admirată. în plus, cuplul respectiv arată foarte bine împreună. In schimb, dacă lângă un bărbat apare o țipă în pantaloni și mai are și un tricou pe care scrie «I’m mean» (n.r. sunt rea), atunci imaginea e cu totul negativă, repet, din puncul meu de vedere“ a explicat Liu, „Am plecat să învăț chineza dar am învățat să cos“ Deși s-a născut în România, din mamă româncă și tată chinez, începutul ei în modă are o poveste amuzantă „Am urmat o școală de arte unde se preda foarte mult desen, dar și muzică. Numai că ceea ce se numește street-fashion în România este total diferit față de street-fashionul din China, care este foarte interesant, și asta m-a încântat foarte mult. Atunci erau la modă rochiile în stil Lolita, și acel lucru m-a cucerit. Era diferit față de ceea ce vedeam în România. Am fugit și mi-am cumpărat mașină de cusut, manechin, tot ce-mi trebuia și stăteam zi și noapte să cos haine. Apoi le pozam și le trimiteam prietenilor din România pentru reacții“ își amintește Belinda Liu. „Concluzia ar fi că am plecat să învăț chineza, dar am învățat să cos“, încheie Belinda. 71 După clasa a VIII - a am plecat în China pentru a învăța mai bine limba chineză. Nu-mi pot explica prea bine, dar ceva m-a determinat să mă apuc de modă. “ BELINDA Li creatoare de modă LA MODĂ. La 21 de ani, Belinda Liu vrea să se impună în România TABU Sexul, printre temele de cercetare Pe lângă modă, Belinda mai are și alte pasiuni care o ajută în găsirea inspirației pentru colecțiile sale: îi place să picteze tablouri, fără o temă anume, dar și să descopere, prin lectură, diferitele secrete ale subiectelor tabu, precum sexul. Combinarea acestor pasiuni se reflectă în colecțiile ei, iar sprijinul vine, mai ales, din partea mamei: „înclinația spre tipul acesta de meserie am moștenit-o de la mama mea, care e pictoriță. Ea m-a ajutat foarte mult, m-a învățat cum stă treaba cu potrivirea culorilor, a tonurilor. Pe de altă parte, mi-ar plăcea ca oamenii să fie mai deschiși când vine vorba despre sex, pentru că este un aspect important al vieții noastre. Eu, în colecțiile mele mă bazez și pe chestiuni legate de sex. Dacă mă gândesc bine și în tablourile mele predomină ideea de coapsă goală sau tocuri de femeie“, explică Liu. Cât despre începuturile sale, tânăra creatoare de modă își amintește puțin tristă. „Aș fi vrut să colaborez cu niște designed sau măcar să stau o vreme pe lângă ei ca să mai învăț unaalta, dar în România nu se poate face lucrul ăsta. Mi s-au închis multe uși sau efectiv nu mi s-a mai răspuns la telefon. Lucrul asta nu-l pot înțelege. Eu aș fi mândră să vină cineva la mine și sămi ceară ajutorul pentru că asta ar însemna că munca mea este apreciată. Sunt de un an pe piață și pot spune că abia acum învăț „cu ce se mănâncă“ moda în România“, spune ea. Marți, 20 aprilie 2010 I Evenimentul zilei I 13