Evenimentul Zilei, octombrie 2014 (Anul 23, nr. 7222-7248)

2014-10-25 / nr. 7243

Evenimentul zilei, sâmbătă, 25 octombrie 2014 Personajul săptămânii astfel I 3 SIMONA HALEP. La 23 de ani a câștigat 5 milioane de euro . Cea mai bună jucătoare de tenis din România face ravagii în circuitul WTA și a adunat o sumă colosală de bani. în 2014, va ataca primul titlu de Mare Șlem Andrei Călin Andrei.calin@evz.ro Simona Halep (23 de ani) a luat fața oricărui alt sportiv din România și a devenit un nume în vogă în tenisul mondial. Tânăra din Constanța a impresionat la Turneul Campioanelor, după ce a umilit-o pe Serena Williams, scor 6-0, 6-2, iar astăzi va evolua în semifinalele competiției. „Am reușit meciul vieți“, a spus Halep, la finalul succesului obținut contra liderului mondial, într-un an și jumătate, constănțeanca a evadat din plutonul jucătoarelor de perspectivă și a urcat în topul mondial al tenisului. Simona a avut câteva șanse și le-a speculat la maximum. Apogeul a fost atins în acest an, sfert de finală la Australian Open, finală jucată la Roland Garros, semifinală la Wimbledon, toate cele trei turnee fiind de Mare Șlem; în plus, a câștigat Openul Qatarului și pe cel al României. La această oră, Halep a reușit să se umple de glorie și de bani. Din concursuri a adunat aproximativ 5 milioane de euro, iar în 2014, marea provocare este legată de cucerirea primului titlu de Mare Șlem. Petiție care a dezaprobat micșorarea sânilor în spatele ascensiunii fulminante stau ani de muncă și sute de mii de euro investiți într-unul dintre cele mai costisitoare sporturi. Românii au aflat de Simona în 2009, datorită unui fapt mai puțin obișnuit. Tenismena a hotărât să-și micșoreze sânii, pentu a se putea exprima mai bine la fileu. Nu împlinise 18 ani, iar cotidianul britanic „The Sun“ a inițiat o petiție ce viza subiectul. Cititorii tabloidului din Insulă erau rugați să semneze, pentru a o determina pe româncă să renunțe la idee. Halep a fost de neclintit. Atunci se afla pe locul 263 WTA, iar recent a ocupat poziția secundă. □ Simona Halep a arătat cât de elengantă poate fi în diața particulară wEEâÊEEEÉ. r^BHEJ^EESSj Părinții și-au riscat averea pentru ca mezina familiei să reușească Simona Halep este născută într-o familie de machidoni, iar sprijinul moral și financiar acordat de părinții săi a fost esențial pentru cariera strălucitoare. A început să țină racheta de tenis în mână la vârsta de patru ani, atunci când părinții mergeau cu ea la antrenamentele lui Nicu Halep, fratele sportivei, cel care este cu cinci ani mai mare decât Simona. „Mai încerca să lovească și ea mingea și s-o dea peste fileu. Era ambițioasă și avea calități native. Tatăl ei mi-a zis să încerc și cu ea și a avut o idee excelentă”, a povestit Ioan Stan, primul antrenor. Hagi l-a ajutat pe Stere Halep Pentru Simona, tenisul a devenit parte din viață și așa au început anii grei de muncă. La 16 ani s-a mutat la București, iar Stere Halep, tatăl ei, a început să investească mii, apoi zeci de mii de euro în tânăra tenismenă. „Părinții și-au vândut casele pentru ea. Dacă nu avea performanțe, îi lăsa pe drumuri”, a povestit, recent, Dumitru Dragomir. Se spune că, în disperare de cauză, pentru că epuizase resursele, Halep senior a apelat la Gheorghe Hagi, machidon de-al lui. „Regele“ a acceptat s-o ajute. Ulterior, nu a vrut să facă public gestul său. „Nu s-a pus problema ca eu să-i dau bani Simonei. Sunt mândru de performanțele ei. Ea are marele merit pentru că a ajuns acolo“. Iffede HSin alaturi de Simona Halep, atunci când tenismena era doar o speranță Jff Simona Halep își dedică tot timpul tenisului, iar în scurtele momente de relaxare iubește să meargă prin magazine. „Shoppingul este pasiunea mea. Cred că oricărei femei îi plac cumpărăturile”, a spus Simona. La turnee, tenismena are alături familia, părinții și fratele Nicu, cel care recent s-a căsătorit. „Contează enorm să fiu sprijinită de ei. Moral, îmi dau mare încredere”, a explicat Halep.  A avut o relație cu unul dintre antrenori în ceea ce privește viața amoroasă. Simona spune că nu are un prieten: „O să vină vremea și pentru asta”; în trecut, după cum au povestit apropiații familei, sportiva a avut o relație cu Andrei Mlendea (30 de ani), unul dintre foștii ei antrenori: în momentul în care a auzit despre iubirea secretă. Stere Halep a luat foc și l-a concediat pe tehnician. „în perioada asta, trebuie să te axezi pe sport”, i-a spus Halep senior fetei sale. □ Andrei Mlendea