Evenimentul Zilei, ianuarie 2015 (Anul 24, nr. 7299-7323)

2015-01-27 / nr. 7319

Sport 27.01. Even .memuatei. mani. 27 ianuarie 2015 încerc să fiu din ce în ce mai bună, de la meci la meci. Cred că ăsta e motivul pentru care sunt un pic nervoasă in timpul partidelor. Simona HALEP. tenismenă Mergea și Tecii prietenii care s-au dușmănit ani de zile Foști parteneri la dublu, cei doi tenismeni vor juca unul împotriva celuilalt în „sferturile” de la Australian Open. Florin și Horia au fost coechipieri, s-au certat „la cuțite”, dar au redevenit colegi la naționala de Cupa Davis Andrei Călin andrei.calin.evz.ro Florin Mergea (30 de ani, împliniți ieri) și Horia Tecău (29 de ani) se vor duela mâine în „sferturile“ probei de dublu de la Australian Open. Frații Bryan le-au căzut victime Cei doi români au trecut, ieri, de „optimi”, alături de coechipieriilor: Dominic Inglot (Marea Britanie), respectiv Jean- Julien Rojer (Olanda). Surpriza zilei s-a conturat la finalul întâlnirii pe care Mergea și Inglot au susținut-o împotriva celebrilor frați Bob și Mike Bryan. Americanii, principalii favoriți ai turneului, au cedat cu scorul de 6-7(4), 3-6. Fiecare echipă de dublu primește un cec în valoare de 50.300 de euro, pentru calificarea în „sferturi" Tecău și Rojer au avut parte de un meci în trei acte, disputat contra echipei compuse din Eric Butorac / Sam Groth (SUA / Australia). Horia și Jean-Julien au învins cu scorul de 3-6,7-5,7-6 (5). Astfel, în „sferturi“, Horia Tecău se va reîntâlni cu Florin Mergea, fostul său coechipier. Cei doi au fost parteneri încă din perioada junioratului, atunci când au câștigat proba de dublu juniori a turneului de la Wimbledon (2002). Mai mult, în 2003, Mergea, considerat unul dintre cei mai talentați tenismeni români, a câștigat și proba de simplu juniori a competiției londoneze. Celebră rămâne întâlnirea de Cupa Davis din 2003, atunci când România s-a impus în Ecuador, într-o atmosferă copleșitoare, iar cei doi au dus greul. „Nu mai puteam să fac tenis” însă, relația de prietenie dintre Florin și Horia s-a destrămat și, mulți ani, ei nu și-au vorbit. „Pe Horia, succesul s-a schimbat“, a atacat Mergea. Tecău a urcat în top, alături de Robert Lindstedt sau Jean-Julien Rojer, în timp ce Mergea a avut o perioadă inexplicabilă de cădere. A abandonat competițiile și s-a închis în el, refuzând orice contact cu lumea „Sportului Alb“. „Ajunsesem într-un punct în care pur și simplu nu mai puteam să fac tenis”, a explicat fostul campion de la Wimbledon. Convins de Daiana, soția sa, Florin a ieșit din starea de letargie, și-a recăpătat pofta de tenis, iar anul trecut a jucat în semifinalele de la Roland Garros, alături de fostul partener, croatul Marin Draganja. De asemenea, el a revenit și la naționala de Cupa Davis, unde a jucat alături de Horia Tecău, cel pe care-l va înfrunta la Melbourne. ' f JV □ Florin Mergea (stânga) și Horia Tecău joacă din nou pentru naționala de Cupa Davis FOTO. I IRFPTATFA Rapidul împrumută jucători pentru amicale Dezastrul cu care se confruntă formația giuleșteană ia amploare cu aproximativ o lună înainte de reluarea campionatului. în stagiul de pregătire pe care Rapidul îl susține în Grecia. Cristi Pustai, tehnicianul grupării de lângă Podul Grant, a avut la dispoziție numai 16 jucători. Ieri, formația „albvișinie“ s-a confruntat cu o situație tragicomică în timpul jocului-test cu bulgarii de la Marek Dupnitsa, încheiat cu victoria rapidiștilor, scor 4-1. Giuleștenii au numărat pe banca de rezerve doar cinci jucători, dintre care doi erau pentru postul de portar, iar acest lucru l-a determinat pe Răzvan Lucescu, antrenorul elevilor de la Xanthi, să-i dea Rapidului cinci fotbaliști pe care să-i poată folosi. Astfel, toți jucătorii împrumutați de Xanthi s-au alăturat rezervelor „feroviare“, iar giuleștenii au avut lotul complet. (Alexandru Toader) □ Rapid se confruntă cu mari probleme de lot FOTO: LIBERTATEA L JL Viitor incert pentru Guardiola Potrivit „Sky”, citat de publicația „Bild”, Pep Guardiola (foto), tehnicianul lui Bayern München, s-a însurat, ieri, cu directorul clubului, Matthias Sammer, chiar în fața jucătorilor. Antrenorul spaniol al trupei germane a recunoscut în urmă cu o săptămână că ar fi dispus să plece de la Bayern, „indiferent de ceea ce va fi în viitor, eu consider că am trăit momente frumoase ca antrenor al acestei formații”, a declarat Guardiola într-un interviu. (Alexandru Toader) CSM București, transfer de marcă Echipa feminină de handbal, CSM București, a reușit să obțină semnătura danezei Line Jorgensen. Jucătoarea în vârstă de 25 de ani ocupă postul de inter dreapta și este componentă a naționalei Danemarcei. Noua jucătoare a CSM-ului are în palmares o medalie de bronz cucerită la Mondialul din 2013 și câștigarea Cupei EHF, împreună cu FC Midtjylland, în 2011. (A.T.) Răducan și-a găsit o nouă echipă Narcis Răducan a fost prezentat, ieri, ca noul președinte executiv al formației ASA Târgu Mureș. Astfel, gruparea ardeleană este cea de-a cincea echipă care îl prezintă în decurs de un an pe Răducan, din postura de conducător, după Oțelul, Viitorul, Concordia și Astra. (A.T.) SPORT LA TV 10.30-Eurosport TENIS Turneul de la Australian Open 21.45- Digi Sport 1 - FOTBAL Chelsea - Liverpool (Cupa Ligii) 21.45- Digi Sport 2 - FOTBAL Milan - Lazio (Cupa Italiei)