Evenimentul Zilei, mai 2015 (Anul 24, nr. 7399-7424)

2015-05-01 / nr. 7399

ri, 1 mai 2015 Unde mergem Actualitate 19 Castele celebre, Dracula, expoziții, târguri. Castele celebre din țară și din Europa se prezintă la Hunedoara. Târguri, expoziții, baluri medievale, seri speciale. Oferte incitante ale muzeelor, pentru a petrece câteva zile deosebite. Carmen Anghel :armen.angl'','"'zsrou D.ro | Kcitivc Muzeul Castelul Corvinilor, din Hunedoara, organizează, în perioada 1-3 mai, un eveniment care dorește să promoveze frumusețea monumentelor istorice din Europa, prima ediție a Târgului European al Castelelor. Cu participare internațională, Castelul Corvinilor este unul din cele mai importante monumente de arhitectură gotică din România, aflânduse printre primele castele de poveste din Europa. Castele care mai de care Târgul European al Castelelor se bucură de prezența a 20 de participanți: Castelul Magna Curia - Deva, Cetatea de Scaun a Sucevei, Palatul Brukenthal - Sibiu, Cetatea Făgăraș, Cetatea Poenari-Arefu, Castelul Bran, Castelul Miclăușeni, Castelul Banffy - Bonțida, Turnul cu Ceas - Sighișoara, Cetatea Alba Carolina - Alba Iulia și Cetatea Oradea din România. Castelul renascentist - moștenirea Rakoczi - Sarospatak, Palatul Regal Godollo, orașul Veles din Macedonia, Institutul Patrimoniului Național Praga, Castelul Krasny Dvur, Castelul Becov nad Teplou și Castelul Valec din Cehia, Castelul La Mota din Spania, Fortăreața Shumen din Bulgaria. Bal medieval în cadrul târgului, expozanții își vor face cunoscută oferta turistică și vor prezenta principalele elemente de atracție turistică și istorică. Apoi castelul va fi invadat de domni și domnițe, în ținute medievale. Dracula Festival Pe 2 și 3 mai va avea loc un alt eveniment internațional „Dracula Festival 2015”. Dracula Festival încearcă să îmbine mitul cu realitatea într-o atmosferă medievală presărată cu istorie și legende, prezentate într-o antiteză inedită între viața marelui domnitor Vlad Voievod Drăculea (Vlad Țepeș) și legenda din spatele mitului Dracula. In prima zi a festivalului, povestea personajului Dracula va fi spusă de Dacre Stoker, strănepotul lui Bram Stoker și autor al bestsellerului „Dracula, mortul viu“. Prima zi a festivalului se încheie cu un bal medieval, la care ținuta este obligatorie. □ La Castelul Corvinilor va fi mareșal medieval FOTO:EV2 Grădini pierdute, țesături periculoase, filme ALBA IULIA. Muzeul Național al Unirii din Alba Iulia va putea fi vizitat ziua, iar seara, de la ora 19.00, se va putea urmări un spectacol oferit de Garda Romană și Garda Dacică, la poarta 4 a cetății, ne-a declarat directorul insituției, dr. Gabriel Rustoiu. In zilele de 2 și 3 mai, tot în cetatea Alba Iulia, se va desfășura Festivalul Roman, organizat în parteneriat cu primăria locală, BUCUREȘTI. Muzeul Național de Istorie a României. Vor putea fi vizitate expozițiile: Copia Columnei lui Traian, Lapidariumul, Tezaurul Istoric, Arme din Colecția Muzeului Național de Istorie a României (arme albe și arme de foc din Evul Mediu până în perioada celui de-al Doilea Război Mondial), PC o istorie fascinantă (despre mașini de calcul și calculatoare din anii 80-90), Pravila de la Govora, întâiul cod de legi din Țara Românească. Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti” organizează, în perioada 1-3 mai, Târgul de Armindeni. Veți descoperi sau regăsi meșteri și produsele lor, dar și expoziții: Frânturi de Rai (icoane pe sticlă), Artă sacră și restaurare. Muzeul Municipiului București este deschis și se pot vizita expozițiile „Grădini pierdute din București“, „Vindecări miraculoase- Lucia Dem Bălăcescu“ și „Pentru o istorie a simbolurilor - tatuajele“. Muzeul de Istorie Naturală „Grigore Antipa” invită, pe lângă turul obișnuit, la expoziția temporară „Țesături periculoase“. Muzeul Național al Țăranului Român. Pe 1 și 2 mai, muzeul este închis pentru public. Dar Studioul „Horia Bernea“ - Cinema Muzeul Țăranului va avea program de filme românești: Vineri, 1 mai 18:00 „ Aliyah Dada“ documentar, 2015, regia Oana Giurgiu, 20:15 - „De ce eu?“, regia Tudor Giurgiu. Sâmbătă 2 mai, 18:30 - „De ce eu?“, regia Tudor Giurgiu, 21:00 -AFERIM, regia Radu Jude. SIBIU. Muzeul ASTRA Sibiu. „Va fi o perioadă foarte plină de evenimente. „Școala în satul tradițional“, care se va desfășura în școala din Thcera, un monument istoric recuperat de muzeu, vor fi ateliere de pedagogie, cu participare liberă, deci nu se vor plăti, care vor explica cum se învăța altădată, se va deschide Târgul de țară, ateliere culinare, se vor face preparate tradiționale ce vor fi, apoi, degustate de vizitatori. Muzeul nostru este tot timpul vizitat de cei pasionați, și pentru activitățile pe care le organizăm, dar și pentru frumusețea lui, a monumentelor, dar și a naturii“, ne-a spus Ovidiu Baron , director general adjunct. BRAȘOV. Castelul Bran are program normal de vizitare. BOTOȘANI. La Ipotești, la Memorialul „Mihai Eminescu“, se poate vizita Casa Memorială Mihai Eminescu, iar pe 2 și 3 mai este și Festivalul „Floare albastră”, cu muzică, dansuri, teatru. TÂRGOVIȘTE. în intervalul 1-3 mai 2015, muzeele din Târgoviște funcționează după un program normal. □ Timișoara 1 și Două muzee din Timișoara îi așteaptă pe bănățeni cu porțile deschise de 1 mai. La Muzeul de Artă, se va putea vizita expoziția de litografii semnate de Pablo Picasso, Marc Chagall și Toulouse Lautrec „L’air du cirque”, între orele 10.00 și 18.00. Vor putea fi vizitate și restul colecțiilor permanente din muzeu: colecția de pictură Corneliu Baba, expoziția de Artă europeană din perioada renascentistă și baroc, Artă românească modernă secolele XIX - XX, Artă bănățeană din secolul XIX și Artă contemporană din a doua jumătate a secolului XX. Biletele de acces costă 10 lei, însă studenții, elevii, pensionarii și persoanele cu dizabilități beneficiază de gratuitate. Muzeul Satului Bănățean este deschis între orele 9.00 și 16.00. Aici se poate vizita expoziția permanentă de case tradiționale din Banat. Biletele de intrare costă 4 lei, însă pensionarii, elevii și studenții au gratuitate. (Georgeta Petrovici) de ii Jl k