Evenimentul Zilei, iunie 2015 (Anul 24, nr. 7425-7450)

2015-06-22 / nr. 7443

46 EVI de azi» scris ca în 1992 Inima l-a trimis în Piața Universității Bucureșteanul care s-a născut odată cu ziarul cu bulină roșie . Bogdan citește EVZ deoarece crede în presa liberă Nicolae Oprea nicolae.Oprea.evz.ro Bogdan Caracaș este unul dintre sutele de tineri care ne-au vizitat, vineri, la evenimentul organizat de noi în Piața Universității, la întâlnirea cu cititorii noștri. Bogdan este student la „Arhitectură” și are 23 de ani, adică aceeași vârstă cu „Evenimentul zilei”. „Am crescut cu acest ziar în casă și, de multe ori, chiar și când eram mic, mai puneam și eu mâna pe această gazetă, care mi se pare cea mai echilibrată din România. Eu cred foarte mult în presa liberă și nu-mi pot imagina o lume fără libera exprimare. Din păcate, în România există și presă care nu este chiar foart liberă, dar «Evenimentul zilei» este un ziar obiectiv, pe care îl citesc de fiecare dată când am ocazia, mai ales în ediția online”, ne-a explicat Bogdan. Tânărul de 23 de ani mai spune că a auzit foarte multe despre perioada de dinainte de 1989, mai ales de la părinți și bunici. „Eu sunt născut în democrație. Chiar dacă lucrurile nu funcționează foarte bine în România, asta în mare parte din cauza politicienilor corupți, eu cred că suntem pe drumul cel bun, dar mai avem multe de construit până să ajungem la o democrație solidă, iar noi, tinerii, avem o mare responsabilitate în schimbarea acestei țări. Oricum, altă șansă nu avem, iar o întoarcere la o lume fără libertate și fără libertatea de exprimare ar fi un dezastru. Iar voi, jurnaliștii de la «EVZ» aveți în continuare o sarcină foarte mare, aceea de a menține democrația în picioare”, ne-a mărturisit Bogdan Caracaș. Vistieria Atenei este goală Grecia i-a pus la muncă pe șefii de state din Zona Euro Șefii de state și de guverne din Zona Euro se întâlnesc astăzi la Bruxelles într-o tentativă de a ajunge la un acord în ceea ce privește datoria Greciei și a evita intrarea acesteia în incapacitate de plată. Vistieria Atenei este goală, iar ea trebuie să achite până pe 30 iunie 1,5 miliarde de euro către FMI. Pentru a face rost de bani, singura soluție a Greciei este de a îndeplini o serie de condiții ale creditorilor săi (FMI, BCE și UE), care să deblocheze o nouă tranșă de 7,2 miliarde de euro din ajutorul de urgență acordat de aceștia. Guvernul de la Atena nu este de acord, însă, cu condițiile (creșteri de taxe, reduceri ale pensiilor etc.), considerate prea dure, deoarece ar însemna să-și contrazică promisiunile antiausteritate pe baza cărora a câștigat alegerile. O incapacitate de plată a Greciei ar putea duce la o ieșire a țării din Zona Euro și chiar din UE, cu consecințe greu de calculat pentru echilibrul geo-strategic al regiunii. Premierul grec Alexis Tsipras susține că este nevoie de voință polipitică pentru depășirea crizei, și a ce rut intervenția Angelei Merkel fcrvrrv. »rtDnncc s „Prima rachetă a țării” fate victime Simona Halep și-a concediat încă un antrenor Eșecul suferit în cadrul turneului de la Birmingham, acolo unde a fost eliminată în faza sferturilor de finală, a determinat-o pe Simona Halep - foto (locul 3 WTA) să-și schimbe antrenorul. Constănțeanca a renunțat la colaborarea cu Victor Ioniță, tehnicianul cu care lucra din toamna anului trecut. Aflată la o săptămână distanță de participarea la Wimbledon, cel de-al treilea turneu de Mare Șlem al anului, românca va fi pregătită de Daniel Dobre, dar și de Darren Cahill, antrenor din programul Adidas, firmă cu care tenismena se află sub contract. In ultimii doi ani, Halep a lucrat cu următorii tehnicieni: Andrei Mlendea, Adrian Marcu, Wim Fissette, Thomas Hogstedt și Victor Ioniță. (Andrei Călin)