Evenimentul Zilei, septembrie 2015 (Anul 24, nr. 7504-7529)

2015-09-05 / nr. 7508

2 altfel Timp liber Evenimentul zilei, sâmbătă, 5 septembrie 2015 mmn Chiseaua Maicii Domnului Prima mare sărbătoare a anului bisericesc (început pe 1 septembrie) este Nașterea Maicii Domnului (8 septembrie). Mântuitorul Si-a ales ca Matcă pentru Întrupare cel mai înalt vârf pe care l-a „produs” Umanitatea. O ființă care, deși supusă ispitelor (ca oricare dintre noi), a rămas fără de Păcat (ca nimeni dintre noi). Pe cruce, Mântuitorul s-a adresat Fecioarei Maria și Evanghelistului loan lăsând un testament cutremurător: „Femeie, iată fiul tău!”, și lui, „Iată mama ta!” Prin loan, ea devenea astfel mama tuturor oamenilor. în această dublă calitate, de Maică a lui Dumnezeu și a oamenilor, ea se roagă Fiului său ceresc pentru fiecare dintre fiii ei de pe pământ, frații Lui mai mici. De aceea, rugăciunile Maicii Domnului au o forță extraordinară, capabilă să răstoarne voința lui Hristos. Nicolae Steinhardt scrie câteva rânduri minunate, plângându-i pe cei care nu cred în Maica Domnului: «Păcat de cei care o nesocotesc. Li se aplică vorba răposatului cardinal Octaviani despre atei: „Ateii nu sunt păcătoși, sunt nenorociți!”. Nu-mi este rușine să mi-o închipui pe Maica Domnului zbătându-se, cerând, implorând, intervenind, stăruind. După cum nu-mi este rușine a mi-o închipui copilărește alergând la poarta raiului cu o chisea de argint în mână și cu marama pe braț ca să întâmpine pe mucenicii Fiului ei, să le ureze bun venit, să-i îmbie cu neînchipuit de bună dulceață și să le șteargă sudoarea frunții și sângele cu marama ei cea sfântă. Tare trebuie să se simtă siguri pe fariseica lor virtute și tare trebuie să-și facă râs de milă și de îndurare, să se prezinte cu fruntea semeață la porțile raiului cel care din Maica Domnului fac o „simplă femeie credincioasă”. Bravo lor. Noi, cei de jos, noi, păcătoșii, noi, nesigurii de soarta ce ne așteaptă, noi, temătorii de Judecata de Apoi (și de ispitele și primejdiile ce ne înconjoară pe acest pământ bogat în capcane), cum de nn neam simți fericiți peste măsură că ne putem număra printre cei care cred în milostivirea pururea Fecioarei Maria, bucuria tuturor celor necăjiți?» (Adrian Pătrușcă) IQMSmMW Animal X,în Centrul Vchi Teatrul și circul au găsit numitorul comun pentru cele mai cunoscute piese ale marelui scriitor Ion Luca Caragiale anca.simionescu_evz.ro Dacă iubiți atat teatrul, cât și circul, adaptarea piesei lui I.L. Caragiale, „D’ale Carnavalului“, în varianta Circului Globus, este perfectă. Regia îi aparține lui Victor Coman, iar pe scenă aflată în Centrul Istoric teatrul și circul au găsit numitorul comun într-un spectacol dedicat Festivalului Anca Simione cu „Bucureștii lui Caragiale“ aflat la cea de-a IV-a ediție. Arca lui Noe Marie, 6 septembrie, de la ora 20.30 sub numele „D’ale Carnavalului“, spectatorii vor putea urmări o compilație din cele mai cunoscute piese caragialiene, pusă în scenă cu ocazia omagierii marelui dramaturg. Piesa are scenografia semnată de Gabriela Turturea, iar coregrafia îi aparține lui Alice Vișan, pe muzica celor de la Animal X. „D’ale Carnavalului“ a fost răsplătită până acum cu multe aplauze, bucurându-se de nenumărate cereri de reluare din partea spectatorilor. „Suntem bucuroși că ați fost alături de noi la spectacolele din această perioadă“, a transmis conducerea Circului, care a adăugat că din octombrie Circul Globus va deschide noua stagiune cu „Arca lui Noe “. Program de weekend la Festivalul George Enescu Astăzi La Sala Mică a Palatului, ora 11.00, Ansamblul „Profil“, dirijor: Tiberiu Soare. Programul conține foarte multe creații românești. La Ateneul Român, ora 16.30, Recital de pian, Murray Perahia, cu un program Hazdn, Brahms și Beethoven. La Sala Mare a Palatului, ora 19.30, Orchestra Staatskapelle Dresden, dirijor: Christian Thielemann, solistă Anja Harteros, lucrări de Strauss. • La Teatrul Mic, ora 20.00: „Un minut de dans sau UF!!!”, un spectacol cu Gigi Căciuleanu, Paul Mea, Irina Ștefan și Răzvan Stoian. Muzica: Paul Mea. ► La Ateneul Român, ora 22:30: The King’s Consort, dirijor Robert King. La Sala Mică a Palatului, ora 11:00: „Musica Nova“, cu lucrări de Enescu, Bartok, Messiaen. • La Sala Mare a Palatului, ora 19:30, cântă Orchestra San Francisco Symphony, orchestra care stabilește cel mai înalt standard pentru excelență în performanța muzicală. Dirijor: Michael Tilson Thomas, solistă: Yuja Wangpian. Program: C. Ives, Bartok, Mahler. La Teatrul Mic, ora 20:00: Spectacolul „Un minut de dans sau UF!!!” La Ateneul Român, ora 22:30: Orchestra „Il Porno d’oro”, dirijor Ricardo Minasi. Program: Leonardo Vinci -„Catone in Utica“. Spectacole gratuite • Duminică, la Sala Mică a Palatului, ora 16:00, Ansamblul Hyperion, invitat special: Stephen O’Malley (chitară electrică),dirijor: Man Volkov. • Duminică, la Biserica Sf. Iosif, București, ora 19:30. Corul Filarmonicii „George Enescu”, dirijor: Ion Iosef Prunner, solist: Simona Săndulescu (orgă). Program: J.S. Bach - Motets for mixed voices. (Carmen Anghel). Dum ncă DIN ȚARĂ ! Cea mai mare cutiuță muzicală, pe mâna copiilor BUCUREȘTI. Un hibrid între o cutie muzicală mecanică și una digitală, obiectul reprezintă o inovație la nivel de concept și producție: la exterior arată ca o cutie muzicală clasică, prevăzută cu o manivelă ce trebuie învârtită manual pentru a funcționa, iar sunetele sunt generate electronic. Aceasta este descrierea celei mai mari cutiuțe muzicale interactive din lume, care este expusă la Băneasa Shopping City, pentru a le face copiilor cunoștință cu muzica lui George Enescu. Sunetele reproduse au la bază note muzicale din Rapsodia Română. La Casa Universitarilor, din strada Dionisie Lupu nr. 46, între 5 și 6 septembrie, se desfășoară Bounty Fair, târgul artiștior și artizanilor români. în program sunt incluse și ateliere de creație, dar și o sesiune de relaxare în pădurice. festivalul Usturoiului Astăzi și mâine, de la ora 10.00, la Berăria H, are loc cel mai gustos festival. Aici, terasa se va umple cu cearne, grătare și oi la proțap, iar scenele cu muzică populară, dansuri tradiționale și concursuri. Nu doar adulții se vor putea distra de minune, ci și copii. Pentru ei, în spațiul special amenajat, vor avea lor concursuri: de tras cu praștia cu usturoi, usturoi beer pong, de curățat sau mâncat usturoi. Concursuri sunt și pentru adulți. Spre exemplu, la „Sărutul usturoiului”, toate cuplurile care trec proba primesc bilete la următorul concert al trupei Direcția 5, din toamna.