Evenimentul Zilei, decembrie 2015 (Anul 24, nr. 7582-7606)

2015-12-02 / nr. 7583

Tăriceanu, favoritul filiestenilor 4 pentru Primăria Capitalei Cu o intenție de vot care se situează în jurul a 15%, președintele Senatului Călin Popescu Tăriceanu, este pe primul loc în preferințele alegătorilor, potrivit unui sondaj al PNL Andreea Udrea andreeandrea@evz.ro Cu aproximativ șase luni înainte de alegerile locale, președintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, este favoritul bucureștenilor în cursa pentru primăria Capitalei, dacă se va decide să candideze. Acest lucru este relevat de un sondaj INSCOP, realizat în București, la comanda PNL, la mijlocul lunii noiembrie, liberalii primind datele în aceste zile, au declarat surse din PNL pentru EVZ. In urmă cu câteva luni, scenariul candidaturii la Primăria Capitalei a fost exclus de președintele Senatului, dar în ultima vreme, numele acestuia a început, din nou, să fie vehiculat pentru o candidatură la București. Oprescu, pe locul doi Tăriceanu a infirmat, în trecut, intenția sa de a candida la Primăria Capitalei, a FOTO- NICU DÎRDÎIAC In București suntem pe ultima suta de metri. Am testat candidații înscriși pe listă." ALINA GORGHIU, co-președinte PNL didatului PNL la Primăria Capitalei. Nu este exclus ca PNL să anunțe, la Consiliul Național din 11 decembrie, în funcție de rezultatele din sondaje și candidații la primăria de sector: Diana Tușa la Sectorul 1, Dan Cristian Popescu la Sectorul 2, Ovidiu Raețchi la Sectorul 5 și Răzvan Mironescu la Sectorul 6, potrivit unor surse liberale. Incerte sunt candidaturile de la Sectorul 3 și 4. Nu în ultimul rând, este de așteptat ca cei care reprezintă partidul în competițiile pentru fotoliile de primari să preia președinția organizațiilor locale din partea cărora vor candida, urmând ca o rezoluție să fie votată în acest sens. Potrivit aceluiași sondaj INSCOP realizat în București, pe locul doi în intenția de vot, se află primarul suspendat al Capitalei, Sorin Oprescu, în ciuda problemelor sale cu legea, în timp ce pe locul trei se află social-democrata Ecaterina Andronescu. în ciuda prezenței active în spațiul public, europarlamentarul Cristian Bușoi se află doar pe locul 4 în intenția de vot, iar la nivelul Sectorul 1, chiar pe locul 5, după independentul Nicușor Dan, au mai precizat aceleași surse. Alte nume testate de liberali, ca potențiali candidați pentru Primăria Capitalei sunt Monica Macovei, Robert Negoiță, Ludovic Orban, Petre Roman, Costică Canacheu, ultimii trei fiind înscriși în competiția internă a partidului pentru desemnarea cancu șase luni înainte de alegerile locale, mai bine de 55% dintre bucureșteni au declarat că nu știu cu cine să voteze la alegerile de la anul. Aceleași surse au mai precizat că gradul mare de nehotărâți, care depășește 55%, precum și notoriatatea scăzută a lui Cristian Bușoi, favoritul conducerii partidului pentru candidatura la Primăria Capital---------------------- lei, reprezintă alte elemente de natură să îngrijoreze conducerea partidului: „în București, acum suntem pe ultima sută de metri. Am făcut un sondaj. (...) Am testat candidații înscriși pe listă. Dar nehotărâții sunt destul de mulți, așa că va trebui să facem o analiză atentă la alegerea candidatului, pentru că el va trebui să colecteze nehotărâții“ a spus recent, co-președintele PNL Alina Gorghiu. Evenimentul zilei, miercuri, 2 decembrie 2015 Actualitate I 3 TiQ/Afri ûV1A 5 Dacă ești persoana evidențiată în poze publicată în macheta de concurs din ziar sună în maximum 5 zile la numerele 021/527.11.11 sau 021/527.11.12 [numere cu tarif normal], între orele 9:30 și 17:00, pentru a revendica premiul și a lăsa datele tale de identificare iar noi te premiem cu un abonament pe o lună la Evenimentul Zilei plus un cadou surpriză. Pentru a ne dovedi ca ești persoana din poză trebuie să ne trimiți, dupa ce ai sunat, pe email la concurs_evz@evz.ro o poză recentă cu tine sau chiar o copie după buletin [în cazul în care poza din buletin mai este de actualitate. Perioada în care trebuie să ne trimiți dovada că ești persoana ce apare în poză este de două zile din momentul în care ai revendicat premiul istigatorii vor fi contactați de organizare al concursului este disponibil și pe site-u organizatorului www.evz.ro Zilnic, ai șansa „ să fii unul dintre câștigători! Au închis muzeele de Ziua Națională » Ieri, când cea mai mare parte a românilor a fost scutită de muncă, pentru a sărbători 97 de ani de la Unire, Bucureștiul n-a oferit prea multe variante de petrecere a timpului. Mai ales dacă, după parada de dimineață, voiai să vizitezi un muzeu. Urcând pe Kiseleff, spre Muzeul Satului, lacătul de la poartă spunea totul. Am continuat spre inima Capitalei, forțândune norocul la Muzeul Țăranului Român, închis și aici! Și peste drum, la Muzeul de Geologie, tot închis. Neam refugiat la Muzeul Antipa, din fericire deschis, chiar animat de o ceată de copilași fascinați de elefanții și de girafele bine conservate. In Centru, la Muzeul Municipiului București, porțile din fier erau bine ferecate. Ultima încercare, când aproape uitasem de ce-am plecat în oraș, am făcut-o la Muzeul Național de Istorie a României, unde - surpriză - era deschis. Se puteau vizita, însă, doar sălile de la subsol și de la parter. Puțin, parcă prea puțin... Mai ales dacă alegi un program educativ de 1 Decembrie