Evenimentul Zilei, decembrie 2015 (Anul 24, nr. 7582-7606)

2015-12-24 / nr. 7602

Evenimentul zilei, joi, 24 decembrie 2015 Cultură astfel i 23 De la afaceri cu carne, la colecții de artă , Thommas Emmerling este cetățean german. La deschiderea expoziției de la Castelul Cantacuzinio a vorbit despre Picasso și despre artă în general, cu o pasiune contagioasă. Ne-a vorbit, puțin, despre colecțiile sale și am aflat de ce a ales România pentru a realize expoziții cu lucrări ale unor mari artiști. Evenimentul zilei. Trebuie să fiți un om foarte fericit având în vedere că dețineți atâtea comori de artă. Și nu mă refer la valoarea lor materială. Thomas Emmerling: Acum câțiva ani am împlinit 50 de ani. Toată viața am muncit din greu, în industria alimentară, am făcut exporturi și importuri din Germania în Ungaria. Și în momentul în care mi-am propus să mă ocup numai de asta, am schimbat radical direcția. Foarte mult mă motivează faptul că atunci când mă întâlnesc cu artiști ei îmi spun că asta au făcut toată viața lor, nu au făcut altceva. Cum este totuși, să te trezești în fiecare dimineață și să știi că ai Picasso, Albrecht Dürer, Rembrandt van Rijn, Henri Toulouse-Lautrec, Vincent van Gogh (Heliogravures), Henri Matisse, Joan Miro, Salvador Dali, Marc Chagall și așa mai departe... Este un sentiment foarte frumos, care îmi dă putere să merg mai departe. Da, este, dar este de asemeni, și o obligație, pentru că arta nu ar trebui niciodată să stea acasă, trebuie să circule și să pornească discuții, în consecință îmi expun lucrările de artă în toată Europa. Vreau ca oamenii să intre în contact din ce în ce mai mult cu cultura. Acest lucru creează un impact mare asupra societății, deoarece cultura este mereu ca și comportamentul oamenilor. De ce v-ați oprit asupra României, de ce organizați aceste expoziții aici, la Castelul Cantacuzino, în primul rând, datorită faptului că rădăcinile familiei mele sunt în Transilvania și, în consecință, am legături strânse cu România. Pe de altă parte, este timpul potrivit pentru asta și este ceva necesar. Anul acesta am avut expoziția Salvador Dali, care a avut mult succes. Mai mult de 30% din vizitatori fiind străini, atrași din afara granițelor României. De ce o lucrare (grafică) de Picasso poate costa și 500 de euro? - Bineînțeles. Diferența constă în prețuri, dar întrebarea cea mai potrivită ar fi dacă este o copie sau un original, iar pentru a afla asta cât mai bine, mă documentez. Eu colecționez artă de mai mult de 20 de ani și atunci când cumpăr ceva, verific foarte foarte bine toate detaliile, iar dacă mă îndoiesc, renunț la achiziție. - în colecțiile dumneavoastră aveți și lucrări ale unor artiști români? Artiștii români au jucat un rol central în arta modernă, cum a fost Tristan Tzara, ca poet, sau Constantin Brâncuși, ca sculptor, îi iubesc în mod deosebit pe Teodor Aman și Nicolae Tonitza. Dintre artiștii români moderni, am în colecție pe Grete Csaki-Kopony, din Zărnești (Brașov). Dar această țară este binecuvântată cu talente remarcabile, în mod deosebit, artiștii tineri contemporani, provenind din școala de artă de la București. Am organizat recent în Bușteni o expoziție remarcabilă cu cei mai deosebiți reprezentanți: Radu Bodideal și Andreea Floreanu. Susțin tinerii artiști români, în sensul în care organizăm expoziții internaționale (după expoziția Salvador Dali, ce a avut loc în vara anului 2015, a urmat expoziția „Colours of Life“, cu tineri artiști din București), și în sensul în care cumpăr artă contemporană. Artistul meu preferat, de la care am cele mai multe lucrări în colecție, este Alexandra Baciu. □ „Guernica”, o pictură-simbol a inutilității războiului Micul Rege Decembrie, o rudă a Micului Prinț BASM. Devenim copii la sfârșitul vieții... e oare un lucru bun? Știe „Micul Rege Decembrie”. Poți să-l întrebi orice. Poți să stai cu el pe balcon, să vă uitați la stele și să vorbiți despre nemurire. Iar atunci când îl ai alături, începi să vezi lucruri pe care altfel nu le-ai vedea... Un basm modern, scris de Axel Hacke, minunat ilustrat, de Michael Sowa, pentru copii și părinți laolaltă, înrudit cu „Micul Prinț”. A apărut la Editura Pandora M. (Carmen Angliei) Hrn^Hr^rphr Poezia ca o predică. Metaforele din sutană Părintele Emil Nedelea Cărămizaru (foto) calcă pe urmele unor poeți creștini celebri, ca Nichifor Crainic și Vasile Voiculescu. „Poezia este tot un fel de predică. Poetul, mai ales cel creștin, își pune inima în Cer ca să asculte mai bine glasul îngerilor“, spune, cu evlavie, părintele Emil Nedelea Cărămizaru, parohul bisericii Sf. Gheorghe-Nou, de la Rm. Zero al României. Duhovnicul a ales să-și împărtășească credința și dragostea și din amvon și prin versuri. Preotul a publicat un volum de poezii în care își descrie trăirile, atât ca slujitor al lui Dumnezeu, cât și de simplu viețuitor și fin observator al unei lumi agitate. Poemul din deschiderea cărții se numește, deloc întâmplător, „Imnul Brâncovenilor“. Părintele zâmbește blajin: „Este normal, din moment ce slujesc în biserica zidită, acum mai bine de trei veacuri de Vodă Brâncoveanu“. Cartea de poezii creștine, „Privind spre Ceruri cu speranță...“, poate fi găsită la biserica voievodală Sfântul Gheorghe-Nou, la prețul de opt lei. Banii obținuți vor fi folosiți pentru copiii bolnavi de cancer de la Spitalul Fundeni. Prefața volumului este semnată de poetul și publicistul Geoge Stanca. Exegetul spune: „Vei găsi la el bine pitite și niște pasteluri minunate demne de Alecsandri, de Coșbuc, pe care un ins născut la umbra blocului, și fără măcar bunici la țară, nu are cum să le scrie!”. (Mihnea-Petru Pârvu) digipub Proiectul european DIGIPUB la final, practică plătită în edituri pentru 165 de studenți 165 de studenți interesați de domeniul editorial au beneficiat de practica plătită în marile edituri din România și de sesiuni gratuite de consiliere profesională, totul în cadrul unui program cu finanțare europeană. Proiectul DIGIPUB - "Competențe digitale pentru piața editorială în era publicațiilor electronice", ID 156046, este implementat de Asociația Editorilor din România alături de Universitatea din București și Diastasi Training and Consulting Services. DIGIPUB beneficiază de cofinanțare din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa prioritară 2 „Corelarea învățării pe tot parcursul vieții cu piața muncii" Domeniul major de intervenție 2.1 „Tranziția de la școală la viața activă" Stagiile de practică s-au desfășurat în perioada octombrie-decembrie 2015 în editurile Art, Curtea Veche Publishing, Humanitas, Humanitär Fiction, Nemira și Rao, și în compania InteliTech Development. in cadrul practicii, studenții și masteranzii facultăților cu profil umanist din cadrul Universității din București au primit o subvenție de 10 lei/oră, învățând, în >.nanen UNIVERSITATEA>IN BUCURESTI tot acest timp, pașii concreți ai realizării, punerii pe piață și promovării unei cărți în format clasic sau electronic, luând contact cu lumea editorială și experimentând atât beneficiile, cât și responsabilitățile unui loc de muncă real Proiectul generează un efect pozitiv pe termen lung, prin armonizarea studiilor teoretice universitare cu cerințele pieței muncii, contribuind astfel la creșterea șanselor viitorilor absolvenți de studii superioare în științe socio-umane din regiunea București-Ilfov de a obține un loc de muncă în domeniul în care s-au specializat. Mai multe edituri participante au anunțat deja angajarea unora dintre studenții participanți, în cadrul proiectului european DIGIPUB, tinerilor implicați le-au fost asigurate și sesiuni de consiliere profesională, de grup (un total de 24 de ore) și individuale, (sesiuni de câte 2 ore). Cei mai implicați și motivați 28 de studenți și masteranzi participanți la acest proiect au beneficiat, în perioada 14-20 decembrie 2015, de o vizită de studiu în Grecia, unde au fost informați despre cerințele și așteptările peței muncii în domeniul editorial la nivel european Mai multe informații despre proiect puteți găsi pe site-ul proiectului, www.digipub.ro . 2007-2013 aer diastasi RI TAT F