Evenimentul Zilei, iulie 2018 (Anul 27, nr. 8271-8292)

2018-07-06 / nr. 8275

S-a terminat cu radarele pitite în boschet. Evenimentul zilei, vineri, 6 iulie 2018 Actualitatea Camera Deputaților a votat, ieri, în calitate de for decizional, proiectul de lege de modificare a Codului Rutier care obligă polițiștii rutieri să folosească radarele doar pe mașini inscripționate și în locuri semnalate cu panouri rutiere, afișate înainte cu 500-1000 de metri în localitate și 2 - 4 km în afara localității. Totodată, dispozitivele radar de tip pistol nu pot fi folosite la mai mult de zece metri de mașina de poliție. Modificările legislative au fost posibile ca urmare a amendamentelor depuse de UDMR și PNL cu privire la Ordonanța 95 privind Circulația pe Drumurile Publice, „în cazul utilizării dispozitivelor radar instalate pe autovehicule staționare sau pe suporții amenajărilor rutiere, ori a utilizării dispozitivelor radar tip pistol, este obligatorie presemnalizarea prezenței acestora în zona drumului public prin panouri de atenționare, postate mai înainte pe sensul de mers, cu minimum 500 de m în localitate și cu minimum 2.000 m în afara localității, dar nu mai mult de 1.000 m în localitate și 4.000 m în afara localității față de radar”, se arată în mojortu'pîrîu*"'""" dificarea adoptată ieri. ^ . Proiectul de lege merge I1 , acum pentru promulga Jîre la președintele Klaus ISSTAS _ . , $ lia sau Olanda in cp« Iohannis. v Deputatul USR Că =£ £«= Călin Drulă, membru în Comisia de Transporturi, declara, după ce comisiile au adoptat raportul cu aceste modificări, că forma este una „oribilă“ care face practic imposibilă aplicarea Codului Rutier în ce privește viteza. „După promulgare, va fi liber la călcat pedala. (...) este pur și simplu o eroare!”. Și Guvernul anunțase, anterior, că nu susține proiectul de lege. (Eduard Pascu) llUrMMWIU Nicolae Ceaușescu ■ nu avea încredere în Securitate, nu avea încredere nici în mine, se simțea hăituit! EVENIMENTUL ISTORII -NR! CUM VROIA MUSSOLINI SĂ REFACA IMPERIUL ROMAN prin cucerirea Etiopiei □ A circulat 40 de ani fără permis Un argeșean a fost depistat, in urma unui control efectuat de către polițiștii de la Rutieră, că nu are permis de conducere. Polițiștii au descoperit, după verificări amănunțite, că argeșeanul nu mai avea permis din anul 1976. Individul a fost oprit de un echipaj radar fiindcă depășise viteza legală într-o localitate din județul Argeș. Luat la întrebări și somat să prezinte permisul de conducere, argeșeanul le-a mărturisit oamenilor legii că nu îl are la el. După ce l-au căutat pe șofer în baza de date a Poliției, agenții de la Rutieră au rămas cu gura căscată. Bărbatului îi fusese suspendat permisul de conducere încă din anul 1967. Pentru conducere fără permis, bărbatul riscă acum până la cinci ani de închisoare. (Eduard Pascu) Un băiețel de doi ani a fost părăsit pe linia ferată, în Gara de Sud a Timișoarei. El a fost salvat, ieri, de o timișoreancă, după ce mecanicul locomotivei trenului în care se afla și care ajungea în stație l-a observat la timp și a apucat să frâneze. Speriat, murdar, cu capul spart, așa a fost găsit micuțul. „Copilul era pus pe șinele de tren. Avea și capul spart Norocul Copil de doi ani, abandonat de părinți pe alea ferată lui a fost că trenul a oprit”, spune Doris Neda, femeia care l-a recuperat pe prunc din fața trenului și care a sunat la 112. Apoi, a așteptat venirea Poliției. Oamenii legii au decis transportarea de urgență a micuțului la spital, pentru îngrijiri medicale. Bietul de el nu reușea să scoată niciun sunet, se uita siderat la oamenii care se agitau în jurul lui; în timp ce i se puneau copci la rana de la cap, poliția a descoperit familia micuțului. „Am sancționat părinții cu câte 500 de lei, pentru nesupravegherea copilului”, ne-a declarat Ionuț Bocancea, de la IPJ Timiș. Cei doi, mama de 28 și tatăl de 27 de ani, sunt de etnie romă și locuiesc fără forme legale în apropierea gării, ei fiind din județul Sălaj. A urmat vizita asistenților sociali de la Protecția Copilului. Mama nu era acasă. Aceștia nu prea s-au înțeles cu tatăl, care le-a spus că femeia a plecat în altă parte cu ceilalți doi copii, după niște acte. Tot el a mai indicat adresa unde ar locui, dar la verificările de la fața locului s-a dovedit că nu e adevărat. „în aceste condiții, prioritatea noastră a fost securizarea copilului. S-a instituit plasament de urgență la un asistent maternal profesionist și continuăm investigațiile pentru a vedea care e și starea celorlalți frați”, a declarat Smaranda Marcu, purtătoarea de cuvânt a instituției. (Georgeta Petrovici) Prins la furat într-o casă din Milano, un hoț român a murit înecat într-un canal Un român prins la furat într-o casă din Milano a murit înecat într-un canal cu carabinierii pe urme. Bărbatul fugea de urmăritori pe bicicletă, dar aceștia i-au blocat toate căile de ieșire. Așa că a luat o decizie care s-a dovedit a fi fatală pentru el, transmite Milano Today. în vârstă de 34 de ani, hoțul a fost surprins de proprietarii casei în care a dat o spargere, sâmbătă după-amiază. Alertați, carabinierii au ajuns rapid la locul jafului, iar românul a încercat să scape furând bicicleta din curtea casei și pedalând. Numai că urmăritorii lui au blocat toate căile de acces, așa că hoțul, încercuit, a încercat să scape plonjând în apele unui canal din oraș. Curenții au fost însă mult prea puternici și românul a fost luat de apă. Un tânăr italian în vârstă de 29 de ani a încercat să-l salveze dar nu a reușit. Pompierii au reușit să scoată din apă trupul fără viață al hoțului român abia la un stăvilar de la marginea orașului. (Eduard Pascu)