Evenimentul Zilei, octombrie 2018 (Anul 27, nr. 8336-8358)

2018-10-30 / nr. 8357

Eu, dacă supăr pe cineva sau fac un păcat, găsesc acasă un pom uscat sau o oaie moarta. Așa lucrează Dumnezeu cum rin mine. Declara zilei Tudorel Toader amenință că azi îi dă „decisiva” lui Lazăr Augustin Ministrul Justiției a afirmat luni că astăzi va face publică dovada că la dosarul constituit cu ocazia numirii lui Lazăr Augustin la Parchetul General, în 2016, a fost pusă și o "rezoluție de clasare” a unui dosar în care ar fi fost implicat și Klaus Iohannis. Dosarul ar fi legat de perioada în care actualul președinte era primar al Sibiului, iar Lazăr era în conducerea Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia. Procurorul general se apără spunând că nu a anexat la dosarul de candidat nicio decizie de închidere a unui dosar penal, primind și o hârtie de la CSM în care se spune că la mapa de candidat nu era vreo rezoluție de neîncepere a urmăririi sau de clasare, ane SFÂNTUL ZILEI Frate si soră Născuți in cetatea Egeea, in Cilicia, Zenovie și sora sa Zenovia au trăit în vremea împăratului Dioclețian (284-305) De la părinți moștenesc o avere uriașă și dragostea de Hristos. Dorind să-l dedice Acestuia toată viața, își împart averea săracilor. Pentru viața sa curată Zenovie este ales episcop al Egeei, primind de la Dumnezeu harul vindecării bolilor. în timpul persecuției creștinilor, Zenovie este adus în fața prefectului Lysias, care îl pune să aleagă: fie se leapădă de Hristos, fie moare în chinuri. „Viața fără Hristos este moarte, moartea pentru El este viață”, răspunde Zenovie: în timp ce este torturat, sora sa vine la prefectul și cere să împărtășească soarta fratelui ei. Amândoi sunt aruncați în păcură clocotită, de unde scapă nevătămați, apoi li se taie capetele. (A.P.) 4,6628 F* 4,6590 4,6622 4,6630 4,0898 E 4,0802 4,0857 4,1067 Actualitate 30.10. Evenimentul zilei, Marți, 30 octombrie 2018 Tansportul public de persoane între București și localitățile dred Ilfov va fi suspioa Andrei Pospai andrei.pospaie evz.ro V ești proaste pentru cei peste 100.000 de români care folosesc în fiecare zi autobuzele și microbuzele între București și localitățile din Ilfov. Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România a anuțat că, începând de mâine, va suspenda transportul public de persoane. Transportatorii sunt nemulțumiți de faptul că de la desființarea, de către ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a Autorității Metropolitane de Transport (în urmă cu șase luni), atribuțiile în privința serviciilor de transport persoane București- Ilfov s-au transferat în subordinea Primărie Capitalei, respectiv la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public. Aceștia mai acuză faptul că, în prezent, nu există nicio procedură de atribuire pe traseele care fac legătura între București și localitățile județului Ilfov. „Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, a decis soarta a peste 100.000 de români care folosesc în fiecare zi autobuzele și microbuzele între București și localitățile din Ilfov. în ultimii ani, firmele care operează curse între București și Ilfov au investit peste 20 milioane euro în 170 de autobuze urbane care stau în garaj și pentru care se plătește leasing fără să circule pe vreun traseu”, și-au justificat reprezentanții COTAR decizia. nww □ Ministrul vrea concurență liberă Ministrul Transporturilor, Lucian Șova, anunța, în urmă cu două săptămâni, că exclusivitatea pe piața transportului interjudețean de persoane nu mai poate continua și nimeni nu poate contrazice ideea că o concurență liberă, un liber acces la piață, poate fi reglementat și prin aceea că oricine, oricând să poată să solicite efectuarea unui transport prin curse regulate de pasageri interjudețean, „în viziunea documentelor pe care le avem, cred că cel puțin din punct de vedere teoretic nimeni nu poate contrazice ideea concurenței libere. Adică, oricine, oricând, să poată să solicite efectuarea unui transport prin curse regulate de pasageri interjudețean”, a fost mesajul ministrului către transportatori.__________ Șoferii drogați sau băuți, vitezomani cu peste 200 km/h, prinși de Poliție Polițiștii Brigăzii Autostrăzi și Misiuni Speciale a Poliției Române au depistat, săptămâna trecută, 39 de șoferi care au depășit limita legală de viteză pe autostrăzi cu mai mult de 50 km/h, iar în cinci dintre cazuri radarele au înregistrat viteze de peste 200 km/h. Recordul îl deține un arădean de 48 ani, care a gonit pe autostrada A1 București - Râmnicu Vâlcea, la km. 64, cu viteza de 223 km/h! Vitezomanii au fost sancționați contravențional cu amenzi cuprinse între 1.305 și 2.900 de lei, iar ca măsură complementară le-au fost reținute permisele de conducere pentru 90 de zile. De asemenea, polițiștii au depistat patru conducători auto care se aflau sub influența substanțelor stupefiante (cannabis), în toate cazurile fiind întocmite dosare de cercetare penală. în alte patru cazuri, șoferii au fost depistați conducând sub influența băuturilor alcoolice, pe numele lor fiind întocmite, de asemenea, dosare penale sau aplicate sancțiuni contravenționale. Polițiștii Brigăzii Autostrăzi și Misiuni Speciale au avut ca misiune prevenirea accidentelor de circulație și creșterea siguranței rutiere. (Andrei Pospai) Dorin Marian, achitat în dosarul Ferma Băneasa Trimis în judecată de către procurorii DNA, Dorin Marian (foto), a fost achitat, vineri, în primă instanță, de magistrații Tribunalului Brașov. Fostul șef al cancelariei ex-premierului Călin Popescu Tăriceanu a fost pus sub acuzare pentru mărturie mincinoasă în legătură cu retrocedarea unei suprafețe din pădurea Snagov și a Fermei Regale Băneasa. Procurorii DNA Brașov începuseră, în luna mai, urmărirea penală pe numele lui Dorin Marian, pe care îl acuză că, în perioada în care Tăriceanu era prim-ministru, ar fi mințit în declarația pe care a dat-o în dosarul privind retrocedarea unei suprafețe de teren. La sfârșitul lunii mai, președintele Senatului, Călin Popescu- Tăriceanu, a fost achitat, la rândul lui, de judecătorii înaltei Curți de Casație și Justiție în dosarul Ferma Băneasa. Decizia nu este definitivă. (Petrișor Oană) „Groapa turistică” din Centrul Vechi al Capitalei Zilnic, zeci de turiști români și străini, trec prin Centrul Vechi al Capitalei și admiră o „groapă” acoperită cu sticlă. Reporterii EVZ au fost la fața locului și au întrebat trecătorii încercând să afle ce este exact acolo. In fața Băncii Naționale a României, se află un sit arheologic acoperit cu un geam gros de sticlă, iar noaptea este luminat pentru a putea fi admirat mai bine de trecători. Numai că, în lipsa unei plăcuțe informative, nimeni nu știe ce este: „Este un beci!”, „Sunt ruinele din vechiul București”, „Aici a fost un han” sau „Sunt zidurile unei crame”, sunt numai câteva dintre răspunsurile primite de reporterii EVZ, de la trecătorii din zonă. Cei de la Direcția de Muzee din cadrul Primăriei Municipiului București ne-au confirmat că se află în general în jurisdicția lor, dar nu știu exact cine răspunde în mod direct. „Muzeul Municipiului București nu este direct răspunzător, poate Muzeul Național al României”, în schimb, ne-au informat că este vorba despre „ruinele hanului Zlătari”. Până vom avea o plăcuță cu informații exacte privind aceste ruine, va rămâne o simplă „groapă“ acoperită cu sticlă. (Cristian Tănase)