Evenimentul Zilei, noiembrie 2018 (Anul 27, nr. 8359-8380)

2018-11-29 / nr. 8379

Adevăratul patriotism înseamnă să iubești legile țării tale. Desigur, dacă aceste legi îți merită afecțiunea." Declarat] zileL^fl Dragnea amână pentru o lună ședințele completurilor de 5 judecători Cauzele stabilite la înalta Curte de Casație și Justiție pentru datele de 3 și 10 decembrie, judecate de completurile de 5 judecători, vor avea noi termene, în ianuarie 2019. Decizia a fost luată ieri de Adunarea generală a judecătorilor Instanței Supreme. Această hotărâre vine pe fondul deciziei Curții de Apel București, prin care au fost anulate rezultatele tragerii la sorți a noilor completuri, ce a avut loc în 9 noiembrie. Colegiul de conducere al ÎCCJ a stabilit că la ședințele de judecată ale completurilor de 5 judecători din 3 și 10 decembrie vor participa membrii titulari sau supleanți, după caz, în compunerea aprobată prin hotărârea din 13 noiembrie. (Dan Coravu) □□□ SFÂNTUL ZILEI Sfântul Paramon a trăit în secolul III în timpul împăratului Decius (249-251). în acea perioadă, Achilin, dregătorul Răsăritului, poruncește ca 370 de creștini, ce fuseseră întemnițați pentru credința lor, să aducă jertfe la Poseidon. Cum aceștia refuză să se închine la idoli, ordonă uciderea lor. Exact în timpul execuției trece pe acolo Paramon care, văzând scena, exclamă: „O, cât de mulți drepți sunt înjunghiați fără vină de necuratul voievod, pentru că nu se închină idolilor lui celor fără de suflet și muți!" Auzind, dregătorul pune să fie ucis și Paramon; înainte, însă, este torturat, i se smulge limba și în membre i se înfig trestii. După aceste chinuri, este străpuns cu sulițele. (A.P.) 4,6580 * 4,6584 4,6585 4,6599 4,1258 E 4,1021 4,1001 4,1194 Actualitate 29. Îl. Evenimentul zilei, joi, 29 noiembrie 2018 TOP 300 cei mai bogați români, la Gala Capital 26 de Revista Capital a lansat, marți seară, Top 300 cei mai bogați români, în cadrul unei Gale care a marcat 26 ani de la apariția publicației Marius Bâtcă marius.batca@evzeroup.ro Potrivit Capital TOP 300 cei mai Bogați Români, cel mai longeviv barometru al mediului de afaceri autohton, primele 10 locuri din acest an sunt ocupate de: locul 10 - Iulian Stanciu, locul 9 - Anca Vlad, locul 8 - Frank Timiș, locul 7 -Radu Dimofte, Locul 6 - George Becali, Locul 5 - Gruia Stoica, Locul 4 - Iulian Dascălu, Locul 3 Zoltan Teszari, Locul 2 - Dragoș și Adrian Pavăl și Locul 1 - Ion Țiriac „doi români din trei vor capitalism - a fost primul titlu cu care cea mai bună publicație economică din România se lansa în anul 1992. De atunci au trecut 26 de ani, 26 de ani de istorie în nemuritoarea presă. Pe 4 decembrie, Revista Capital sărbătorește atât victoria în lupta cu timpul, dar și renașterea sa într-un format mult mai atractiv publicului larg, împlinește 26 de ani, iar cu ocazia acestei Gale minunate am lansat și Topul celor mai bogați 300 de români”, a declarat Anca Andrei, redactor - șef Capital. Cei 300 de oameni de afaceri, găsiți în ediția din acest an a TOP 300 Capital, au o avere cumulată de 24,52 miliarde de euro, cifră în creștere cu 6,4% față de cea de anul trecut. De-a lungul serii au fost oferite premii pentru performanță pe care reprezentanții celor mai mari companii din țară au venit să le ridice. Gruia Stoica și Cristian Erbașu au venit personal să își ridice premiile. Acolo unde nu a fost posibil acest lucru, milionarii seniori și-au trimis copiii, moștenitorii afacerilor, pentru a ridica premiile acordate. La eveniment, au participat aproximativ 200 de persoane, dintre care milionari, politicieni și oameni de business. Șoferii vor putea renunța la zilele prevăzute în dovada înlocuitoare a permisului Camera Deputaților a adoptat, un proiect de lege prin care conducătorii auto pot să depună dovada înlocuitoare a permisului de conducere la Poliția Rutieră în orice zi din momentul eliberării, până în a 15-a zi de valabilitate Astfel, perioada de suspendare a permisului auto se va putea calcula începând cu ziua în care s-a depus dovada, și nu ca până acum, la expirarea valabilității acesteia. Proiectul de lege vine în completarea art.111 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice. Potrivit proiectului adoptat, în cazul suspendării permisului auto pentru o perioadă determinată, suspendarea dreptului de a conduct va începe astfel: din momentu expirării termenului de valabilitate a dovezii înlocuitoare sau din momentul depunerii dovezii înlocuitoare de către conducătorul auto la orice unitate de poliție în una din zilele in perioada de valabilitate a aceștia. (Dan Coravu) Iohannis și-a dat acordul ca Româna să semneze Pactul pentru migrație Președintele Klaus Iohannis a dat undă verde, ieri, Memorandumului propus de Guvern pentru susținerea Pactului Global pentru Migrație de către România. Prin urmare, ministrul de Externe, Teodor Meleșcanu, va participa la semnarea documentului. Evenimentul zilei anunța încă de marți că România va semna Pactul. Proiectul final, aprobat de principiu de toate cele 193 de țări membre ONU, cu excepția Statelor Unite, care s-au retras de la negocieri încă de anul trecut, urmează să fie semnat într-un cadru fastuos, în 10-11 decembrie, la Marrakech, în Mroc, Cehia, Australia, Austria, Bustria, Croația, Polonia, Israel, Estoia și Ungaria au anunțat că nu vor paticipa la semnarea documentului, „inia de acțiune a României este bazat pe solidaritate, angajament multiteral și necesitatea unui răspuns cectiv și o abordare cuprinzătoareață de provocările migrației. Totodă, este vizată combaterea efectele negative negestionate, generate „ o migrație neregulată, precum metrobia, intoleranța și rasismul”, se afă într-un comunicat al Administriei Prezidențiale.Cătălina Iordachi Ea este pacienta care a făcut transplantul medular la Spitalul Universitar. Ieri a fost externată din Spitalul Universitar de Urgență București pacienta care a beneficiat de transplant medular. Pacientei i s-a făcut o autogrefă, adică transplant cu propriile celule stem. „Am realizat un transplant autolog. Este o procedură care se realizează în anumite afecțiuni hematologice, ca o consolidare a răspunsului obținut prin tratamentul chimioterapie și în care se recoltează celulele stern înainte de a se face procedura de autotransplant. Celulele stern au fost recoltate din sângele periferic”, spune conferențiar universitar dr. Horia Bumbea, medicul coordonator al compartimentului de Transplant Medular. Doamna B.N., în vârstă de 41 de ani, din județul Teleorman, a fost diagnosticată în urmă cu doi ani cu mielom multiplu. Transplantul a decurs foarte. Pacienta a fost internată la Spitalul Universitar de Urgență București pe 12 noiembrie, ea aflânduse în îngrijire medicală de doi ani. A făcut primul autotransplant la o altă unitate medicală de stat din Capitală și, ulterior, a fost urmărită de medicul curant de la SUUB. „Mă simt foarte bine acum, abia aștept să ajung acasă la familia mea. După acest transplant vreau să stau liniștită, nu o să mai merg la serviciu și am să mă răsfăț! Atât vreau. Pentru că acum sănătatea mea e cea mai importantă”, a spus doamna B.N. la externare. (Andrei Pospai)