Evenimentul Zilei, aprilie 2019 (Anul 28, nr. 8460-8479)

2019-04-02 / nr. 8461

Știați că! Ciocolata consumata cu moderație ajuta la protejarea sistemului cardiovascular. * Potrivit specialiștilor, boabele de cacao sunt bogate intr-un anumit tip de nutrienți, numiți flavonoide, care au o putere antipuinanta. TM ISP QfrSl PI U UH Evenimentul zilei, marți, 2 aprilie 2019 f Un secret mai bătrân decât Hipocrate . ............. .......------- ----— ........... Dr. Doina Hrehoret demonstrează că cel mai bun medic este sportul Lecțiile despre o viață sănătoasă sunt adesea oferite de medici, în mod deosebit, verbal. Uneori, oamenii se îndoiesc de cuvintele specialiștilor în sănătate, spunând că nimeni nu e fără de păcat, și așa este. Poate fi și doar o scuză pentru a mai adăuga un „păcat” sau un viciu la o sumedenie de astfel de obiceiuri, precum sedentarismul și alimentația de tip fast-food. Am descoperit întâmplător, datorită unor pasionați de sport la sală, că dr. Doina Hrehoreț, singura femeie din Sud-Estul Europei care face transplant de ficat, a oferit o lecție de disciplină a stilului de viață prin puterea exemplului. Tocmai a câștigat un concurs sportiv, clasându-se pe primul loc Sandra Sălăgean Când nu face transplant de ficat și când nu are grijă de pacienții ei, adică în circa două ore pe care le are libere zilnic, doar pentru ea, dr. Doina Hrehoreț caută proiecte care să îi stârnească ambiția și competiția. Dacă în blocul operator dovedește constant, fără doar și poate, de peste două decenii, că e un AS, dr. Hrehoveț a căutat să-și testeze limitele și în sala de sport. Așa că am luat-o la întrebări: „întotdeauna am făcut mișcare, pentru că efectele sportului asupra sănătății se văd imediat și sunt recongniscibile de către oricine încearcă acest stil de viață, înainte să mă înscriu în concursul acesta sportiv, mă trezeam în fiecare zi la 5 dimineața și aveam o oră doar pentru mine, ca să-mi fac exercițiile acasă, în sufragerie“, a povestit chirurgul. „Zi de zi“, mai spune ea, singurele excepții fiind atunci când ora 5 dimineața o prindea în sala de operație. „Lets move for a better world - Ne mișcăm împreună pentru o lume mai bună” se numește competiția globală la care chirurgul de la Fundeni a ieșit trimufătoare. Trei săptămâni a durat tura de forță în care fiecare participant a trebuit să înregistreze pe anumite aparate de exerciții mișcări complexe (numite „moves“) la un centru sportiv din Capitală. Câte 2.000 de astfel de mișcări pe zi au fost necesare, pentru ca participantul să câștige competiția. Dr. Doina Hrehoreț a făcut zilnic acest efort fizic, ba chiar a depășit norma, ceea ce a puso pe primul loc, în fruntea plutonului de concurenți din alte zeci de țări. De la premiere, la capul bolnavului Dr. Doina Hrehoreț nu are copii, pentru că meseria ei nu i-a permis un răgaz, să ia o pauză. Dar prin astfel de acțiuni caritabile, chirurgul simte că dă o bucățică din suflet și copiilor. Duminică, la prânz, medicul venise la Institutul Clinic Fundeni direct de la festivitatea de premiere ca să-și vadă bolnavii. Mulți dintre ei știau despre „concursul doamnei doctor“, iar când au auzit că a reușit performanța de peste 40 de mii de mișcări complexe, au felicitat-o și au lăudat stilul de viață sănătos pe care îl promovează prin exemplu personal. Revine moda anilor '80 pentru femei Majoritatea femeilor întâmpină o serie de dificultăți atunci când vine vorba de a fi în ton cu moda. Tendințele se schimbă de la an la an, iar asta le dă mari bătăi de cap reprezentantelor sexului frumos, fie că vorbim de partea financiară sau pur și simplu de gusturi. Dacă cea mai mare parte dintre doamne iubesc să poarte culori cât mai închise, iată că primăvara aceasta noile tendințe le va pune într-o situație puțin neplăcută, deoarece vin puternic din spate nuanțele neon. Foarte populare în anii ’80, acestea vor fi vedetele sezonului primăvară-vară 2019. Le vei vedea peste tot. Galbenul va fi vedeta, potrivit specialiștilor, însă puteți opta și pentru diferite nuanțe de roz, verde sau portocaliu. Partea interesantă este că veți putea completa un look alcătuit din culori neutre, prin adăugarea mai multor pete neon în cadrul aceluiași outfit. Cu siguranță o ținută plină de culoare va oferi un plus de siguranță și bună dispoziție. (Oana Nicolae) • Bărbați, atentie la accesorii! . Moda anului in ceea ce ii privește pe bărbați este reîntoarcerea la stilul clasic, la costume în culori elegante. 2019 se anunță a fi anul gentlemanilor. E momentul ca bărbații să își analizeze cu atenție accesoriile. Geanta vedetă a sezonului pentru bărbați este cea de voiaj, cu un aer ușor rafinat. Se găsește în aproape toate colecțiile, sub diferite forme și culori și poate fi purtată atât în călătorii, cât și la sală. (bana Nicolae) □ Pe lângă ambiție și sănătate, un act de caritate! Nu doar sănătatea a motivat-o, ci și premiul care va merge către copiii din medii defavorizate. Organizatorii vor face donații către o școală din București. „Misiunea noastră este să facilitam accesul la o viață sănătoasa, prin sport, pentru copii din familii mai puțin privilegiate, care nu au acces la facilități dotate corespunzător. Contribuția noastră consta în donarea de echipamente sportive către Școala Gimnazială Alexandru Costescu din Sectorul 1, București” au comunicat organizatorii concursului. Manichiura schimbă starea de spirit Se spune că buna dispoziție este direct proporțională cu aspectul nostru fizic. Dacă te simți bine în propriul corp, atragi cu siguranță o multitudine de gânduri pozitive. Fie că vorbim de haine, pantofi sau unghii, acestea ar trebui să fie în nuanțe cât mai aprinse și jucăușe. Unele femei au observat că atunci când se întorc de la salon cu o manichiură în nuanțe vii starea lor de spirit se schimbă radical. Ele devin extrem de fericite. (Oana Nicolae) preferat al tuturor. Temperaturi pot fide pe internet, printre care aplicarea noadă a anului, astrele se aliniază de alarmă în ceea ce privește acest negative. Apar așa numitele alergă spălăm ochii cu ceaiuri E con I. Marea majoritate a celor care suferă lor. Acestea întrețin o atmosferă caldă » această afecțiune consideră că nu este umedă la ochi, favorizând flora microbinevoie să se prezinte la medic, astfel că d (Oana Nicolae) Monica Pop: „Este strict interzis să ne spălăm ochii cu ceaiuri Primăvara este cu siguranță anotimpul cid să apeleze la diverse trucuri naturiste vite, pomi înfloriți, flori multe și Cu- pliculețelor de ceai la ochi. Doamna frate. Ar părea că, în această pe doctor Monica Pop trage un semnal î m favoarea noastră. Cu toate aceste care îl consideră o capca,ea, primăvara are și aspectele ei ericuloasă: „Este strict interzis sezon, printre care și conjunctivii ramuscat să aplicăm comprese ochi h ilnaasn jb ofojnib