Familia, 1881 (Anul 17, nr. 1-86)

1881-07-05 / nr. 49

318 Calindarul septemanei. țiu’a sept.'110 Hm I 71 Numele sânților și serbatorile. Soarele resare ^Soarele apune Dumineca 5[ 17P. Atan. dela Aton. 4 7 7 43 Luni 6 18Cuv. Sisoe. 4 8 7 42 Marti 7 19Cuv. Torna. 4 9 7 41 Mercuri 8 20S. Muc. Procopie. 4 20 7 40 Joi 9 21S. M. Pancrație. 4 21 7 39 Vineri 10 22SS. 45 Muc. d. Nic. 4 22 7 38 Sâmbeta 11 23Muceniţa Eufemia. 4 23 7 37 Apel cătră publicul român în causa esposiţiunii. Associaţiunea transilvană pentru literatura română şi cultura poporului român, a decis, precum se scie, a arangia o esposiţiune industrială şi agricolă. Pentru realizarea acestui condus toate organele Associaţiunii dimpreună cu mulţi alţi bărbaţi, devotaţi causei, au lucrat deja opt luni de orlie şi când se credea, că partea cea mai însemnată a greutăţilor ar fi învinsă, vine domnul ministru de interne şi declară, că Associaţiunea nu este îndreptăţită după statutele sale a arangîa esposiţiuni. Din aceasta causă comitetul Associaţiunii a fost constrins a sista toate pregătirile, disolvând comitetul esposiţiunii esmis. Fiind înse publicul român deja însufleţit pentru esposiţiune şi un număr mare de esponenţi s’au pregătit şi se pregătesc din tote părţile cu trimiterea obiectelor lor, subscrisă şi au ţinut de datorinţă patriotică a paralisă amărăciunea ce cu drept cuvânt ar pută produce în pieptul fie cărui Român sistarea esposiţiunii şi s’au decis a lua asupra lor continuarea lucrărilor pentru esposiţiunea română dela Sibiiu, iniţiată şi pregătită de Associaţiunea transilvană pentru literatura română şi cultura poporului român. Susţinându-se apelul, programul, regulamentele şi toate publicaţiunile făcute până aci din partea organelor Associaţiunii în causa esposiţiunii, subscrişii aduc la cunoscinţa tuturor, că esposiţiunea se va ţină la timpul şi locul indicat adecă la Sibiiu in dina de sf. Marie, 15/27 august 1881. Spre scopul aranjării esposiţiunii subscrişii au ales un comitet de 15, compus din următorii dni: George Bariţiu, dr. Daniil P. Barcianu, Eugen Brote, Demetriu Comşa, Parteniu Cosma, Nicolae Cristea, Alesandru Leb, dr. Nicolae Olariu, Petru Petrescu, Romul Petric, Ioan Popescu, Visarion Romanu, Iosif Sterca Şuluţu, Anania Trombiţaş şi David baron Ursu. Acest comitet s’a şi constituit alegând de president pe dl Parteniu Cosma, de secretar pe dl Eugen Brote şi de cassar pe dl Romul Petric. în ori ce afacere de esposiţiune publicul să se adreseze cătră Comitetul central de esposiţiune în Sibiiu, în firma credinţă, că acest apel va află un viu resunet în inimele tuturor, subscrişii rogă pe publicul român a nu se descuragjă, ci cu atât mai mare zel a conlucra din resputeri pentru acăsta întreprindere, ca prin reeşirea ei, să putem dovedi lumei, că poporul român din patria nostră ţintesce la progres pe toate terenele; să putem dovedi, că, deşi nu ne bucurăm de nici un sprijin de acolo de unde am avătat dreptul a-l pretinde, ba chiar paralisaţi fiind îi? întreprinderile FAMILIA. Anul XVII, nostre culturale, am înaintat relativ cât oricare alt popor favorisat din patrie. Deci încă odată : înainte cu Dumnezeu! Sibiiu, în 5 iulie 1881. Bacu Alesandru. Balasiu Radu. rDr. Barcianu Daniil. ‘Baritiu George. Baritiu leronim. cBoiu Zacharie. Bologna Jacob. Dr. Borda Ioan. Brote Eugen. Cristea Nicolae. Comsia ‘Demetriu. Cosma ‘Partenie. Draghiciu “Petru. “Dima George. Dunca Pavel. Fratesiu Nie a nor. Hannia loan. LebucAlesandru. Macellariu Ilie. Dr.Maier Nicolae. Dr. CMoga loan. Dr. Olariu Nicolae. Petra Petrescu. Petric Romul. Pop loan. Popescu loan. Popescu Simeon. Roman Visarion. Siululiu losif. Dr Todea QAbsolon. trombitiasiu QAnania.Baron Ursu David. Societatea pentru fond de teatru român. Adunarea generală a Societăţii pentru fond de teatru român, conform condusului adus în adunarea generală din anul trecut, se va ţine în oraşul Baia-mare la 7 şi 8 august an. c. st. nou, cu următorea PROGRAMA: fiua primă, 7 august. 1) Preşedintele va deschide adunarea la 11 ore înainte de mit(ă ji, în localitatea ce va fi destinată pentru şedinţele adunării generale. 2) După deschidere se vor alege doi secretari ad hoc. 3) Se va alege o comisiune de 5 membri, la care se vor înscrie acei onorari, domni cari vor voi a deveni membrii Societăţii, dând oferte în bani sau în obligaţiuni conform statutelor, precum şi pentru a primi facsele dela membrii de până acum. 4) Secretarul Societăţii va da cetire raportului comitetului despre lucrările acestuia dela ultima adunare generală, şi se va luă conclus asupra raportului. 5) Cassariul Societăţii va ceti raportul despre starea cassei şi peste tot despre membri şi averea totală a Societăţii. 6) Se va alege o comisiune de 5 membrii pentru cercetarea raportului cassarului. 7) Se va alege o comisiune de 5 membrii, la care se vor areta propunerile, ce s’ar face spre înnaintarea scopului Societăţii. 8) Se vor ţină discursuri corespundetoare scopului Societăţii şi arătate mai întâiu comitetului central. 9) Preşedintele va închide şedinţa. Ziua a doua, 8 august. 1) Deschizând şedinţa preşedintele, se va ceti şi verifică procesul verbal al şedinţei trecute. 2) Comisiunea alăsă pentru înscriere de membrii şi primire de facte şi oferte, va face raportul seu şi se va luă conclusiunea necesară. 3) Comisiunea alăsă pentru examinarea raportului cassariului va raportă despre acesta și se va luă conclusiune asupra raportului. 4) Comisiunea alesă pentru propuneri, va raportă despre aceste și se vor luă conclusiunile necesare. 5) Se va decide locul și timpul adunării generale viitoare. 6) Se va alege o comisiune pentru verificarea procesului verbal al şedinţei. 7) Preşedintele va închide adunarea. Budapesta 14 iulie 1881, în numele comitetului: Iosif Vulcanu Iosif Hosszu secretar. p, preşedinte.