Flacăra Iaşului, august 1984 (Anul 40, nr. 11761-11785)

1984-08-22 / nr. 11779

''T Anul XL — Nr. 11 779 ! Miercuri, 22 august 1984 14 pagini — 50 bani Trăiască 23 AUGUST, sărbătoarea libertăţii noastre! —-—Astăzi, transmisii directe-----la posturile de radio şi televiziune Astăzi, în jurul orei 16,30, posturile de radio şi televiziune vor transmite direct, de la Sala Palatului Republicii Socialiste România, Sesiunea solemnă comună a Comitetului Central al Partidului Comunist Român, Marii Adunări Naţionale şi Consiliului Naţional al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, consacrată împlinirii a 40 de ani de la înfăptuirea actului revoluţionar de la 23 August 1944. CU PRILEJUL ÎMPLINIRII A 40 DE ANI DE LA ÎNFĂPTUIREA ACTULUI REVOLUŢIONAR DE LA 23 AUGUST 1944 HOTĂRέRE Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România Pentru îndelungată şi strălucita activitate revoluţionară şi contribuţia deosebită adusă la victoria revoluţiei socialiste, la înfăptuirea idealurilor de libertate, dreptate şi independenţă ale întregului popor. Pentru aportul hotărîtor, în fruntea partidului şi statului, la elaborarea şi înfăptuirea Programului de construire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism, la ridicarea întregului popor pe trepte tot mai înalte de civilizaţie materială şi spirituală. Pentru rolul determinant în elaborarea şi realizarea politicii externe a partidului şi statului nostru şi pentru contribuţia neobosită adusă la promovarea cauzei păcii, înţelegerii şi colaborării între popoare, la făurirea unei lumi mai bune şi mai drepte pe planeta noastră. Cu prilejul împlinirii a 40 de ani de la înfăptuirea actului revoluţionar de la 23 August 1944, Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România hotărăşte: Articol unic. — Se conferă Medalia comemorativă „A 40-a aniversare a revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă“ tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, secretarul general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România. CONSILIUL DE STAT AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA în cadrul unei solemnităţi, la Sediul C.C. al P.C.R. Tovarăşului Nicolae Ceauşescu i-a fost inminată Medalia comemorativă „A 40-a aniversare a revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă“ Tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, i-a fost conferită, prin Hotărîre a Consiliului de Stat, în cadrul unei solemnităţi care a avut loc, marţi dimineaţă, la sediul C. C. al P. C. R., Medalia comemorativă „A 40-a aniversare a revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă“. Au luat parte membri şi membri supleanţi ai Comitetului Politic Executiv al C.C. al HP.C.R., secretari ai Comitetului Central al Partidului, întărirea Consiliului de Stat prin care tovarăşului Nicolae Ceauşescu i se conferă Medalia comemorativă a fost citită de tovarăşul Manea Mănescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., vicepreşedinte al Consiliului de Stat, care a înmânat secretarului general al partidului, preşedintele Republicii, distincţia jubiliară dedicată marii sarbători naţionale a poporului român. Cei prezenţi l-au felicitat cu multă căldură pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, i-au adresat urări de sănătate şi fericire, multă putere de muncă în îndeplinirea misiunii de cea mai înaltă răspundere încredinţate de partid şi popor, în activitatea consacrată progresului multilateral al patriei noastre socialiste, creşterii prestigiului României în lume. In continuare, t o v a r ă ş u l Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a inmînat, în cadrul aceleeaşi ceremonii, Medalia comemorativă „A 40-a aniversare a revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă“, conferită prin Decret prezidenţial pentru contribuţia deosebită adusă la înfăptuirea politicii Partidului Comunist Român de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate în patria noastră, cu prilejul celei de-a 40-a aniversări a revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă, tovarăşei Elena Ceauşescu, tovarăşilor Constantin Dăscălescu, Iosif Banc, Emil Bobu, Virgil Cazacu, Lina Ciobanu, Ion Coman, Nicolae Constantin, Ion, Dincă, Ludovic Fazekas, Alexandrina Găinuşe, Manea Mănescu, Paul Niculescu, Constantin Olteanu, Gheorghe Oprea, Gheorghe Pană, Ion Păţan, Dumitru Popescu, Gheorghe Rădulescu, Ilie Verdeţ, Ştefan Voitec, Ştefan Andrei, Ştefan Bîrlea, Leonard Constantin, Miu Dobrescu, Petru Enache, Marin Enache, Mihai Gere, Nicolae Giosan, Suzana Gâdea, Ana Mureşan, Elena Nae, Cornel Pacoste, Ion Radu, Ion Stoian, Iosif Szász, Ioan Totu, Ion Ursu, Richard Winter, Silviu Curticeanu, Constantin Radu, Gheorghe Stoica. Solemnitatea de la Palatul Republici Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a inmînat înalte ordine ale Republicii Socialiste România Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a inmînat, în cadrul unei solemnităţi care a avut loc marţi dimineaţa la Palatul Republicii, în alte ordine ale Republicii Socialiste România, conferite, prin Decret prezidenţial cu prilejul celei de-a 40-a aniversări a revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă. • La solemnitate au participat tovarăşa Elena Ceauşescu, tovarăşul Constantin Dăscălescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului. După inmînarea ordinelor conferite au luat cuvîntul tovarăşii Nicodim Roşea, Cornel Pacoste, Virgil Teodorescu, Felicia Stoenescu, Emil Grosu, Letay Lajos şi Petre A. Enachioaia. A luat cuvîntul tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU. Cuvîntul secretarului general al partidului a fost subliniat cu vii şi îndelungi aplauze de toţi cei prezenţi. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat s-au întreţinut, în încheierea solemnităţii, într-o atmosferă cordială, cu cei distinși cu înalte ordine ale Republicii Socialiste România. în prezenţa tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU a avut loc Solemnitatea înaintării în grad a unor generali şi ofiţeri superiori la prezenţa tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, comandant suprem al forţelor armate, a avut loc, marţi, solemnitatea înaintării în grad a unor generali şi contraamirali şi acordării gradului de general şi contraamiral unor colonei şi căpitani de rangul I, cu prilejul celei de-a 40 a aniversări a revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă La solemnitate au luat parte tovarăşa Elena Ceauşescu, tovarăşii Constantin Dăscălescu, Emil Bobu, Ion Goman, Manea Mănescu, Constantin Olteanu, Gheorghe Rădulescu, precum şi George Homoştean, ministrul de interne. Tudor Postelnicu, ministru secretar de stat, şef al Departamentului Securităţii Statului. In numele generalilor şi al cadrelor militare din Ministerul Apărării Naţionale cărora li s-a făcut onoarea de a fi înaintaţi în grad şi de a li se acorda gradul de general, a luat cuvîntul general-colonel Iulian Toliceanu. A luat apoi cuvîntul tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU. Cuvîntul tovarăşului Nicolae Ceauşescu a fost urmărit cu deosebită atenţie de cei prezenţi, fiind subliniat cu vii şi puternice aplauze. In încheierea solemnităţii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat s-au întreţinut, într-o atmosferă cordială, cu generalii şi ofiţerii superiori înaintaţi în grad. r—~____ In pagina a 3-a Cuvîntul tovarășului 9 Nicolae Ceausescu. — A Cuvîntul Nicolae Dragi tovarăşi, tovarăşului Ceauşescu In numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat şi al guvernului, precum şi al meu personal, doresc să vă adresez tuturor calde felicitări cu prilejul inmînării înaltelor distincţii ale Republicii Socialiste România. (Aplauze puternice, îndelungate). Folosesc acest prilej pentru a adresa calde felicitări tuturor tovarăşilor care au fost distinşi astăzi — sau vor fi distinşi în aceste zile — cu alte ordine şi medalii ale Republicii Socialiste România, precum şi tuturor tovarăşilor cărora li se va conferi medalia „A 40-a aniversare a revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă“. (Aplauze îndelungate). Inmînarea acestor înalte distincţii ale Republicii Socialiste, România constituie o apreciere deosebită dată dumneavoastră, tuturor celor distinşi cu aceste ordine şi medalii, pentru activitatea depusă în înfăptuirea Programului partidului, a politicii interne şi externe a statului nostru. Intr-adevăr, poporul nostru intimpină a 40-a aniversare a revoluţiei cu rezultate remarcabile în toate domeniile. Datele care au putut fi văzute la Expoziţia „Dezvoltarea economică şi socială a României“ ilustrează în mod minunat munca eroică a clasei muncitoare, a ţărănimii, a intelectualităţii, a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, a întregului nostru popor, care a înfăptuit neabătut, în toţi aceşti ani, politica internă şi externă a partidului şi statului nostru şi a asigura ridicarea patriei noastre la un nivel înalt da dezvoltare. (Aplauze puternice, prelungite). Avem rezultate minunate în toate domeniile. S-au dezvoltat puternic ştiinţa, învăţămîntul, cultura, a crescut nivelul de trai material şi spiritual al poporului nostru. Sunt incomparabile condiţiile de viaţă de astăzi ale poporului nostru cu cele de acum 40 de ani. Mai avem însă multe de făcut pentru a realiza Programul partidului, pentru edificarea celei mai drepte societăţi din lume — societatea comunistă. Congresul al XlII-lea al partidului va trasa noi obiective pentru înfăptuirea acestui Program — iar, în perspectivă, pînă în anii 1990 şi 2000, patria noastră va deveni o ţară puternic dezvoltată, din toate punctele de vedere, în care poporul român, liber şi stăpîn pe destinele sale, îşi va făuri o viaţă nouă, comunistă, se va putea bucura de toate cuceririle ştiinţei şi culturii, de tot ceea ce a creat mai bun poporul nostru, ştiinţa şi tehnica universală. (Aplauze puternice). Inmînarea acestor înalte distincţii constituie deci o apreciere a activităţii de pînă acum, dar, în acelaşi timp, şi un îndemn de a munci şi mai bine, în toate domeniile, de a servi, în toate împrejurările poporul, partidul, cauza comunismului, independenţa şi suveranitatea ţării, de a lupta pentru pace şi colaborare internaţională ! (Aplauze puternice prelungite) încă o dată, dragi tovarăşi, vă adresez cele mai calde felicitări ! Vă urez succese tot mai mari în întreaga activitate, multă sănătate şi fericire * (Aplauze puternice, îndelungate). ______ In pagina a 4-a _______ Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, s-a întîlnit cu oaspeţi de peste hotare sosiţi în ţara noastră la festivităţile prilejuite de sărbătorirea zilei de 23 August