Flacăra Iaşului, ianuarie 2001 (Anul 2, nr. 67-90)

2001-01-15 / nr. 76

b Constantin Dudu lonescu e luat la rost ♦ fostul ministru de interne e acuzat că a tratat cu superficialitate cazurile de furt de combustibil din conducte Secretariatului General al Guvernului, Petru Șerban Mihăilescu l-a acuzat pe fostul ministru de interne, Constantin Dudu lonescu, că a tratat superficial întreaga acţiune de distrugere a conductelor din ţară, de către, hoţii de combustibil. Petru Şerban Mihăilescu a declarat că, în august 2000, la solicitarea societăţii Conpet, în urna spargerilor organizate de hoţi la contfflRi^IftmStantin Dudu lorit&ctic’ar fi refuzat să semneze o hotărâre prin care jandarnii să se ocupe de paza acestora, motivând că “asta-i reforma în Ministerul de Interne”. Ulterior, când a fost de acord, fostul ministrul de interne ar fi spus că-i mai trebuie 4.000 de jandamni. In opinia lui Mihăilescu, Poliţia trebuie să-şi facă datoria în limita posibilităţilor actuale. O comisie de anchetă a Corpului de control al IGP, care a verificat la IJP Constanţa dosarele înregistrate în 2000, care se referă la cazuri de furturi de combustibil din conductele petroliere, a stabilit că poliţiştii constănţeni au acţionat potrivit legii. Judeţul Constanţa este străbătut de 700 de kilometri de conducte care transportă ţiţei, benzină şi motorină, acestea trecând, mai ales, prin terenuri agricole. La începutul anului 2001, între IJP Constanţa şi societatea transportatoare de combustibil Conpet s-a încheiat un protocol de colaborare privind combaterea și prevenirea atacurilor la conducte. Ministrul coordonator al 2 T România devine material didactic pentru ofiţerii NATO ♦ cursanţi ai Institutului Regal Superior de Apărare din Bruxelles se vor documenta în ţara noastră O delegaţie de ofiţeri cursanţi ai Institutului Regal Superior de Apărare din Bruxelles (Belgia), cu componenţă internaţională, va vizita, în perioada 16-18 ianuarie, România, în cadrul unei călătorii de studii ce mai cuprinde şi Elveţia şi Ungaria. Delegaţia va fi condusă de comandantul institutului, generalul-maior Herman Verlinden. în program sunt prevăzute informări din partea unor structuri ale Statului Major General cu privire la organizarea Forţelor Armate Române şi eforturile întreprinse de MApN pentru integrarea României în NATO şi UE. De asemenea, comandantul Academiei de înalte Studii Militare, Dumitru Cioflină, va prezenta oaspeţilor concepţia învăţământului militar superior românesc. Programul visatei mai include şi un bnefing, care se va desfăşura la Ministeri Afacerilor Externe, cu tema “Politica de securitate a României. Poziţia noastră faţă de Occident (NATO şi UE) şi faţă de vecini. Ameninţări la adresa României’’. Vom scăpa de imigranţii ilegali ♦ legea privind regimul străinilor şi cea a protecţiei datelor vor fi adoptate cât de curând Răspunsurile pe care autorităţile române le vor trimite, în cursul zilei de azi, Comisiei Europene, conţin precizarea că legea privind regimul străinilor şi cea pentru protecţia datelor vor fi votate de Parlament până la sfârşitul lunii ianuarie. Potrivit unor surse din grupul interdepartamental care se ocupă de îndeplinirea cerinţelor UE pentru modifica- rea regimului de vize, precizarea are valoarea unui angajament şi respectarea lui la credibilitate. La capitolul 4, privind migraţia, al chestionarului transmis de UE, România va preciza că legea privind regimul străinilor va fi adoptată până la sfârşitul lunii in curs. . în legislatura trecută, legea a fost votată în Senat şi în Cameră dar, din cauza divergenţelor, a ajuns la Comisia de mediere. Chestionarele Comisiei cer României să precizeze şi ce autorităţi sunt responsabile în domeniul eliberării buletinelor de identitat Mihai Eminescu, 151 de ani de la naştere Mihai Eminescu, cel mai mare poet al românilor, s-a născut la 15 ianuarie 1850, fiind al şaptelea din cei 11 copii ai căminarului Eminovici Gheorghe şi ai Ralucăi. Copilăria a petrecut-o la Ipoteşti, unde şi-a început, probabil, studiile, cu un dascăl particular neamţ, în 1860 absolvă, la Cernăuţi, şcoala primară, urmând apoi Gimnaziul cezaro-crăiesc, dar în clasa a II-a fuge şi se întoarce la Ipoteşti, nesuportând rigorile disciplinei şcolare. Cu reveniri la gimnaziu, cu noi evadări - în 1864 era copist la Tribunalul din Botoşani încearcă, fără succes, să recupereze examenele pierdute, până când moartea lui Aron Pumnul (1866) îl îndepărtează definitiv de Cernăuţi, dar îi prilejuieşte şi debutul literar cu poezia “La mormântul lui Aron Pumnul”. La 25 februarie 1866, debutează în “Familia” cu poezia “De-aş avea” salutată de Iosif Vulcan, care îi şi schimbă numele din Eminovici în Eminescu. Rătăceşte apoi o vreme prin Muntenia şi Transilvania, ca sufleur şi copist la trupele teatrale ale lui Iorgu Caragiale, Pascali sau cea a Teatrului Naţional, până când tatăl său îl trimite la Viena să-şi continue studiile. Aici audiază, între 1869- 1872, cursuri de filosofie, economie politică şi medicină, intrând în Societatea “România jună” şi împrietenindu-se cu Ioan Slavici. După o perioadă de colaborare la “Familia”, încearcă o apropiere de cercul junimist şi publică primele sale poezii la “Convorbiri literare” - “Venere şi Madonă”, “Epigonii”, “Mortua est” - care apar în 1870. în 1870 revine în ţara, dar Maiorescu, dorind să-l pregătească pentru o carieră universitară, îl determină să-şi continue studiile la Berlin (1872-1874), unde audiază cursuri de filosofie, istorie şi mitologie comparată. La Iaşi, lucrează ca director al Bibliotecii Centrale (1874), profesor la Institutul Academic, revizor şcolar (1875- 1876, perioadă când îl cunoaşte pe Creangă), apoi redactor la “Curierul de Iaşi”. Din 1877, alături de Slavici şi Caragiale, este redactor la “Timpul” de la Bucureşti. Urmează şase ani de epuizantă activitate jurnalistică, încheiată prin izbucnirea bolii care marchează destinul tragic al Eminovicilor şi pune capăt istovitoarei tensiuni a gândului. S-a stins din viaţă la 15 iunie 1889, în vârstă de 39 de ani şi cinci luni. Parlamentarii PRM trec la atac ♦ ei pregătesc un important set de legi ♦ în scurt timp partidul va avea studiouri de televiziune şi posturi de radio proprii Deputatul PRM, Ilie Neacşu, a declarat că parlamentarii PRM pregătesc un important set de legi, printre acestea numărându-se Legea protecţiei terenurilor, culturilor şi producţiei agricole, lege care are în vedere ca terenurile agricole să fie folosite de agricultori. Se mai doreşte şi crearea unor facilităţi pentru cei ce investesc în mediul rural. Pe de altă parte, potrivit deputatului PRM, conducerea acestui partid va acţiona ca fiecare filială judeţeană să-şi editeze propria publicaţie şi, în aproximativ doi sau trei ani, această formaţiune politică va dispune de propriile studiouri de televiziune şi radio, iar în scurt timp “este posibil să înfiinţeze şi un cotidian central”. Parlamentarii PRM vor propune depolitizarea unor instituţii ale statului cum ar fi Televiziunea Română. “Nu se respectă statutul pe care-l are această instituţie”, a afirmat vicepreşedintele PRM Corneliu Ciontu, adăugând că “acest post trebuie să fie neutru complet”. Ilie Neacşu a anunţat că, în acest an, PRM sărbătoreşte un deceniu de la înfiinţare, urmând să organizeze un mare spectacol în aer liber la care vor participa membrii, precum şi simpatizanţii din ţară şi străinătate. Un poliţist a înfiat un copil abandonat ♦ Mugurel Măriuţa, şeful Poliţiei Judiciare Botoşani, a adoptat un prunc abandonat în scara unui bloc Cu câtva timp în urmă un prunc a fost abandonat pe scara unui bloc din Botoşani. Prin cercetările efectuate, poliţia nu a reuşit, încă, să identifice pe mama copilului aşa că pruncul a fost internat la maternitatea Botoşani. Cel care a iniţiat cercetările, căpitanul Mugurel Măriuţa, şeful Poliţiei Judiciare Botoşani, s-a decis să înfieze acest copil, căruia i-a dat numele Tudor Nicolae. Părinţii adoptivi, Dana şi Mugurel Măriuţa, au luat copilul de la maternitate urmând să-i asigure în noul său cămin toate condiţiile necesare unei creşteri normale. Statutul funcţionaruluii public va fi amendat Ministrul funcţiei publice, Octav Cozmâncă, a declarat că în cel mai scurt timp statutul funcţionarului public va fi amendat pentru a se realiza un sistem coerent, clar, de perspectivă pentru stabilirea şi continuitatea acestei funcţii. “Trebuie instituit un sistem riguros. Nu vine o altă putere, la patru ani, şi facem curăţenie. In momentul de faţă există probleme. Unii sunt pe hârtie funcţionari publici şi nu fac ceea ce trebuie sau ceea ce ar trebui să prevadă fişa postului. Nu vom accepta să angajăm oameni pe funcţii publice care nu au pregătirea necesară, nu au dovedit că ştiu să se comporte civilizat cu cetăţenii”, a spus Cozmâncă. în ce priveşte schimbomânca a subliniat că nu acceptă ca acestea să se facă doar “de dragul schimbării” sau “pentru a satisface clientela politica”.