Flacăra, aprilie-iunie 1978 (Anul 27, nr. 14-26)

1978-06-01 / nr. 22

ANUL XXVII - Nr. 22 (1999) - 1 iunie 1978 TRASEELE PĂCII, PRIETENIEI ȘI COLABORĂRII . Flacăra pagina 3 colaborării româno-vietnameze vizita tovarăşului Nicolae Ceauşescu în Republica Socialistă Vietnam s-a încheiat dintre partidele şi popoarele celor două ţări Nicolae Ceauşescu, în dezvoltarea economiei, ştiinţei şi culturii, in asigurarea progresului neîntrerupt, multilateral al ţării se bucură de o înaltă apreciere din partea poporului vietnamez, după cum partidul şi statul nostru, poporul român apreciază cu profundă satisfacţie succesele obţinute într-un timp scurt de Vietnam in vindecarea rănilor războiului, lichidarea rămăşiţelor neocolonialismului, în refacerea şi dezvoltarea economiei, culturii, în realizarea celui de-al doilea plan cincinal, 1976—1980. In dezvoltarea continuă a relaţiilor de prietenie, solidaritate şi colaborare multilaterală in toate domeniile dintre cele două partide şi ţări un rol determinant l-au avut întîlnirile şi convorbirile dintre tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi Le Duan, înţelegerile şi acţiunile concrete convenite cu prilejul acestor convorbiri. Subliniind cu satisfacţie acest lucru, Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist din Vietnam reafirmă, prin reprezentanţii lor cei mai autorizaţi, hotărîrea de a face, în continuare, totul pentru întărirea prieteniei dintre cele două partide şi ţări, pe baza principiilor marxist-leniniste ale egalităţii, în drepturi, respectului independenţei şi suveranităţii naţionale, neamestecului în treburile interne, întrajutorării tovărăşeşti şi solidarităţii internaţionale. Pornind de la constatarea că relaţiile economice reciproc avantajoase se dezvoltă în ritm sporit, declaraţia reafirmă hotărîrea de a intensifica schimburile comerciale, colaborarea economică şi tehnico-ştiinţifică, de a găsi noi căi şi modalităţi de cooperare in sfera producţiei materiale, de a valorifica toate posibilităţile de dezvoltare şi extindere a conlucrării bilaterale. Schimbul de vederi cu privire la problemele actuale ale vieţii internaţionale a evidenţiat faptul că evoluţia situaţiei mondiale confirmă aprecierile conţinute în Declaraţia comună româno-vietnameză din noiembrie 1975. Relevînd schimbările profunde, revoluţionare din lumea contemporană, dar şi persistenţa unor forţe şi elemente de forţă care ameninţă pacea şi securitatea internaţională, Republica Socialistă România şi Republica Socialistă Vietnam îşi exprimă hotărîrea de a se împotrivi tuturor uneltirilor şi acţiunilor imperialismului de a încălca independenţa, suveranitatea, unitatea şi integritatea teritorială a statelor, se pronunţă pentru renunţarea la folosirea forţei sau ameninţarea cu forţa împotriva oricăror state, sub orice formă, în nici o împrejurare, sub nici un pretext. Cele două părţi sprijină dreptul sacru la autoapărare al popoarelor împotriva agresiunii imperialiste şi dreptul lor de a-şi soluţiona singure problemele interne, fără nici un amestec din afară. In acest context, este subliniat faptul că problemele privind relaţiile dintre Vietnam şi Kampuchia trebuie să fie rezolvate pe cale paşnică, prin negocieri, pe baza respectării reciproce a independenţei, suveranităţii, integrităţii teritoriale, neamestecului în treburile interne, egalităţii în drepturi şi respectului reciproc. Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist din Vietnam, hotărîte să contribuie la întărirea unităţii dintre partidele comuniste şi muncitoreşti declară că toate partidele comuniste şi muncitoreşti sînt independente, egale în drepturi, îşi elaborează politica pornind de la condiţiile concrete din ţările lor, călăuzindu-se după principiile marxism-leninismului, îşi acordă sprijin reciproc. Enunţarea tuturor acestor aspecte care au avut o pondere însemnată în desfăşurarea dialogului la nivel înalt româno-vietnamez subliniază marea densitate a problemelor abordate în timpul acestui dialog, complexitatea lor, convergenţa opiniilor in marile probleme ce confruntă omenirea, spiritul de responsabilitate faţă de destinul păcii, faţă de destinele popoarelor. Cu satisfacţia deplină faţă de rezultatele vizitei oficiale de prietenie a delegaţiei de partid şi de stat a Republicii Socialiste România, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în Republica Socialistă Vietnam, opinia publică din ţara noastră vede în această nouă acţiune politică a ţării noastre o nouă şi importantă contribuţie la pacea şi progresul lumii, o nouă treaptă la edificiul relaţiilor dintre două ţări socialiste, dintre două partide comuniste, unite prin idealuri şi interese comune. DOINA IOVĂNEL ■ „Ambele părţi şi-au exprimat deplina satisfacţie faţă de rezultatele vizitei oficiale de prietenie a delegaţiei de partid şi de stat a Republicii Socialiste România, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, în Republica Socialistă Vietnam. Au apreciat unanim că vizita efectuată şi semnarea Declaraţiei privind întărirea prieteniei şi solidarităţii, dezvoltarea colaborării dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist din Vietnam, dintre Republica Socialistă România şi Republica Socialistă Vietnam, a convenţiilor privind realizarea prin cooperare a unor obiective în domeniile industriei şi construcţiilor constituie o nouă şi puternică contribuţie la întărirea continuă a raporturilor bilaterale româno-vietnameze în toate domeniile de activitate, în interesul popoarelor român şi vietnamez, al cauzei socialismului şi păcii în lume“. (Din Declaraţia semnată la Hanoi de tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşul Le Duan) Un aspect din timpul convorbirilor oficiale La Palatul prezidenţial din Hanoi, tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Le Duan au semnat, la 25 mai, Declaraţia privind intărirea continuă a prieteniei şi solidarităţii, dezvoltarea colaborării dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist din Vietnam, dintre Republica Socialistă România şi Republica Socialistă Vietnam Imagine din timpul recepţiei oferite in onoarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi a tovarăşei Elena Ceauşescu