Flamura, ianuarie-iunie 1986 (Anul 38, nr. 3556-3580)

1986-04-15 / nr. 3570

15 aprilie 1986 65 DE ANI DE LA FĂURIREA PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN ÎN FRUNTEA LUPTEI PENTRU APĂRAREA IDEALURILOR DE DREPTATE ȘI LIBERTATE ALE POPORULUI Crearea la 8 mai 1921 a Partidului Comunist Român a constituit un eveniment de o importanță covârșitoare, nu numai pentru triumful ideologiei revoluționare a clasei muncitoare, ci pentru însăși istoria poporului român, căci din acest moment partidul muncitorilor s-a dovedit a fi sub toate aspectele un partid calitativ nou, el imprimîndu-și puternic pecetea asupra evenimentelor politice ulterioare, încă din clipa făuririi sale. Partidul Comunist Român a fost purtătorul de stindard al idealurilor celor mai înaintate ale muncitorimii, dar și ale țărănimii și intelectualității, cucerindu-și prin luptă și jertfă rolul de avangardă a maselor populare, în condițiile in care numeroși militanți comuniști au fost întemnițați," încă din momentul creării sale, cu scopul declarat de a-i limita influența în rîndurile clasei ii'itoare, vitalitatea partidului nu a-i scăzut, căci în anul 1922 a fost creată Uniunea Comunist, dovedind că Tineretului Partidul Comunist Român, sevă din seva pură a poporului român, are rădăcini adînci și viguroase în însăși istoria scrisă cu singe de înaintași, în anii grei ai ilegalității, cînd cei mai buni fii ai poporului, comuniștii erau urmăriți pas cu pas de apărătorii vechilor structuri sociale și politice și aruncați în închisori pentru că propovăduiau cuvîntul dreptății și egalității, luptînd împotriva asupritorilor de orice fel, luptînd împotriva celor care făceau să crească prăpastia între bogați și săraci. Partidul Comunist Român a făcut dovada puterii sale de netăgăduit Marile greve organizate la Ploiești, Timișoara, Reșița și București, între anii 1924-1927, sunt rodul rolului său de călăuzitor și apărător al intereselor vitale ale clasei muncitoare, în fabrici și uzine, ca și în rîndurile altor categorii sociale, cuvîntul partidului era propagat cu vigoare, indemnînd la solidaritate și luptă. Marea sa capacitate organizatorică a ieșit în evidență mai ales în anii grei ai crizei economice (1929-1933), cînd a reușit să unească într-un unic și puternic șuvoi de luptă toate forțele patriotice și democratice ale țării, să canalizeze pe făgașul luptelor greviste și revendicative puternicele detașamente ale minerilor, ceferiștilor și petroliștilor, care au culminat cu mișcările revoluționare din ianuarie-februarie 1933. Intre anii 1934-1938, cînd flagelul fascismului se simțea pretutindeni în Europa, numai comuniștii s-au opus cu vehemență promovării unei politici șovăitoare și de compromis dusă de partidele istorice. Evenimentele petrecute în această perioadă, în care au fost restrînse drepturile și libertățile cetățenești, au propulsat Partidul Comunist Român în fruntea luptei împotriva pericolului fascist, inițiind și realizind creearea a numeroase organizații de masă democratice, cu scopul de a demasca fără cruțare amenințarea care se abătea asupra omenirii, sfidînd noțiunea de om de stat, de națiune. Dînd dovadă de înalt patriotism, partidul revoluționar al clasei muncitoare a militat pentru crearea Frontului popular antifascist, pentru atragerea celor mai diverse categorii și pături sociale cu singura alternativă de a apăra ființa și integritatea națională, în această zbuciumată perioadă, mișcarea muncitorească și comunistă din patria noastră a beneficiat de aportul nemijlocit al tînărului și înflăcăratului comunist Nicolae Ceaușescu, cel care, pentru calitățile sale politice și organizatorice deosebite, a fost ales în conducerea Comitetului Național Antifascist, mai tîrziu arestat și judecat în mai multe rînduri, pentru convingerile sale politice Documentele vremii redactate de autoritățile polițienești îl caracterizau pe Nicolae Ceaușescu, deși tovarășul foarte tînăr încă, im agitator comunist periculos“ și un înfocat dușman al fascismului, fapt dovedit și cu ocazia marilor manifestări revoluționare și patriotice de la 1 Mai 1939 desfășurate la București, cînd peste 20 000 de participanți s-au transformat in apărătorii democrației, ai granițelor firești ale țării și au înfierat fascismul. Sintetizînd această perioadă de afirmare plenară a idealurilor de a se înfăptui în România o societate a celor care muncesc, celor cărora le-a fost scumpă libertatea socială și națională, tovarășul Nicolae Ceaușescu arăta : „După crearea Partidului Comunist Român care a înscris pe steagul său țelul cuceririi puterii politice de către clasa muncitoare, instaurarea dominației întregului popor la făurirea orînduirii socialiste și comuniste, proletariatul organizat a sprijinit larg asaltul împotriva regimului burghezo-moșieresc, a infeudării țării puterilor străine, împotriva intereselor naționale, pentru dezvoltarea democratică progresistă a țării". Constantin BRATESCU directorul filialei Caransebeș a Arhivelor statului MANIFESTĂRI OMAGIALE , în organizarea Bibliotecii județene, în toate localitățile Caraș-Severinului a fost declanșat un ciclu de acțiuni intitulat „Lucrări social-politice consacrate creării P.C.R.“ Au loc, cu această ocazie, șezători literare în care se fac prezentări și dezbateri ale tezelor și ideilor cuprinse în opera secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu.Sub genericul „65 de ani de luptă revoluționară pentru triumful socialismului și comunismului în patria noastră“, la Băuțar. s-a desfășurat o antrenantă masă rotundă, prilej de evidențiere a mărețelor realizări înfăptuite în patria noastră, precum și în comună în cele două decenii de cînd la cîrma partidului și a statului nostru se află ctitorul României socialiste moderne. 0 Despre „Aportul tineretului la cercetarea științifică, la Introducerea noului în procesul de producție“ în lumina sarcinilor puse de partid, s-a vorbit pe larg în cadrul unei consfătuiri organizate la Oțelu Roșu de către Comitetul orășenesc al U.T.C. și comisia inginerilor și tehnicienilor din I.O.R. : „Partidul Comunist Român — stegarul luptei pentru salvgardarea suveranității și independenței naționale a României“ — a constituit subiectul expunerii prezentate la căminul cultural din Vrani și la care au participat peste 200 de cetățeni ai comunei George Dobreanu. Flamura # POLITICA PULSUL VIU AL ORAȘULUI (Urmare din paginii orașului. Un program care este și continuă să devină realitate. Am terminat intre timp școala profesională și liceul seral- Bărbatul, un om tînăr, bine pregătit și ambițios, muncește intr-o secție modernă a întreprinderii „Oțelul Roșu“. Soția este încadrată la una din cele două cooperative meșteșugărești — „Bistra“ sau „Metalochimica“ — unități care ilustrează dezvoltarea producției meșteșugărești, a prestărilor de servicii către populație, asigură numeroase locuri de muncă pentru femei. Iar familia, tînăra familie, împreună cu copiii, locuiește într-unul din cele 1675 apartamente construite în oraș. In discuția avută la Combinatul siderurgic din Reșița, tovarășul Nicolae Stăncioi, președintele sindicatului de aici, ne-a prezentat o suită întreagă de acțiuni organizate în ultima perioadă, la cererea comitetului de partid, privind creșterea gradului de valorificare a metalului, gospodărirea cu grijă a materiilor prime și materialelor, intensificarea acțiunilor de recuperare a deșeurilor. De menționat că la aceste acțiuni au fost solicitați să participe cadrele tehnico-inginerești, practic toți specialiștii combinatului, cu care s-au purtat discuții sub forma unor mese rotunde, propunerile rezultate fiind apoi materializate în programe concrete, cu termene și răspunderi precise, pe oameni, pe secții și compartimente. Un prim bilanț al modului în care a fost înțeleasă această cerință evidențiază deja o experiență bună. Cum se știe, la fabricarea fontei se consumă, pe unitatea de produs, importante cantități de materii prime și materiale, multe dintre ele fiind importate. Pentru reducerea efortului valutar s-a cerut specialiștilor să-și îndrepte eforturile spre narea tehnologiilor de perfecțiepreparare care să asigure funcționarea furnalelor în regim optim și cu consumuri reduse. Astfel, la exploatarea calcarului metalurgic în cariera proprie, s-a aplicat o nouă tehnologie de pușcare a zăcămîntului care permite pe lingă o selectare mai bună a materialului util și o sporire a gradului de recuperare din zăcămînt, conceîn ultimele două decenii. Numeroase și semnificative biografii exemplare, care împreună își sporesc forța de simbol al devenirii unui oraș, care abia a împlinit un sfert de veac. Mă aflam în biroul tovarășului ing. Nicolae Din, directorul întreprinderii „Oțelul Roșu“, cînd a sunat la telefon Ploieștiul. Tot mai multe orașe — între care Galați, București, Constanța și Iași, iar acum șina de tramvai Ploiești — caută fabricată aici, întreprinderile pentru industria alimentară solicită și ele noile benzi laminate la rece, care se aduceau, pînă nu demult, din import. — De altfel, noi sîntem angajați într-o serie de asimilări, care vizează direct reducerea importului — ne asigură tovarășul director Cin, în 1985, am depășit planul de asimilări cu 107 milioane lei, iar în primul trimestru din acest an, în condițiile realizării producției marfă industriale, am asimilat în plus produse in valoare de 15,2 milioane lei. Față de 1965, realizăm o productivitate a muncii mai mare cu 92,3 la sută, țn rund ca, în acest cincinal, cînd vom atinge o producție marfă de 4,5 miliarde, să dublăm și productivitatea muncii. Turnătoria de cilindri nr. 2 și laminorul de benzi la rece nr. 2, modernizarea oțelăriei, după ultimele noutăți în materie, vizînd creșterea productivității și reducerea consumurilor, vorbesc de faptul că ascensiunea întreprinderii noastre continuă și, orbit de spectaculoasă a fost ea pînă în prezent, perspectivele sînt net superioare. Este unul din cîștigurile esențiale ale „Epocii Nicolae Ceaușescu“ : gîndirea curajoasă, prospectivă, în spiritul unui progres continuu. Important este ca și orașul să țină pasul cu dezvoltarea întreprinderii. Imagine de la laminorul de 550 mm al întreprinderii „Oțelul Roșu“, atelier modern, de înalt randament. Pagina 3 In Intîmpinarea Congresului sindicatelor ȘCOALA DE GINDIRE ECONOMICĂ ȘI DE INIȚIATIVĂ Organizații de masă cu largi atribuții în derularea întregii activități economico-sociale, sindicatele desfășoară, sub directa conducere a organelor și organizațiilor de partid, ample acțiuni de unire, de mobilizare a eforturilor oamenilor muncii la realizarea sarcinilor ce revin fiecărui colectiv în parte. Prin forme și modalități proprii de acțiune, sindicatele își aduc o contribuție tot mai însemnată la rezolvarea problemelor cu care se confruntă unitățile economice ale județului nostru, mitent cu o importantă reducere a cheltuielilor materiale. Gîndirea tehnică, propunerile și acțiunea specialiștilor au dus și la perfecționarea tehnologiei de fabricație a aglomeratului autofondan. Prin introducerea unei noi trepte de preconcasare a cocsului mărunt, nu numai că a sporit producția, dar s-a și îmbunătățit considerabil calitatea aglomeratului. Spațiul nu ne permite să facem referiri la mai multe dintre realizările specialiștilor din combinat. Important de semnalat este faptul că fiecare propunere a fost atent analizată și dezbătută în comisia inginerilor și tehnicienilor, în adunări ale grupelor sindicale, în ședințe ale consiliului oamenilor muncii, optîndu-se în final pentru cea mai eficientă soluție. Răspunderi importante revin sindicatelor și în ce privește buna pregătire a adunărilor rare ale oamenilor muncii. Penepre acest aspect ne-a vorbit Destovarășul Marin Pîșlea, tele sindicatului de la președint.F.B.T. Bozovici : — Pentru a avea garanția unei cuprinderi unitare a problemelor, de fiecare dată, pentru redactarea materialelor ce urmează a fi dezbătute, constituim colective mai largi. Cu cinci zile înaintea adunării, punem la dispoziția fiecărui reprezentant al oamenilor muncii darea de seamă întocmită, astfel incit aceștia să aibă posibilitatea discutării, cu întregul colectiv pe care il reprezintă, a fiecărui aspect menționat. Numărul mare de propuneri rezultate în timpul dezbaterilor ne-a dovedit că procedăm bine. Așa am trecut, de pildă, la sortarea materialului lemnos direct în depozitele intermediare, astfel că in depozitul final totul ajunge acum sortat pe dimensiuni și sortimente. Mangalizarea lemnului de categorie inferioară, construcția de lăzi pentru export, mărirea numărului de curse la TAF prin încărcarea la capacitate și altele le datorăm tot propunerilor oamenilor muncii. O influență deosebită o au, in activitatea sindicatelor, și inițiativele proprii. Astfel, „Contul de economii al grupei sindicale“, de la I.A.C.M.M.R. Reșița, a înregistrat, numai în primul trimestru din acest an, economii de 416 MW/h energie electrică, 10 tone combustibil convențional, importante cantități de ciment, fier beton, var și altele. Ca membru de drept în consiliul oamenilor muncii, tovarășul Jivița Mihailovici, președintele sindicatului, se dovedește deosebit de activ, propunerile sale fiind rodul unor discuții cu constructorii din fiecare brigadă in parte. Apropiatul Congres al sindicatelor din patria noastră, hotărîrile pe care acesta le va adopta obligă însă sindicatele la o atitudine mai combativă, la perfecționarea întregii activități consacrate realizării exemplare sarcinilor pe acest an și pe întregul cincinal. Gheorghe DOGOT?