Foaia noastră, 1978 (Anul 28, nr. 1-39)

1978-01-01 / nr. 1

2 8 FriTn . II r(J 1KJ cronica 1 77 * : Din nou a trecut un an, an plin de speranţe, an în care s-au înregistrat rezultate de care putem fi mîndri, atît pe plan intern, cît şi pe cel internaţional. Făcînd o retrospectiv asupra anului lăsat în urmă, se poate afirma: în ultimile 365 de zile economia naţională a cunoscut un proces de dezvoltare permanentă, relaţiile sociale s-au perfecţionat, s-a întărit în continuare unitatea naţională, s-au extins relaţiile de colaborare ale ţării noastre, a crescut prestigiul Ungariei socialiste pe plan internaţional. Pe plan intern anul 1977, cel de-al doilea an al cincinalului curent, poate fi numit şi an al muncii sîrguincioase, conştiente, an al progresului permanent. Cele mai semnificative realizări precum şi cele mai importante evenimente ale anului trecut sunt cunoscute: economia naţională a sporit în mod real, ca urmare directă a creşterii eficacităţii industriale şi agricole, nivelul de trai şi condiţiile de viaţă ale oamenilor muncii s-au îmbunătăţit şi - datorită acestor rezultate - starea generală a societăţii noastre s-a îmbunătăţit în continuare. Bazîndu-se pe aceste realizări, conducerea de partid şi de stat a depus noi eforturi pentru extinderea relaţiilor politice, economice, tehnico-ştiinţifice şi culturale ale ţării noastre cu celelalte ţări, indiferent de orînduirea lor socială, pentru întărirea unităţii comunităţii comuniste, pentru creşterea rolului şi prefigiului ţărilor lagărului socialist şi - nu în ultima instanţă - pentru continuarea procesului de destindere mondială. Pe plan internaţional evenimentul de frunte al anului a fost sărbătorirea celei de a 60-a aniversări a Marii Revoluţii Socialiste din Octombrie, aniversare care a prilejuit evidenţierea rolului istoric pe care l-a jucat partidul condus de Lenin. Totodată - şi tocmai în spiritul ideilor Marelui Octombrie - a continuat, pe plan internaţional, extinderea marxism-leninismului, a crescut prestigiul şi sfera de influenţă a noii orînduiri, a socialismului, a continuat procesul de eliberare a ţărilor de sub dominaţii străine. Deşi, din păcate, mai există zone de învrăjbire, cum este cea din Orientul Apropiat sau din Africa, ţările socialiste, în frunte cu Uniunea Sovietică, au continuat politica ofensivă de pace în vederea soluţionării pe cale paşnică a tuturor problemelor litigioase, a creării climatului de încredere dintre state, a asigurării progresului mondial şi a păcii pe toate continctele lumii. FOAIA NOASTRĂ - Organ al Uniunii Democratice a Românilor din Ungaria. Apare la 1 şi 15 ale fiecărei luni Redactor şef: ALEXANDRU HOŢOPAN. Redacţia: 5701 Gyula, Petőfi tér 2. sz. Postafiók: 95. Telefon: 517, 518. Editura: întreprinderea ,,Békés megyei Lapkiadó Vállalat”. Editor responsabil: MIHÁLY LHHOCZKY. Iparul: Iüter Nyomda, 5701 Gy 111a Conducător responsabil: PÁL HÁROMSZÉK! Este difuzată de Poşta Maghiară. Abonamente la oficiile poştale, la factori poştali, la activiştii Uniunii şi la ÎLmul central de difuzarea presei (Posta Központi Hírlapiroda, 1900 Budapest, V., József Nádor tér 1.) atit personal, cit și prin virament la contul de virament KHI 215-96162. Abonamente pe un an: 19,20 forinți. INDEX: 25291 ISSN 0426-6420 Leonid Ilici Brejnev la mitingul festiv închinat sărbătoririi a 60 de ani de la Marea Revoluţie Socialistă din Octombrie O întîlnire de cea mai mare semnificaţie în cronica anului trecut a constituit-o şi întrevederea avută la Debreţin şi Oradea a lui János Kádár şi Nicolae Ceauşescu Pe linia lărgirii relaţiilor diplomatice ale ţării noastre se înscrie şi întilnirea lui János Kádár cu personalităţi din viaţa politică occidentală. în clişeu: primsecretarul P.M.S.U. cu Helmudt Schmidt, cancelarul vest-german Solii prieteniei între popoare la Sofia. în clişeu: delegaţia ţării noastre la înaltul for: Imre Győri, Miklós Óvári şi András Gyenes Pentru eliberarea comuniştilor şi a miilor de oameni din închisorile din Chile luptă forţele progresiste din lumea întreagă. Rod al acestei solidarităţi internaţionale, anul trecut a însemnat anul eliberării din închisoare a lui Luis Corvalan Pe agenda călătoriilor ministrului de externe al ţării noastre a figurat şi vizitarea Turciei. în clişeu: Frigyes Paja în Turcia, primit de Fabri Karatuik, preşedintele Republicii Turcia György Lázár a efectuat în decursul anului trecut o serie de vizite în cele mai diferite ţări ale lumii. în clişeu: preşedintele Consiliului de Miniştri din ţara noastră la aeroportul „Ferihegy” înainte de plecarea sa în Republica Irak O serie de ţări de pe aproape toate continentele au fost vizitate şi de către Pál Losonczi, în clişeu: întîlnire prietenească cu Jose Lopez Portillo, preşedintele Mexicului. FOAIA NOASTRĂ