Foaia românească, 2014 (Anul 64, nr. 1-52)

2014-01-17 / nr. 3

fel FOAIA românească 20 ianuarie, luni, Sf. Cuv. Eftimie cel Mare,Sf.Mc. Vas și Eusebiu. 21 ianuarie, marți, Sf. Cuv. Maxim Mărturisitorul. 22 ianuarie, miercuri, Sf. Ap. Timotei; Sf. Sf. Cuv. Mc. Anastasie Persul. 23 ianuarie, joi, Sf. Sfințit Mc. Clement, episcopul Andrei; Sf. Mc. Agatanghel; Sfinții Părinți de la Sinodul al VI-lea Ecumenic. 24 ianuarie, vineri, Sf. Ier. Filon, episcopul Carpasiei. 25 ianuarie, sâmbătă, f) Sf. Ier. Grigorie Teologul, arhiepiscopul Constantinopolului; f) Sf. Bretanion episcopul Tomisului. 26 ianuarie, duminică, Sf. Cuv. Xenofont, Maria, Arcadie și Ioan. Duminica a XXXII-a după Rusalii (a lui Zaheu). ^ăndurile săptămânii Sărac e cel ce se simte sărac, căruia ii trebuie neapărat mai mult decât are. Mihai Eminescu al«»Ü*31»ro/ „Limba română la sine acasă e o împărăție bogată, căreia multe popoare i-au plătit banii în aur. A o dezbrăca de averile pe care ea le-a adunat în mai bine de 1000 de ani, înseamnă a o face din împărăteasă cerșetoare..." (Mihai Eminescu) „Să treci de la limba română la limba franceză e ca și cum ai trece de la o rugăciune la un contract." (Emil Cioran) „Trăiască frumoasa și cumintea limbă română! Fie în veci păstrată cu sfințenie această scumpă Carte deboierie a unui neam călit la focul atâtor încercări de pierzanie." (Ion Luca Caragiale) „Cunoscând istoria, eroii, tradiția, ne facem mai sociabili, mai altruiști, mai iubitori de om și viață." (Nicolae Iorga) „Dacă visul unora a fost să ajungă în Cosmos, cu viața întreagă am visat să trec Prutul." (Grigore Vieru) Lumea asta e pe dos, toate merg cu capu-n jos. Ion Creanga ROMÂNIA Ministerul Afacerilor Externe Departamentul Politici pentru Relația cu Românii de Pretutindeni Această revistă a fost tipărită cu sprijinul parțial al Ministerului Afacerilor Externe - Departamentul Politici pentru Relația cu Românii de Pretutindeni / Conținutul acestei reviste nu reprezintă poziția oficială a DPRRP 17 IANUARIE 2014 încheiere de misiune diplomatică Vinerea trecută, pe 10 ianuarie, domnul Dragoș Viorel Țigău, consul gerant interimar la Consulatul General al României la Jula și-a încheiat activitatea diplomatică în Ungaria, înainte de a ocupa funcția de diplomat la Jula, domnul Țigău a fost ministru consilier (politic) la Ambasada României din Budapesta. în timpul misiunii sale și-a îndeplinit cu seriozitate datoria de diplomat și a fost atent la problemele românilor din Ungaria. Consulatul din Jula funcționează în continuare sub conducerea lui Florin Vasileni, consul general și Titu Gheorghiof, consul. A B. Versuri și romanțe de Mihai Eminescu Uniunea Culturală a Românilor din Ungaria organizează vineri, 24 ianuarie, o serată închinată poetului Mihai Eminescu. în cadrul programului, Maria Curzău Czeglédi, directoarea Liceului „Nicolae Bălcescu" va prezenta o scurtă prelegere despre poetul Mihai Eminescu, iar câțiva elevi de la instituția de învățământ românească din Jula vor recita versuri ale poetului național. în a doua parte a programului, Corul „Pro Musica" din Jula va susține un recital de romanțe pe versuri de Eminescu. Serata va avea loc de la ora 18.00, la sediul UCRU din Jula (str. Dózsa, nr. 8). A.B. f TTO Primul bal românesc al sezonului Autoguvernarea pe Țară a Românilor din Ungaria organizează, împreună cu Centrul de Documentare și Informare al AȚRU și Editura „Cronica", balul românesc pe țară. Petrecerea va avea loc pe 25 ianuarie, la Centrul Cultural Românesc din Jula, cu începere la ora 18.00. Prețul unui bilet de intrare (cu cină) costă 4.500 Ft. Bilete pot fi cumpărate la Centrul de Documentare și Informare al ATRU (Jula, str. Sáros, nr. 17). A.B. Scrieti-vă » părerile la adresa: foaia@foaia.hu *7e £ e £-Mu £ redacției: 66 463- î52 Qp - Zâmbiți! Să ne vadă Facebook-iștii ce fericiți suntem! Părerile autorilor nu coincid întotdeauna cu opinia Redacției. Responsabilitatea juridică pentru conținutul articolelor publicate în Foaia românească aparține autorilor. Foaia românească nu garantează publicarea textelor nesolicitate de redacție. Pe copertă. De 15 ianuarie, aniversarea lui Mihai Eminescu și Ziua Culturii Române - bustul lui Eminescu în Parcul Copou din Iași (foto, internet) a ApXomÁ Hií