Foaia românească, 2014 (Anul 64, nr. 1-52)

2014-04-18 / nr. 16

(Ssmaa ® (3q [°)® gö3 ® fëfi ffifflMí Smtaosai^ Vineri, 11 aprilie, la Căminul Cultural din Apateu a avut loc cea de-a 8-a ediție a concursului de poezie „Mihai Eminescu", care a aliniat la start 20 de elevi de la școlile din Ungaria în care se predă limba română. Concursul de poezie dedicat poetului național român Mihai Eminescu a fost organizat anul acesta în cadrul Săptămânii limbii române, care s-a desfășurat între 9-15 aprilie, la școala generală din Apateu. Elevii din cadrul școlii apatene au participat în această săptămână, pe lângă concursul de recitare, și la concursul de proză și citire expresivă în limba română, au luat parte la mai multe activități culturale și au fost într-o excursie la Oradea. Concursul de poezie a reunit elevi de la școli generale din 9 localități din Ungaria, precum și de la Liceul„N. Bălcescu"din Jula. Anul acesta, concurenții au trebuit să se pregătească pentru concurs cu o poezie la libera alegere din operele poetului Mihai Eminescu și câte o poezie la alegere de la poeții românii din Ungaria. Așadar, pe lângă poeziile lui Eminescu, copiii au recitat și poezii de la Ana Crișan, Lucia Borza, Maria Berenyi, Lucian Magdu și Ilie Ivănuș. Recitând cu multă emoție, concurenții au impresionat atât audiența, cât și juriul. Acesta a fost compus din: dr. prof. univ. Ana Hoțopan de la Catedra de Română din Seghedin, prof. Petru Stan de la Școala Harruckern din Jula și preotul Origen Sabâu, parohul bisericii din Apateu. Organizatorii programului au fost Centrul de Documentare și Informare al AȚRU, din Jula și Școala generală din Apateu. Premiile la concurs au fost împărțite luându-se în considerare categoriile de vârstă și tipul școlilor din care provin elevii. Școli bilingve: Clasele 5-6 Locul I - Letiția Denuța, Micherechi Locul II - Lilian Daniel, Chitighaz Locul III - Ana Scopeti, Aletea Clasele 7-8 Locul I - Estera Ardelean, Jula Locul II - Hajal Putin, Bătania Locul III - Andreea Olteanu, Chitighaz Școli unde limba română se predă ca obiect de studiu: Clasele 5-6 Locul I - Dorina Barna, Leucușhaz Locul II- Boglárka Emese Kovács, Săcal Clasele 7-8 Locul I - Kristóf Oromos, Săcal Locul II - Boglárka Eva Ottlakán, Leucușhaz Liceul „N. Bălcescu" din Jula Locul I - Maria Olteanu Locul II - Carmen Solcan Locul III - Izabella Boca Premiu special din partea revistei „Cronica": Ana Scopeti din Aletea Mențiuni au primit elevele de școală generală clasele 5-6: Dora Misik (Bătania) Jázmin Bodi (Săcal), Nicoleta Cefan (Jula), eleva de clasa a 7-a Lavinia Bogdan din Micherechi și Cristina Kövér, elevă la Liceul din Jula. A.B. FOAIA românească 18 aprilie 2014 www.foaia.hu Săptămânal al românilor din Ungaria. Editat de Editura de presă și cărți „NOI". Director: Eva Șimon. Colectiv redacțional: Anca Liana Butar, Ana Cioca Czesznak. Editura și redacția: 5700 Jula, str. Gh. Doja nr. 8., CP 95. Telefon: (66) 463-152, 361-789 E-mail: foaia@foaia.hu. Editor responsabil: Uniunea Culturală a Românilor din Ungaria, 5700 Jula, str. Gh. Doja nr. 8. Internet: www.romanul.hu, uniunea@romanul.hu. Tiparul: Schneider Nyomda Kft, 5700 Jula, str. Károly B. nr. 7. Index. 25291. ISSN 1418-8341 .Abonamente la Foaia românească în județele Bács-Kiskun, Bichiș și Ciongrad se efectuează la oficiile poștale, iar în celelalte județe la adresa redacției atât personal, cât și prin cec poștal. Abonamentele pe anul 2014:3 luni 1200 forinți; 6 luni 2400 forinți; 1 an 4800 forinți. Publicația apare cu sprijin de la Fondul de Subvenții al Ministerului Resurselor Umane (Budapesta, Ungaria) și de la Ministerul Afacerilor Externe - Departamentul Politici pentru Relația cu Românii de Pretutindeni (București, România).