Foaia Românească, 2019 (Anul 69, nr. 1-52)

2019-08-02 / nr. 31

6 FOAIA românească foaia(ffoaia.hu ) TINERET 2 AUGUST 2019 Semn de carte pentru pasionaţii de lectură Iată câteva modele de semne de carte făcute manual şi simplu de realizat, care nu îţi vor lua mai mult de câteva minute, dar te vor însoţi în toate călătoriile tale în universurile fictive ale romanelor pe care le “devorezi”. Cu doar puţină imaginaţie şi îndemânare, îţi poţi face nişte semne de carte reuşite, cu care să îţi decorezi îndrăgitele cărţi ai nevoie de: hârtie colorată mai groasă sau carton şi hârtie simplă, colorată; foarfecă; riglă; creion mecanic; lipici; creioane colorate, markere, abţibilde, sclipici etc. Paşii pe care trebuie să-i urmezi: 1. Pe o hârtie A4, desenează un pătrat cu latura de 5 cm, folosind rigla. Desenează apoi încă două pătrate, unul lipit de latura dreaptă a primului şi al doilea lipit de cea superioară, având aceleaşi dimensiuni. La sfârşit, vei avea forma de „L” creata din trei pătrate identice. 2. Folosind rigla şi un creion, trasează o diagonală în pătratul de sus, din colţul stânga jos spre colţul dreapta sus. Repetă acelaşi pas cu pătratul din dreapta şi haşurează jumătăţile pătratelor îndreptate spre exterior. Pe acelea nu le vei folosi. 3. Taie părţile haşurate, iar forma care rezultă ar trebui să fie un pătrat cu două triunghiuri ataşate de două laturi. Acesta este şablonul tău. 4. la forma din hârtie şi foloseşti-o pentru a-i trasa conturul pe hârtia colorată groasă sau pe carton, apoi decupeaz-o şi pe aceasta. 5. Cu ajutorul riglei, trasează în forma de carton laturile care unesc pătratul cu triunghiurile. 6. Fie folosind hârtie decorată frumos, cumpărată din magazin, fie pe cea imprimată acasă cu modelul dorit, taie un pătrat de dimensiunea celui care intră în alcătuirea formei de carton şi lipeşte-l de aceasta. 7. îndoaie unul dintre triunghiuri înspre pătrat, după aceea unge-l cu lipici pe celălalt şi lipeşte-l peste el. Poţi folosi apoi aceeaşi hârtie decorată sau imprimată pentru a orna şi triunghiul format. 8. Aceasta este forma de bază, pe care o poţi decora apoi după propriul tău plac. Poţi să-i adaugi ochi, dinţi, cioc, orice alte elemente haioase îţi trec prin minte. Buzunăraşul se foloseşte ca semn de carte pentru colţul paginii ca în imagini. Paşii pe care trebuie sa-i urmezi: 1. Taie două bucăţi de material de aceleaşi dimensiuni (15x5 cm, de exemplu). 2. Suprapune bucăţile de material astfel încât imprimeurile să fie orientate spre exterior. 3. Creează un tiv la aproximativ 1/2 cm de marginea materialului, lăsând unul dintre capete necusut, pentru a putea pune panglica. 4. Taie marginile semnului de carte cu foarfecă zigzag. 5. Introdu între cele două bucăţi de material panglica de culoarea dorită şi apoi tivuieşte şi partea aceea a semnului de carte, având grijă să prinzi bine bucăţile de material. 3. Semn de carte din agrafe Oricine are acasă câteva agrafe colorate pentru hârtie, cu ajutorul cărora se pot confecţiona nişte semne de carte absolut superbe. Ai nevoie de: agrafe pentru hârtie, panglici de culoarea dorită. Pentru a realiza acest semn de carte simpatic, nu trebuie decât să legi nişte panglici de 5 cm lungime şi 1 cm lăţime de vârful unor agrafe mai mari pentru hârtie. Nu îţi ia mai mult de câteva minute, iar efectul vizual este foarte plăcut, după cum poţi vedea. Nu trebuie să te limitezi doar la fundiţe prinse de agrafe, ci poţi să faci tot felul de forme şi modele haioase din hârtie, pe care apoi să le lipeşti de acestea şi să obţii nişte semne de carte frumoase. 2. Semn de carte din resturi de materiale Cum poţi îmbina croitoria şi pasiunea pentru lectură? Simplu: îţi confecţionezi un semn de carte trendy din resturi de materiale textile cu imprimeuri care mai de care mai fermecătoare. Dacă mama ţi-a confecţionat de curând o nouă rochie sau bluză, cu siguranţă ţi-au rămas bucăţi de material pe care este păcat să nu le reciclezi! Ai nevoie de: material textil imprimat; panglica; aţă şi ac (sau poate primiţi un ajutor să vi le dea la maşina cusut); foarfecă zigzag. ______________________________________4 Adunaţi corect!