Foaia Românească, 2020 (Anul 70, nr. 1-52)

2020-01-24 / nr. 3

GFOAIA româneascăfoaia@foaia.hu I TINERET I 24 IANUARIE 2020 Poetul Mihai Eminescu, sărbătorit de copiii din Ungaria Miercuri, 15 ianuarie, la Școala generală „Lucian Magdu” din Bătania a avut loc un program cultural dedicat marelui poet național și universal Mihai Eminescu, susținut de elevii clasei a șasea. Sub genericul „Eminescu și operele sale”, elevii clasei a șasea s-au angajat să prezinte în fața colegilor basmul „Făt Frumos din lacrimă”, printr-un spectacol de marionete pregătit de către ei împreună cu doamna profesoară Anca Stan. Atât scena, cât și marionetele au fost concepute de ei, iar spectacolul a fost prezentat colegilor și cadrelor didactice în aula școlii. Conform informațiilor primite de la profesoara Anca Stan, în acea zi toate orele de limba română au fost dedicate poetului Mihai Eminescu. Elevii clasei a 4-a au găsit citate despre poet, au confecționat o broșură cu viața lui Eminescu și au învățat poezia „Somnoroase păsărele”. Clasele 7 și 8 au avut o prezentare despre viața și opera lui Mihai Eminescu și au învățat poeziile „Revedere” și „Sara pe deal”. Elevii școlii generale din Apateu, instituție în care limba română se predă ca obiect de studiu, au susținut pe 15 ianuarie un moment poetic și au depus coroane de flori la bustul lui Mihai Eminescu, aflat în curtea bisericii ortodoxe din Apateu. * „Eminescu văzut prin ochi de copii” Așa s-a intitulat proiectul tematic săptămânal organizat pe 15 ianuarie, la grădinița din Bătania, unde grupa Bambi împreună cu educatoarea Adelina Sturza Olteanu au sărbătorit Ziua Culturii Române și și-au amintit prin mai multe activități de poetul național Mihai Eminescu. Au desenat, au colorat, au ascultat poezii spuse de doamna educatoare și prezentări despre viața lui Eminescu. în perioada 13—17 ianuarie, Școala românească din Chitighaz a dedicat poeziei eminesciene și în general operelor marelui poet național Mihai Eminescu toate orele de limba și literatura română. Astfel, elevii claselor 5-8 au ascultat prelegeri despre viața și activitatea poetului, au recitat din creațiile lui Eminescu și s-au întrecut în cadrul concursurilor la nivel de clasă având variate tematici, ne-a informat profesoara Iuliana Moldovan. Elevii școlii românești din Jula îl vor sărbători pe Eminescu în ziua de 29 ianuarie, la o mică serbare organizată în cadrul instituției de învățământ. A.B. BĂTANIA