Foaia Românească, 2021 (Anul 71, nr. 2-53)

2021-01-22 / nr. 4

e, FOAIA . . . . . I TINERETI 22 IANUARIE 2021 b I romaneasca foaia@foaiahu__________________________________________________________________ Aradul are o „fabrică de cultură pentru copii” Platforma www.fabricadeculturapentru copii.ro a fost lansată vineri, 15 ianuarie 2021, de Ziua Culturii Naționale, cu concursul de recitare poezie eminesciană „Freamăt de codru”, aceasta fiind prima activitate a proiectului cultural „Fabrica de cultură pentru copii”, derulat de Asociația Pro Fortuna din Arad, cu sprijinul financiar al Ministerului Culturii și sprijinul logistic al Centrului Municipal de Cultură Arad. Preșcolari și elevi din județele Arad, Cluj, Prahova, Bihor, Neamț, Iași și nu numai au înregistrat câte o poezie de Mihai Eminescu pe care au trimis-o organizatorilor, pentru a fi postată pe platformă, urmând ca, prin vot, să fie aleasă cea mai originală recitare. Aproximativioo de copii au răspuns demersului organizatorilor, fiecare aducând un plus de valoare proiectului fie prin recitare, ori prin costumele populare pe care le-au îmbrăcat pentru acest eveniment, dar și prin montajul video special pentru această ocazie. în perioada 16-25 ianuarie pot fi votate recitările, urmând ca în data de 26 ianuarie 2021 să fie făcută publică lista cu punctajele obținut de fiecare recitator. Toți copiii vor fi recompensați cu diplome (Locurile I, II, III, Mențiune și Diplomă de participare), iar profesorii coordonatori vor primi, de asemenea, diplome pentru implicarea directă în acest proiect cultural - educativ de promovare a culturii naționale. Proiectul „Fabrica de cultură pentru copii” se derulează în perioada 15-30 ianuarie 2021, când vor avea loc mai multe activități cultural-artistice dedicate copiilor, toate online, pe platforma www. fabricadeculturapentrucopii.ro. în perioada 23-24 ianuarie 2021 vor fi susținute spectacole de teatru de păpuși și marionete, bazate pe texte din literatura națională, online, pe platforma www.fabricadeculturapentrucopii.ro Spectacolele vor putea fi urmărite după următorul program: Sâmbătă 23.01.2021-ora 11.00-Căsuța din oală (adaptare după o poveste populară) Sâmbătă 23.01.2021 - ora 17.00 - Concertul (scenariu și regie - Alin Antemir) Duminică 24.01.2021-ora 11.00-Păcală (adaptare după P. Dulfu) Duminică 24.01.2021-ora 17.00-Fata babei și fata moșneagului adaptare după I. Creangă) „învață-mă arta pașilor mici” Rugăciunea lui Antoine de de Saint-Exupéry „Doamne, nu-ți cer minuni și nici lucruri imposibile, îți cer doar putere pentru fiecare zi, învață-mă arta pașilor mici. Fă-mă atent și inventiv, ca în rutina zilelor să mă pot opri în fața descoperirilor și a experienței care m-au intrigat, învață-mă să gestionez corect timpul vieții mele. Oferă-mi un simț al observației, pentru a putea diferenția lucrurile importante de cele mai puțin importante. îți cer să-mi dai puterea reținerii și a înțelegerii, ca în viață să nu deviez de la ceea ce este important, dar să-mi planific rațional timpul,să pot vedea și vârful muntelui, și valea și uneori să pot găsi timp pentru bucuria artei. Ajută-mă să înțeleg că visele nu sunt un ajutor. Nici dorul față de trecut, nici dorințele față de viitor. Ajută-mă să fiu aici și acum și să percep această clipă ca cea mai importantă. Apără-mă de credința naivă că totul în viață trebuie să fie ușor. Oferă-mi conștientizarea faptului că toate greutățile, înfrângerile, căderile și nemulțumirile sunt o parte firească a vieții, datorită căreia creștem și ne dezvoltăm. Adu-mi aminte că inima mereu e în conflict cu rațiunea. Trimite-mi la momentul potrivit pe cineva care va avea curajul să-mi spună adevărul, dar să o facă cu dragoste. Știu, multe probleme se rezolvă fără să faci nimic, deci învață-mă să aștept. Știi cât de mult avem nevoie de prietenie. Ajută-mă să merit acest dar al sorții. Dă-mi o fantezie bogată, ca la momentul potrivit, la timpul potrivit, vorbind sau tăcând, să pot oferi cuiva căldura necesară. Fă-mă omul care poate ajunge și până la cei căzuți. Ferește-mă de frica evitării lucrurilor importante din viață. Nu-mi da ceea ce vreau, dar ceea ce-mi trebuie cu adevărat: învață-mă arta pașilor mici.”