Foaia Românească, 2021 (Anul 71, nr. 2-53)

2021-01-29 / nr. 5

I CULTURA I 29 IANUARIE 2021o FOAIA lui românească foaia@foaiahu Aniversarea lui Eminescu la Micherechi, cu flori și poezii în ziua de 15 ianuarie, la Micherechi s-a ținut o festivitate în memoria celui mai mare poet român Mihai Eminescu, în satul Micherechi există o stradă care îi poartă numele, și la capătul acesteia un monument din piatră de marmură în amintirea lui Eminescu. La acest monument s-au adunat pe 15 ianuarie consilierii locali, câțiva pedagogi și elevi pentru a depune flori și a recita poezii în amintirea poetului. Au depus coroane de flori: Autoguvernarea Românească din Micherechi, Primăria din Micherechi, grădinița și școala generală românească, Asociația Românilor din Micherechi și Autoguvernarea Romilor din Micherechi. Școlari din Apateu la bustul lui Eminescu D-lui Al. O. Teodoreanu (Dimineață) de Paul Ovidiu Rus~Cal* Răutate mică ce ești răutate de om, răutate de soare aur-balaur, doar ce ai răsărit din noapte, din cutii somnoroase și deja te uiți la mine. Ascultă-mă, nu mai dormi prin baruri și nu mai dormi prin basme și fantasme. Chiar de vei atrage în sprijinul tău dimineți, sori și cocori Un grup de elevi ai școlii generale din Apateu nu a ratat nici în acest an să meargă pe 15 ianuarie la bustul lui Mihai Eminescu, aflat în curtea bisericii ortodoxe, pentru a-și aminti de ziua de naștere a celui mai mare poet român, care a văzut lumina zilei acum 171 de ani, pe 15 ianuarie 1850, la Botoșani. Elevii au susținut un moment poetic și au depus coroane de flori la bustul poetului. A. L și devei privi cum se îndepărtează în zborzările de îndată ce ai stins toate stelele chiar de vei mătura toți fluturii, aripile și norii și chiar de vei da cocoșilor tăi isterici șansa nemeritată de a se prinde în jocul unui nou început tot nu vei putea alunga din noapte ghemuitul, liniștea și tot ceea ce a fost ieri și azi mai somnoros. 13 ianuarie 2021 "Paul Ovidiu Rus Cal (1979-), medic român în Ungaria