Foaia Românească, 2022 (Anul 72, nr. 1-52)

2022-01-21 / nr. 3

I TINERET ! 21 IANUARIE 2022 6 I FOAIAI romanească 10ani,Cama ițli Elevii din Micherechi l-au sărbătorit pe Mihai Eminescu A devenit o tradiție ca în fiecare an, pe 15 ianuarie, să avem o zi dedicată lui Mihai Eminescu, în care să aducem un omagiu celui ce a fost „Luceafărul” poeziei românești. Fapt interesant este că, începând din 2011, tot la data de 15 ianuarie se sărbătorește și Ziua Culturii Naționale, data aleasă fiind aceea a nașterii poetului național român. In ziua de 14 ianuarie, școala și grădinița românească din Micherechi au ales să îl sărbătorească pe marele poet prin poezie și cântec. Anul acesta, Împlinindu-se 172 de ani de la nașterea acestuia, conducerea școlii, împreună cu Primăria și Asociația Românilor din Micherechi au depus coroane de flori la monumentul Eminescu din sat. Totodată, sub coordonarea profesoarei de limba română, Mihaela Baicu, elevii au putut urmări în aula școlii un material interactiv despre viața și activitatea lui Eminescu, cu scopul de a atrage elevii spre lectură, de a dezvolta unele abilități de comunicare, de lucru în echipă, formarea și dezvoltarea gustului pentru lectura individuală, dar și colectivă, și, nu în ultimul rând, întâlnirea cu poezia lui Eminescu. Materialul a conținut date biografice despre viața și activitatea acestuia, dar și opere, precum „Somnoroase păsărele”, „De ce nu-mi vii”, și o poezie de dragoste „De câte ori, iubito...”, pe care elevii le-au recitat împreună. Programul artistic dedicat marelui poet național a stat sub semnele de lumină, sunet, versuri și culoare. De asemenea, s-a realizat și o expoziție cu desene reprezentând portretul lui Eminescu. A.L. Copii și educatoare Se bucură de ninsoare! La grădiniță,în grupa mare Este mare sărbătoare! Copii și educatoare Se bucură de ninsoare! Ninge iarna, ninge, Peste case, peste sat! Ninge iarna, ninge, ninge, Totu-i alb, imaculat! La Micherechi e zăpadă Și cu bulgări ne jucăm! Cu sania ne plimbăm Și tare ne bucurăm! Ninge iarna, ninge, Peste case, peste sat! Ninge iarna, ninge, ninge, Totu-i alb, imaculat! prof. Simina Crăciun, Grădinița de Naționalitate Română din Micherechi Eminescu copiilor In ziua de vineri, 14 ianuarie, grupa mare din cadrul Grădiniței „Grădina Fermecată" din Micherechi l-a sărbătorit pe poetul nepereche Mihai Eminescu, prin învățarea primei strofe din poezia „Somnoroase păsărele”, după care apoi copiii au colorat imaginea cu temă asemănătoare. Somnoroase păsărele Pe la cuiburi se adună, Se ascund în rămurele Noapte bună!