Gazeta de Sud, martie 2010 (Anul 16, nr. 4574-4600)

2010-03-29 / nr. 4598

GAMETA de SUD Luni, 29 martie 2010 GM CFR Craiova 0 FCM Tg. Mureș 1 Stadion „Depou“, spectatori: 600. A marcat: Irimescu ‘44 (autogol), GM CFR: Vulpescu - Mirescu (78, S. Chivu), Irimescu, Pătrană, Crușoveanu - Neacșa, Stanciu, Rioșanu (‘46, Nicola), Surugiu - Vigariu, Trifu (‘65, Nakamura). Antrenor: Ionel I*— Gane, Tg. Mureș, Dănălache - Miclăuș, Bălan, Lupuț, Silaghii - Gheți (71, Sfârlea), Anton, Vârtic, D. Roman ('85, Saint - Stere - N’Rongue (‘56, Vancea). Antrenor: Cosmin Bodea. Cartonaș galben: Vârtic. Cartonaș roșu: Neacșa ‘58. Au arbitrat: Cf. Baboia - V. Avram, B. Gheorghe. " Elevii lui Ionel Gane au avut o evoluție bună în confruntarea cu FCM Târgu Mureș, însă punctele au ajuns în contul liderului, grație unei intervenții nefericite a lui Paul Irimescu. Gaz Metan CFR Craiova a făcut o partidă foarte bună sâmbătă, în compania celor de la FCM Târgu Mureș, însă rezultatul a lăsat de dorit, liderul la zi al Seriei Vest reușind să se impună cu 1-0. Craiovenii au dominat partida de la un capăt la celălalt, irosind ocazii bune de a deschide scorul prin Trifu și Vigariu, dar portarul oaspeților, Dănălache, a fost de fiecare dată la post. Contrar cursului jocului, cei care a izbutit să marcheze au fost eleii lui Cosmin Bodea. N’Rongue y SPORT a reușit o cursă pe partea dreaptă, a centrat în careu, de unde Dan Roman a reluat spre poartă. Șutul său a lovit bara, mingea a ricoșat în spatele „găzarului“ Irimescu și a intrat în poartă (‘44), spre fericirea celor 50 de suporteri ai FCM Târgu Mureș prezenți la meci. La reluare, craiovenii au căutat golul egalizator, dar misiunea lor a devenit aproape imposibilă din minutul 58, atunci când Neacșa a văzut direct cartonașul roșu, după un fault asupra lui Stere. Chiar și în inferioritate numerică, elevii lui „Jerry“ Gane au fost la fel de periculoși, fiind foarte aproape să dea lovitura în ultimul minut al prelungirilor, atunci când Sorin Chivu a executat excelent o lovitură liberă din marginea careului, dar Dănălache a fost la post. „Nu au față de lideri“ Antrenorul Gaz Metanului CFR Craiova, Ionel Gane, a lansat un atac dur la adresa brigăzii de arbitri, condusă de bucureșteanul Claudiu Baboia. „Toată maniera de arbitraj a fost penibilă. La pauză a trebuit să-l schimb pe Rioșanu pentru că fusese accidentat, iar la acea fază a dat fault tot pentru ei. Nu vreau să exagerez, dar nu pot să trec cu vederea că jucătorul nostru e faultat și el dă invers. Neacșa nu trebuia să facă acel gest. Și acea eliminare a fost pripită, se impunea doar un galben. La antrenamente mai joc și în zece oameni, deja nu mai e o surpriză pentru mine să am un jucător eliminat. Tușierul Avram a luat niște decizii incredibile“, a tunat „Jerry“ Gane, considerând că echipa sa merita cel puțin un punct. „Am dominat jocul de la un capăt la celălalt, rezultatul e nemeritat. După cum a jucat acum Târgul Mureș, nu pot să spun că am întâlnit liderii. Au ajuns o dată la poartă și au dat un gol norocos. Nu au față de lideri, i-am dominat și în zece oameni“. „Am fost dezavantajați constant“ Nici președintele Gheorghe Frățică nu a trecut cu vederea greșelile comise de „fluierași“. „Rezultatul este nedrept, n-au avut nici un șut la poartă, golul fiind marcat dintr-un autogol al nostru. Pot spune că brigada de arbitri a influențat rezultatul. A fost a treia delegare a lui Baboia la un meci al nostru în ultimele patru etape, și-a bătut joc de munca băieților, a dus jocul așa cum a dorit. Acest lucru s-a putut vedea și cred că ne-a dezavantajat clar. Nu avem voie să comentăm arbitrajul, dar am fost dezavantajați constant, pentru că suntem o echipă mică și n-avem intrare pe nicăieri. Oricum, o echipă care își dorește să promoveze în prima ligă, să nu șuteze deloc la poartă, este rușinos“. De partea cealaltă, tehnicianul oaspeților, Cosmin Bodea, a recunoscut că echipa sa a avut noroc în partida de la Craiova: „Sunt foarte bucuros pentru rezultat, chiar dacă nu am jucat prea bine, pentru că sunt trei puncte mari. Am întâlnit o echipă bună. Nu am reușit un meci foarte bun, dar băieții s-au dăruit, am reușit să ne apărăm bine“. Click News L-au bătut singuri Ionuț Pătrană (stânga) și compania au pierdut nemeritat cu FCM Târgu Mureș Cristi Chivu, învins la Roma pe arena „Olimpico“ din capitala Italiei, echipa AS Roma a câștigat, sâmbătă, derbiul cu Internazionale Milano, scor 2-1. Daniele De Rossi a deschis scorul pentru gazde, în minutul 17, argentinianul Diego Milito a restabilit egalitatea în minutul 67, pentru ca Luca Toni să reușească golul decisiv cu 17 minute înaintea finalului. Fundașul român Cristian Chivu a început meciul ca rezervă și a intrat pe teren în minutul 77, în locul lui Tiago Motta. Jurnaliștii italieni l-au criticat pe căpitanul tricolorilor pentru o intrare dură asupra lui Luca Toni. „Chivu trebuia eliminat“, a scris Gazzetta dello Sport, care i-a acordat internaționalului român nota 5. Presa italiană a susținut că gestul nesportiv al lui Cristi Chivu a fost cauzat de provocările adversarilor. „Românul a fost provocat. S-au găsit câțiva jucători de-ai Romei care au strigat să dea mingile pe el, că și așa nu poate lovi mingea cu capul“, a mai scris sursa citată. într-un alt meci disputat sâmbătă în Serie A, echipa la care evoluează fundașul român Dorin Goian, Palermo, s-a impus, cu 3-1, în confruntarea cu Bologna. Ex-stelistul a fost integralist la gazde, iar cotidianul Gazzetta dello Sport l-a notat cu 6,5 și l-a lăudat: „A fost imbatabil în duelurile aeriene. Nimic nu i-a scăpat. Foarte bun jocul lui de anticipație. Eficace“. Daniel BISTRICEANU In Emil Jula a înscris pentru Energie Cottbus în etapa a 28-a a ligii secunde din Germania, atacantul român Emil Jula a marcat un gol pentru Energie Cottbus în meciul câștigat sâmbătă, acasă, cu scorul de 4-1 (2-1), în fața formației Arminia Bielefeld. Jula a marcat al doilea gol al gazdelor, în minutul 36, și a fost coautor al celui de-al treilea gol înscris de Energie Cottbus, prin Rivici (‘77). Pentru formația din Cottbus au mai înscris Angelov (‘26) și Rivici (‘81), în timp ce pentru oaspeți a punctat Risgard (‘31). Emil Jula a fost titular la gazde și a evoluat până în minutul 86, când a fost înlocuit de Kwenke. Celălalt atacant român din lotul echipei din Cottbus, Sergiu Radu, a fost rezervă și a intrat pe gazon în minutul 68, în locul lui Petersen. Daniel BISTRICEANU Tamaș a adus un punct lui WBA înunda programată sâmbătă în a doua ligă engleză, fundașul român Gabriel Tamaș a adus un punct formației sale, West Bromwich Albion, marcând golul egalizator în disputa din deplasare cu Reading, încheiată la egalitate, 1-1. Titular în defensiva formației din Birmingham, Tamaș a punctat decisiv în minutul 86, după ce Sigurdsson deschisese scorul pentru gazde, în minutul 6. West Bromwich Albion ocupa locul secund în Championship, cu 79 de puncte după 40 de meciuri, lideră fiind Newcastle United, cu 80 de puncte, dar cu două meciuri mai puțin disputate. Daniel BISTRICEANU Marica a marcat Ciprian Marica a marcat din nou pentru VfB Stuttgart și a ajuns la „cota“ 6 în acest sezon. Românul a punctat decisiv în meciul jucat de șvabi pe terenul lui Bayern München și câștigat cu 2-1 în etapa a 28-a din Bundesliga. Marica a fost omul potrivit la locul potrivit și a trimis mingea în poartă de la numai un metru, în minutul 51, când a primit o centrare de pe partea dreaptă. Bayern deschisese scorul prin Olli în minutul 31, iar Trash egalase cu patru minute înainte de pauză. Marica marcase și în etapa trecută, două goluri în meciul cu Hannover, iar în partida cu Bayern a fost înlocuit în minutul 72 cu Pogrebnyak. In urma acestei victorii, Stuttgart a urcat până pe locul al șaptelea, în timp ce Bayern München a pierdut primul loc în clasament în favoarea lui Schalke 04, învingătoare în derbiul cu Leverkusen (2-0). Click News Tricolorele au spulberat Bosnia Naționala feminină de fotbal a României s-a impus clar, cu scorul de 5-0, în fața reprezentativei Bosniei-Herțegovina, la Sarajevo, într-un meci din grupa a 4-a a primei faze de calificare la Cupa Mondială FIFA 2011. Golurile au fost marcate de Ștefania Vătafu (‘25), Cosmina Dușa (‘50), Laura Rus (‘65), Andreea Laiu (‘66) și Raluca Sârghe (‘77). Selecționerul României, Maria Delicoiu, a folosit următoarea formulă de echipă: Mirela Ganea - Simona Olar, Teodora Drăgoescu, Mihaela Ficzay, Alexandra Sușan - Raluca Sârghe (Ioana Bortan ‘79), Ștefania Vătafu, Florentina Spânu, Zsuzsana Sinka (Laura Rus ‘33) - Cosmina Dușa (Monika Sinka ‘59), Andreea Laiu. După patru meciuri, echipa României ocupă locul al treilea, cu șapte puncte, fiind devansată de Polonia, cu nouă puncte, și Ungaria, care a acumulat opt puncte. România va disputa următoarea partidă din grupă miercuri, cu Polonia, la Centrul de Fotbal Mogoșoaia. Conform sistemului de desfășurare, echipele care vor încheia preliminariile europene pe locul 1 în cele opt grupe vor fi „împerecheate“, rezultând patru dispute tur-retur (11/12 septembrie - turul; 15/16 septembrie - returul), care vor conta pentru play-off-ul în Europa. Cele patru învingătoare din aceste partide se vor califica la turneul final. Cele patru formații învinse vor juca un nou play-off, iar echipele învingătoare din primul playoff (2 octombrie 2010 - turul; 7 octombrie - returul) vor disputa jocurile decisive, tot în două manșe, pe 23 și 28 octombrie 2010. Câștigătoarea celei din urmă „duble“ se va confrunta, apoi, cu cea mai bună echipă din zona CONCACAF. Click News Aiaxa, cu agraiul! NOUL CITROEN C3 O nouă viziune asupra automobilului. In ce se traduce aceasta? Vei fi de la bun început cucerit de noul parbriz panoramic Zenith, creat special pentru ca tu și pasagerii tăi să vă bucurați de o vizibilitate excepțională. După ce te vei obișnui cu această senzație atât de nouă, vei remarca și spațiul interior mai mult decât generos. Iar după câteva mii de kilometri, vei fi impresionat de consumul extrem de redus. Te lăsăm să descoperi singur celelalte calități ale noului Citroen C3. Nu vor fi puține. CRÉATIVE TECHNOLOGIE CITROÉn BLACK FOX AUTO - CRAIOVA - DE 65 KM 10 - CALEA BUCUREȘTI NR. 136/15 TEL: 0251/437.777 - MOBIL: 0731/022.891 - EMAIL: vanzari@blackfoxauto.ro (cd. 36.503)