Gazeta de Sud, septembrie 2017 (Anul 23, nr. 6804-6824)

2017-09-27 / nr. 6822

LOCAL Miercuri, 27 septembrie 2017 • Gazeta de Sud | ȘTIRI CĂ... Producătorul de diamante Lucara Diamond Corp a anunțat că a vândut diamantul Lesedi La Rona, de 1.109 carate, pentru 53 de milioane de dolari sau 47,7 dolari pe carat, companiei producătoare de bijuterii Graff Diamonds, potrivit Bloomberg. Fiscul nu mai pune sechestre pe bunurile firmelor mici. Dacă societățile au bunuri de valoare mică în patrimoniu și datorii mici sau dacă datoriile sunt mari, dar valoarea bunurilor societății este mică, atunci riscul nu le mai sechestrează bunurile. Dar, atenție! Debitele acestor entități economice vor fi recuperate prin popriri pe conturile bănești. Doritorii pot cumpăra la licitații mașini, echipamente și utilaje de la Fisc la prețuri chiar mai mici decât prețul de pornire a licitației. ub pretextul că va avea o schimbare de abordare în atitudinea fața de societățile mici care au datorii și care abia reușesc să reziste pe piață, organele ANAF renunță să mai execute silit bunurile firmelor mici, cu datorii mici sau care au datorii mai mari decât valoarea bunurilor din patrimoniu. „Fiscul nu își mai canalizează eforturile pentru sechestrarea bunurilor de la firmele mici, de la care nu avem prea multe de recuperat, ci astfel de firme vor fi lăsate să funcționeze cu toate bunurile pe care le dețin, pentru că este mult mai important ca o firmă să aibă activitate și să achite în continuare taxe și impozite decât să se închidă sau să nu mai aibă bunuri cu care să își desfășoare activitatea. La firmele mici se va merge în continuare pe somații și popriri de conturi, pentru recuperarea debitelor“, a explicat directorul Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice Craiova, Mihai Antonescu. Și dacă firmele au datorii mari către bugetul consolidat, dar au în patrimoniu bunuri de valoare foarte mică, atunci respectivele bunuri nu vor mai fi sechestrate, pentru că Fiscul riscă să nu recupereze mai nimic din executarea silită. La art. 238, din Codul de procedură fiscală, la aliniatul 7 se spune că Fiscul nu mai are voie să pună sechestru pe bunurile unei firmei dacă: ,,a) prin valorificarea acestora nu s-ar putea acoperi decât cel mult cheltuielile executării silite; b) valoarea acestora este mai mică de 1% în cazul în care valoarea obligațiilor de plată este peste 500.000 lei". CUM SE VÂND LA LICITAȚIE BUNURILE SECHESTRATE Fiscul poate scoate la vânzare în mod repetat bunurile pe care a pus sechestru, în realitate, la Dolj, rar se vinde un bun de la prima licitație. La a doua licitație, prețul de pornire scade cu 25%, iar la a treia scade cu 50%. în situația în care nici la a treia licitație nu se vinde bunul, se organizează o nouă licitație; în acest caz, bunul va fi vândut la cel mai mare preț oferit, „chiar dacă acesta este inferior prețului de pornire a licitației, dar nu mai mic decât cuantumul taxei de participare la licitație“, se precizează în OG 30/2017, care a modificat recent Codul de procedură fiscală. Taxa de participare la licitație este de 10% din prețul de pornire. Practic, de acum încolo este reglementată clar situația în Codul de procedură fiscală, în sensul că suma la care se vindeau bunurile la ultima licitație nu poate fi mai mică de 10% din valoarea inițială a licitației. Au apărut diferențieri între bunurile mobile și imobile oferite la licitație. Lucrurile se schimbă doar atunci când este un singur ofertant la licitațiile la care Fiscul scoate la vânzare bunuri imobile ale firmelor. în această situație, vânzarea se face doar în condițiile în care se oferă „cel puțin prețul de pornire a licitației“. CE BUNURI SUNT VANDABILE în multe cazuri, organele fiscale din Oltenia nu reușesc să vândă anumite bunuri la licitație nici după ce se epuizează numărul legal de licitații. Potrivit datelor din ultimii ani de la Fiscul regional cu sediul la Craiova, cele mai greu vandabile sunt bunurile imobile, de natura halelor de producție, a clădirilor ce găzduiau sediile secundare ale unor firme etc. în ultimii ani, conform datelor de la Fisc, bunurile sechestrate cel mai ușor de vândut, după executarea silită a firmelor debitoare la stat, au fost mașinile și utilajele (în special utilajele agricole), terenurile agricole și autovehiculele de orice tip. Persoanele care cumpără bunuri la licitație de la Fisc pot cere plata în 12 rate a produsului achiziționat, cu un avans de 50% atât la bunuri mobile, cât și la imobile, sau în 24 de rate, în cazul bunurilor imobile. Ramona Olaru Bunurile vândute de ANAF la licitație pot fi cumpărate în 12 sau 26 de rate PUBLI REPORTA) Conferința „Oltenia. Interferențe culturale", la Muzeul Olteniei in perioada 27-29 septembrie 2017, Secțiile de Istorie-Arheologie și Etnografie ale Muzeului Olteniei Craiova, în colaborare cu sprijinul Consiliului Junvean Dolj, organizează cea de-a VII-a ediție a Conferinței Naționale „Oltenia. Interferențe culturale“. Devenită deja tradițională în Bănie, conferința „Oltenia. Interferențe culturale“ oferă prilejul întâlnirii a numeroși și distinși oameni de știință din România, Bulgaria și Republica Moldova, reprezentând instituții de prestigiu precum: Academia Română, Ministerul Culturii și Identității Naționale, Institutul de Arheologie „Vasile Pârvan“ (București), Institutul de Cercetări Socio-Umane „C.S. Nicolăescu-Plopșor“ (Craiova), Institutul de Cercetări Eco-Muzeale (Tulcea), Muzeul Național de Istorie a României, Muzeul Național al Satului „Dimitrie Gusti", Muzeul Municipiului București, Cabinetul Numismatic al Bibliotecii Academiei Române, Muzeul Național al Banatului (Timișoara), Muzeul Țării Crișurilor (Oradea), Muzeul Civilizației Dacice și Romane (Deva), Muzeul Național al Unirii (Alba Iulia), Muzeul de Istorie Națională și Arheologie (Constanța), Universitatea „Babeș-Bolyai" (Cluj-Napoca), Universitatea „1 Decembrie 1918“ (Alba Iulia), Universitatea „Lucian Blaga“ (Sibiu), Universitatea din Craiova, Universitatea din Shumen (Bulgaria), Institutul Național de Arheologie și Muzeul Național de Antropologie (Sofia, Bulgaria), Institutul Patrimoniului Cultural al Academiei de Științe a Moldovei (Chișinău) etc. CONFERINȚA NAȚIONALĂ SE VA DESFĂȘURA PE PARCURSUL A TREI ZILE în cadrul secțiunilor științifice ale conferinței se vor prezenta ultimele rezultate ale activității de cercetare în istorie, arheologie, numismatică, etnografie și etnologie. „Oltenia. Interferențe culturale“ se va desfășura pe parcursul a trei zile. Deschiderea oficială a lucrărilor va avea loc miercuri, 27 septembrie, ora 11.00, în Sala de Conferințe a Muzeului Olteniei. După deschiderea oficială a lucrărilor este programată vizitarea noilor expoziții de la Secția Istorie-Arheologie - „Oltenia Preistorică", „Redescoperă Istoria" și „Oltenia Rediviva“ - realizate cu sprijinul financiar al Consiliului Județean Dolj. De asemenea, joi, 28 septembrie, în a doua zi a conferinței, va avea loc lansarea cărții „Descrierea Olteniei la 1723, după Friedrich Schwantz", a prof. univ. dr. Ionel Cândea, membru corespondent al Academiei Române, care va realiza o prezentare a acesteia. în cea de-a treia zi a conferinței va avea loc ședința plenară a Comisiei Naționale de Arheologie sub egida Ministerului Culturii și Identității Naționale, în care vor fi dezbătute probleme de interes major din domeniul cercetării arheologice din țara noastră și ale protejării patrimoniului cultural național. De asemenea, va fi organizată și o excursie documentară la cetatea romano-bizantină de la Sucidava. Lucrările se vor încheia cu dezbateri în plen și concluziile finale. constuiulIiúdete AnIdolj ■" .... MUZEUL OLTENIEI CRAIOVA SECȚIA ISTORIEI ARHEOLOGIE SECȚIA ETNOGRAFIE ISSKLM