Gazeta de Sud, august 2021 (Anul 27, nr. 7778-7799)

2021-08-06 / nr. 7782

LOCAL Vineri - Sâmbătă, 6-7 august 2021* Gazeta de Sud • Patriarhul Ecumenic al Constantinopolului, membru de onoare al Academiei Internaționale „Mihai Eminescu“ din Craiova Sanctitatea Sa Bartolomeu Patriarhul Ecumenic al Constantinopolului a primit titlul de membru de onoare al Academiei Internaționale „Mihai Eminescu“, cu sediul în Craiova. Aflați la o manifestare științifică în Istanbul, membrii delegației Arhiepiscopiei Tomisului - Constanța, precum și cei ai Academiei Internaționale „Mihai Eminescu“, au avut rara ocazie să fie primiți de Sanctitatea Sa Balomeu - Arhiepiscop al Constantinopolului - Noua Romă și Patriarh Ecumenic, personalitate tutelară a Bisercii Ortodoxe Universale. Cu acest prilej, Teodosie Arhiepiscopul Tomisului i-a oferit Sanctității Sale 38 de volume din colecția „Monumenta Romaniae Historica“ și 10 volume din viitoarea serie de documente religioase „Monumenta Byzantinae Historica“, ce atestă cei 2000 de ani de Ortodoxie, lucrări excepționale, însumând mărturii scrise, manuscrise, papirusuri, aflate în diverse arhive ale lumii, puse în lumină de profesorul Constantin Barbu. S-a convenit ca cererile privind evidențierea și publicarea unor informații esențiale și inedite cu privire la ortodoxia universală, cât și lucrările Sfinților Părinți de la Portul Euxin, începând cu Apostolul Andrei, să fie materializate în câteva sute de volume, un veritabil tezaur de valori neprețuite ale bisericii strămoșești. Sanctitatea Sa Bartolo-SIESTA cu CRISTINA NIȚĂ mea, Patriarhul Ecumenic al Constantinopolului, și-a exprimat întreaga Sa admirație față de truda IPS Teodosie de a promova cu orice prilej religios, sfânta credință creștină, amintindu-și de vizitele făcute în România, de întâlnirile cu Patriarhul Daniel, dar și cu alte personalități religioase și politice din țara noastră, mărturisindu-ne că întotdeauna a iubit România, binecuvântată de Dumnezeu cu mari bogății spirituale și cu oameni harnici, credincioși, care și-au păstrat religia în ciuda unor vremuri tulburi. Profesorul Ion Deaconescu i-a înmânat Sanctității Sale titlul de Membru de onoare al Academiei Internaționale „Mihai Eminescu“, iar Cristi Berceanu, managerul general al acestei instituții, Medalia de Aur „Mihai Eminescu“. Aceste semne de profundă apreciere au fost primite cu bucurie. Sfinția Sa a vorbit elogios despre poetul nostru național, evidențiind relația strânsă dintre biserică și cultura națională de-a lungul timpului. A fost o împrejurare specială pentru oaspeții din România, cu o mare încărcătură emoțională, de a discuta cu cel dintâi Părinte, Frate și învățător al Bisericii Ortodoxe Universale, succesor al Sfântului Apostol Andrei și „Primus Inter Pares“. Gazeta de Sud