Gazeta Învățământului, 1958 (Anul 10, nr. 452-499)

1958-09-12 / nr. 483

Distincții acordate cadrelor didactice Cu ocazia aniversării a 10 ani de la reforma invățămîntului, prin ordinul nr. 1799 din 1958 al ministrului Invățâmintului și Culturii se acordă titluri de „învățător fruntaș“ și „Profesor fruntaș”, pentru merite deosebite în domeniul invățâmtntului, următoarelor cadre didactice : M Profesor fruntaș“ REGIUNEA AUTONOMA MAGHIARA : Bako Kalman, Miercurea Ciuc, Csiki Laszlo, Tîrgu Mureș, Ioanițoiu Pantelimon, Reghin. REGIUNEA BACAU : Aciobăniței Miilei, Buhuși, Popescu Veronica, Piatra Neamț, Simion Mircea, Roznov, raionul Piatra Neamț. REGIUNEA BAIA MARE: Fényi Ștefan, Cărei, Horvath Erna, Satu Mare. REGIUNEA BUCUREȘTI: Demetrescu Mihail, Giurgiu, Florea Vicol, Crevedi £ Mică, raionul Domnești, Oros Irina, Ghergarii, raionul Răcari, Petrache Elena, Tărtășești, raionul Răcari. REGIUNEA CLUJ: Bejan Elena, Jibou, Bozac Valeria, Cluj, Cervenca Elena, Dej, Csorna Ștefan, Cluj, Kovács Coloman, Cluj, Popițan Ioan, Cluj, Pop Petru, Bistrița, Tomie Iuliu, Reteag; REGIUNEA CONSTANȚA : Barbu Ghiliana, Constanța, Dragomirescu Mircea, Medgidia, Dumanschi Elena, Tulcea, Marinescu Corneliu, Medgidia Pandicopol Penelopa, Constanța, Râdăuță Ion, Fetești, Vartanesian N. Maria, Constanța. REGIUNEA CRAIOVA: Florescu Matilda, Caracal, Popa Maria, Plenița, Romanescu Vasile, Tîrgu Jiu, Vlad Petre, Caracal. REGIUNEA GALAȚI : Avramescu Maria, Galați, Dimofte Gheorghe, Brăila, Manoliu Zamfir, Galați, Nicolescu Andrei, Brăila, Oproiu Ioan, Tecuci, Papadopol Petru, Galați, Potride Timotei, Brăila, Roman Andrei, Galați. REGIUNEA HUNEDOARA: Bădău Emilia, Rișculița, raionul Brad. Bende Ștefan, Cugir, Blendea Vasile, Ilia, Jacotă Victor, Deva, Oprea Valentin, Deva, Pătrășcanu Traian, Zlatna, Petra Eugenia, Deva. REGIUNEA IAȘI : Brumă Polixenia, Iași, Ghiroaie Iile, Bîrlad, Popescu Ghelena, Bîrlad. REGIUNEA ORADEA : Szász Colo man, Slmleu, Szilágyi Elisabeta, Ora dea. REGIUNEA PITEȘTI : Aman Gheorghe, Pitești, Rădulescu Ion, Folești, raionul Horezu, Macovei Nicolae, Pitești, Mănescu Lucian, Rîmnicul VII- cea, Mocanu Marin, Pitești, Simionică Ion, Cîmpulung, Tobescu Gabriela, Pitești. REGIUNEA AUTONOMA MAGHIARA : Cengher Ion, Aluniș, raionul Reghin; Fekete Ioan, Damieni, raionul Tg. Mureș; Kadar Iolanda, Tg. Mureș; Miceșteanu Gheorghe, Reghin; Mada Ras Susana, Tg. Mureș ; Popescu Maria, Tg. Mureș ; Popovici Gavril, Idicel, raionul Reghin ; Petraș Ioan, Iehu , Ravasz Ștefan, Ația, raionul Sîngeorgiul de Pădure; Szöverffi raionul Mureș : Solnai Carol, Chinari, Ana, Ciumani, raionul Gheorghieni, Thames Carol, Reghin. REGIUNEA BACAU : Costea Dumitru, Păucești, raionul Adjud; Dugan Aurelian, Șoimărești-Drăgănești, raionul Tg. Neamț: Filote Maria, Roman: Florescu Margareta, Orbeni, raionul Adjud ; Groapă Gheorghe, Serbești, raionul Buhuși; Nedelcu-Dimitriu, Alice, Tg Ocna, Nistor Dumitru, Podoleni, raionul Buhuși; Radu Dumitru, Ploscuțeni, raionul Adjud ; Serban Elena, Piatra Neamț, Toma Margareta, Domnești-Tîrg, raionul Adjud. REGIUNEA BAIA MARE : Ardelean Tatiana, Baia Mare ; Alexandrescu Nicolae, Terebești, raionul Cărei; Andrei Hermina, Corneni, raionul Lăpuș ; Ardelean Augustin, Sanislau, raionul Cărei; Bărbosu Augustin, Ciocotiș, raionul Lăpuș ; Farcaș Sarolta, Satu Mare; Rădulescu Teofil, Ghiuzbaia, raionul Șomcuta Mare; Sălăgeanu Maria, Satu Mare; Sreolac Vilhelm, Sighet. REGIUNEA BUCUREȘTI : Banciu Silvia, Fierbinți, raionul Snagov; Berleanu Ferentz, Turbați, raionul Snagov ; Buca Elisabeta, Mircea Vodă, raionul Călărași ; Bulumac M. Gheorghe, Podul Doamnei, raionul Videle; Constantinescu Emil, Căscioarele, raionul Titu ; Cristescu Gheorghe, Cosmești, raionul Videle; Delcea Ion, Dăița, raionul Giurgiu ; Dinescu N. Victor, Odobești, raionul Titu ; Dițoiu Costică, Olteni; Frasin Constantin; Pribegi, raionul Slobozia ; Ionescu Maria; Alexeni, raionul Urziceni; Mirea St. Ene; Maldăeni, raionul Roșiori; Mireanu Elena, Giurgiu ; Nicolae Florica; Mihăilești, raionul Domnești; Pătrașcu D. Emanoil, Coadele, raionul Snagov; Popescu R. Ioana, Preajba de Sus, raionul Videle ; Popescu A. Petru, Titus ; Rădulescu C. Paula, Rădulești, raionul Videle: Răsuceanu Maria, Giurgiu, Săracu Varvara, Giurgiu , Stelian Ion, Micșunești-Moara, raionul Snargov, Stoica Emilian, Obedeni, raionul Videle , Șerbănescu Paul, Negreni, raionul Olteni , Ștefănică I. Stancu, Brezoaiele, raionul Răcari, Văcaru Petre, Mitropolia, raionul Olteni: Vasilescu Gheorghe, Antonești, raionul Olteni: Vintilă Sofia, Ivănești, raionul Slobozia. REGIUNEA CLUJ : Amarandt Florica, Negreni ; Buda Vasile, Agrij, raionul Zalău ; Danciu Aurel, Chechiș, raionul Jibou: Dîmbeanu Alexandru, Camaraș, raionul Sărmaș; Cucu Iile, Salva, raionul Năsăud; Filip Otilia, Lusca, raionul Năsăud ; Funariu Elena, Ocna Mureș, raionul Aiud ; Giurgiuman Susana, Valea Drăganului, Goia Ion, Buciumi, raionul Zalău; Hirianu Ioan, Luduș; Marchiș Gavril, Jichișul de Jos, raionul Dej ; Maghiaru- Sever Silvia, Chinteni, raionul Cluj ; Mureșan Gheorghe, Mărișelu, raionul Bistrița; Moldovan Pamfil, Zau, raionul Luduș; Pali Iuliu, Săvădisla, raionul Cluj ; Pascu Ersilia, Turda ; Pop Aurel, Crasna, raionul Zalău ; Pintea Dănilă, Sîncraiul Almașului, raionul Cluj ; Rosier Rudolf, Bistrița : Savu Rozalia, Soimuș, raionul Jibou ; Șerban Ioan, Cerghid, raionul Luduș; Selagea Maria, Bistra, raionul Cîmpeni , Tarta Estera, Sărmaș. REGIUNEA CONSTANTA: Băjenaru Iordache, Poarta Albă Sat, raionul Medgidia, Bucur Constantin, Sudici, raionul Fetești; Burcea Ion, Plopeni, raionul Negru-Vodă ; Cosâmbescu Elena, Ovidiu, raionul Medgidia ; Costache Ștefan, Saligny, raionul Medgidia ; Dumitriu Maria, Constanța; Eezem Mamut, Ciocîrlia de Jos, raionul Medgidia ; Fătu I. Eleonora, Vasile Roaită, raionul Negru-Vodă ; Gheorghe Constantin, Albești, raionul Negru- Vodă ; Godelici Alexandru, Ciocîrlia de Jos, raionul Medgidia ; Iacob Tudor, Deleni, raionul Adamclisi ; Ioan Aurel, Jegălia, raionul Fetești ; Moraru Andrei, Hirsova ; Nicolae Elena, Medgidia; Popovici Traian, Medgidia ; Radu F. Petre, Valea Rea, raionul Adamclisi ; Rogoveanu Ion, Constanța; Săvulescu Maria, Dudești-Stelnica, raionul Fetești , Stănciulescu Ion, Tulcea , Tănase Vasile, Războieni, raionul Hîrșova; Tătaru Panait, Țepeș-Vodă, raionul Medgidia: Tiron N. Casian, Oltina, raionul Adamclisi; Vioreanu Stelian, Constanța. REGIUNEA CRAIOVA: Bătu Sabina, Turnu Severin ; Costache Ioana, Horezu-Poenari, raionul Segarcea; Diaconu Matei, Melinești, raionul Amaradia ; Drăculeț Ion, Băilești, Drăgulescu Iulian, Baia de Aramă ; Gavrilă Marin, Gostavăt, raionul Caracal ; Ghibus Genoveva, Cărbunești, raionul Gilorti; Ghiță Eugenia, Siliștea-Crucii, raionul Băilești ; Ionescu Mihail, Coșovenii de JOS, raionul Craiova; Iovan Marin, Beleni, raionul Segarcea; Neacșu Gheorghe; Gura Motrului-Arginești, raionul Filiași, Olgoiu VaREGIUNEA : PLOEȘTI: Ghigulescu Constantin, Buzau, Matei Ecaterina, Ploești, Stasi Grigore, Pucherili Mari, raionul Ploești. REGIUNEA STALIN: Brenciulescu Ion, Rîșnov, raionul Codlea, Crîsnic Ioan, Orașul Victoria, Dany Francisc, Crizbav, raionul Codlea, Georgescu Qrtanâa, Orașul Stalin, Iacob Ștefan, Orașul Stalin, Kery Helga, Orașul Stalin, Pancu Alice, Mediaș, Servatius Gustav, Mediaș, Șuțu Maria, Orașul Stalin. REGIUNEA SUCEAVA: Huțupaș Petru, Suceava, Jucan Grațian, Cîmpulung, Mihăiescu Lucreția, Suceava, Moraru Nicolae, Cîmpulung, Raisman Iosif, Suceava, Răuț Florica, Suceava. REGIUNEA TIMIȘOARA: Băleanu Mircea, Lugoj , Iovanescu Maria, Arad, Stâncescu Elisabeta, Orșova. ORAȘUL BUCUREȘTI : Alexandrescu Maria, raionul Grivița Roșie, Avramescu Izabela, raionul Stalin, Baican Elena, raionul I. V. Stalin, Bodila Maria, raionul Grivița Roșie, Brăescu Maria, raionul Nicolae Bălcescu, Căliman Adam, raionul Grivița Roșie, Căpățînă Rodica, raionul Nicolae Bălcescu, Dimofte Maria, raionul I. V. Stalin, Drăgoi Alexandru, raionul V. I. Lenin, Gîngaciu Maria, Gheorghiu-Dej, Ojog raionul Gheorghe Maria, raionul 1 Mai, Ionescu Margareta, raionul Tudor Vladimirescu, Ionescu Muscel Lavinia, raionul 1 Mai, Ionescu Ortansa, raionul Nicolae Bălcescu, Popescu Constantin, raionul Grivița Roșie, Prisăciuc Nicolae, raionul V. I. Lenin, Săuțeanu Maria, raionul 1 Mai, Lonea Emilia, raionul V. I. Lenin, Steriade Maria, raionul Stalin, Stoicescu Nicolae, raionul Tudor Vladimirescu, Stâncescu Dumitru, raionul Tudor Vladimirescu. ★ Dumitru Nicolae, „Semănătoarea"'. București, Georgescu Constanța „7 Noiembrie“,Craiova, Ionescu Hristache, grupul școlar „Steagul Roșu", Orașul Stalin (din școlile Ministerului Industriei Grele), Șendroiu Gheorghe, Caransebeș, Stancu Dumitru, Fieni, raionul Pucioasa (din școlile Ministerului Construcțiilor și materialelor de construcții), Pintilescu Viorica, școala tehnică de exploatări C.F.R. București , Palade Cicerone, școala profesională mecanică navală, Giurgiu (din școlile Ministerului Transporturilor și Telecomunicațiilor), sile: Căpreni, raionul Amaradia; Păun Ion, Călugăreni-Cernea Sat, raionul Baia de Aramă ; Popescu F. Gheorghe, Moțățel, raionul Calafat; Popescu D. Maria, Ciuperceni, raionul Tg. Jiu ; Popescu S. Gheorghe, Baia de Aramă ; Popescu Orest, Peștișani, raionul Tg. Jiu ; Romanescu I. Gheorghe, Țicleni, raionul Gilort; Săftoiu Aneta, Fîntîna Banului, raionul Ilie, Tr. Severin; Cujmir; Siniculescu Sperdea Elisabeta, Devesel, raionul Săndulache, Cîrligei, Vînju-Mare; Stoica raionul Novaci; Tașcău Nicolae, Tg. Cărbunești, raionul Gilort; Trancă Ecaterina, Radomir, raionul Caracal ; Văduva Angela, Bălcești, raionul Oltețu REGIUNEA GALAȚI : Alexandru Teodosia, Cudalbi, raionul Tecuci; Atanasiu Emil, Galați; Birțîrlan Hristache, Pădureni, raionul Panciu; Bușilă Eugenia, Soveja, raionul Panciu; Cazacu Petra, Greci, raionul Măcin, Chicoș Natalia, Odobești, raionul Focșani ; Cristescu Constantin, Greci, rabinul Filimon Sîrbu; Felea Vasile, Docani, raionul Berești ; Grigore Georgeta, Cernești, raionul Tecuci ; Hahul Costandache, Bucești, raionul Liești; Ioachim Alexandrina, Independența, raionul Galați ; Ioniță Zamfira, Măcin, raionul Măcin; Ioneanu Sofia, Jijila, raionul Măcin; Leu Radu, Scorțarul- Vechi, raionul Brăila; Mihăilă Georgeta, Gohor, raionul Tecuci; Munteanu Gheorghe, Vîrlezi, raionul Bujor; Naniu T. Rada, Bordei-Verde, raionul Călmâțui; Patriehi Ioana, Corni, raionul Bujor; Pascal Profira, Galați; Petrescu Aurelia, Mărășești, raionul Panciu , Roșca Nicolae, Pecineaga, raionul Măcin ; Stanciu Iari, Luncavița, raionul Măcin ; Stefan Eufrosina, Brăila , Stoica Sterian, Rîmnicelu, raionul Brăila: Stefanache Maria, Panciu; Taranu Maria, Măcin ; Tenie Zenobia, Ivești, raionul Liești: Țuțuianu Stroe; Movila Miresei, raionul Brăila: Vlad Gheorghe, Dorobanțu, raionul Măcin; Vlad R. Stan, Măicănești, raionul Liești. REGIUNEA HUNEDOARA: Arvinte Elena, Orăștie; Ciobotă Nicolae, Alba-Iulia ; Crăciun Avram, Sebeș ; Dubariu Adriana, Vălișoara, raionul Brad ; Grama Maria, Simeria , Hărgăuș Gheorghe, Luncoiul de Jos, raionul Brad ; Ianca Ana, Inuri-Stăuini, raionul Alba ; Mărcuș Simion, Rișculița, raionul Brad, Matei Gheorghe, Crișcior, raionul Brad, Muntiiu Ileana, Alba Iulia; Neagu Romulus, Blăjeni, raionul Brad ; Negrilă Robinson, Dobra, raionul Ilia; Ocneanu Gheorghița, Homorod, raionul Orăștie ; Popovici Minerva, Colonie; Tirica Ileana, Brad; Veres Rozalia, Petroșani. REGIUNEA IAȘI: Balcan Vasile, Roșiești, raionul Vaslui ; Bădărău Natalia, Bivolari, raionul Iași; Ciobanu Ana, Hîrlău; Constantiniu Elena, Iași; Cristea Constantin; Suletea, raionul Murgeni; Didulescu N. Vasile, Draxeni, raionul Negrești; Giurgea Mircea; Cotnari, raionul Hîrlău ; Grămadă Vasile, Schitu-Duca, raionul Iași: Grosu Ioan, Pungești, raionul Vaslui; Ioan Maria, Bîrlad; Jerghiuță Vasile, Iași; Medeleanu Gheorghe, Holbaba, raionul Iași: Mihăiescu Alexandrina, Bîrlad; Oțel I. Rănilă, Negrești; Pavel Aurelia, Osești, raionul Negrești: Popescu Gheorghe, Iași: Smîntînică Eliza, Tg. Frumos , Tura Anton; Cîrpiți, raionul Iași; Vintilă Gheorghe, Pungești, raionul Vaslui. REGIUNEA ORADEA : Anastasia Elena, Vașcău ; Balotă Ilie, Marca, raionul Șimleu ; Berekmeri V. Vasile, Șilindru, raionul Săcueni; Dobrescu Emilia, Săcădat, raionul Oradea: Foriș Iosif, Bale ; Koraly Maria, Oradea ; Munteanu Petru, Curățele, raionul Beiuș; Movile Iuliu, Salard, raionul Oradea; Novak Irina, Oradea; Pop D. Gavril, Rimleu ; Popescu Gheorghe, Pomezeu, raionul Beiuș ; Secan Traian, Simian, raionul Secuieni ; Ungur Ioan, Salonta: Vala Magdalena, Uilac, raionul Șimleu. REGIUNEA PITEȘTI: Barnea Marta, Curtișoara, Slatina; Bojesteanu Ioana, Găești ; Costache Dumitru, Rm Vîlcea; Costea Alexandrina, Bascov, raionul Pitești : Domnulete Viorica, Drăgășani : Drăgănescu Gheorghe, Măgura, raionul Potcoava: Florescu Ion, Crângeni, raionul Drăgănești , Georgescu Ion, Ciomăgești, raionul Vedea, Ianculescu Ion, Vedea, Ionescu Elisabeta, Dobrușa, raionul Drăgășani, Istrate Gheorghe, Valea Popii, raionul Muscel ; Neagoe Lucia, Budișteni, raionul Topoloveni, Nicolaescu Dumitru, P. Mahlasi, raionul Rm. Vîlcea : Petrescu Dumitru, Pitești: Petrescu Emilia, Scornicești, raionul Potcoava: Popescul Gheorghe, Beleți, raionul Topoloveni : Sardarescu Ion, Dăiești raionul Băbești : Serb Gheorghe, Geamăna, raionul Pitești : Stănescu Gheorghe, P. Lacului, raionul Vedea , Stănilescu Ion, Vaideeni, raionul Horezu: Stoica Elisabeta, Pitești. REGIUNEA PLOEȘTI: Bobocel Iile, Pogoanele ; Caloian I. Adriană, Buzău : Candu P. Emilia, Cimpina ; Contu Valeria, Buzău: Dăscălescu Viorica, Cîmpina; Davidescu Alexandru, Ploești: Dinu Niculae, Ploești; loan Petre, Gornet Cuib, raionul Teleajen ; Mitache Alexandru, Ploești; Muștuc Constantin, Căldărușanca, raionul Mizil; Nadelcu Mirela, Ploești; Nițescu Camelia, Ploești; Petcu Anton, Nicovan — Valea Călugărească, raionul Ploești; Potirniche Florica, Târgoviște ; Roșcăneanu Constantin, Ploești: Sima Nicolae, Ciorani, raionul Cricov; Stănescu Ghiță, Vadul Sorești, raionul Beceni ; Stănescu Valentina, Ploești, Vila Elena, Târgoviște. REGIUNEA STALIN: Anghelina Toma, Seica Mare, raionul Mediaș, Basarab Ana, Sighișoara ; Benchea Mihai, Hetiur, raionul Sighișoara; Bercan Maria, Rupea ; Bianarcsik Irina, Racoșul de Jos, raionul Rupea ; Boldea Augustin, Viștea de Sus, raionul Făgăraș ; Bota Aneta, Sighișoara ; Clemens Ioan; Rupea ; Dică Ioana; Sita Buzău, raionul Minerva, Țichindeal, Codlea; Dragoman raionul Agnita : Dragomir I. Nicolae, Vama Buzăului, raionul Codlea, Iakobi Hans, Senereuș, raionul Sighișoara, Kiss Dionisie, Sighișoara: Mathe Francisc, Drăușeni, raionul Rupea: Miklusch Albert, Șercaia, raionul Făgăraș : Muscă Victoria. Mediaș : Ochiu Iosif, Orașul Stalin: Perian Ștefan, Săcele, raionul Codlea, Szekely Gheorghe, Hăghig, raionul Codlea : Velicu Marin, Orașul Stalin : Weidner Martha, Hălchiu, raionul Codlea. REGIUNEA nia. Cîmpulung, SUCEAVA: Albu VirgiArnăutu Dumitru, Rediu-Reuseni, Trușești, Bunea Elena, Crăciuneni-Todireni, raionul Trușești, Chihaia Costache, Trușești, Chiriac Haralambie, Ionășeni, raionul Trușești, Ciocoiu Vasile, Victoria Hlipiceni, raionul Trușești, Cojocaru A. Adrian, Schela, raionul Suceava, Cojocaru Vasile, Borzești, raionul Săveni, Costriceanu Mihai, Rîșca-Movila Ruptă, raionul Trușești, Costea Neculai, Carasa, raionul Dorohoi, Cotor Gheorghe, Satu Mare, raionul Rădăuț, Duzinschi Nicolae, Darabani, Erham Dragoș, Sadova, raionul Cîmpulung, Filip Dumitru, Grănicești, raionul Rădăuți, Filistevici Marta, Gurahumorului, Gafițescu Constantin, Dumbrăveni, raionul Suceava , Gavril Petru, Dorobanți, raionul Botoșani , Hatu Napolian, Săveni, Hrîncescu Fevronia, Arbore-Clit, raionul Rădăuți, Ilioata Constantin, Fălticeni, Mândrie Lidia, Trușești, Munteanschi Elena, Botoșani, Mirza Dumitru, Miorcani, raionul Darabani, Muraru Vasile, Fălticeni, Obreja Mihai, Dornești, raionul Rădăuți , Petrocovici Eugen, Bosanci, raionul Suceava, Popa Ana, Dolhasca, raionul Fălticeni , Radu Alexandrina, Albești, raionul Trușești, Reteanu Luiza; Botoșani; Romanovschi Trifon, Stroești, raionul Suceava; Roșca Cornelia, Vama, raionul C. Lung; Stamate Gheorghe, Plăvălar; Reuseni, raionul Suceava; Teodorescu Eliza, Sărata-Mihalășeni, raionul Trușești ; Teodorescu Maria, Săveni; Zastavnetchi Mihal, Miercani, raionul Darabani. REGIUNEA TIMIȘOARA: Albal Ion, Orșova, Bárány Irma, Rovine, raionul Pecica, Bedelici Zaharia, Bucoșnița raionul Caransebeș, Boldovina Matei Teremia, raionul Sînnicolaul Mare, Băcală Ioan, Voiteni, raionul Ciacova Bena Petru, Milcoveni, raionul Oravița, Böhm Ioan, Sînnicolaul Mare Chioreanu Aurelia, Lugoj, Duda Pavel Belint, raionul Lugoj, Drăghici Eugenia, Orșova, Friederich Margareta, Timișoara, Georgescu Adrian, Armeniș, raionul Caransebeș, Hohin Vasile, Lipova, Jusca Sara, Lipova, Loritz Nicolae, Gelu, raionul Sînnicolau, Mărcuș Dumitru, Arad, Mircea Florica, Caransebeș, Mariescu Iosif. Pesac. raionul feld Elisabeta, Sînnicolaul Mare, Oxen Gîrbovăț, raionul Arad, Pistriță Petru Bozovici, Petrovici Maria, Lușca. raionul Moldova Nouă, Popovici Elena, Ciacova, Străinu Ioan Bethausen, raionul Făget, Lulzer Gertrude, Grabăț, raionul Sînnicolaul Mare, Trupei Volga, Orțișoara, raionul Timișoara, Beșenova Veche, Vasilcia Ana Maria, raionul Sînnicolaul Mare, Zirk Adam, Nițchidorf, raionul Gătaia. ORAȘUL BUCUREȘTI : Bucatcă Maria, raionul Tudor Vladimirescu, Căreiaș Lucreția, raionul V. I. Lenin, Crețu Maria, raionul V. I. Lenin, Dăscălescu Elena, raionul V. I. Lenin, Dumitrescu Maria, raionul 23 August, Ilie Sultana, raionul Nicolae Bălcescu, Ionescu Leontina, raionul V I Lenin, Marcu Maria Aurelia, raionul Gheorghe Gheorghiu-Dej, Martinescu Verona, raionul 1 Mai, mihai Hrisia, raionul 1 Mai, Mihăilescu Margareta, raionul Grivița Roșie, Marinescu Eugenia, raionul Nicolae Bălcescu, Olaru Suzana, raionul Stalin, Pasăre Angela, raionul Stalin, Paveliu Eliza, raionul V. I. Lenin, Popovici Cornelia, raionul Stalin, Prodan Cristina, raionul Tudor Vladimirescu, Stănciulescu Florica, raionul 1 Mai, Ștefănescu Maria, raionul Nicolae Bălcescu, Stănescu Gheorghe, raionul V. I. Lenin, Sanda Alexandrina, raionul Gheorghe Gheorghiu-Dej, Țiței Victoria, raionul Gheorghe Gheorghiu-Dej, Ungureanu Silvia, raionul Tudor Vladimirescu, Ilță Elena, raionul V. I. Lenin, Ursu Sava, raionul 1 Mai, Velculescu Eugenia, raionul Grivița Roșie, învățător fruntaș“ Abia aștept să fiu și eu școlar ! pentru primele lecții de economie politico In vederea predării primelor lecții de economie politică publicăm mai jos tema întîia din proiectul programei de economie politică pentru școala medie. Tema 1. Obiectul economiei politice (4 ore). — Producția bunurilor materiale“ baza existenței societății omenești. Elementele simple ale procesului de producție: munca, obiectul muncii și mijloacele de muncă. Mijloacele de producție și forța de muncă. — Modul de producție și laturile sale : forțele de producție și relațiile de producție. Scurtă caracterizare a forțelor și relațiilor de producție ale: comunei primitive, sclavagismului, feudalismului, capitalismului și socialismului. Trecerea de la un mod de producție la altul. Interacțiunea dintre forțele de producție și relațiile de producție. Legile dezvoltării economice a societății și caracterul lor. Legi specifice și legi comune. Legea economică fundamentală. Particularitățile legilor economice. — Definiția economiei politice ca știință. Caracterul istoric și caracterul de clasă și de partid al economiei politice. Economia politică — parte constitutivă a marxism-leninismului. Școlile vor primi ulterior întregul proiect de programă. Patriei — un tineret harnic priceput și devotat (Urmare din pag. 1) , consfătuirile raionale Si regio-H nale ale „micilor naturaliști“, I care au prilejuit și un bogat schimb de experiență între ei. Organizarea la București a com§nsfătuirii pe țară cu cei mai mici cercetători ai naturii a trezit în § inimile multora din ei dorința sa de a fi, și pe această cale, după puterile lor, folositori patriei-O contribuție însemnată la educarea elevilor în spiritul patriotismului socialist, pentru cunoașterea trecutului revoluționar al poporului nostru, al realizărilor obținute de oamenii =§ muncii, sub conducerea partiidului, în anii regimului democrat-popular, a frumuseților și a bogățiilor patriei noastre o au §‹ acțiunile organizate în cadrul § concursului „Să ne cunoaștem M ținutul natal", inițiat de CC. §§ al U.T.M. și Ministerul Invățămîntului și Culturii. In acest concurs au fost antrenați numeroși elevi și pionieri la acțiuni de cunoaștere a bogățiilor și frumuseților ținutului natal, al realizărilor obținute în construcția socialismului. Organizațiile U.T.M. și de Ü pionieri din școli participă cu însuflețire la acțiunile de folos obștesc. La vara acestui an aproape 15.000 de elevi din școli sile medii și pedagogice au ajustat la muncile agricole de vară, constituiți în brigăzi și tabere H pe lângă G.A.S. și șantierele lojăcale de construcție. Nenumărați 1§ elevi au efectuat ore de muncă voluntară in cadrul cluburilor organizate pentru ei, participînd la amenajarea parcurilor, a salariiilor, la construirea caselor de cultură ale tineretului etc. Pionierii și școlarii au cules cantităti mari de spice, de plante medicinale, au strîns fier vechi, hîrtie, au plantat mii de puieți. în această vară, de pildă, ei au strîns peste 200.000 kilograme de grîu din spicele culese de pe ogoare. După cel de al II-lea Congres al U.T.M., organizațiile U.T.M. și de pionieri au dobindit realizări însemnate și în activitatea cultural-artistică și sportivă. Cu sprijinul profesorilor, ele au reușit să antreneze numeroși elevi în brigăzi și echipe artistice, în cenacluri literare etc. Concursul cultural-artistic al pionierilor și elevilor din anul școlar trecut a oglindit dorința copiilor de a cunoaște cîntecul și jocul nostru popular- Primul concurs al echipelor cultural-artistice ale pionierilor și școlarilor — organizat nu de mult de CC, al U.T.M. în colaborare cu Ministerul Învățămîntului și Culturii — a cuprins 700.000 de elevi din toate regiunile țării, din care 2.300 au participat la faza pe țară. El s-a desfășurat la un nivel artistic destul de ridicat și a constituit o experiență bună, care poate fi folosită cu succes în viitor. Concursul „Iubiți cartea", organizat de CC. al U.T.M., constituie un bun mijloc de răspîndire a cărtii în rîndurile tineretului. Mulți elevi poartă cu mîndrie pe piepturile lor insigna de participant la acest concurs. Pentru a da patriei un tine gret călit din punct de vedere fizic, organizațiile U.T.M. și de 1j pionieri acordă o mare atenție a sportului. Zeci de mii de pionieri și școlari sunt antrenați înn activitățile sportive. Competițiile și concursurile organizate = pe această linie antrenează an g de an tot mai mulți elevi Rezultă clar că îin noul an = școlar organizațiile de pionieri = trebuie să desfășoare din ce în ce mai bine activitățile lor specifice, care au scopul să contribuie la educarea patriotică și prin muncă a elevilor, la formarea și dezvoltarea unei concepții materialiste despre viață și societate, la folosirea cet mai bună și mai plăcută a timpului liber al elevilor prin acțiuni cultural-artistice, sportive și obiștești. Acestea sunt principalele obiective asupra cărora trebuie îndreptate atenția și preocuparea tuturor. Este necesar ca la realizarea =35 acestor obiective organizațiile I= U.T.M. și de pionieri să ofeară j§ în mod permanent sprijinul § multilateral și competent al pedagogilor noștri — învățătorii și profesorii — deoarece numai printr-o colaborare strînsă între cadrele didactice și organi- gațiile U.T.M. și de pionieri se poate asigura traducerea în viață a sarcinilor puse în fața noastră de către Partidul Muncitorresc Român cu privire la educaarea tinerei generații, SE FĂUREȘTE O NOUĂ INTELECTUALITATE (Urmare din pag. 1) în universități, în politehnici sau în institutele pedagogice. O altă latură a pregătirii noii intelectualități o constituie asigurarea conținutului științific și ideologic, la un nivel mereu mai înalt, al procesului instructiv-educativ din învățămîntul nostru superior. Prin reorganizarea învățămîntului superior s-au pus bazele unui proces instructiv-educativ cu un conținut realist-științific, așezat pe temeliile de granit ale învățăturii marxist-leniniste, care să facă posibilă pregătirea unei intelectualități cu un înalt nivel științific, educată în spiritul patriotismului socialist îmbinat cu internaționalismul proletar, în spiritul dragostei pentru popor și pentru munca lui creatoare pusă în slujba construirii socialismului, în spiritul dragostei pentru pace. Introducerea predării științelor sociale în învățămîntul superior — a socialismului științific, a materialismului dialectic și istoric și a economiei politice — contribuie la pregătirea ideologică a viitorilor specialiști și la orientarea lor științifică în problemele construirii socialismului, permițîndu-le totodată să aprofundeze cu succes cunoștințele de specialitate care li se predau la cursuri, seminarii și lucrări practice. La ridicarea nivelului învățămîntului superior a contribuit în mare măsură organizarea procesului de învățămînt pe baza unor planuri de învățămînt și a unor programe de curs Unitare, precum și elaborarea unor manuale și cursuri puse în concordanță cu cele mai noi cuceriri ale științei și tehnicii din țara noastră și din întreaga lume și, în primul rînd, din U.R.S.S. învățămîntul superior asigură astfel, pe bază reformei învățămîntului, pregătirea cadrelor în toate specialitățile cerute de economia și cultura noastră în plină dezvoltare. Acum, planurile de învățămînt și programele de cursuri stabilesc profilul precis al specialităților și asigură un conținut unitar pregătirii de bază științifice, ideologice și practice a studenților. Un document de cea mai mare însemnătate pentru dezvoltarea învățămîntului nostru este Hotărîrea din 1957 a C. C. al P. M. R. și a Consiliului de Miniștri cu privire la îmbunătățirea învățămîntului superior, hotărîre care, adîncind cuceririle dobîndite pe baza reformei învățămîntului, a deschis perspective luminoase de progres pentru școlile noastre superioara. Un principiu fundamental al învățămmtului superior, accentuat în mod deosebit în această hotărîre, este legarea învățămîntului de nevoile vieții practice, de problemele cele mai actuale ale construcției socialismului. Acest principiu se reflectă în toate formele de activitate — la cursuri, seminarii, lucrări practice etc. Forma cea mai directă și de durată prin care, în procesul de învățămînt, se stabilește contactul studentului cu viața, este practica în producție. Studenții — viitori specialiști de înaltă calificare ai țării — desfășoară activitatea practică în marile uzine și fabrici, în gospodăriile agricole de stat și colective, în stațiunile de mașini și tractoare, unde au posibilitatea să cunoască metodele înaintate de murcă, aparatura și utilajul cel mai modern și își completează cunoștințele teoretice căpătate în facultăți. In practicii în producție, studenții timpul au putința să cunoască nemijlocit viața, efortul creator al oamenilor muncii din fabrici și de pe ogoare și să participe direct la marea operă de construire a socialismului. In învățămîntul superior se desfășoară, alături de munca instructivă, o importantă muncă de educare studenților în spiritul dragostei fță de clasa muncitoare și față de patrie, în spiritul respectului pentru adevărul științific, în spiritul luptei intransigente împotriva ideologiilor vrăjmașe. Educarea studenților în cadrul procesului de învățămînt este întregită și prin desfășurarea unei activități cultural-educative în afara procesului de învățămînt. In prezent, funcționează case de cultură și cluburi studențești în toate centrele universitare, in aceste case și cluburi desfășurîndu-se o activitate însemnată pentru o Viață luminoasă a studenților. In realizarea scopurilor educative, un rol important îl au Organizațiile Uniunii Tineretului Muncitor și Asociațiile studenților, care constituie sprijinul de bază al conducerilor instituțiilor de învățămînt superior și al cadrelor didactice in educațiea studenților. Sub conducerea fermă a Partidului Muncitoresc Român, învățămîntul superior a obținut însemnate succese în opera de făurire a noii intelectualități, reușind să îndeplinească in cea mai marfe măsură sarcina principală — de a forma cadre competente pentru economie, pentru sectorul social-cultural, cadre devotate clasei muncitoare și cauzei construirii socialismului. Din rîndurile clasei muncitoare și ale țărănimii muncitoare au fost și sînt promovați numeroși specialiști cu pregătire superioară, care devin organizatori talentați ai economiei patriei noastre, militanți în domeniul culturii, oameni de știință care fac față cu succes celor mai importante sarcini ale construirii bazei economice a socialismului, ale revoluției culturale și ale apărării țării. Dezvoltînd mai departe învățămîntul nostru superior pe linia marxism-leninismului și în lumina principiilor reformei, avem garanția că vom da patriei intelectualii de nădejde de care are nevoie pentru construirea socialismului și apărarea păcii. Referai invățând în înfui (Urmare din pag. 1 ) noi planuri de învățămînt, pro 1grame și maximale școlare. Totodată, el a necesitat o largă muncă de restructurare ideologică științifică a cadrelor didactice, penitru scoaterea lor de sub influența pedagogiei burgheze. Școala burgheză, ale cărei racile le-au demascat cu durere și revoltă mulți dintre înaintașii noștri progresiști preocupati de soarta invățămtorul lui — Eminescu, Creangă, Caragiale, Slavici, Delavrancea și alții a apus pentru totdeauna. Pe temelia tradițiilor ei cele mai înaintate s-a născut școala nouă, cu caracterul său profund poporului, democratic. Continuînd opera începută prin reforma învățămîntului, Partidul Muncitoresc Romin și statul democrat popular s-au preocupa și sa preocupă în permanență de continua dezvoltăre și întărire a școlii noastre, de aplicarea consecventă a principiilor stabilite de reformă. An de an au fost luate noi măsuri în scopul creării celor mai largi posibilități fiilor oamenilor muncii de a urma școala, pentru adîncirea conținutului realist-științific al învățământului și pentru o mai strînsă apropiere a lui de viață. Partidul și guvernul arată o deosebită grijă pentru cadrele didactice, detașamentul cel mai numeros al intelectualității noastre, care sunt ajutate să.și însușească merxist-leninistă, să.și ridice știința pregătirea de specialitate și măiestria pedagogică, să aibă condiții tot mai bune de trai și de muncă. Hotărîrile Comitetului Central al P.M.R. și Consiliului de Miniștri cu privire la reorganizarea învățămintului profesional și tehnic, la îmbunătățirea învățămîntului de cultură generală și la îmbunătățirea învățămîntului superior au dat școlii noastre un nou avînt pecetea deschisă de reforma învățămîntului. Numeroase alte documente de partid și de stat sînt tot atîtea mărturii ale atenției pe care partidul și statul democrat-popular o acordă școlii și slujitorilor ei. A trecut un deceniu de cinci s.au pus bazele școlii noi și fiecare an a adus cu sine noi realizări in domeniul învățămîntului. învățămîntul preșcolar, atit de neglijat în trecut, se bucură astăzi de o atenție deosebită din partea statului, pentru a veni în sprijinul femeilor-mame din producție și a pregăti pe copiii de 3—7 ani pentru școala elementară. Așa se face că în ultimul an numărul instituțiilor de invățămînt preșcolar a ajuns la 6.641 unități (adică de patru ori mai multe decit în anul 1938/1939) în care au fost cuprinși 28Î.Î41 copiiî. In același timp numărul școlilor cu clasele X—-IV a crescut la 16.052 unități, în care au fost cuprinși 1.375.012 elevi, adică aproape totalitatea copiilor de vîrstă școlară. învățămîntul elementar de 7 ani, creație a reformei învățămîntului, a luat o largă dezvoltare și urmează ca în acest an să devină general și obligatoriu la toate localitățile care au școli de 7 ani. Față de primul an de aplicare a reformei învătămînitului, numărul școlilor cu clasele V-VlI a crescut de la 3.549 unități la 4.653 unități, iar al elevilor de la 284.450 la 438.039 în ultimul an școlar. Paralel cu dezvoltarea și generalizarea treptată a învățămîntului de 7 ani, o mare dezvoltare a luat învățămîntul mediu, care cuprinde astăzi de trei ori mai mulți elevi decit în trecut, în majoritate fii de muncitori și țărani muncitori. Reforma învățămîntului a așezat pe baze noi și învățămîntul profesional și tehnic, care asigură economiei naționale cadrele de muncitori și tehnicieni. Spre deosebire de vechiul învățămînt profesional și industrial în care se făcea o pregătire meșteșugărească, astăzi pregătirea muncitorilor și tehnicienilor se face pe lîngă întreprinderile iitari socialiste, în strînsă legătură cu producția, cu tehnica cea mai avansată. Schimbările structurale aduse învățămintului superior au dat și acestuia o orientare nouă, potrivit nevoilor economiei și culturii. S-a extins mult învățămîntul superior tehnic, s-au înființat noi instituții de învățămînt superior și facultăți pentru pregătirea unor specialiști de care țara noastră era lipsită în trecut. Școala noastră s-a achitat cu cinste, în anii care au trecut de la reformă, de sarcinile puse de partid în fața ei. Ea a dat patriei numeroase cadre de specialiști, muncitori cu o înaltă Calificare și intelectuali ieșiți surt rîndurile poporului, constructori activi ai socialismului, a adus o contribuție de cea mai mare importanță la lupta pentru lichidarea veștfinței de carte și a înapoierii Culturale, pregătește și educă un tineret nou, în armei cu cuceririle științei și culturii, un tineret însuflețit de dragoste pentru patrie, pentru popor. Realizările obținute in acest domeniu au fost posibile datorită muncii însuflețite pe care o depun. Sub conducerea partidului, zeci de mii de învățători și profesori, care și-au însușit principiile reformei învățămîntului și au luptat pentru traducerea lor în viață. Acum, la a 10-a aniversare a reformei învățămîntului, întregul popor privește cu mîndrie drumul parcurs și înconjoară cu dragoste școala sa nouă, socialistă, pentru că ea merge neabătut pe drumul trasat de partid și își aduce contribuția la cauza construirii socialismului, a vieții noi. É g