Gazeta Învățământului, 1966 (Anul 18, nr. 832-879)

1966-07-02 / nr. 857

Cu prilejul Zilei învățătorului CONFERIREA DE TITLURI, ORDINE ȘI MEDALII UNOR CADRE DIDACTICE Solemnitatea de la Consiliul de Stat Cu prilejul Zilei învățătorului, la Consiliul de Stat a avut loc joi la amiază solemnitatea înmînării unor titluri și ordine. Au participat un mare număr de învățători și profesori, care de-a lungul anilor s-au evidențiat în mod deosebit in nobila și frumoasa muncă de instruire și educare a tinerei generații, cadre didactice care prin bogata lor activitate și-au adus contribuția la dezvoltarea învățămîntului în țara noastră. Cei prezenți au salutat cu vii aplauze pe tovarășii Chivu Stoica, Emil Bodnaraș, Leonte Răutu. Erau de față tovarășii Constanța Crăciun și Ilie Murgulescu, vicepreședinți ai Consiliului de Stat, Grigore Geamănu, secretarul Consiliului de Stat, Ștefan Bălan, ministrul învățământului, Ion Teoreanu, șeful secției de învățămînt și sănătate a C.C. al P.C.R. S-a dat citire decretelor privind conferirea titlului de „învățător emerit al Republicii Socialiste România“, „Profesor emerit al Republicii Socialiste România“, Ordinul Muncii clasa a IlI-a unor învățători și profesori din învățămîntul de cultură generală și din învățămîntul profesional și tehnic. Președintele Consiliului de Stat a înmînat înaltele distincții acordate. Luînd apoi cuvîntul, tovarășul Chivu Stoica, în numele Comitetului Central al Partidului Comunist Român, al Consiliului de Stat și al Consiliului de Miniștri a transmis învățătorilor și profesorilor un salut călduros cu prilejul tradiționalei sărbători a,Zilei învățătorului“, felicitîndu-i pentru înaltele distincții primite. Partidul și guvernul, întregul nostru popor — a spus vorbitorul — dau o prețuire deosebită rodnicei activități a învățătorilor și profesorilor în îndeplinirea nobilei lor misiuni de formare a omului nou, a omului societății socialiste, prin îndrumarea și educarea tineretului nostru în spiritul profundului atașament față de muncă, al dragostei nețărmurite față de patrie, față de popor și față de Partidul Comunist Român. Planul cincinal, care se află chiar azi supus dezbaterilor Marii Adunări Naționale, cuprinde o serie de prevederi importante a căror împlinire va traduce în viață sarcinile trasate de Congresul al IX-lea al partidului în ceea ce privește dezvoltarea și perfecționarea continuă a învățămîntului, condiție indispensabilă pentru desăvîrșirea și înflorirea economiei, științei și culturii în țara noastră. Partidul și guvernul au convingerea deplină că învățătorii și profesorii de toate gradele vor continua cu abnegație munca lor fără preget, sădind în inimile și mințile elevilor dragostea pentru glorioasele tradiții ale luptei poporului nostru pentru eliberarea socială și națională, educîndu-i astfel să devină cetățeni luminați și patrioți, conștienți ai constructori activi și socialismului și comunismului. Distincțiile acordate reprezintă, așa cum a spus tovarășul Nicolae Ceaușescu, la Congresul al IX-lea al P.C.R., aprecierea partidului, a întregului nostru popor pentru munca plină de devotament pe care o desfășoară, zi de zi, cei 175 000 de slujitori ai școlii, pentru înarmarea tinerei generații cu știința și cultura înaintată. Cei prezenți la solemnitate au primit cu căldură cuvintele de înaltă apreciere ce le-au fost adresate de președintele Consiliului de Stat. Luînd cuvîntul, profesorul emerit Nicu Vlad a spus printre altele : Partidul m-a învățat că a fi dascăl adevărat înseamnă să muncești« cu pasiune, pricepere și perseverență pentru ca elevii să-și însușească comorile științei și culturii naționale și universale, să devină constructori demni ai societății socialiste, patrioți înflăcărați, să cunoască și să cinstească tradițiile glorioase de luptă ale poporului, ale clasei muncitoare, mărețele realizări obținute sub conducerea partidului pentru prosperitatea patriei noastre. Mergînd pe această cale, am dorit din toată inima și am stăruit fără oboseală ca o dată cu însușirea unor cunoștințe trainice, elevii mei să trăiască împreună cu mine astfel de sentimente, gîndindu-ma că în ceea ce ei vor izbuti să înfăptuiască după terminarea școlii, vor pune ceva și din căldura inimii mele și a tuturor învățătorilor și profesorilor lor. înaltele titluri conferite astăzi — a spus profesoara emerită Magdalena Török — exprimă deosebita prețuire de care se bucură activitatea didactică și munca neobosită a învățătorilor și profesorilor pentru creșterea fiilor patriei noastre socialiste. Dragostea de părinte partidului nostru pentru tînăra gennerație, preocuparea permanentă pentru continua dezvoltare a învățămîntului și grijă pentru slujitorii lui se reflectă în viața tuturor școlarilor. In școlile din orașul Satu Mare și regiunea Maramureș alături de elevii români se pregătesc și elevi maghiari și de alte naționalități, care, pe baza drepturilor consfințite de Constituție, au posibilitatea de a învăța în limba maternă și sunt educați în spiritul dragostei și devotamentului pentru patrie și partid, al frăției dintre poporul român și naționalitățile conlocuitoare în lupta comună pentru desăvîrșirea construirii socialismului. Vorbind despre prețuirea deosebită de care se bucură în țara noastră munca cadrelor didactice și arătînd că aceasta se datorește grijii permanente a partidului pentru tînăra generație și educatorii ei, profesorul emerit Ion Popescu, a spus : Ciți dintre înaintașii noștri, dascăli și cărturari iluștri, n-ar fi rîvnt la cinstea care ni se face nouă astăzi! Le lipseau acestora meritele și dreptul la o răsplătire similară ? Nu ! A lipsit numai grija față de munca și de meritele lor. Noi avem fericirea să trăim într-o societate nouă, cu o altă morală, cu alte perspective. De aceea ne și mîndrim că putem să ne aliniem în rîndurile primelor detașamente care și-au văzut, în anii marilor înfăptuiri din țara noastră, apreciată și răsplătită munca mai mult decît au sperat vreodată. A luat apoi cuvântul învățătorul emerit Valeriu Chiriac. Partidul — care a chemat întreaga suflare omenească de pe întinsul patriei pe băncile școlii — a spus el, se bucură în inimile, în sufletele noastre de cele mai adinei "sentimente de dragoste și devotament. In țara care cheltuiește pentru nevoile învățămîntului 6,8 la sută din bugetul său, vedem limpede culmile civilizației spre care poporul nostru este condus cu clarviziune și înțelepciune de partid, în frunte cu Comitetul său Central. Asigurăm conducerea de partid și de stat că vom ști să aprindem în inimile curate ale elevilor noștri flacăra de nestins a dragostei pentru țară, pentru poporul nostru, respectul pentru istoria lui eroică. In încheierea cuvîntului lor vorbitorii au exprimat recunoștința față de partid și guvern, pentru înalta apreciere acordată activității lor, au asigurat în numele tuturor cadrelor didactice că vor munci cu devotament pentru a face din elevii școlilor noastre fii credincioși ai patriei, ai partidului, pentru ridicarea continuă a rolului școlii în opera de construire a socialismului în țara noastră, că, alături de întregul popor, își vor aduce contribuția la înfăptuirea importantelor obiective ale planului cincinal, menit,să ridice România pe noi trepte ale civilizației și culturii. La sfîrșitul solemnității, conducătorii de partid și de stat s-au întreținut cordial cu cei prezenți. TITLUL DE „ÎNVĂȚĂTOR EMERIT AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA“ tovarășilor : Panfil V. Alb, învățător, director Muzeul etnografic Lupșa Cîmpeni ; Ioan C. Balaban, învățător Liceul Boroaia-Fălticeni ; Nicolae P. Băcioiu, învățător Liceul nr. 24 București ; Vasile I. Bică, învățător Liceul Hîrșova ; Maria V. Bărăscu, învățător Școala generală nr. 24 Constanța; Valentina I. Bucur, învățător Școala generală Sudiți-Fetești ; Elena Gh. Cătuneanu, învățător Liceul nr. 1 Iași; Eugenia Elvira I. Chircev , educatoare Grădinița de copii nr. 5 Cluj ; Valeriu I. Chiriac, inspector Secția de învățămînt a raionului Focșani ; Maria St. Corleancă, învățător Școala generală nr. 8 Brăila ; Avram Gh. Crăciun, învățător Școala generală nr. 3 Sebeș ; Oltea Maria V. Dela răscruci, redactor principal Editura didactică și pedagogică ; Maria M. Dudu, învățător Școala generală Stănești-Curtea de Argeș ; Gheorghe M. Duică, învățător Liceul Sinaia ; Gheorghe S. Dimitriu, învățător Școala generală nr. 7 Galați ; Marin D. Florea, învățător Școala generală Darabani-Negru Vodă ; Constantin I. Florea, învățător Școala generală nr. 8 Bacău ; Floarea N. Georgescu, învățător Liceul „I. L. Caragiale“ Ploiești ; Ștefania T. Georgescu, învățător Școala generală nr. 3 Călărași ; Nicolae St. Gherlan, învățător Școala generală nr. 8 Reghin ; Carp Gh. Greceanu, învățător pensionar București ; Maria I. Florer, învățător Școala generală nr. 52 București ; Florica T. Hidan, învățător pensionar Cluj ; Maria-Ana F. Iohannes, învățător Școala generală nr. 9 Timișoara ; Ion C. Lăzărescu, învățător Școala generală Țițești-Pitești ; Gheorghe T. Manarca, învățător Școala generală Petriș-Bistrița ; Augustin N. Muntean, învățător, vicepreședinte al Comitetului executiv al Sfatului popular al orașului Reșița ; Emilia V. Negrău, învățător pensionar Oradea ; Vasile Gh. Nemiș, învățător Școala generală Rudăria Bozovici ; Vasile I. Niculescu, învățător Școala generală nr. 179 București ; Eugenia I. Odobescu, învățător Școala generală nr. 2 Vaslui; Dumitru R. Petrovici, învățător Școala generală Sușea-Moldova Nouă ; Katalin K. Piskolti, învățător Școala generală nr. 2 Tg. Mureș ; Elena Gh. Pârvan, învățător Școala generală Aganii de Jos-Tulcea ; Vasile E. Popescu, învățător Școala generală Arcești-Slatina ; Ioan G. Redeanu, inspector Secția de învățămînt a raionului Orăștie ; Miron S. Rusu, învățător Școala generală Vidrasău-Luduș; Maria A. Sălăgean, învățător Școala generală nr. 1 Satu Mare ; Gheorghe Gh. Șerban, învățător Școala generală nr. 1 Negrești-Oaș ; Ioana D. Stancoveanu, învățător, vicepreședinte al Comitetului executiv al Sfatului popular al regiunii Oltenia ; Florica Gh. Ștefănescu, învățător Școala generală Gura Rîului-Sibiu ; Elena I. Stoica, învățător Școala generală Agnita; Grigore Gh. Suciu, învățător Școala generală Sisești-Tg. Ocna ; Veronica N. Tecșa, învățător Școala generală Lupeni ; Victoria Gh. Ungurenașu, învățător Școala generală Văcuiești- Dorohoi ; Vasile T. Vasil, învățător Școala generală Beltiug-Satu Mare ; Ion M. Vlad, învățător Școala generală Izvoru-Craiova ; Nicolae Gh. Vleja, învățător Școala generală Covasna-Tg. Secuiesc ; Lidia V. Zidaru, învățător Școala generală nr. 6 Brașov. TITLUL DE „PROFESOR EMERIT AL REPUBLICII SOCIALISTE r ■ [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] BHB Bana MHBMiaiiai ammua ROMÂNIA" tovarășilor : Ioan V. Abramiuc, profesor Liceul pedagogic Bacău ; Dumitru P. Agapie, profesor Școala generală Boiu- Sighișoara ; Teodor Gr. Balan, profesor pensionar Suceava ; Gheorghe S. Banea, profesor pensionar București ; Alexandru Bărcăcilă, profesor pensionar Tr. Severin ; Ion I. Baiulescu, profesor pensionar Pitești ; Petru I. Bighiu, profesor Școala generală Dobrovăț-Iași ; Eugeniu E. Blideanu, director general Ministerul învățămîntului ; Elvira N. Bute, profesor Liceul nr. 10 Timișoara ; Marin C. Călinescu, profesor Liceul nr. 2 Mediaș ; Vasile N. Ciurea, profesor pensionar Suceava ; Mihail C. Costescu, profesor pensionar Craiova; Vasile G. Costin, profesor Liceul „Avram Iancu“ Brad ; Florea N. Daneș, redactor șef Revista învățământului profesional și tehnic ; Aron N. Demian, profesor pensionar Deva; Ion V. Dimofte, profesor pensionar București; Nicolae M. Drăgan, profesor Liceul nr. 1 Mediaș ; Elena S. Fusu, profesor Liceul nr. 1 Constanța ; Eduard I. Găvănescu,, profesor Liceul nr. 1 Arad; Hristița M. Giuvelic, profesor Liceul nr. 3 Galați ; Amelia A. Hîrza, profesor Liceul Unirea“ Tr. Măgurele; Nicolae I. Hristea, profesor Liceul „Mihai Viteazu“ Turda; Aurelian Șt. Iordănescu, profesor Liceul „Gh. Lazăr“ București; Janoș A. Józsa, profesor pensionar Cluj ; Nicodim A. Ițeuș, profesor pensionar Suceava ; Werner M. Klemm, profesor Liceul nr. 4 Sibiu ; Spiridon C. Lăduncă, profesor pensionar Focșani ; Ion N. Lungu, profesor Liceul, nr. 2 Constanța ; Eugen B. P. Marton, profesor Liceul nr. 3 Oradea ; Zaharie E. Macovei, profesor Liceul pedagogic Oradea ; Toma D. Măruță, profesor pensionar Craiova; Dumitru P. Mihalașcu, profesor Liceul „Nicolae Bălcescu“ - Pitești; Dan V. Mircea, profesor pensionar Bacău ; Eftimie Gh. Mărculescu, profesor pensionar Brașov ; Petru P. Muntean, profesor Centrul școlar agricol Sibiu ; Elena-Aurelia A. Nicolaescu, profesor Liceul nr. 15 București : Maria A. Niculescu, profesor Liceul nr. 1 Tîrgoviște; Andrei M. Nicolescu, profesor Liceul nr. 3 Brăila; Petru P. Oproiescu, profesor Liceul nr. 1 Tîrnăveni ; Elena C. Partenie, profesor pensionar Iași ; Stelian M. Păun, șeful Secției de învățămînt regiunii București ; Ion S. Păunei, profesor Liceul „B. P. Hașdeu“ Buzău ; Nicolae N. Peligrad, profesor Liceul nr. 2 Pitești : Silvia-Elena P. Petrescu, profesor Liceul „I. LCaragiale“ București: Hristache C. Popescu, profesor Liceul de muzică nr. 1 București : Ion I. Popescu, profesor Liceul „Gh. Lazăr"-București: Ecaterina D. Popovici, profesor Liceul „Mihai Eminescu“-Botoșani: Nicolae M. Rachier, profesor Liceul nr. 1 Făgăraș ; Stela; St. Rădășanu, profesor Liceul „Ștefan cel Mare“ Suceava ; Răducanu I. Marin, profesor Școala generală Potlogi-Titu ; Constantin I. Roibănescu, profesor pensionar București ; Petru P. Severin, profesor Școala de muzică Tr. Severin ; Gleb P. Simionescu, inspector Secția de învățămînt a orașului București ; George V. Stroescu, profesor Liceul ..V. Roaită; Em. Vîlcea ; Valentin B. Szabó, inspector Secția de învățămînt a raionului Tg. Mureș ; Cornelia L. Teodorescu, inspector Ministerul învățămîntului; Dumitru S. Theodosiu, profesor pensionar București ; Magdalena G. Török, profesor Liceul „Mihail Eminescu“Satu Mare ; Aspasia Gh. Vasiliu, profesor Liceul „I. L. Caragiale“Ploiești : Nicu N. Vlad, șeful Secției de învățămînt a regiunii Argeș. ■ORDINUL MUNCII“ clasa a III-a * I. următorilor : Wilhelm Eduard I. Baltres, profesor Școala generală Cincul-Agnita ; Petre N. Bărbulescu, șef secție Institutul de științe pedagogice București ; Constantin Gh. Beldiman, profesor Școala profesională Sighișoara ; loan I. Beltechi, profesor Liceul nr. 2 Satu, Mare ; Nicolae G. Bețivu, director ;Consiliul Superior al Agriculturii ; Nicolae A. Bezrodnîi, profesor Grupul școlar „Hidromecanica“,Brașov ; Gheorghe V. Bilașcu, profesor Școala generală nr. 2 ; Sighetul Marmației; Ștefan Gh. Bîrlea, învățător Școala generală nr. 2 Alba Iulia ; Constantin D. Borș, profesor Liceul nr. 2 Piatra Neamț ; Elena A. Buga, învățător Liceul nr. 10 București; Dumitru I. Bunduc, învățător Școala generală Todirești-Gura Humorului; Ion C. Ceaușescu, profesor Liceul „Nicolae Bălcescu“-Rm. Vîlcea ; Aurel Gh. Chetan, profesor Grupul școlar comercial Tg. Mureș.; Alexandru I. Chirica, inspector Ministerul Energiei Electrice ; Gheorghe A. Ciobanu, profesor Liceul Roman ; Gheorghe Gh. Cociș, profesor . Școala profesională specială nr. 15 Apaling-Reghin ; Ion Gh. Constantinescu, profesor Grupul școlar chimie Craiova; Teodor T. Comanici, profesor Școala generală Valea Lungă-Mediaș; Silvia I. Coiculescu, învățător Școala generală Prigor-Bozovici; Mihail I. Costea, profesor Liceul „Mihai Viteazu“București; Radu I. Crețu, învățător Liceul nr. 1 Constanța ; Aristotel V. Crîșmariu, profesor Școala generală Drăgușeni-Săveni; Maria Gh. Cristea, educatoare Grădinița de copii nr. 1 Bușteni; loan I. Cristescu, inspector Secția de învățămînt regiunii Ploiești: Eugeniu Gh. Cuma pătă, profesor Școala generală nr. 92 București; Filip F. Dașcău, învățător Școala generală Almaș-Gurahonț ; Gheorghe I. Diboș, învățător Școala generală Mănești-Ploiești; Gavrilă G. Dologa, învățător Școala generală Romuli-Năsăud; Nicolae E. Draghia, învățător Școala generală Călinești-Gorganu-Pitești ; Axente M. Drăghici, învățător Școala generală nr. 5 Sighișoara ; Aurica I. Enăchescu, inspector Secția de învățămînt a regiunii Hunedoara ; Béla B. Finte, învățător Liceul Zetea-Odorhei;lean Gh. Frățilă, profesor Liceul militar ,,D. Cantemir“Breaza , Elena V. Frunză, profesor Liceul ,Decebal“-Deva; Elena D. Gegea, învățător Vulcăneasa-Focșani ; Școala generală Olimpia S. Grecu, profesor, vicepreședinte al Comitetului executiv al Sfatului popular al orașului Iași; Drăgan D. Grecu, învățător Școala generală Cuca-Galați; Vasile I. Ghineț, învățător Casa de copii nr. 3 București ; Vasile Gh. Ghenghea, profesor Centrul școlar agricol Rm. Sărat; Gheorghe I. Goian, profesor Institutul de perfecționare a cadrelor didactice București ; Eszter D. Gonda, profesor Școala de coregrafie București : Hristache M. Grozea, profesor Liceul Adamclisi; Dumitru M. Guranda, redactor șef Editura didactică și pedagogică; Oszkar Iozsef L Jäger, profesor Liceul nr. 10 Timișoara ; Ecaterina I. Ionescu, profesor Liceul nr. 1 Iași; Alexandru I. Iordache, profesor Liceul „Emil Racoviță“ București; Marțian V. Laz, inspector Secția de învățământ regiunii Crișana ; Domnița B. Lazăr, a educatoare Grădinița de copii nr. 1 Zimnicea ; Elvira C. Lucaciu, profesor Liceul Ocna, Mureș-Aiud; Marta - Octavia M. Lupașcu, profesor Școala generală nr. 1 orașul Gheorghe Gheorghiu-Dej ; Pandele S. Lupu, profesor Școala profesională auto Oradea; Zinca V. Marcoci, profesor Centrul școlar agricol Sibiu ; Elemer A. Matiș, învățător Școala generală Dej ; Haralambii H. Mestecăneanu, învățător Școala generală nr. 2 Buhuși; Gheorghe N. Mierlea, profesor Liceul „I. L. Caragiale“ București; Eugenia V. Mihăescu, profesor Școala generală nr. 4 Roman ; Maria C. Minea, profesor Casa de copii nr. 6 București ; Vasile I. Miulescu, șeful Secției de învățămînt a raionului Alexandria ; Constantin I. Mitroi, învățător Școala generală nr. 24 Craiova ; Dumitru C. Mitran, învățător Școala generală Merișanii- Alexandria ; Nicolae M. Mituiescu, profesor Liceul „Nicolae Bălcescu“Pitești ; Ion V. Moacă, inspector Secția de învățămînt a raionului Tr. Severin ; Ana M. Moisei, educatoare Grădinița de copii Bulgăruș- Sînnicolaul Mare ; loan A. Moldovan, profesor Centrul școlar Cisnădie ; loan I. Muntean, inspector general Ministerul învățămîntului ; Dominica S. Murgoci, profesor Școala profesională construcții Iași ; Dumitru Gh. Nae, inspector Secția de învățămînt a regiunii Argeș ; Margareta Gh. Năstase, profesor Liceul „Mihail Eminescu“ Iași ; Dumitru C. Negrescu, profesor Liceul Curtea de Argeș , profesor Mircea-Leonte A. Negrea, Liceul „I. L. Caragiale“ Ploiești ; Constantin F. Nicolae, șef serviciu Ministerul învățămîntului ; Aurelia I. Oancea, educatoare Grădinița de copii Lăpușel-Șomcuța Mare ; Iuliu I. Pál, inspector Secția de învățămînt a regiunii Mureș- Autonomă Maghiară ; Vasile C. Pătrănoiu, șeful Secției mânt a orașului Brăila ; de învățăTiu Gh. Păuna, profesor Liceul „N. Bălcescu“ Pitești; Trandafir» S. Petrescu, profesor Liceul Răcari ; Gheorghi î. Petronie, profesor Liceul „Unirea“ Focșani ; Dumitru I. Pîrvulescu, maestru instructor Grupul școlar energetic Craiova ; Gheorghe I. Pop, inspector Secția de învățămînt raionului Gherla ; Gheorghe C. Poapescu, șef serviciu Ministerul Invățămîntului ; Tudor I. Popescu, profesor Liceul „N. Bălcescu“ Pitești ; Elena I. Popoviciu, conferențiar univ. Cluj ; Valentin P. Prunescu , profesor Liceul „Mihai Viteazul“ București; Ion. I. Pușcașu, șef serviciu Ministerul Învățămîntului ; Mihail I. Rațiu, profesor Liceul „Mihai Viteazul" București ; Tiberiu A. Roman, conferențiar univ. București ; Nicolae Gh. Rusu, învățător Școala generală „Andrei Șaguna“ Arad ; Octav M. Sader, redactor șef Gazeta matematică ; Gheorghe C. Savin, inspector Secția de învățămînt a regiunii Cluj ; loan I. Șerban, profesor Școala generală nr. 11 Tg. Mureș ; Petru C. Sîrb, profesor Școala profesională „Semănătoarea“ București ; Steliana Gh. Simescu, profesor Școala generală nr. 5 Tg. Jiu ; Vasile Gh. Smeu, inspector Secția de învățămînt a raionului Gorj ; Natalia T. State, profesor Liceul nr. 3 Buzău ; Octavian Iosif Gh. Stroia, profesor Școala de coregrafie Cluj ; Tiberiu St. Szikszai, inspector Secția de învățămînt a regiunii Suceava ; Constantin I. Tănăsescu, profesor Liceul Titu; Gheorghe D. Țarog, învățător Școala generală Blăjel-Mediaș ; Francisc Pavel D. Urmenyi, inspector general Ministerul învățămîntului ; Nicolae I. Uzea, învățător Școala generală Strachina-Fetești ; Nicolai St. Vanghelovici, inspector Secția de învățămînt a regiunii Bacău ; Gherghina E. Vasile, educatoare Grădinița de copii nr. 1 Băilești ; Vasile M. Vasiliu, învățător Școala generală nr. 75 București; Constantin S. Vîlcu, profesor Liceul „Unirea“ Focșani ; Eugen D. Vârgolici, inspector Secția de învățămînt a regiunii Iași; Viorica V. Vușcan, profesor Liceul „N. Bălcescu“ Pitești. „MEDALIA MUNCII" următorilor : Ion I. Amzulescu, profesor Școala generală Verguleasa-Drăgășani; Nicolița D. Andrei, profesor Grupul școlar minier Barza-Brad; Constantin Gh. Andrei, lector Institutul de perfecționare a cadrelor didactice Brașov ; Eugenia M. Andrei, profesor Liceul „N. Bălcescu“ Pitești ; Octavian I. Andreescu, șeful Secției de învățămînt ,a orașului Ploiești; Gheorghe N. Andreescu, învățător Școala generală Sion-Teleajen; Heinelia Gh. Ardeleanu, inspector Secția de învățământ, raionului 1 Mai-București ; Ana Ma Aronescu, lector Institutul de perfecționare a cadrelor didactice București ; loan I. Anghel, profesor Școala generală Filipești-Roman ; Maria I. Argintovici, educatoare Grădinița de copii nr. 9 Constanța ; Maria Gh. Apostolescu, lector Institutul de perfecționare a cadrelor didactice București ; Magdalena P. Arhip, profesor Liceul „Mihail Eminescu“ Iași ; Maria Elena K. Bakony, profesor Școala tehnică agricolă Timișoara ; Emil M. Balla, lector Institutul de perfecționare a cadrelor didactice Cluj ; Alexandru V. Banciu, profesor Școala profesională auto Rîmnicu Vîlcea ; Paul Bartók, profesor Liceul Cărei ; Gheorghe Șt. Bazacov, profesor pensionar Turnu Severin ; Marin M. Bădescu, profesor Liceul „N. Bălcescu“ Pitești ; Mihai E. Bărbătescu, profesor Liceul „N. Bălcescu“ București ; Ion C. Bărbulescu, profesor Grupul școlar chimie București; Paraschiva C. Botescu, profesor Grupul școlar comercial Ploiești ; Elena P. Botez, bibliotecar Liceul „Mihail Eminescu“ Iași; Aurel N. Budescu, profesor Liceul „Unirea“ Focșani ; Apostol V. Buzatu, profesor Liceul nr. 1 Giurgiu ; Foti V. Boncu, șef serviciu Ministerul învățământului ; Dumitru Gh. Cartiș, maistru instructor Școala profesională „Nicovala“ Sighișoara; Victoria T. Cătănoiu, învățător Liceul nr. 27 București ; Minerva V. Chibeleanu, profesor Liceul nr. 4 Tg. Mureș ; Ion D. Chiticaru, profesor Școala generală nr. 2 Cîmpulung ; Maria Gh. Ciocănea, profesor Școala profesională specială nr. 1 București; Gheorghe M. Cojoc, profesor Liceul militar „Ștefan cel Mare“ Cîmpulung Moldovenesc«; Constantin Gh. Cârlănescu, profesor Grupul școlar construcții București; Elisabeta I. Cojocariu, învățător Școala generală Duboz-Lugoj ; Dumitru V. Cojocaru, inspector Ministerul Învățămîntului; Stela M. Colceriu, educatoare Grădinița de copii Bicazu Ardelean — Piatra Neamț ; Emilia Gh. Constantinescu, șef sector Institutul de științe pedagogice București ; Mihai T. Costea, învățător Școala generală Conțești-Adjud ; Nicolae H. Coșea, profesor Grupul școlar „Steagul Roșu“ Brașov ; Ștefan Șt. Czustak, profesor Liceul Petroșani ; Margareta N. Creangă, profesor Liceul nr. 4 Iași ; Melania N. Creangă, lector Institutul de perfecționare a cadrelor didactice Brașov ; Ecaterina P. Cristescu, maistru instructor Școala de meserii nr. 1 București ; Ecaterina I. Csengeri, cercetător științific Institutul de științe pedagogice București ; Ion Gh. Damian, șeful Secției de învățământ a raionului Botoșani ; Gheorghe V. Dascălu, maistru instructor Grupul școlar chimie Piatra Neamț ; Oleg I. Debren, profesor Liceul militar „Ștefan cel Mare“ Cîmpulung Moldovenesc ; Ion I. Dezmierean, inspector Secția de învățămînt a regiunii Cluj ; Viorica Demetrescu, lector Institutul de perfecționare a cadrelor didactice București ; Matilda L. Dinca, profesor pensionar Iași ; Eugenia D. Didulescu, profesor pensionar București ; Zamfir Dima, profesor Școala generală nr. 10 Brăila ; Dumitru Gh. Dinu, maistru instructor Grupul școlar petrol Tîrgoviște ; Maria N. Dinescu, lector Institutul de perfecționare a cadrelor didactice București ; Vasile Gh. Donciu, profesor Școala profesională de industrie ușoară Focșani ; Elena V. Donici, profesor Școala de coregrafie București ; Gheorghe D. Drapac, învățător Școala Fărcașa-Tg. Neamț ; Ion C. Dragulem, maistru instructor Grupul școlar forestier Rîmnicu-Vîlcea ; Nicolae N. Druleac, învățător Școala generală Lunca la Tisa — Sighet ; Ion D. Dumitrașcu, profesor Liceul Cogealac — Istria ; Costin A. Dumitrescu, profesor Liceul orașul Victoria ; Ion M. Dumitru, maistru instructor Grupul școlar minier Petroșani ; Scarlat M. Duță, inspector Ministerul învățămîntului ; Aurelian N. Eufrosin, profesor Grupul școlar auto Ploiești; Nicolae Anton A. Fritz, inspector Secția de învățămînt a orașului Lugoj ; Constantin I. Garafacu, învățător Școala generală Grădiștea de Munte - Orăștie ; Alexandrina I. Gărciulescu, învățător Școala generală nr. 151 București; Aurelia G. Găvănescu, învățător Școala generală Telești- Gorj ; Valeria I. Giurău, educatoare Grădinița de copii nr. 10 Oradea ; Iulian D. Ghițocsiu, maistru instructor Școala profesională „Electromagnetica“ București ; Vasile T. Gligor, maistru instructor Grupul școlar al uzinelor „Industria Sîrmei“ Cîmpia Turzii ; Orbin S. Göllner, profesor Școala generală Tigmandru-Sighișoara ; Ioan Gh. Gorea, profesor Școala generală Hăpria-Alba; Vasile V. Grigorescu, secretar de școală pensionar Pitești; Nicolae I. Grigoriu, inspector Secția de învățămînt a raionului Cîmpulung Moldovenesc ; Rafila I. Gruiescu, educatoare Grădinița de copii Oarța de Jos ■—• Cehul Silvaniei ; Clemensa D. Guleș, profesor Școala profesională UCECOM Arad ; Elisabeta Șt. György, inspector Secția de învățămînt a orașului Tg. Mureș ; Adalbert I. Havrilla, profesor Grupul școlar forestier Tg. Mureș ; Matei M. Hecker, metodist Ministerul învățămîntului ; Vasile I. Hrib, profesor Liceul nr. 6 Iași ; Ion P. Ilie, profesor Liceul „Mihai Viteazul“ București ; Constantin G. Iliescu, inspector Ministerul învățămîntului ; Gheorghe V. Iliescu, profesor Grupul școlar forestier Rîmnicu Vîlcea ; Preda D. lonescu, profesor Liceul ,,N. Bălcescu“ Pitești ; Paul I. lonescu, maistru instructor Grupul școlar al uzinelor „Industria Sîrmei“ Cîmpia Turzii ; Constantin F. Ionescu, maistru instructor lar energetic Craiova ; Grupul școFlorica N. Ionescu, profesor Liceul „Mihai Viteazu“ București; Constantin D. Ionescu Țiu, redactor șef adjunct Gazeta matematică ; Gheorghe P. Iordăchescu, maistru instructor Grupul școlar „I. Rangheț“ București ; Tidorița S. Iosif, inspector Ministerul învățămîntului ; Elena V. Jiga, profesor Liceul nr. 26 București; Vasile M. Jiva, maistru instructor Grupul școlar „Industria Lînei“ Timișoara ; Ana A. Ledan, educatoare Grădinița de copii nr. 1 Sf. Gheorghe ; Emil R. Leibovici, metodist Ministerul învățămîntului ; Cornelia M. Lipșa, educatoare Grădinița de copii nr. 1 Tecuci ; Corneliu Gh. Lupașcu, redactor șef Revista „Natura ; Gheorghe Gh. Lupu, profesor Școala generală „Gheorghe Doja“ Slobozia ; Viorica I. Mancaș, profesor pensionar Iași ; Alexandru D. Manca, maistru instructor Școala profesională chimie Tulcea ; Vicențiu H. Marcali, profesor Școala generală Străoane-Panciu ; Elisabeta D. Marian, inspector Ministerul învățămîntului ; Aurelia Gh. Marinescu, educatoare Grădinița de copii Baia de Criș — Brad ; Mircea Șt. Marinescu, profesor Școala profesională specială nr. 18 Craiova ; Maria V. Marinescu, profesor Liceul „Mihail Eminescu“ Iași ; Ecaterina I. Matei, profesor Liceul nr. 2 Ploiești ; Stelian Gh. Mărculescu, profesor pensionar Brașov ; loan I. Matei, învățător Școala generală nr. 12 Sighetul Marmației ; Constantin Gh. Maxim, maistru instructor Grupul școlar Uzinele mecanice Cugir-Orăștie : Mihail I. Mihalcea, profesor Liceul ,,Dr. Petru Groza- București ; Nicolae I. Mihăilă, conferențiar univ. București ; Tudor I. Minu, maistru instructor Grupul școlar de industrie alimentară Galați ; Badea P. Miu, profesor Grupul școlar agricol Curtea de Argeș ; Andrei S. Moraru, învățător Școala generală Hîrșova ; Roman I. Moravski, profesor Școala de coregrafie’«Cluj ; Dumitru I. Mosora, maistru instructor Școala profesională de cai ferate Iași; Tatiana Gh. Muranievici, profesor Liceul ,,N. Bălcescu- Pitești ; Cornelia Gh. Naflejda, profesor pensionar Iași ; Constanța Gh. Nanu, profesor pensionar Iași ; Dumitru V. Neagoe, învățător Școala generală Ariniș-Cehul Silvaniei ; Grigore M. Neagoș, învățător Școala generală Lovnic-Rupea ; Nadia Gh. Nicolescu, redactor șef secție Editura didactică și pedagogică ; Vasile C. Nicoară, învățător Școala generală Gîrbău-Huedin; Marinara Valeria I. Nicoară, lector Institutul de perfecționare a cadrelor didactice« Cluj ; Zamfirache P. Niță, învățător Școala generală nr. 1 Bărăganul — Brăila ; Dumitrache I. Nițulescu, profesor Liceul nr. 1 Călărași ; Lazăr Gh. Onchiș, profesor Școala generală Căpîlna-Salonta ; Nicolae P. Oneț, inspector Secția de învățămînt a raionului Cîmpeni ; Pompiliu Gh. Oprea, învățător Liceul Moinești ; Eugen Mihail Șt. Oprescu, secretar Liceul „N. Bălcescu“, Pitești ; Adalbert N. Pali, profesor Liceul Ditrău-Gheorghieni; Gheorghe C. Peștișanu, profesor Liceul Peștișani-Gorj ; Ștefan P. Petrescu, învățător Școala generală Buftea-Răcari ; Henriette M. Pîrvulescu, profesor Școala generală Copaciu-Drăgănești Vlașca ; Constantin V. Podani, maistru instructor Centrul școlar agricol Bistrița ; loan M. Popescu, învățător Școala generală Țibana-Negrești; Olimpia S. Popescu, profesor Liceul militar „D. Cantemir“ Breaza ; Gheorghe V. Popovici, maistru instructor Școala profesională de căi ferate București ; Rodica M. Procopiu, profesor Liceul de muzică Iași ; Maria I. Radu, învățător Școala generală nr. 99 București ; Nicolae C. Rădulescu, șeful Secției de învățămînt a raionului Vînju Mare ; Iosefina L. Rădulescu, profesor Școala profesională „Dîmbovița“ București ; Lucreția M. Rezeanu, maistru instructor Grupul școlar comercial Craiova ; Ilie N. Roibu, maistru instructor Școala profesională specială nr. 18 Craiova ; loan A. Rugină, învățător Școala generală Schineni-Bîrlad ; Cornel Gh. Săsăran, profesor Școala profesională Jimbolia ; Margareta T. Schuster, învățător Școala generală Unirea Bistrița ; David M. Sever, inspector Ministerul Învățămîntului; Gheorghe D. Simionescu, conferențiar univ. București; Mihai Gh. Simionescu, maistru instructor Grupul școlar energetic „I. Rangheț“ București ; Tache T. Sîmbotin, profesor Liceul „N. Bălcescu“ Pitești ; Ana S. Simu, inspector Secția de învățămînt a orașului Cluj ; Pantelimon A. Spirescu, profesor Liceul „Mihai Viteazu“ București; Mihai A. Stănescu, profesor Liceul „Unirea“ Focșani ; Filip B. Stănescu, profesor Școala profesională de industrie ușoară Pitești ; Augustin A. Surdu, profesor Școala generală Cornești- Tîrnăveni ; Maria Gh. Șuțu, lector Institutul de perfecționare a cadrelor didactice Brașov ; Victor A. Székely, profesor Școala generală Jibou- Zalău ; Adam S. Szekely, inspector Secția de învățămînt a regiunii Brașov ; Ana N. Serb, profesor Școala generală nr. 1 Cîmpulung ; Gheorghe R. Serb, învățător Școala generală Bradu-Pitești ; Dușan M. Tatalovici, inspector Secția de învățămînt a regiunii Banat ; Ortansa A. Teodor, învățător Școala generală nr. 7 Giurgiu; Ioan Șt. Teodorescu, profesor pensionar Galați ; Alexandru A. Tica, inspector Secția de învățămînt a raionului Beiuș ; Rodica C. Tighici, învățător Școala generală Bujor ; Teodor V. Tiron, învățător Școala generală Prăjești-Bacău ; Gheorghe N. Temeșcu, profesor Grupul școlar „Unirea“ București ; Eugenia P. Trimbaci, învățător Școala generală Stejărișul-Agnita ; Petre Gh. Tudor, învățător Școala generală nr. 2 Urziceni ; Victor V. Tunsoiu, profesor Școala generală Murgașu Oltețu; Ion M. Turcu, profesor Grupul școlar agricol Buzău ; Pavel I. Tușteanu, profesor Centrul școlar cooperatist Rîmnicu Vîlcea ; Elena V. Udrea, profesor Liceul „Mihail Eminescu“ Iași; Ion D. Udriștoiu, profesor Liceul „Mihai Viteazul“ București: Alecu A. Uzun, maistru instructor Grupul școlar agricol Buzău ; Agneta N. Vartanovici, redactor Editura didactică și pedagogică ; Dumitru C. Vasilache, profesor Școala profesională „Electromagnetica“ București; Aurel D. Vasilescu, profesor Școala tehnică de arhitectură București ; Maxim M. Vasiliu, profesor Liceul „Mihai Viteazul“ București ; Ion I. Vicoveanu, învățător pensionar Vicovu de Jos Rădăuți; Dominica V. Vieru, profesor Liceul Trușești-Botoșani ; Eugen I. Vișa, profesor pensionar Timișoara ; Maria C. Vlad, educatoare Grădinița de copii Pucioasa - Tîrgoviște ; Ion I. Vlad, maistru instructor Grupul școlar petrol Cîmpina ; Aurelia V. Voia, educatoare Grădinița de copii nr. 2 Oravița ; Margareta St. Vrăbete, educatoare Grădinița de copii nr. 9 Craiova ; Teofelia M. Vrăjitori, profesor Liceul Poiana Mare-Calafat ; Aurelia N. Zaporojan, învățător Grupul școlar comercial Botoșani. Pentru activitate îndelungată și merite deosebite, precum și pentru contribuția adusă în dezvoltarea invățămîntului de cultură generală și a învățămîntului profesional și tehnic, s-a conferit: criA si RUM ÎNISTRATIA !•• Bucureștii. Sita MiiP»*. i. Talofes 17.60.20. Abonamentele se fac la oficiile poștale, factorii poștali 1- Jif..._«4n î- Bacalaureatul Incepind cu anul școlar în curs, examenul de maturitate va purta denumirea de ■»*»men de bacalaureat. Absolvenții de liceu care au reușit la examenul de maturitate, în sesiunea iunie, 1966 vor primi «diploma de bacalaureat. 40.132