Gazeta Învățământului, 1967 (Anul 19, nr. 880-927)

1967-05-19 / nr. 899

Centrele și președinții comisiilor examenului de bacalaureat (Urmare din pag. a 5-a) Președinte Aurel Manea, conf. univ. fizică Institutul de mine Petroșeni, Liceul nr. 2 Tg. Jiu — Comisia nr. 43, secție umanistă. Se vor prezenta candidați de la Liceul nr. 2 Tg. Jiu și Liceul Peștișani (cursuri de zi și restanțieri). Președinte Lileta Donat Stoianovici, lector univ. dr. filologie Universitatea Craiova, Regiunea PLOIEȘTI Liceul „B. P. Hașdeu“ Buzău — Comisia nr. 1, secție reală. Se vor prezenta candidați de la Liceul „B. P. Hașdeu“ Buzău (cursuri de zi). Președinte Mircea Constantinescu, conf. univ. dr. docent matematică Inst. de petrol, gaze și geologie, București, Liceul „B. P. Hașdeu“ Buzău — Comisia nr. 2. Secție mixtă. Se vor prezenta candidați de la Liceul „B. P. Hașdeu“ Buzău și Liceul Beceni (cursuri de zi și restanțieri). Președinte Eugen Pincovschi conf. univ. dr. chimie Institutul politehnic „Gheorghe Gheorghiu-Dej“ București. Liceul „B. P. Hașdeu“ Buzău — Comisia nr. 3. Secție mixtă. Se vor prezenta candidați de la Liceul „B. P. Hașdeu“ Buzău (cursuri serale, învățămînt fără frecvență și restanțieri). Președinte Maria Apostolescu, conf. șt. biologice, Inst. de perfecționare a cadrelor didactice București. Liceul „M. Eminescu" Buzău — Comisia nr. 4, Secție reală. Se vor prezenta candidați de la Liceul „M. Eminescu“ Buzău (cursuri de zi). Președinte Elena Stancu, conf. univ. dr. chimie Institutul agronomic „Nic. Bălcescu“ București. Liceul „M. Eminescu" Buzău — Comisia nr. 5, secție reală. Se vor prezenta candidați de la Liceul „M. Eminescu“ Buzău și Liceul Pogoanele (cursuri de zi, învățămînt fără frecvență și restanțieri). Președinte Dumitru Ionescu, prof. univ. matematică Inst. politehnic „Gh. Gheorghiu-Dej“ București, Liceul „M. Eminescu“ Buzău — Comisia nr. 6, Secție umanistă. Se vor prezenta candidați de la Liceul „M. Eminescu“ Buzău (cursuri de zi învățămînt fără frecvență și restanțieri). Președinte Petre Pufan, lector univ. dr. psihologie Univ. București, Liceul Pătîrlagele — Comisia nr. 7, secție mixtă. Se vor prezenta candidați de la Liceul Pătîrlagele (cursuri de zi, învățămînt fără frecvență și restanțieri). Președinte Luigi Dobrescu, conf. univ. fizică Inst. de științe economice „V. I. Lenin“ București, Liceul „Nic. Grigorescu“ Cîmpina — Comisia nr. 8, secție umanistă. Se vor prezenta candidați de la Liceul „Nic. Grigorescu“, Liceul „Ilie Pintilie“ Cîmpina și Liceul Breaza (cursuri de zi). Președinte Marina Radu, șef lucrări dr. st. biologice Universitatea București, Liceul „Nic. Grigorescu“ Cîmpina — Comisia nr. 9, secție mixtă. Se vor prezenta candidați de la Liceul „Nic. Grigorescu“ Címpina și Liceul „Aurel Vlaicu“ Breaza (cursuri de zi, serale și restanțieri). Președinte Grigore Strungaru, lector univ. dr. șt. biologice Universitatea București, Liceul „Ilie Pintilie“ Cîmpina — Comisia nr. 10, secție reală. Se vor prezenta candidați de la Liceul „Ilie Pintilie“ și Liceul „Nic. Grigorescu“ Cîmpina (cursuri de zi și restanțieri). Președinte Marius Stoica, conf. univ. dr. matematică Institutul politehnic „Gheorghe Gheorghiu-Dej“ București, Liceul Bușteni — Comisia nr. 11, secție mixtă. j Se vor prezenta candidați de la Liceul Bușteni, Liceul „G. Enescu“ Sinaia și secția serală Azuga (cursuri de zi, serale, învățămînt fără frecvență și restanțieri). Președinte Tamara Gane conf. univ. filologie Universitatea București, Liceul „G. Enescu“ Sinaia — Comisia nr. 12 secție mixtă. Se vor prezenta candidați de la Liceul „G. Enescu“ Sinaia și Liceul Comarnic (cursuri de zi și serale). Președinte Polixenia Costinescu, șef lucrări dr. chimie Inst. de petrol, gaze și geologie București. Liceul Băicoi — Comisia nr. 13, secție mixtă. Se vor prezenta candidați de la Liceul Băicoi (cursuri de zi, serale, învățămînt fără frecvență și restanțieri). Președinte Valeria Barbu, șef lucrări, dr. șt. biologice, Univ. București, Liceul Moreni — Comisia nr. 14, secție reală. Se vor prezenta candidați de la Liceele Moreni și Filipești de Pădure (cursuri de zi, serale și restanțieri). Președinte Iancu Sager, conf. univ. matematică Institutul de construcții București. Liceul Moreni — Comisia nr. 15, secție mixtă. Se vor prezenta candidați de la Liceele Moreni și Filipești de Pădure (cursuri de zi, serale, învățământ fără frecventă și restanțieri). Președinte Doina Ivan, șef lucrări dr. șt. biologice Univ. București. Liceul Mizil — Comisia nr. 16, secție mixtă. Se vor prezenta candidați de la Liceul Mizil (cursuri de zi, serale, învățămînt fără frecvență și restanțieri). Președinte Maria Teodorescu, lector univ. dr. șt. biologice Universitatea București, Liceul „I. L. Caragiale" Ploiești — Comisia nr. 17, secție reală. Se vor prezenta candidați de la Liceul „I. L. Caragiale" Ploiești (cursuri de zi, învățămînt fără frecvență și restanțieri). Președinte Vasile Nedelcu, conf. univ. dr. fizică Institutul de petrol gaze și geologie București, Liceul „I. L. Caragiale" Ploiești, Comisia nr. 18, secție umanistă. Se vor prezenta candidați de la Liceul „I. L. Caragiale" Ploiești (cursuri de zi, învățămînt fără frecvență și restanțieri). Președinte Valeria Velcea, conf. univ. dr. geografie Universitatea București, Liceul „I. L. Caragiale" Ploiești , Comisia nr. 19, secție reală. Se vor prezenta candidați de la Liceul „I. L. Caragiale" Ploiești (cursuri serale). Președinte Ernest Belu Paladi, conf. univ. dr. matematică Institutul de construcții București, Liceul nr. 2 Ploiești — Comisia nr. 20, secție reală. Se vor prezenta candidați de la Liceul nr. 2 Ploiești (cursuri de zi și restanțieri). Președinte Cornelia Costin, conf. univ. dr. chimie Universitatea București, Liceul nr. 2 Ploiești — Comisia nr. 21, secție umanistă Se vor prezenta candidați de la Liceul nr. 2, Liceul „I. L. Caragiale“ și Liceul „M. Viteazul“ Ploiești (curs de zi). Președinte Nicolae Marcu, conf. univ. filozofie Institutul de științe economice „V. I. Lenin“ București. • Liceul Nr. 2 Ploiești — Comisia nr. 22, secție umanistă. Se vor prezenta candidați de la Liceul nr. 2 Ploiești (curs de zi și restanțieri). Președinte Constantin Velichi conf. univ. istorie Universitatea București, Liceul Nr. 2 Ploiești — Comisia nr. 23, secție reală. Se vor prezenta candidați de la Liceul Nr. 2 Ploiești, Liceul Plopeni și Secția serală Boldești (cursuri serale și restanțieri). Președinte Constantin Iamandi conf. univ. dr. matematică Institutul de construcții București, Liceul Nr. 2 Ploiești — Comisia nr. 24 secție mixtă. Se vor prezenta candidați de la Liceul nr. 2 Ploiești și Liceul Plopeni (învățămînt fără frecvență). Președinte Dumitru Ticulescu, conf. univ. dr. st. biologice Institutul pedagogic de 3 ani Bacău. Liceul ,,M. Viteazul" Ploiești — Comisia nr. 25, secție umanistă. Se vor prezenta candidați de la Liceul „M. Viteazul“ și Liceul „Nic. Bălcescu“ Ploiești (cursuri de zi). Președinte Alexe Popescu, conf. univ. dr. chimie Universitatea București, Liceul „Nic. Bălcescu“ Ploiești — Comisia nr. 26, secție reală. Se vor prezenta candidați de la Liceul „Nic. Bălcescu“ Ploiești, Liceele Ciorani și Plopeni (curs de zi și restanțieri). Președinte Alexandru Visarion, conf. univ. matematică Institutul politehnic „Gheorghe Gheorghiu-Dej“ București, Liceul „Nic. Bălcescu“ Ploiești — Comisia nr. 27, secție reală. Se vor prezenta candidați de la Liceul „Nic. Bălcescu“ Ploiești, Liceele Vălenii de Munte și Plopeni (curs seral și restanțieri). Președinte Ștefan Gheorghiță, conf. univ. dr. matematici Universitatea București, Liceul „Alex. I. Cuza“ Ploiești — Comisia nr. 28, secție mixtă. Se vor prezenta candidați de la Liceul „Alex. I. Cuza“ și Liceul de muzică și arte plastice Ploiești (cursuri de zi și restanțieri). Președinte Octavian Floarea, conf. univ. dr. chimie Institutul politehnic „Gheorghe Gheorghiu-Dej“ București, Liceul „Alex. I. Cuza“ Ploiești — Comisia nr. 29, secție reală. Se vor prezenta candidați de la Liceul „Alex. I. Cuza“ Ploiești și Secția serală Valea Călugărească (cursuri serale și restanțieri). Președinte Mircea Ionescu Varo, conf. univ. dr. șt. biologice Universitatea București, Liceul nr. 6 Ploiești — Comisia nr. 30, secție reală. Se vor prezenta candidați de la Liceul nr. 6 Ploiești (cursuri de zi și restanțieri). Președinte Nicolae Drăghici, conf. univ. matematică Institutul politehnic „Gh. Gheorghiu-Dej“ București, Liceul nr. 6 Ploiești — Comisia nr. 31, secție umanistă. Se vor prezenta candidați de la Liceul nr. 6 Ploiești și Liceul Plopeni (cursuri de zi și restanțieri). Președinte Pantelimon Golu, lector univ. dr. psihologie Universitatea București, Liceul Urlați — Comisia nr. 32, secție mixtă. Se vor prezenta candidați de la Liceul Urlați (cursuri de zi, serale, învățămînt fără frecvență și restanțieri). Președinte Elisabeta Hanganu, lector univ. dr. șt. biologice-geografie Universitatea București, Liceul „Alex. Vlahuță“ Rm. Sărat — Comisia nr. 33, secția reală. Se vor prezenta candidați de la Liceul „Alex. Vlahuță“ Rm. Sărat și Liceul Dumitrești (cursuri de zi și restanțieri). Președinte Abraham Hollingher, conf. univ. matematică Universitatea București, Liceul „Ștefan cel Mare“ Rm. Sărat — Comisia nr. 34, secție reală. Se vor prezenta candidați de la Liceul „Ștefan cel Mare“ Rm. Sărat (cursuri de zi, învățămînt fără frecvență și restanțieri). Președinte Augustin Petre, conf. univ. dr. matematică Institutul politehnic „Gheorghe Gheorghiu-Dej“ București, Liceul „Ștefan cel Mare" Rm. Sărat — Comisia nr. 35 secție mixtă. Se vor prezenta candidați de la Liceul „Ștefan cel Mare“ și Liceul „Alex. Vlahuță“ Rm. Sărat, (cursuri de zi, serale, învățămînt fără frecvență și restanțieri). Președinte Constantin Picoș, lector univ. dr. șt. biologice Universitatea București, Liceul Vălenii de Munte — Comisia nr. 36, secție reală. Se vor prezenta candidați de la Liceele Vălenii de Munte, Slănic și Mâneci Ungureni (cursuri de zi și restanțiere.Președinte Titus Grecu, conf. univ. matematică Institutul politehnic „Gheorghe Gheorghiu-Dej“ București, Liceul Vălenii de Munte — Comisia nr. 37, secție umanistă. Se vor prezenta candidați de la Liceele Vălenii de Munte și Slănic (cursuri de zi, învățământ fără frecvență și restanțieri). Președinte Nicolae Ciachir, lector univ. dr. istorie Universitatea București. Liceul „dr. Alexandrescu" Tîrgoviște — Comisia nr. 38, secție reală. Se vor prezenta candidați de la Liceul „Gr. Alexandrescu“ și Liceul nr. 2 Tîrgoviște (cursuri de zi). Președinte Ilie Cucurezeanu, conf. univ. dr. fizică Institutul politehnic „Gheorghe Gheorghiu-Dej“ București, Liceul „Gr. Alexandrescu" Tîrgoviște — Comisia Nr. 39, secție mixtă. Se vor prezenta candidați de la Liceul „Gr. Alexandrescu“, Liceele nr. 2 și nr. 3 Tîrgoviște și Liceul Băleni (cursuri de zi, învățământ fără frecvență și restanțieri). Președinte Margareta Avram, conf. univ. dr. chimie Institutul politehnic „Gheorghe Gheorghiu-Dej“ București. Liceul nr. 2 Tîrgoviște — Comisia nr. 40, secție reală. Se vor prezenta candidați de la Liceele Nr. 2 și nr. 3 Tîrgoviște și Secția serală Mija (cursuri serale și restanțieri). Președinte Eugen Mihâilescu, conf. univ. dr. docent matematică Universitatea București, Liceul nr. 3 Tîrgoviște — Comisia nr. 41 secție reală. Se vor prezenta candidați de la Liceele nr. 3 și nr. 2 Tîrgoviște (cursuri de zi). Președinte Osias Sachter, conf. univ. matematică Institutul politehnic „Gheorghe Gheorghiu-Dej“ București. Liceul nr. 3 Tîrgoviște — Comisia nr. 42, secție umanistă. Se vor prezenta candidați de la Liceele nr. 3 și nr. 2 Tîrgoviște (cursuri de zi și învățămînt fără frecvență). Președinte Raisa Nanu, conf. univ. filologie Universitatea București, Liceul Pucioasa — Comisia nr. 43, secție reală. Se vor prezenta candidații de la Liceele Pucioasa și Fieni (cursuri de zi și serale). Președinte Victor Grigorescu conf. univ. matematică Institutul de medicină și farmacie București, Liceul Pucioasa — Comisia nr. 44, secție mixtă. Se vor prezenta candidați de la Liceele Pucioasa și Fieni (cursuri de zi, serale, învățămînt fără frecvență și restanțieri). Președinte Nicolae Constantin Matei, conf. pedagogie Institutul de perfecționare a cadrelor didactice București. Liceul militar „D. Cantemir" Breaza — Comisia nr. 45 secție reală Se vor prezenta candidați de la Liceul militar „D. Cantemir“ Breaza (cursuri de zi). Președinte Virgil Atanasiu, conf. fizică Institutul de perfecționare a cadrelor didactice București. Liceul militar „D. Cantemir" Breaza — Comisia nr. 46, secție reală. Se vor prezenta candidați de la Liceul militar „D. Cantemir“ Breaza (cursuri de zi). Președinte Ion Filimon, conf. univ. dr. matematică Institutul de construcții București. Liceul militar „D. Cantemir" Breaza — Comisia nr. 47 secție reală. Se vor prezenta candidați de la Liceul militar „D. Cantemir“ Breaza. Președinte Vasile Popescu, conf. univ. dr. matematică Institutul politehnic „Gh. Gheorghiu-Dej“ București, ședinte Ioan Luca, conf. univ. fizică Institutul agronomic „Ion Ionescu de la Brad“ Iași, Liceul Trușești — Comisia nr. 4, secție mixtă. Se vor prezenta candidați de la Liceele Trușești și Ștefănești (cursuri de zi, învățămînt fără frecvență și restanțieri). Președinte Angela Popa, șef lucrări dr. chimie Universitatea „Al. I. Cuza“ Iași, Liceul „Dragoș Vodă“ Cîmpulung — Comisia nr. 5, secție mixtă. Se vor prezenta candidați de la Liceul „Dragoș Vodă“ Cîmpulung, Liceele Stulpicani și Moldovița (cursuri de zi și restanțieri). Președinte Radu Vasiliu, conf. univ. chimie Inst. politehnic Iași. Liceul „Dragoș Vodă“ Cîmpulung — Comisia nr. 6, secție reală. Se vor prezenta candidați de la Liceul „Dragoș Vodă“ Cîmpulung (cursuri de zi, învățământ fără frecvență și restanțieri). Președinte Mardarie Sorohan, lector univ. dr. fizică Universitatea „Al. I. Cuza“ Iași, Liceul nr. 1 Dorohoi — Comisia nr. 7, secție mixtă. Se vor prezenta candidați de la Liceul nr. 1 Dorohoi (cursuri de zi, învățămînt fără frecvență și restanțieri). Președinte Valer Pop, lector, univ', dr. fizică Universitatea „Al. I. Cuza“ Iași. Liceul nr. 2 Dorohoi — Comisia nr. 8, secție mixtă. Se vor prezenta candidați de la Liceul nr. 2 Dorohoi (cursuri de zi, învățămînt fără frecvență și restanțieri). Președinte Natalia Coteneanu, conf. univ. dr. șt. biologice Institutul agronomic „Ion Ionescu de la Brad“ Iași, Liceul Darabani — Comisia nr. 9, secție mixtă. Se vor prezenta candidați de la Liceul Darabani (cursuri de zi și restanțieri). Președinte Lucia Ifteni, șef lucrări dr. șt. biologice Institutul agronomic „Ion Ionescu de la Brad“ Iași, Liceul nr. 1 Fălticeni — Comisia nr. 10, secție umanistă. Se vor prezenta candidați de la Liceul nr. 1 Fălticeni și Liceul Drăgușeni (cursuri de zi, învățămînt fără frecvență și restanțieri). Președinte Constantin Nicolicioiu, conf. univ. filozofie Universitatea „Al. I. Cuza“ Iași, Liceul nr. 1 Fălticeni — Comisia nr. 11, secție reală. Se vor prezenta candidați de la Liceul nr. 1 Fălticeni și Liceul Drăgușeni (cursuri de zi, serale, învățămînt fără frecvență și restanțieri). Președinte Cornelia Botez, conf. univ. dp. chimie Institutul politehnic Iași, Liceul nr. 2 Fălticeni — Comisia nr. 12, secție umanistă. Se vor prezenta candidați de la Liceul nr. 2 Fălticeni, liceele Dolhasca și LHeni (cursuri de zi și restanțieri). Președinte Cornelia Dimitriu, lector univ. dr. psihologie — pedagogie Universitatea „Al. I. Cuza“ Iași, Liceul nr. 2 Fălticeni — Comisia nr. 13, secție reală. Se vor prezenta candidați de la Liceul nr. 2 Fălticeni, liceele Dolhasca și Liteni (cursuri de zi și restanțieri). Președinte Ioan Bejan, șef lucrări dr fizică Institutul politehnic Iași, Liceul Gura Humorului — Comisia nr. 14, secție mixtă. Se vor prezenta candidați de la Liceul Gura Humorului (cursuri de zi, serale, învățămînt fără frecvență și restanțieri). Președinte Nicolae Gostar, conf. univ. istorie Universitatea „Al. I. Cuza“ Iași, Liceul Solea — Comisia nr. 15, secție mixtă. Se vor prezenta candidați de la Liceele Solea și Vicov (cursuri de zi și restanțieri). Președinte Mihai Apăvăloae, lector univ. dr. geografie Universitatea „Al. I. Cuza“ Iași, Liceul nr. 1 Rădăuți — Comisia nr. 16, secție umanistă. Se vor prezenta candidați de la Liceele nr. 1, nr. 2 Rădăuți și Liceul Siret (cursuri de zi, învățămînt fără frecvență și restanțieri). Președinte Ioan Grigoraș, lector univ. dr. filozofie Universitatea „Al. I. Cuza“ Iași, Liceul nr. 1 Rădăuți — Comisia nr. 17, secție reală. Se vor prezenta candidați de la Liceul nr. 1 Rădăuți și Liceul Siret (cursuri de zi, serale, învățămînt fără frecvență și restanțieri). Președinte Emanoil Popper, conf. univ. dr. chimie Institutul politehnic Iași, Liceul nr. 2 Rădăuți — Comisia nr. 18, secție reală. Se vor prezenta candidați de la Liceul nr. 2 Rădăuți (cursuri de zi și restanțieri). Președinte Constantin Dobrescu, conf. univ. șt. biologice Universitatea „Al. I. Cuza“ Iași, Liceul Săveni— Comisia nr. 19, secție mixtă. Se vor prezenta candidați de la Liceele Săveni și Rădăuți Prut (cursuri de zi, învățămînt fără frecvență și restanțieri). Președinte Ioan Boișteanu, șef lucrări dr. șt. biologice Institutul agronomic „Ion Ionescu de la Brad“ Iași, Liceul Săveni — Comisia nr. 20, secție reală. Se vor prezenta candidați de la Liceele Săveni și Vorniceni (cursuri de zi, învățămînt fără frecvență și restanțieri). Președinte Magda Petrovanu, conf. univ. dr. chimie Universitatea „Al. I. Cuza“ Iași, Liceul „Ștefan cel Mare" Suceava — Comisia nr. 21, secție mixtă. Se vor prezenta candidați de la Liceul „Ștefan cel Mare“ Suceava (cursuri de zi și învățămînt fără frecvență). Președinte Alexandru Obreja, conf. univ. dr. geografie Universitatea „Al I. Cuza“ Iași. Liceul „Ștefan cel Mare“ Suceava — Comisia nr.2S secție reală. Se vor prezenta candidați de la Liceul „Ștefan cel Mare“ Suceava (cursuri de zi și restanțieri). Președinte Elvira Botez conf. univ. dr. matematică Institutul Pedagogic de 3 ani Suceava. Liceul „Ștefan cel Mare“ Suceava — Comisia nr. 23, secție mixtă. Se vor prezenta candidați da la Liceul „Ștefan cel Mare“ Suceava (cursuri serale și restanțieri). Președinte Leonida Guștiuc, prof. univ. șt. biologice Institutul Politehnic Iași, Liceul nr. 2 Suceava — Comisia nr. 24, secția umanistă. Se vor prezenta candidați de la Liceul nr. 2 Suceava (cursuri de zi și restanțieri). Președinte Nicolae Corivan, conf. univ. dr. docent istorie Institutul Pedagogic de 3 ani Suceava. Liceul nr. 2 Suceava — Comisia nr. 25, secție, reală. Se vor prezenta candidați de la Liceul nr. 2 Suceava și Liceul Dumbrăveni (cursuri de zi și restanțieri). Președinte Rudolf Deutsch, conf. univ. dr. fizică Institutul Politehnic Iași, Liceul Vatra Dornei — Comisia nr. 26, secție mixtă. Se vor prezenta candidați de la Liceul Vatra Dornei (cursuri de zi, serale, învățămînt fără frecvență și restanțieri). Președinte Eugenia Cazap, lector univ. dr. chimie Universitatea „Al. I. Cuza“ Iași. Liceul militar „Ștefan cel Mare" Cîmpulung — Comisia nr. 27 secție reală. Se vor prezenta candidați de la Liceul militar „Ștefan cel Mare“ Cîmpulung (cursuri de zi). Președinte Nicolae Calinicenco, prof. univ. dr. fizică Institutul Politehnic Iași. Liceul militar „Ștefan cel Mare“ Cîmpulung — Comisia nr. 28, secție reală. Se vor prezenta candidați de la Liceul militar „Ștefan cel Mare“ Cîmpulung (cursuri de zi). Președinte Nicolae Gheorghiu conf. univ. dr. matematică Universitatea „Al. I. Cuza“ Iași. Regiunea SUCEAVA Liceul „A. T. Laurian" Botoșani — Comisia nr. 1, secție umanistă. Se vor prezenta candidați de la Liceul „A. T. Laurian“, Liceul „M. Eminescu" Botoșani și Liceul Bucecea (cursuri de zi, învățămînt fără frecvență și restanțieri). Președinte Dumitru Ciurea, conf. univ. dr. istorie Institutul Pedagogic de 3 ani Suceava. Liceul „A. T. Laurian" Botoșani — Comisia nr. 2, secție reală. Se vor prezenta candidați de la Liceul „A. T. Laurian“ Botoșani (cursuri de zi și serale). Președinte Leonid Ababei conf. univ. dr. chimie Institutul de medicină și farmacie Iași, Liceul „M. Eminescu" Botoșani — Comisia nr. 3 secție reală. Se vor prezenta candidați de la Liceul „M. Eminescu“ Botoșani și Liceul Bucecea (cursuri de zi, învățămînt fără frecvență și restanțieri). Pre CONTINUĂRI • CONTINUĂRI • CONTINUĂRI Pedagogul — omul in alte discipline școala,, are nevoie oare de „cineva” care să țină liniște în clasă, să acopere un gol, de fapt tot cu un gol sau este necesar ca procesul instructiv-educativ să meargă înainte ? Asemenea abateri disciplinare — socotite de unii neînsemnate — au mari repercusiuni negative asupra muncii de educație. ..Se suspendă cursurile, avem ședință!“ Nu de mult, aflîndu-se într-una din școlile din Cluj, un redactor al gazetei noastre și-a exprimat dorința de a asista și la ultima oră de curs. Dar dorința nu i-a putut fi îndeplinită. Ultima oră a fost suspendată. Elevii și-au luat ghiozdanele și au plecat acasă în timp ce toate cadrele didactice au fost invitate la o lecție deschisă. Unora li s-a părut normal, căci așa se obișnuiseră. Intr-adevăr, unora li se pare un fapt obișnuit ca în timpul programului să se planifice diferite acțiuni : ședințe, lecții deschise, activități metodice. Contrar instrucțiunilor, care interzic categoria scoaterea oamenilor de la ore, uneori profesorii ți directorii de școli sunt chemați să participe la diverse ședințe, consfătuiri, activități culturale, sportive sau alte acțiuni cu caracter obștesc, în timpul programului unei — „Anul trecut, în raionul nostru numărul scoaterilor de la ore a fost de ordinul miilor — ne spune prof. Pavel Galea, șeful secției de învățămînt a raionului Arad. Au fost luate măsuri și cu toate acestea numărul lor continuă să fie ridicat datorită faptului că unele organizații obștești, culturale, sportive nu au ținut seama de indicațiile date de organele locale de partid“. — „Sesizați fiind că se abuzează de scoaterea cadrelor didactice de la ore din inițiativa sau cu îngăduința unor directori de școli și a unor secții de învățămînt, noi am verificat acest lucru — ne-a relatat prof. Gh. Cosma, șeful secției de învățămînt a regiunii Maramureș. Astfel, am constatat că la liceul din Șomcuta în trimestrele T și TI, peste 150 de absențe de la ore se datorau participărilor la diferite ședințe și acțiuni programate în timpul orelor de cursuri". Mai este oare necesar să subliniem prejudiciul adus învățământului de aceste absențe... motivate 7 Cu cîte asistențe sînteți datori, tovarăși directori? Unii dintre cei deficitari la capitolul respectării programului de muncă sînt și directorii de școli. Legislația actuală reglementează norma de lucru a directorului și a directorului adjunct, menționînd sarcinile sale, obligațiile de catedră, numărul de asistențe la lecții etc. Toate acestea trebuie riguros respectate. Se întîlnesc însă cazuri cînd, furați de treburi administrative, tocmai ei sînt aceia care întîrzie să intre la clasă, absentează sau — lucrul cel mai frecvent întîlnit — nu-și duc la îndeplinire planul de asistențe. — „De la orele pe care le avem de predat nu prea lipsim — ne spune prof. Florea Andrei, directorul Liceului nr. 2 din Medgidia. Adevărul este că la ce se renunță cel mai ușor, în cazul în care suntem chemați la vreo ședință sau avem de rezolvat probleme gospodărești, sunt asistentele la ore“. La Școala generală din Turnu Roșu, raionul Sibiu, am întîlnit un foarte inimos și gospodar director, prin strădania căruia au fost făcute multe, printre care și construirea unei săli de sport cu mijloace proprii. Numai că, verificînd asistentele la ore, am constatat că în tot cursul unui trimestru au fost efectuate numai nouă asemenea asistențe. Pe bună dreptate te întrebi, directorul are datoria să se ocupe de îndrumarea procesului instructiv-educativ sau numai de aprovizionarea școlii cu materiale de construcție . Cum de s-a putut renunța tocmai la asistențe care sînt mijlocul cel mai important de a cunoaște pulsul procesului de învățămînt, nivelul predării, bagajul de cunoștințe . Un alt exemplu. La sfîrșitul trimestrului II în urma unui control al organelor superioare de învățămînt, s-a constatat că cei trei directori ai Liceului ..Gh. Lazăr“ din Sibiu rămăseseră datori în acel trimestru cu 8278 și respectiv 40 de asistente. Și exemple de acest fel sunt încă numeroase. Recentele măsuri luate de partid și de stat cu privire la reglementarea programului de muncă și întărirea disciplinei au fost primite cu vie satisfacție de toate categoriile de oameni ai muncii. Ele înseamnă și pentru oamenii școlii un bun prilej de exigentă privire asupra modului în care sunt îndeplinite sarcinile procesului de învățământ. Timpul de muncă și de studiu trebuie judicios respectat Fiecare minut, fiecare oră trebuie folosită cu maximă eficiență , o datorie unanimă care nu suportă să fie încălcată. Se poate procura și cu plata în rate de la MAGAZINELE UNIVERSALE și SPECIALIZATE ale COOPERATIVELOR deiCONSUM PREȚ : tip masă 1 800 lei ; tip mobilă 2 500 lei —t ................ ...................—--------------------------------------------------------------------------------------------- ----........—--------------------- ----------- Cel ce trezește entuziasmul și stimulează pasiunile cruce pentru mine, pentru dezvoltarea mea ulterioară, am întilnit înțelegerea, dublată de o mare capacitate profesională a doi profesori ai liceului „Dimitrie Cantemir’, unde învâtam atunci : profesorul de matematică Gheorghe V. Constantinescu și profesorul de fizică Neculai Longinescu. Primul m-a făcut să înțeleg că nu voi putea pătrunde la adîncul tainelor electrotehnicii fără a-mi însuși o cultură științifică generală Cu ajutorul lui am cunoscut o serie de domenii pasionante ale matematicii și mi-am însușit o pregătire de bază, care m-a ajuta deosebit de mult ulterior, în aprofundarea domeniului științific căruia m-am consacrat. Dorința continuei autodepășiri, a studiului neîntrerupt — tot el mi-a stimulat-o. Cu admirabila sa modestie, Neculai Longinescu, s-a dăruit activitatii de instruire a elevilor dintr-un liceu, deși capacitățile lui se ridicau la nivelul învățămîntului universitar Activitatea lui de educator a pus o amprentă puternică, neștearsă, asupra întregii mele formații. In anii cînd, pe plan mondial, în fizică se dezbateau înec teoriile care au dus la uriașul avînt de dezvoltare pe care o cunoaște astăzi această știință, profesorul Longinescu se străduia să dezvăluie unor adolescenți, elevi de liceu, tainele relativității. Numeroși sînt dăscălii de astăzi al școlilor despre cân elevii de acum voi putea spune mîine plini de recunoștință ce au avut o contribuție hotărîtoare la formarea lor Intelectuali științifică, la deplina realizare a capacităților și talentului ei care au fost înzestrate. Este un titlu de mîndrie pe care vrei din toată inima, să-l poată purta fiecare învățător și profesor în România. Magazinul „Muzica" București Calea Victoriei Nr. 41 Telefon 15 6088 Vinde prin virament, numerar și contra ramburs SFATURILOR POPULARE, ÎNTREPRINDERILOR, UNITĂȚILOR COOPERATISTE, CASELOR DE CULTURA ȘI CĂMINELOR CULTURALE din toate regiunile țării. Discuri, partituri și tipărituri muzicale, metode de pian, chitare, acordeoane și vioară. Instrumente muzicale, radio, magnetofoane, picupuri, televizoare și lămpi radio. REDACȚIA ȘI ADMINISTRAȚIA : București Plata Scînteii nr. 1. Telefon 17.6020 Abonamentele se fac la oficiile poștale, factorii poștali »I la difuzorii din unitățile de învățămînt. Tiparul : Combinatul Poligrafic Casa Scînteii. «0 132