Graiul Sălajului, ianuarie 2004 (Anul 15, nr. 2981-3000)

2004-01-15 / nr. 2989

• ♦ FOTBAL / Divizia "B", seria a 3-a / FC Armătura Cantonament african?! Divizionara "B" FC Armătura Zalău a primit o ofertă de cantonament tocmai din Tunisia, au anunțat surse oficiale din cadrul clubului. In zilele următoare se va ști cu siguranță dacă formația lui Leo Grozavu va pleca sau nu pe pământ african în FC Armătura are o ofertă de cantonament în Tunisia, în zilele următoare se va ști dacă formația lui Grozavu ar putea face cantonamentul în Africa cantonament. După ce la începutul săptămânii directorul sportiv Birtalan Attila și antrenorul Grozavu au vizitat Băile Felix, în eventualitatea unui cantonament acolo, primul a declarat ieri că în nici un caz Armătura nu va efectua pregătirea în stațiunea bihoreană. Dacă nu vor merge în cantonament în Tunisia, Cozma și compania ar putea avea de ales între Tărnăveni și Borsec, ultima fiind stațiunea unde Armătura a fost prezentă și în vară. Oricum, în zilele următoare, conducerea zălăuană se va hotărî asupra locației de antrenament, deoarece în funcție de perioada în care vor pleca își vor putea stabili și meciurile amicale. La acest capitol, Armătura va juca sigur miercuri, 21 ianuarie cu Oașul Negrești, în deplasare primul amical al anului, iar apoi este posibil ca în 25, zălăuanii să mai dispute o partidă de verificare la Zalău. Azi, jucătorii își vor încheia vizitele medicale obligatorii. Marius Cozma și compania ar putea face cantonamentul în Tunisia I « FOTBAL Mobila Șimleu Silvaniei "Stâncel trebuie să scape echipa de la retrogradare" Președintele divizionarei "C" Mobila Șimleu Silvaniei, Ioan Gurzău, a spus că noul antrenor principal, Vasile Stâncel (foto) are ca obiectiv scăparea de la retrogradare a echipei, "I-am dat mână liberă să facă echipa. Acum sunt 25 de jucători și probabil își va mai aduce jucători în probe. Oricum până la urmă vor rămâne 20 de jucători cu care va încerca să scape de retrogradare",, a mai spus Gurzău. Mobila a încheiat turul cu ultimul loc în C8. "Am vorbit și cu Stâncel și mi-a spus că va face tot posibilul să scape echipa de la retrogradare și a zis că vrea să demonstreze unor persoane care ar fi spus că e depășit că lucrurile nu stau tocmai așa", a completat președintele simleuan. Așa cum am amintit în numărul nostru de ieri, președintele Gurzău i-a făcut o propunere și lui Daniel Sabău de a reveni la echipă dar ea secund și jucător. Sabău nu i-a dat însă nici un răspuns deocamdată. Oricum, Gurzău vrea ca până la plecarea în cantonament lotul de 20 de jucători să fie definitivat. Mobila Șimleu va pleca în cantonament la 31 ianuarie la Băile Tușnad, stațiune în care șimleuanii au mai fost și anul trecut. Cluburile europene au datorii de 7 miliarde de euro Valoarea totală a datoriilor cluburilor profesioniste de fotbal din Europa este de 7 miliarde de euro, informează cotidianul “Mundo Deportivo", care citează un studiu realizat de publicația germană “Kicker”. Potrivit acestui studiu, cluburile din prima și a doua divizie spaniolă au datorii în valoare totală de 2 miliarde de euro, la fel ca în campionatul Italiei, în timp ce la grupările din Bundesliga valoarea datoriilor se ridică la 700 de milioane de euro. “întregul sistem este putred”, a declarat președintele Ligii Profesioniste de Fotbal din Italia, Adriano Galliani, referitor la situația financiară a cluburilor de fotbal. La rândul său managerul clubului Bayern München, Dieter Honess, consideră că o soluție pentru rezolvarea acestei situații este reducerea salariilor jucătorilor. “în orice caz, toți vor fi nevoiți să recurgă la această soluție, în câțiva ani, lucrurile se vor rezolva de la sine. Vremurile s-au schimbat. De mulți ani susțin că datoriile vor crește exagerat”, a spus Honess. Oficialul clubului din München susține că fotbaliștii trebuie să-și schimbe mentalitatea, ținând cont de faptul că la sfârșitul sezonului 2003/2004 vor fi 150 de jucători fără echipă și multe cluburi vor fi amenințate cu falimentul. Cel mai recent exemplu este clubul AC Parma, care se confruntă cu grave probleme financiare, ca urmare a falimentului societății agroalimentare Parmalat, care deține 98,7 la sută din acțiunile clubului. Valoarea totală a datoriilor grupării italiene se ridică la 77 de milioane de euro. ’ 15 ianuarie 2004 Voleibaliștii de la Elcond Zalău vor juca sâmbătă, de la ora 11:00, primul meci din acest an, când vor întâlni pe teren propriu Explorări Baia Mare. Astfel, meciul dintre formația antrenată de Vasile Ștreang și Petrom Ploiești, contând pentru etapa a IV-a, se va disputa în devans, miercuri, 21 ianuarie, ora 17:00, la Sala Sporturilor. De altfel, miercuri se întâlnesc două foste campioane ale României. VOLEI / Elcond Zalău Meciul Elcond - Petrom se joacă în devans Parodie la Balonul de Aur Fostul fundaș al echipei Paris Saint-Germain, Francis Llacer, a primit trofeul “Balonul de Plumb 2003” din partea revistei de satiră “Les Cahiers du Football”, care este o parodie la Balonul de Aur ce desemnează cel mai slab jucător din campionatul Franței. La sondajul efectuat pe internet au participat peste 5.000 de votanți. Slacer, care a primit 22,79 la sută din voturi, a fost urmat de Cyril Roos (RC Lens), cu 15,92 la sută și Tala El-Karkouri (Paris Saint-Germain), cu 15,54 la sută. Conform revistei franceze, acest premiu nu se vrea un atac la fotbaliști, ci reprezintă un omagiu, ironic, la adresa jucătorilor care au avut un sezon mai slab. FOTBAL / Minerul Sărmășag Atacantul Fărcaș se află în probe la Poli Timișoara Antrenorul principal al echipei Minerul Sărmășag, Marius Pasca, a declarat ieri că atacantul formației sale, Adrian Fărcaș se află în probe la divizionara "A" Poli Timișoara. "A plecat să dea probe la Poli. Dacă vă rămâne este numai spre binele lui", a afirmat Pasca. De altfel, Fărcaș a fost singurul jucător care nu a fost prezent luni la reuniunea lotului; în ceea ce privește eventualele transferuri la echipă, Pasca a spus că nu își dorește nici un jucător și că vrea să încheie această ediție de campionat cu jucătorii cu care a și început. Cât despre perioada de cantonament și locul de desfășurare, nimic nu este stabilit. "Abia săptămâna viitoare vom face vizitele medicale, iar în zilele următoare vom pune la punct și perioada de cantonament", a mai spus "principalul" Minerului. De altfel, Minerul ar putea disputa primul amical cu Mobila Șimleu Silvaniei, pe terenul acesteia din urmă, însă numai la sfârșitul săptămânii viitoare. Claudiu Răducanu a agresat un jurnalist Atacantul echipei Steaua, Claudiu Răducanu, l-a agresat, luni, într-o sală de sport din Craiova, pe redactorul sportiv al publicației “Ediție specială de Oltenia”. Lucian Cazan, din cauza unei caricaturi apărute în cotidianul local, transmite corespondentul MEDIAFAX. în caricatura publicată sâmbătă de cotidianul craiovean, Răducanu era prezentat legat cu o bilă de plumb de picior, având atașat textul “Nu mai plec din Ghencea, indiferent de ofertele din străinătate! M- am săturat să ratez atâtea transferuri!”, scris de Lucian Cazan. “Sâmbătă seara am fost sunat de către Claudiu și de către soția acestuia, fiind amenințat că voi fi bătut și că nu voi mai avea viață în Craiova, pentru ceea ce am scris. Recunosc că nu am nici o vină, deoarece caricaturi există în fiecare ziar”, a spus Cazan, care a adăugat că nu a luat în serios amenințările. Potrivit jurnalistului craiovean, luni dimineața, Claudiu Răducanu, însoțit de un prieten, a venit în Sala Complexului Sportiv “Ion Oblemenco”, unde l-a agresat pe Cazan, “în prezența unui profesor de sport și a tatălui unui sportiv de la echipa de tenis de masă a Universității Craiova, am fost îmbrâncit, înjurat și amenințat de Claudiu și de către prietenul acestuia, în urma celor întâmplate și pe baza declarațiilor martorilor, m-am prezentat la Poliția din Craiova, unde am depus plângere”, a declarat Lucian Cazan. Pagină realizată de Cristian POP Puteți citi ziarul “Graiul Sălajului” și accesând pe internet adresa: www.unisys.ro / graiu1sj x