Graiul Sălajului, noiembrie 2017 (Anul 28, nr. 6457-6477)

2017-11-13 / nr. 6465

GRAIUL SĂLAJULUI e-mail: graiulsj@unisys.ro Luni -13 noiembrie 2017 HC Zalău, aproape de grupele Cupei EHF, după o victorie la scor obținută în Austria Gruparea antrenată de Gheorghe Tadici a practicat un joc foarte bun în deplasare la Hypo Viena, meci din turul al lll-lea preliminar al Cupei EHF și s-a impus la 8 goluri diferență. Acest rezultat îi oferă un avantaj considerabil pentru meciul retur, iar sălăjencele sunt foarte aproape de calificarea în grupele Cupei EHF Deși are un palmares extraordinar pe plan european, multipla campioană a Austriei și-a mai pierdut din strălucire, iar HC Zalău chiar a surclasat-o în propriul fief, în manșa tur din turul III preliminar al Cupei EHF. Astfel, vineri seara, în Sala Maria Enzerdorf din capitala Austriei, Valentina Panici și compania au făcut spectacol și au reușit o victorie la o diferență de opt goluri, prin care și-au croit drumul către faza superioară a competiției!am Gazdele, în lotul căreia regăsit-o și pe maramureșeanca Teodora Măgurean, au deschis scorul încă din primul minut, dar Ana Maria Drăguț a egalat după câteva secunde și Roxana Roba înscrie de la 7m și Zalaul avea avantaj în minutul 2. Altfel spus, startul mai bun al amfitrioanelor a fost doar un foc de paie, deoarece reprezentanta României a început o serie de goluri care de care mai spectaculoase și diferența a început să crească exponențial! Dacă în minutul 7 scorul era 2 - 4, după trei minute tabela indica deja 2 - 7! Tehnicianul austriecilor a solicitat time-out, dar fără efect, deoarece HC Zalău și-a continuat marșul și la mijlocul reprizei scorul era 2 -12!!! în acel moment, managerul Gheorghe Tadici a făcut mai multe schimbări și la semicerc și-a simțit prezența rezervele Zalăului. Cu toate acestea, cursul partidei a fost într-o singură direcție și în minutul 18 scorul era 3-13! Spre final de repriză, Hypo a început să mai înscrie și în minutul 25 scorul era 5-15, pentru ca scorul indicat pe tabelă la pauză să fie 11 -17! După revenirea de la vestiare, la adăpostul celor șase goluri avans, elevele lui Gheorghe Tadici nu am mai forțat și am remarcat un mic echilibru. Astfel, în minutul 40, diferența de goluri era aceeași, scorul fiind 15-21, la fel ca și în minutul 45 (scor 17 - 23). Cu 5 minute înaintea finalului de joc, sălăjencele aveau tot 6 lungimi față de Hypo (scor 21 - 27) și chiar a crescut la 7 (22 - 29), în minutul 57. Pe final s-a remarcat din nou portarul Raluca Kelmen. După ce s-a înscris pe lista de marcatoare (!), tânărul goal-keeper a apărat și o aruncare de la 7m , iar pe atac Zalaul a mai marcat o dată, stabilind scorul final: 22 - 30. Totul, în aplauzele galeriei condusă de Gicu Galerie și a unei adevărat "comando" de sponsori și acționari ai clubului veniți special din Sălaj, împreună cu Tiberiu Marc - președintele Consiliului Județean Sălaj. Trebuie precizat că golghetera Zalăului a fost Dana Abed-Kader, cea care a marcat de cinci ori, pentru ca ea să fie secondată de Claudia Constantinescu și Roxana Rob, cu câte 4 goluri. Returul va avea loc sâmbăta viitoare (18 noiembrie), la Sala Sporturilor din Zalău, de la ora 17.00 Hypo Viena - HC Zalău 22 - 30 (11 -17)! Hypo Viena: Verena Flock, Olga Sanko - Barbara László (6 goluri), Mirela Dedic (3), Hildigunnur Einarsdottir (3) , Kitti Kis (3), Sonata Vijunaite (3), Gorica Acimovic (2), Claudia Wess (2), Tatjiana Barisic, Elena Berlini, Edona Krasniqi, Melanie Krautwaschl, Mona Magloth, Teodora Măgurean și Miriam Schaupp HC Zalău: Paula Vișan, Raluca Kelemen - Dana Abed-Kader (5 goluri), Claudia Constantinescu (4), Roxana Rob (4) , Ana Ciolan (3), Ana Maria Drăguț (3), Andrada Trif (3), Valentina Panici (2), Larisa Tămaș (2, Raluca Irimia (1), Raluca Kelemen (1), Cristiana Nica (1), Andreea Stîngă (1), Alexandra Bojan, Sabrina Lazea și Diana Nichitean. Manager: Gheorghe Tadici Au arbitrat: Eskil Braseth și Leif Andre Sundet (ambii din Norvegia) Delegat EHF: Tihomir Kasmic (Croația) SPORT www.graiulsalajului.ro Pawel Adamajtis: "Am arătat precum o echipă cu CSM București" Universalul celor de la Volei Municipal Zalău s-a arătat încântat de modul în care a arătat campioana României în meciul cu formația din capital și s-a declarat mulțumit după victoria în trei seturi obținută în fața bucureștenilor Deși a început foarte bine acest sezon și s-a situat mai multe săptămâni pe locul 1, Volei Municipal Zalău a ajuns pe locul 5, înaintea etapei de la finele săptămânii. Gruparea de la poalele Meseșului a primit vizita celor de la CSM București, iar meciul oferit de cele două echipe a fost pe placul spectatorilor. După un meci foarte disputat, campioana României a reușit să se impună în trei seturi. După un asemenea joc, Pavel Adamastis a remarcat dificultatea jocului cu bucureștenii, însă în același timp, alături de colegii săi a dat tot ce a avut mai bun, pentru ca zălăuanii să se impună în trei seturi. A fost un efort colectiv mare, însă această victorie mai ridică moralul campionilor, mai ales după înfrângerea cu Arcada Galați. La victoria în trei seturi a zălăuanilor a contribuit și Pawel Adamastis, polonezul fiind principala armă ofensivă a campioanei României. Universalul Zalăului a câștigat 15 puncte, urmat de Rareș Bălean cu 13 puncte. "A fost un meci foarte dificil, însă suntem foarte fericiți că am reușit să câștigăm în trei seturi, chiar dacă toate au fost foarte disputate. Suntem mândri de această victorie, mai ales că am jucat bine toți, am jucat precum o echipă. Toți jucătorii au făcut un meci foarte bun. Ne-am dorit să câștigăm acest meci în trei seturi și în setul trei, când eram conduși, am dat totul pe teren și am reușit să revenim și să ne impunem", a declarat Pavel Adamastis Volei Municipal Zalău, victorie muncită în fața celor de la CSM București f Gruparea din capitala României este revelația acestui sezon din Divizia A1 și a venit la Zalău cu gânduri mari și a prestart un joc bun, spre foarte bun cu campionii României. Totuși, zălăuanii s-au impus în trei seturi, după un meci foarte disputat Chiar dacă are parte de un sezon dificil, mai ales după ce anul trecut s-a încununat campioana României, Volei Municipal Zalău pare pe calea cea dreaptă și pe o pantă ascendentă, în ceea ce privește omogenitatea și forma echipei. în această etapă din Divizia A1, campioana României a primit vizita pe teren propriu a revelației acestui sezon, CSM București. Gruparea din capitală are pare de un sezon peste așteptări până acum și înaintea duelului cu Zalaul, bucureștenii ocupau locul 4, la egalitate de puncte cu Arcada Galați, formație situată pe locul 3, în timp ce Volei Municipal Zalău ocupa locul 5, la un punct în spatele CSM-ului din București. Având în vedere pozițiile vecine din clasamentul Diviziei A1, meciul se anunța a fi unul echilibrat, cu un ușor avantaj pentru zălăuani, având în vedere că evoluau pe teren propriu. Așa a și fost, iar primul set a debutat într-un echilibru perfect. Totuși, ușor-ușor, gruparea din capitală a început să se distanțeze, iar la primul time-out tehnic conducea cu 8 - 5. După revenirea pe teren, Volei Municipal Zalău a arătat mult mai montată și mai motivată, iar elevii lui Marian Constantin au preluat conducerea și până la al doilea time-out și-au păstrat avantajul, 11 - 10,12-10,16-14. Totuși, cei de la CSM București nu s-au lăsat mai prejos și au început să recupereze teren, egalând la 23, moment în care cele două formații au început să meargă braț la braț; în cele din urmă, Zalaul și-a adjudecat setul cu 26 - 24. Actul secund a început la fel ca și primul, iar cele două formații au fost la egalitate, scor 3-3, însă ușor-ușor, blocajul zălăuan a funcționat din ce în ce mai bine, iar la primul timeout tehnic din setul doi, rolurile s-au inversat față de primul act și Volei Municipal avea avantaj, 8-5. Avantajul campioanei s-a menținut și a avut avantaj și de patru puncte, 12-8, 14 -10 și chiar 19 -16. La fel ca și în primul set, bucureștenii au revenit spectaculos și au preluat conducerea, scor 25 - 26. Din acel moment, în Sala Sporturilor ,Gheorghe Tadici a izbucnit suspansul, fiecare punct fiind disputat în uratele spectatorilor. Suporterii și-au împins favoriții de la spate și în cele din urmă, Volei Municipal și-a adjudecat și setul 2, scor 31 - 29, începutul setului trei le-a aparținut oaspeților, care s-au aflat mai mereu în avantaj, 1 - 3, 4 - 6 sau 5-8. Forma bună a bucureștenilor din actul 3 a continuat și CSM București s-a distanțat la șase lungimi, scor 6 -12, moment în care Marian Constantin a solicitat timeoul. Din acel moment, totul s-a schimbat și Volei Municipal a preluat frâiele jocului. Pentru prima dată în acest set, zălăuanii au condus la 20-19, pentru ca în final să își adjudece setul cu 25 - 21.