Graiul Sălajului, ianuarie 2018 (Anul 29, nr. 6495-6515)

2018-01-12 / nr. 6503

r GRAIUL SĂLAJULUI e-mail: graiulsj@unisys.ro Vineri-12 ianuarie 2018 HC Zalău, aproape de o surpriză cu CSM București Chiar dacă a pierdut duelul cu campioana României la o diferență de șase goluri, formația antrenată de Gheorghe Tadici a lăsat o impresie bună publicului, iar în prima repriză a condus de patru ori! Până prin minutul 40, jocul a fost echilibrat, dar în ultimele 20 de minute, Cristina Neagu și compania și-au arătat valoarea și s-au desprins decisiv, iar CSM București a obținut a 11-a victorie consecutivă din campionat Având în vedere că sub Meseș a venit cea mai galonată echipă de handbal din România, care în 2016 a câștigat Liga Campionilor, lumea a luat cu asalt Sala Sporturilor, iar biletele s-au vândut precum pâine caldă și s-au epuizat în câteva ore! Cu o sală arhiplină, fetele de la HC Zalău s-au motivat și mai tare în fața celor de la CSM București, deși între cele două echipe este o diferență mare de valoare, dar mai ales de buget. Astfel, zălăuancele au început curajos și au deschis scorul prin Ana Maria Drăguț, iar Roxana Rob a avut șansa să facă 2-0 dar aruncarea sa de la 7 m a fost parată de Paula Ungureanu. în minutul 5, HC Zalău a condus cu 2 - 1, în timp ce oaspetele au preluat conducerea sub Meseș abia în minutul 8. La scurt timp, CSM București s-a desprins la două goluri, dar Zalăul a ținut aproape și prima repriză a fost extrem de echilibrată. După 15 minute, scorul era 7-8, ca în minutul 20, HC Zalău să reușească din nou egalarea prin Ana Maria Drăguț. Internaționala de la HC Zalău și-a adus echipa în avantaj în minutul 22, (12 - 11) deși în acel moment, echipa sa juca în inferioritate. La faza următoare, Paula Vișan a încercat să înscrie din poartă în poartă, iar gazdele au irosit o nouă șansă de a conduce campioana cu două goluri. Cu cinci minute înainte de pauză, Valentina Panici a fructificat o acțiune bună și scorul era 13 -12, însă în finalul reprizei CSM București a reușit să se desprindă la două goluri. De la 14 -14 în minutul 26, la vestiare s-a intrat cu 14 - 16, HC Zalău evoluând în ultimele secunde cu două jucătoare mai puțin, și-a intrat în rol și brigada de arbitri, iar Trif a fost eliminată 2 minute, o eliminare de două minute fiind acordată și pentru antrenorul Gheorghe Tadici. Repriza secundă a început tot sub semnul echilibrului, iar în primele 10 minute, CSM București nu a reușit să se desprindă de tânăra echipă a Zalăului. Abia în minutul 40, campioana României a reușit să conducă la o diferență de patru goluri, (19-23) moment în care Tadici a cerut time-out. Fetele sale nu au mai fost atât de lucide la construcție, au făcut multe greșeli în apărare, iar CSM București a condus și la șase goluri în minutul 45, (19-25). în ultimul sfert de oră, Cristina Neagu a reușit câteva execuții demne de cea mai bună jucătoare a lumii, iar în final s-a terminat 24 - 30, după ce Bazaliu a înscris de la 7 m. O înfrângere după care spectatorii nu au plecat dezamăgiți de la sala sporturilor având în vedere că au văzut un joc bun al elevelor lui Tadici. Iar acest lucru nu face altceva decât să dea încredere pentru partida de duminică, când HC Zalău va juca tot acasa cu suedezele de la H 65 Hoors, în al doilea meci din Grupa Da Cupei EHF. 1 : ' \ HC Zalău - CSM București 24 - 30 (14 -16) HC Zalău: Paula Vișan, Raluca Kelemen - Ana Maria Dragut (6), Roxana Rob (5), Valentina Panici (5), Larisa Tamaș (4), Diana Nichitean (2), Raluca Crap (1), Dana Abed-Kader (1), Cristiana Nica, Andrada Trif, Sabrina Lazea, Claudia Constantinescu, Andreea Stângă și Ana Ciolan. Manager: Gheorghe Tadici. Antrenor secund: Elena Tadici CSM București: Paula Ungureanu, Jelena Grubish - Cristina Neagu (9), Oana Manea (5), Line Jorgensen (4), Julia Curea (3), Aneta Udriștioiu (2), Marit Malm Frafjord (2), Gnonsiane Niombla (2), Bianca Bazaliu (1), Amanda Kurtovic (1), Majda Mehmedovic (1), Sabina Jacobsen, Camille Ayglon-Saurina și Nathalie Hagman. Antrenor: Helle Thomsen SPORT www.graiulsalajului.ro Deplasare facilă pentru Volei Municipal Zalău La o lună de zile de la ultimul meci oficial, Volei Municipal Zalău revine sub fileu, dar in primul joc din 2018 are un adversar modest - CSU Vest Timișoara, formație care în 13 meciuri nu a reușit să acumuleze puncte Sâmbătă, ora 17.00, Sala Universității Tehnice din Timișoara, CSU U Vest Timișoara - Volei Municipal Zalău Eliminată prematur și în acest sezon din cupele europene, Volei Municipal Zalău rămâne să se axeze doar pe competițiile interne în prima parte a anului 2018. Dacă în Cupa României este deja calificată în semifinale, în campionat, gruparea de sub Meseș nu stă deloc bine și este clasată doar pe locul 4. Cum sâmbătă, Arcada Galați a câștigat restanța cu CSS 2 Baia Mare, distanța până la podium s-a mărit, iar formația zălăuană începe meciurile oficiale din 2018 la 5 puncte în spatele podiumului. Obiectivul pentru acest campionat este clasarea pe locurile 1-4, iar din acest punct de vedere, Volei Municipal este acoperită având în vedere că ocupă locul 4, însă, la o echipă cum este cea din Zalău, pentru care autoritățile locale au alocat un buget foarte mare pentru acest sezon nu îi stă bine să se lupte doar pentru o clasare în tcareul de așiî. Volei Municipal Zalău începe anul cu mici probleme interne, având în vedere că experimentatul Adrian Feher a părăsit corabia încă din primele zile ale anului. Se pare că există și o oarecare tensiune în lot, dat fiind faptul că unii jucători nu și-au primit salariile pe ultimele două luni. Cu toate acestea, gruparea de sub Meseș trebuie să se concentreze pentru primele meciuri oficiale, care vor începe în următoarele zile. în primul joc, campioana are un examen ușor având în vedere că va juca sâmbătă pe terenul celei mai slabe echipe din campionat. Aceasta este CSU Vest Timișoara, care pare depășită din toate punctele de vedere de nivelul acestei competiții. Astfel, bănățenii nu au acumulat niciun punct în primele 13 meciuri, în care au reușit să câștige doar două seturi! Având un lot fără experiență, CSU Vest Timișoara nu își face mari speranțe de la meciul cu campioana și foarte probabil acest joc va fi câștigat cu 3 - 0 de către formația antrenată de Marian Constantin. Cu 3 puncte din meciul de la Timișoara, Volei Municipal Zalău ar mai putea recupera din diferența care o desparte de primele clasate, dat fiind faptul că în prima rundă din 2018, două pretendente la titlu au meci direct, este vorba de Tricolorul Ploiești și Arcada Galați. în runda de la finele săptămânii, liderul Steaua pare a avea un meci ușor cu Explorări Baia Mare, la fel și ocupanta locului 5, CSM București, care se va deplasa la CSS 2 Baia Mare. A Gheorghe Tadici: "In opinia mea, în meciul cu CSM București am primit cel puțin 5 sau 6 goluri incorecte" Tehnicianul celor de la HC Zalău s-a arătat nemulțumit de maniera celor doi arbitri din București si din Vâlcea III care au oficiat partida cu campioana României. Totuși, chiar dacă a fost un meci cu o încărcătură mare, Tadici le-a oferit șansa și tinerelor jucătoare să evolueze minute bune în fața unui adversar redutabil Sărbătoare mare miercuri la Zalău. Astfel, CSM București, multipla campioană a României, dar și câștigătoarea Ligii Campionilor în 2016 a venit la Zalău pentru duelul cu echipa locală. Având în vedere anvergura evenimentului, publicul zălăuan au stat la rând la casieriei Sălii Sporturilor ,Gheorghe Tadiciî pentru a-și achiziționa bilete pentru marele meci. Chiar dacă diferența de valoare era evidentă, HC Zalău a rezistat mai bine de o repriză în fața mult mai titratei grupări din capitală. Până la urmă, experiența a făcut diferența, iar bucureștencele s-au impus, însă la finalul partidei, Gheorghe Tadici a fost foarte supărat pe arbitrajul din acest joc, mai ales că cei doi arbitrii au fost din București și Vâlcea.Degeaba a fost o prestație onorabilă, dacă nu îți dă voie să te pregătești pentru Cupa EHF, nici adversarului pentru Liga Campionilor. Actorii principali ai acestui meci au fost cei doi cu fluierul. Este de neînțeles cum pentru un meci cu CSM București să ne trimită un arbitru din București și unul din Vâlcea. Aș vrea să văd și eu dacă atunci când vom juca la București, vom primi arbitri din Zalău. Pentru acești arbitri, dacă jucătoarele sunt românce, se pare că nu au voie să joace, nu au fost decât cu ochii pe tabelă și pe scor și au intrat într-o disperare în ultimele 5 minute din prima repriză, când a existat posibilitatea să conducem. în opinia mea, cel puțin 5 sau 6 goluri au fost incorect primite. Am avut ocazii clare și am fost opriți. Am avut un gol primit din semicerc, dar și mai multe lovituri de la 7m refuzate. Dar totuși, CSM București, să-i dăm cezarului ce-i al cezarului. Dar ce-i al cezarului român când tu ai 10-11 jucătoare din 6 Naționale și tot ce e mai bun de la noi. Felicit fetele pentru modul în care au luptat. Am avut probleme în zona centrală, nam avut marcajul bun la pivot și sigur, cu o asemenea echipă, care schimbă în permanență, este greu să reziști până la final. Cred că dacă jucam 7 la 7 nu știu ce se întâmpla în 60 de minute. Cred că aveam câștig de cauză, deoarece suntem mai bine pregătiți fizic, în rest, experiența, talentul, sunt campioane mondiale, olimpice, europene, nu se pune problema, deoarece noi am avut curajul să le ofer șansa și celor tinere să evolueze într-un asemenea joc pentru a putea crește în valoareî, a declarat Gheorghe Tadici.