Graiul Sălajului, martie 2018 (Anul 29, nr. 6536-6557)

2018-03-29 / nr. 6556

3 GRAIUL SĂLAJULUI e-mail: graiulsj@unisys.ro Se anunță o investiție impresionantă pe strada Mihai Eminescu Fostul consilier local Monica Băgărean cere aprobare pentru construirea unui complex de agrement în Zalău în Eduard Farcaș Fostul consilier local din Zalău, Monica Băgărean a cerut actualului Consiliu Local să-i aprobe schimbarea Planului Urbanistic Zonal de pe strada Mihai Eminescu, pentru că vrea să realizeze o investiție cum nu s-a mai văzut în oraș. Fostul consilier local din perioada 2012 - 2016 are în plan, alături de soțul ei, politicianul Călin Băgărean, care a candidat la funcția de sen ator în 2012 pe listele USL (PNL + PSD), să investească într-o zonă de agrement ce va fi situată la ieșire de pe strada Mihai Eminescu, zona Brădet. Cei doi vor să realizeze o sală imensă de evenimente, un ștrand parțial acoperit, dar și terenuri de tenis de câmp. Consilierii locali din Zalău trebuie să voteze pe 3 aprilie dacă sunt de acord cu investiția în oraș și dacă decid schimbarea PUZ-ului astfel încât investiția să poată fi realizată. Grave nereguli financiare la DSP Sălaj,dezvăluite de raportul Curții de Conturi es Eduard Farcaș Curtea de Conturi a descoperit grave nereguli la Direcția de Sănătate Publică Sălaj, condusă de Ligia Marincaș. Ultimul raport al Curții de Conturi spune că la DSP Sălaj, bugetul de venituri și cheltuieli nu a fost fundamentat conform dispozițiilor legale în vigoare. Inspectorii au descoperit că la CSP Sălaj s-au efectuat numeroase plăți nelegale, reprezentând servicii de proiectare, accize aferente consumului de combustibil, servicii juridice, servicii aferente unei aplicații informatice care nu se află în proprietatea entității, dar și servicii care nu au fost niciodată prestate. în total, la CSP Sălaj și la alte 14 entități santiare s-a descoperit un prejudiciu cauzat din aceste motive de peste 1,24 milioane de lei. în ceea ce privește administrarea patrimoniului, Curtea de Conturi a constatat că, într-un număr mare de cazuri, inclusiv la CSP Sălaj nu au fost respectate în totalitate prevederile normelor privind organizarea și efectuarea inventarierii el ementelor de natura ac tivelor, datoriilor și capitalurilor proprii și că nu au fost înregistrate în categoria materialelor de natura obiectelor de inventar activele fixe corporale care au o valoare mai mică decât limita stabilită de prevederile legale. JF Joi-29 martie 2018 ACTUAurin www.graiulsalajului.ro Spitalul Județean se pregătește să construiască un nou corp de clădire, pentru extinderea blocului operator el Viorel Varga în ședința de azi a Consiliului Județean va fi aprobat un Proiect de hotărâre privind trecerea în administrarea Spitalului Județean de Urgență Zalău a unui teren de 1.463 de metri pătrați, aflat în domeniul public al municipiului, teren ce se găsește în vecinătatea spitalului, pe strada Simion Bărnuțiu, la numărul 67. Valoarea terenului este de 208.000 de lei. Terenul este necesar spitalului pentru extinderea ambulatorului și a blocului operator, ceea ce presupune un nou corp de clădire necesar acestor destinații, clădire ce va fi construită de Spitalul Județean. Noul corp de clădire, pe lângă blocul operator, va cuprinde și secția de spitalizare de zi, pe două niveluri, o structură obligatorie potrivit unui ordin al Ministerului Sănătății. Prin realizarea acestui proiect, se dorește asigurarea de noi spații optime din punct de vedere al amplasării, amenajării și echipării cabinetelor de specialitate, având în vedere că spațiile existente nu fac față necesarului și cerințelor impuse de normele în vigoare. Potrivit purtătorului de cuvânt al spitalului, Codruța Pușcaș, noul corp de clădire va fi situat în fața Policlinicii, până la parcul din fața spitalului, iar pe aleea care trece prin fața unității spitalicești vor fi plantați stâlpi, astfel că partea clădirii de peste alee nu va avea parter, ci numai etajul I. Valoarea investiției este de 13.923.000 lei, proiectare și execuție, bani proveniți din rectificare bugetară. Chirurgia este acum în impas din lipsă de săli de operație Liliana Neaga, managerul Spi talului Județean de Urgență, spunea cu puțin timp în urmă că un bloc operator nou este foarte necesar pentru desfășurarea activități chirurgicale. Există doar cinci săli de operație, iar activitățile chirurgicale au crescut. A crescut și numărul chirurgilor și numărul pacienților care au nevoie de astfel de intervenții. Investiția era necesară, pentru că, atunci când a fost construit acest spital, era doar secția de chirurgie generală. Cu timpul a apărut ORL, chirurgie vasculară, urologie, ginecologie etc. Chiar dacă sunt medici specialiști în spital, vorbim de cei care efectuează operații, uneori trebuie să aștepte, să se programeze pentru a opera. Deci, extinderea blocului operator este necesară ca... aerul. Inițiatorii proiectului sunt de părere că implementarea acestuia va aduce beneficii majore atât unității spitalicești, cât și pacienților, prin reducerea perioadei de așteptare la intervențiile chiirurgicale și, evident, reducerea perioadei de spitalizare. Fără nervi pentru cetățeni și fără personal medical agasat la Urgența Spitalului Județean Aparținătorii pacienților de la Urgență vor vedea pe un monitor informații despre bolnavul Eduard Farcaș Aparținătorii pacientului adus la Urgența Spitalului Județean vor putea urmări din sala de așteptare, pe monitoare, în ce stadiu al tratamentului se află bolnavul. Consiliul Județean Sălaj a demarat ieri implementarea proiectului unei aplicații informatice cu scopul îmbunătățirii relației de comunicare între echipa medicală, pacienți și aparținătorii pacienților. Proiectul are ca scop să preia, complementar, prin intermediul unei aplicații informatice, funcția de informare a aparținătorilor pacienților Unității de Primiri Urgențe din cadrul Spitalului Județean, cu privire la stadiul de intervenții pe care le parcurge pacientul pe întreg traseul acestuia de investigații medicale și diagnostic, odată prezentat la Unitatea de Primiri Urgențe. Concret, vor fi montate mai multe monitoare prin care aparținătorii vor putea vedea care este stadiul tratamentului urmat de pacient. Cum va funcționa sistemul Aparținătorii pacienților vor urmări pe ecranele amplasate în sala de așteptare codul de înregistrare al pacientului și vor cunoaște etapele de investigație medicală în care se află pacientul, vor ști care este codul de urgență în care acesta este încadrat, care sunt timpii reglementați pentru codul de urgență respectiv, dar și care este gradul de încărcare cu pacienți, adică investigațiile aflate în curs pe fiecare dintre etapele (secțiile medicale) respective. De asemenea, aplicația afișează într-o secvență distinctă, centralizatoare, având capacitatea de actualizare permanentă, informații cu privire la numărul de medici de gardă la Unitatea de Primiri Urgențe, asistenți medicali UPU, alt personal din cadrul UPU, numărul de pacienți pe fiecare cod de urgență prezenți și înregistrați în UPU la momentul afișării. "Aplicația informatică, vine să sprijine nevoia de informare în timp real a aparținătorilor pacienților prezentați la Unitatea de Primiri Urgențe și se alătură, în acest sens, demersurilor de comunicare ale echipei UPU-SMURD din cadrul Spitalului Județean de Urgență Zalău", transmit reprezentanții Spitalului Județean. "Sperăm să fi contribuit cu încă un proiect la o mai potrivită și corectă atitudine a serviciilor medicale de urgență în raport cu pacienții și aparținătorii acestora. Ne preocupă în același timp să asigurăm o capacitate de răspuns sporită și îmbunătățită a serviciului de urgență și pregătim în acest sens un alt proiect care se referă la extinderea și dotarea UPU - SMURD Sălaj", ne-a spus Tiberiu Marc, președintele Consiliului Județean Sălaj.